Kategori: Another Love
Datum:

Kapitel 11 - Gorgeous

 "See you there" Sa han bara innan han gav henne en puss på kinden och började gå emot dörren. Jag himlade med ögonen åt Aaron, medan Sarah log emot honom tills han gick ut igenom dörren och stängde den efter honom. "My first time in a club" Sarah gjorde ett exalterat skutt "What am I going to wear!?" Utbrast hon som om hela världen hängde på det. Jag skrattade för mig själv "Just wear anything. You look absolutley stunning in everything" Det sista viskade jag nästan, och Sarah verkade inte uppfatta det då hon redan börjat prata högt om vad som fanns i hennes garderob, och jag bara log emot henne och beundrade henne tystlåtet. Jag glömde bort att det var Aarons fest som fick henne att bli så glad, glömde bort allt om Sophia, allt om det faktum att Aaron gav henne en puss på kinden. Jag bara stod där och stirrade på henne med ett ömt leende. 
'Cause damn, she's beautiful.
 
 
 "I am so excited, Liam!" Utbrast jag leendes, och tittade på mig i spegeln för säkert den tionde gången bara den här minuten. Liam skrattade tystlåtet och dök upp bakom mig så han syntes i spegeln bakom mig. "I know. I kinda heared when you talk about it every single minute" Jag himlade med ögonen, vilket orsakade Liam att skratta igen. "Anyways, can I bring the gift to the club?" "Sarah, it will look like a birthday party for a six year old child or something, especially since you wrapped it in a My Little Pony paper" "It was the only one the store had!" Försvarade jag mig, och kastade en blick på presenten "And I'll just give it to him later" Liam hade på sig en fin skjorta och svarta jeans, en ganska enkel outfit och jag var nästan rädd att jag skulle vara den enda som hade klänning. Jag vände mig om och Liam tog tillfället i akt och studerade klänningen och jag höll ut armarna i en 'vad tycker du?' gest. Liam började le "Beautiful, as always" Jag rodnade men försökte ignorera hettan på mina kinder då det knackade på dörren. Jag gick ut ur Liam's sovrrum och bokstavligen hoppade nerför trappan. Jag öppnade dörren och fann Aaron stå där leendes med en kostym. Han log när han granskade mig uppifrån och ner "You look absolutley stunning" Jag rodnade mer än vad jag redan gjorde "Thank you" Jag hörde hur någon gick ner för trappan, och denna någon var uppenbarligen Liam för, ja, vem annars? "Hi" Hälsade Liam tystlåtet "Hello" Hälsade Aaron tillbaka. "Do you want to come with us or...?" "No, it's alright, I'll drive myself" Aaron nickade "Okay. Let's go then, Sarah." Jag nickade och tog min handväska, jag hade redan på mig ganska så höga klackskor. "Bye Liam" Liam log tillbaka "Bye" Jag gick ut igenom dörren med ett kort 'see you there' innan jag vände mig om emot Aarons bil. En ferarri. Jag flämtade tyst, han verkar inte som typen som har mycket pengar. "Do you like it?" Undrade Aaron, och man kunde tydligen höra leendet i hans röst. Uppenbarligen visste han redan svaret "Of course. Oh my god this car must been so expensive" Mumlade jag, mest för mig själv medan Aaron, som den gentlemannen han var, öppnade dörren åt mig. Jag log som ett tack och satte mig i bilen, och stängde dörren efter mig, och satte på mig säkerhetsbältet medan Aaron hade suttit sig i bilen och startade nu bilen.
 
 
 
Jag såg Liam komma in i klubben, med Zayn, Louis, Niall och Harry bakom honom. Hans blick sökte runt i klubben, och tittade bara enkelt förbi alla människor som dansade, vissa dansade väldigt olämpligt medan några dansade normalt. Liam gjorde ögonkontakt och log stort emot mig, och jag log tillbaka "Hey, Sarah, are you listening?" Min blick vändes tillbaka till Aaron och jag nickade "Yes, sorry. Continue" Aaron gav mig ett litet leende innan han fortsatte prata "So while Mike was searching through his whole room I just stood there with it in my hand, and when I was trying to speak up again Mike just said 'Hold on, I can't find my phone' " Aaron skrattade för sig själv och jag måste säga att det var ett vackert ljud. Dessutom så beundrar jag hans djupa accent. Men såklart är hans röst inte bättre än Liams. Jag älskar hur man kan bara igenom att höra på när Liam pratar kan veta vart han kommer ifrån. Och jag älskar hans skratt mer. När jag började tänka på Liam så började jag le, och låtsades som om det var tillägnat till Aaron som log stort tillbaka. Jag vände mig om för att titta vart Liam var, och jag såg honom stå ungefär vid dörren av klubben, och hans armar var korsade medan han stirrade på mig och Aaron "Excuse me, Aaron, Liam's here, I have to talk to him" Jag vände mig om till Aaron, och han log bara "Of course, it's alright, I'll be right here" Jag log och nickade innan jag hoppade ner ifrån stolen och gick emot Liam. Jag kände mig en aning obekväm bland alla kroppar som dansade, då jag var tvungen att korsa dansgolvet för att ta mig till Liam. Jag är inte direkt så folkvan av mig. Jag kommer nog mest dra mig mot dom jag känner ikväll, som Liam, Aaron, Harry, Zayn, Niall och Louis. Liam log när jag kom fram till honom "Hi" Jag log tillbaka "Hi. Thank you for coming" Han log. Det här är en av dom många sakerna jag älskar hos Liam. Han förstår folk. Han förstår att jag inte känner Aaron så super bra, och jag vill ha folk jag känner om jag är någonstans. Det var nog därför han tog med sig killarna, så det var fler folk jag känner här. Tanken värmde mig "Of course. I'd do anything for you" Jag log större, likaså han. "Many people here" Kommenterade han sedan medan hans blick åkte emot dansgolvet "Yeah. Some are dancing very inappropriate" Sa jag när jag såg en kille och en tjej som dansade väldigt...sexuellt... "Yeah. It's a bit weird" Jag nickade stort och skrattade tyst. Vi var tvungen att nästan skrika till varandra tack vare den höga musiken. "So is Alvin here?" Han tittade runt i klubben medan jag höjde ena ögonbrynet mot honom "Alvin? You mean Aaron?" "Yeah, yeah, whatever. Is Arvid here?" Jag himlade med ögonen "He is right over there" Jag blickade bakom mig för att titta på Aaron som tittade på oss. Plötsligt ställde han sig upp, men jag kunde inte se vart han gick då jag vände mig om mot Liam. "Oh. He seems pretty  possessive, don't you think?" Jag tittade frågandes på Liam som bara stirrade på Aaron. Jag tror han såg arg ut, men det var svårt att se i mörkret. "Hey, Sarah" Jag vände mig om och såg Aaron "Wanna dance? This is one of my favourite songs" Jag märkte att låten var en lugn låt och jag rodnade innan jag gjorde ett osäkert ansiktsuttryck "Aaron...I don't know I can't really dance" "Oh, come on, Sarah, just one dance" Jag tittade osäkert på honom och la huvudet på sne en aning "I..." "I'll lead, you just have to do what I do" Jag rullade in läpparna till ett sträck "Okay" Aaron log nöjt "Great." Han tog mig hand och ledde ut mig emot dansgolvet där alla stod och dansade långsamt, de flesta dansade tryckare medan några andra bara rörde sig långsamt till musiken. Aaron vände sig emot Liam och sköt honom en blick. I mörkret såg jag inte vilken blick det var, men det var nog antagligen ett ursäktande leende för att han drog iväg mig ifrån honom. Aaron vände sig om mot mig när vi var i mitten av dansgolvet, och han la hans händer på min midja. Jag skulle precis lägga mina händer på hans midja med, då jag var helt ny på denna dans grejen, men sen kom jag på alla filmer jag sätt där det här hänt. Så jag la mina armar runt hans nacke och han log. Jag log osäkert tillbaka och han drog min närmre honom. Jag rodnade och mitt ansikte var nog nästan helt rött. Tur att det var ganska mörkt, så man knappt såg det. Aaron lutade sig fram så hans läppar snuddade lätt vid mitt öra "You look so gorgeous" Mumlade han in i mitt öra och jag fick gåshud. Inte samma typ utan gåshud som jag fick med Liam för att han är...perfekt, utan för att hans andetag var så varma emot min hud och jag var ganska så kall. Aaron log och böjde sig tillbaka för att titta in i mina ögon, och hans leende var fortfarande placerat på hans läppar.  Mitt leende hade försvunnit, men jag log igen när jag såg att han gjorde det. Då böjde han sig in igen och jag trodde det var för att han skulle säga något mer, men istället för att mötas av hans läppar emot mitt öra så pressades dom någon annan stans. Mina läppar. Aaron kysste mig.

Han kysste henne😱
Förlåt för sent kapitel! 
Men hur tror ni Liam kommer reagera?! 
Kommentera gärna! 😘
 

Kommentarer
Namn: Bella

Väldigt bra. Att Liam blir svartsjuk. Om ni inte hinner skriva färdigt innan jag åker den 4 december så får jag vänta till den 11 december. Jag kan snart inte vänta längre. :( menar inget illa, är bara lite Ledsen att jag gör vänta länge. Men det om ni inte hinner så får har vänta tills jag kommer hem igen. Jag vet inte vilken tid planet landar sen när vi är hemma igen i Sverige, men är nog hemma sen igen på kvällen. Kommer vara sjukt trött då. Jag kommer sova nog i bilen och sen ska jag nog jobba dagen efter. Så om ni inte hinner skicka innan den 4 december, eller innan den 1 december, för att efter den 1 december så kommer jag börja packa inför redan, handla typ chips och godis som man kan äta på vägen dit och i Egypten, kommer ju såklart äta mat i Egypten. Så jag komme kanske har tid att läsa mellan den 1 december och den 4 december. Sen så kommer min syrra vara med och hennes sambo och dom träffar jag inte så ofta, eftersom hon flyttade till Stockholm för några år sedan och jag vill umgås med dom. Jag och min familj står ganska nära varandra och vi finns där alltid för varandra. Så jag vill passa på. Förlåt mig. :( ta inte illa upp. Menar inget illa :) förlåt mig :( : :( hoppas att ni förstår. Sen så känns det att jag får mycket skuldkänslor med :( :( förlåt för allt :( :( kram :)

Svar: Tack sååå jätte mycket!! :) Vi är klara med one shoten nu! :D Förlåt att det tog så lång tid! Men i alla fall, det var någon del du ville ha med på slutet att du fick typ mensvärk och Liam tröstade och så. Den har vi inte skrivit, för vi kommer inte riktigt ihåg hur det var. Ska vi ta med det och i så fall vad var det vi skulle skriva? :) Kram! :)
Hilda Nellie

Datum: 15 November 2014 Tid: 00:37
Namn: Johanna

Oh my gawd.. Liam be a man and tell her youre in love with her!! Jätte bra kapitel! Fast vill ha mer Liam ;))

Svar: Haha, tack sååååå otroligt mycket!!! :D
Hilda Nellie

Datum: 15 November 2014 Tid: 10:02
Namn: bella

ni har väll inte glömt min mejladress? jag skrev min mejladress där det står e-postadress: (publiceras ej)
kram! :)

Svar: Nejdå, vi har skickat den nu :) Kram! :)
Hilda Nellie

Datum: 16 November 2014 Tid: 17:31
Namn: Ida

Meeeeeeer

Svar: Nästa del kommer nu! :) :D
Hilda Nellie

Datum: 18 November 2014 Tid: 16:17
Namn: Lina

Ni skriver så bra kapitel, jättebra! Hoppas nästa kmr i kväll! :D
Kram

Svar: Tack sååååå fruktansvärt mycket!!! :) :D Mer kommer ikväll! :)
Hilda Nellie

Datum: 18 November 2014 Tid: 17:41
Namn: Anonym

Super bra!! Liam måste berätta någon gång att han är kär i henne och att Sarah måste berätta för honom: :) Liam och Sarah skulle vara så söta tillsammans!! <3 längtar tills nästa kapitel!!

Svar: Tack sååååå hemskt mycket!!!! :) :D <3
Hilda Nellie

Datum: 18 November 2014 Tid: 19:35
Namn: Felicia

Super bra!!

Svar: Tack såååååååååå jätte mycket!!! :) :D
Hilda Nellie

Datum: 18 November 2014 Tid: 19:59
Namn: Alice

Åhhh love it!! Liam ahhh, han borde berätta vad han känner för Sarah ihhh:") Längtar så mycket efter nästa kapitel!!

Svar: Tack sååååååå super myckeeet!! :D :)
Hilda Nellie

Datum: 18 November 2014 Tid: 20:40
Namn: Anonym

såå bra! Kom igen Liam och berätta för henne!! :)

Svar: Tack såååååååå sjukt mycket!! :) :D
Hilda Nellie

Datum: 18 November 2014 Tid: 20:51

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback