Kategori: Another Love
Datum:

Kapitel 17 - Confessions

"Oh, come on, I've always wanted to watch it, since it came out. Please?" Jag skakade bestämt på huvudet "No. Watch it with Sophia." Sophia verkade inte ens reagera på att jag sa hennes namn, och jag tvekar på att även om jag skulle ställa mig på bordet och dansa så skullehon inte reagera heller. De skulle inte ens märka om en bil krashade in igenom fönster, det skulle bara lugnt fortsätta äta och prata. "But she hates horror movies." Jag rynkade på pannan, inte oroat, lite mer skämtfullt och slog ut med armarna "So do I." "But please?" "N-" "Pretty pretty please." Han putade med underläppen och jag himlade med ögonen. "Fine. If I get to choose the next movie." Liam stönade "I don't want to watch Mean Girls again." "How do you know it's gonna be Mean Girls? It could be Bridesmaids." Skämtade jag och Liam log och himlade med ögonen. "Of course. Is it any other movie you've actually seen?" Jag log "Yes, I've actually seen Mean Girls 2" Jag räckte barnsligt nog ut tungan och Liam skrattade "Of course you have" 
 

"This is Vanessa..." Niall gestikulerade bakom sig och en tjej med lockigt brunt hår och bruna ögon log emot oss "...my girlfriend..." fortsatre han sedan.  "Hi." Log hon. Perrie drog in ett högljutt andetag "Hi Vanessa!" pep hon, och nästintill hoppade fram, och skakade ivrigt hennes hand. "I am Perrie! This is Eleanor..." Hon gestikulerade emot Eleanor som log svagt "...this is Bella..." Bella log, och tog upp handen för att vinka. Vanessa vinkade tillbaka och log "...this is Sophia..." Sophia stod bakom mig, så jag såg inte vad hon gjorde, men Vanessa log emot henne. "...and this is Sarah." Eftersom jag var den sista som Perrie introducerade henne för, så tog jag chansen att heja "Hi." Sa jag kort, "Hi." Svarade Vanessa med ett leende. "So, I have a feeling we all are going to be the best of friends!" pep Perrie återigen, och hoppade lite. Perrie är lite utav en social fjäril som det kallas. Niall gav Perrie en skeptisk blick medan Perrie hoppade upp och ner. Alla stod och mer eller mindre stirrade på perrie "Don't scare her." Perrie slutade hoppa och tittade på Perrie "I won't scare her!" Ifrågasatte Perrie och la armarna i kors likt en femåring. "We'll have fun! Now come on, let's go up!" Perrie skuttade upp för trappan, och när hon var uppe vid trappan stod alla och stirrade efter henne. Tillslut vände sig Eleanor om och tittade på oss, innan hon ryckte på axlarna slappt och följde efter. "Is she always like this?" undrade Vanessa med ett skratt. Bella skrattade också "Yep, she always has a reason to be all exhilarated and happy." Svarade Bella med ett skratt på slutet. "And when I say always, I mean always." Vanessa och jag skrattade innan vi svängde in till det välkända sleep-over rummet som vi alltid var i vid sleep-overs. "So, where have some traditions, the first one is truth or dare, the second one is never have I ever, and the third..." Perrie gjorde en min "...we don't really have a third. But we always go down to the boys at some point." Vanessa nickade långsamt, "So okay, 

 

 "Okey, so, me and Eleanor have something to tell you..." Sophia tittade på Eleanor som för att visa att hon förväntade sig att Eleanor skulle säga något. Eleanor harklade sig "Ehm...yeah, we have. Just to see if anyone of you do the same..." Eleanor tittade tillbaka på Sophia. "But you can't tell any of the boys, okay?" Hon tittade skeptiskt runt på mig, Bella, Vanessa och Perrie. Vi alla nickade, spända och ville bara veta vad det var dom ville säga. "Okay, so..." Sophia tittade tillbaka på Eleanor, och det blev en lång stund utav tystnad medan Eleanor och Sophia utväxlade blickar. "I'm only using Louis for his fame." Orden som kom ut ifrån Eleanor's mun tog med mig chock, och förväntade mig INTE det. Är det här något skämt? Var den första tanken som dykte upp när hon yttrat orden. "And I am only using Liam." Sa Sophia efter att Eleanor sagt det, och hon tittade runt på alla somn satt framför dom. "Are any of you doing the same thing?" Tystnad. Jag kastade en blick bredvid mig åt höger för att se Bella och Perrie stirrade på dom med öppna munnar, och kastade sedan en blick åt vänster för att se Vanessa som stirrade argt på dom. "What?!" Utbrast Perrie efter en lång stunds tystnad. "How can you do that?!" "Yeah, they are human!" Fyllde Vanessa i, och jag och Bella nickade instämmandes. "Humans that have money and fame." fräste Eleanor, vilket ännu en gång tog mig av chock. VEM är det här och VAD har hon gjort med den Eleanor Calder jag känner!? "That's sick!" Fick jag ur mig, vilket var mycket ifrån min sida om man tände på vilken extrem chock jag var i. "You can't tell them!" Var det första Sophia sa och tittade strängt på oss. Jag VISSTE att det var något med Sophia, sättet hon betedde sig runt Liam och utan Liam, det var så självklart, hur kunde jag inte sätt det tydligare? Men Eleanor!? Det var helt oväntat. "Of course we will tell them!" Nästintill skrek jag, och ställde mig upp ifrån golvet. Jag var så upprörd över allt detta, och det faktum att Eleanor nästan log blev mig bara argare. "Yeah, no human deserves to be used like that!" Protesterade Bella och ställde sig upp som jag gjort. Perrie ställde sig också upp och gav Eleanor och Sophia en lång sur blick. "I can't believe this!" Utbrast Perrie, och skrattade humorlöst, medan hon tittade på dom argsinnt. Hennes blick var vild, och det såg ut som om hon ville slå sönder något. Bella, jag och Vanessa såg såklart också arga ut, men Perrie var helt klart argast. Vi andra såg nog mest chockade och oroliga ut, oroliga för Louis och Liam. Hur kommer dom ta det?! Och hur kan man berätta det på ett snällt och bra sätt? "I'm disappointed in you." fräste Perrie innan hon började göra sin väg emot dörren med bestämda fotsteg. "Me too." Bella gav dom en arg blick innan hon följde efter Perrie. Jag och Vanessa stirrade på dom argt innan vi hängde på dom andra. "You can't tell them!" Ropade Sophia efter oss. Oroligheten och chocken var stor nog när dom hade berättat nu, men det blev ännu större när vi öppnade dörren, och den slog emot något hårt. Utanför stod Liam, Louis, Zayn, Harry och Niall, och stirrade på oss.


OOOOOOCH VI BÖRJAR SLUTET PÅ PAUSEN MED DRAAAMA! :D

IIII KNEEEW IT! I KNEW IT ALL ALONG!

Jag menar såklart jag gjorde det, vi hade liksom planerat det.

Förlåt Eleanor! Förlåt Sophia!

I alla fall, är ni förvånade or nah?
Kommenteraaa gärnaa! :D
 

Kommentarer
Namn: Bella

När kommer nästa? Väldigt bra :) kram :)

Svar: Tack sååååååååååååå jätte mkt!!! :) :D
Hilda Nellie

Datum: 29 December 2014 Tid: 15:57
Namn: Alice

Åhhhh! Ännu ett superbraaa kapitel!!:) Längar så mycket efter nästa ihh! Hoppas att det händer något mellan Sarah och Liam!! X

Svar: Tack sååååååååååå jätte mycket!!!!! :) :D x
Hilda Nellie

Datum: 29 December 2014 Tid: 20:55
Namn: Johanna

säger bah OH MY HOLY LORD IN HEAVEN

Svar: Haha, tack såååååå hemskt mkt !!! :) :D
Hilda Nellie

Datum: 30 December 2014 Tid: 17:50
Namn: Anonym

Så sjukt bra! Har längtat efter en fortsättning!

Svar: Tack såååååå sjukt mycket!! :)
Hilda Nellie

Datum: 30 December 2014 Tid: 20:36
Namn: Lisa

Jätte bra :)

Svar: Tack sååååååå himla mycket !! :) :D
Hilda Nellie

Datum: 30 December 2014 Tid: 23:30
Namn: Felicia

Det där hade jag inte förväntat mig :o men det är grymt spännande!!! Skynda med nästa kapitel tack!!!! :D

Svar: Tack sååååååå sjuuuuukt mkt !! :) :D
Hilda Nellie

Datum: 31 December 2014 Tid: 11:57

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback