Kategori: Another Love
Datum:

Kapitel 13 - Guilty

  “Whatever, I just… I can’t stop looking at the two of them. It fucking hurts to see her be with someone else like that. Why am I being such an idiot?” Louis log mot mig, nästan imponerat och lutade sig tillbaka i barstolen. "You swore!" Utbrast han och jag tittade upp på honom, och bara gav honom en enkel blick som betydde ungefär 'shut up' innan jag tittade tillbaka på Sarah och Aaron “You’re not an idiot” försökte Zayn trösta, “you just like the girl. A lot. You have a right to be a bit jealous, I guess, but you gotta tell her how you’re feeling otherwise this will keep happening. You can’t blame the guy for liking her.” Jag skrattade bittert “Yeah, alright Zayn. Hey Sarah, I’ve been in love with you for years now, but didn't realize it until the day before yesterday. So why don't you dump this guy you're probably in love with so we can run off and live happily ever after. It isn’t that easy,” muttrade jag in i glaset innan jag drack lite av vätskan, medan killarna tittade mellan Sarah och mig med ledsna ansiktsuttryck. 
 
"Louis house! Today!" Var det första jag hörde när jag svarade i telefonen och jag skrattade "Hello Perrie" "Oh, hi! And Louis house! Today!" "What now?" Undrade jag medan jag höll i mobilen i högra handen medan jag med vänstra torkade ett bord. "We're having a girl's night! And as always the boys have a boy's night on the 1st floor. But we will have another girls night like... the day after or so since we missed one" Jag tänkte precis nicka, men påmindes sedan om att hon inte kunde se mig, och gjorde därmed misstaget jag alltid gör när jag pratar i telefonen. Jag suckade åt min dumhet, innan jag gick och lämnade disktrasan i köket "Tonight? Why are you always telling me in the last minute?" Frågade jag med ett skratt "And I have work today, and tomorrow, so I don't re..." "Oh, wait, wait, wait, wait, wait..." Avbröt Perrie mig och det blev en kort paus innan hon fortsatte med ett skratt "...you thought that was a question? No, Sarah, darling. It was a command. Come here today at five or I'll kick you" Jag rynkade på pannan och skrattade sedan "And you are as you always are" "Of course! See you at five." Jag skulle precis svara då hon avbröt mig "That wasn't a question." "But who will be there?" Undrade jag långssamt, en aning rädd att Sophia skulle vara där "Bella, Eleanor, you, me and Sophia" Jag suckade tungt när hon sa Sophia "What?" Undrade hon förvånat "You don't like Sophia?" "No, I just..." Jag gav upp att förklara hela Liam-saken över telefon "Can just you, Eleanor, Bella and me meet up a bit earlier? I need to...tell you something" Lekfulla Perrie försvann och ersattes med allvarliga Perrie "Yes. Of course. I'll tell them." "Thank you. Bye" "Bye, see you. At four." Hon fnissade och jag höjde ena ögonbrynet för mig själv "What?" "Oh, just... you know. Their new album is called four...and I said four" Hon fnissade igen och jag himlade med ögonen med log ändå. Lekfulla Perrie var uppenbarligen tillbaka "Okay. Nice." Perrie fortsatte fnissa som om det var världens roligaste sak, vilket fick mig att skratta "You are so weird sometimes, you know" "Oh, I know. I've kinda noticed since it's k-" "Sarah!" Jag slutade le omedelbart och vände mig om för att mötas av Jenna, min med-arbetare som stod och höjde ena ögonbrynet medan hon stod med armarna i kors. "Sarah? Sarah?! What happened? Are you o-" "Perrie I have to call you later" Viskade jag in i mobilen och Perrie förstod direkt "Oh right! You're on work. Oops, sorry...bye" Jag la på och rullade in läpparna och tittade på Jenna "I'm sorry...it was kinda importent me and my friends are meeting up after work and I needed to know what time, a..." "I don't care, Sarah!" Avbröt hon mig "You are not allowed to talk on your phone on work" "One time. And I'm sorry, it won't happen again" "I hope so" Hon tittade på mig uppifrån och ner misstänksamt innan hon vände sig om och gick ut ur köket. Jag fnös för mig själv och la ner mobilen innan jag följde med henne ut. 
 
 
 
"Ponytail or no ponytail?" Undrade Perrie när hon hade samlat upp allt hennes hår i hennes hand och den ena handen var redo att sätta på den smala gummisnodden. Hennes blick gled över alla som satt i rummet, och alla svarade i kör "Ponytail" Perrie nickade och satte upp håret innan hon kastade det över axeln och tittade på oss "Welcome to Girl Sleepover Association. Today's meeting will be held by Sarah Williams, who wanted to say something in advance than the time we had reached an agreement with. What have you to say, Mrs. Williams?" Undrade Perrie professionellt som en kvinna på något möte. Alla fnissade kort, och jag hakade på i skådespeleriet "What I have to say is very important. So it must be taken searously, okay?" Tjejerna nickade och log, även om man såg att i deras ögon vad som seriösa "Of course, you can say anything to us" Sa Bella vänligt och log. Jag log tillbaka och plötsligt var det inte samma lekfulla stämning mera, utan en mera allvarlig. Jag suckade och andades in djupt, och öppnade munnen för att berätta, men avbröt mig själv. Vad ska jag säga? "I am in love with Liam, and that's it"? Finns det ens något annat sätt? Antagligen inte. Jag harklade mig "I...I...um...I am kinda in love with...ehm..." Jag rullade in läpparna och tittade runt i rummet "Aaron?" Undrade Eleanor med ett höjt ögonbryn och jag skakade på huvudet "No...Liam" Det blev tyst i rummet ett tag. Jag bet mig hårt i läppen, och väntade på utskällningarna. Det blev däremot tvärt om då Bella och Perrie började fnittra. Jag tittade förvånat upp "Oh my god, Sarah. This was the important thing?" Jag nickade, chockad över deras reaktioner och de började skratta. "Don't you think we already know that, Sarah?" "W-what do you mean?" "It's obvious, we just waited until you would confess it" Berättade Bella leendes "Wait, what?" Alla ögon åkte till Eleanor, som satt och stirrade på mig i förvåning "You are!? I had no idea! What is going on!?" Perrie flämtade dramatiskt "You didn't know!?" "No! I thought you were just best friends! So are you together or something?" Jag suckade tungt "No. He is in love with Sophia, you know." "Oh, I totally forgot about Sophia" Mumlade Perrie tystlåtet. "This is not good" Sa Eleanor med en rynka i pannan "Yeah, I agree. I don't want to see you hurt" Sa Bella och tittade sympatatiskt på mig. "But I think that I like Aaron. So I just have to date him a little more and then my feelings for Liam will be gone" Tjejerna tittade tveksamt på mig "So are you sure you're not just using Aaron like a cover for your love for Liam?" Jag rynkade pannan "No. He is a very nice guy. Gentleman. Funny. And most important, he cares." Tjejerna nickade kort "Now I at least get why you didn't want Sophia to be here, if she would be here  she would be crazy" "Why would I be crazy?" Alla vände sig kvickt om för att se Sophia stå bakom oss i dörren med ytterkläder och väska i handen med ett höjt ögonbryn "Ehm...because we used your make up" Sophia rynkade på pannan "Why would I be crazy about that? It's just make up" Sophia satte sig ner och gav oss alla ett leende, och vi log tillbaka. Jag kände mig så skylldig, att ha ljugit för henne och var kär i hennes pojkvän. För om hon inte sett mig som ett hot, hade hon säkert varit snäll mot mig. 
I WON'T ACT MY AGE, NO I...WON't ACT MY AGE, NO I'LL STILL FEEL THE SAME AROUND YOU....HEY! DUN DUN DUN DUN DUN DUN DUN DUN DUN DUN DUN DUN DUN DUN DUN DUN DUN DUN!!!
Act my age is så bra! Den, 18, Change Your Ticket och Fireproof är mina favoriter! :D
WHAAAT DO YA THINK WILL HAPPEN!?
Så ledsen för sen uppdatering....igen :(
Kommenteraaa! 
 
 
 

Kommentarer
Namn: Bella

Så snälla söta rara ni? :) <3 får jag vara med i nästa och spela huvudroll? :) jag vill det så mycket :) snälla ni? :) <3 kram! :) <3

Svar: Tyvärr så har vi typ 3 - 4 noveller planerade efter den här :( Tjejen som ska spela huvudrollen är redan utvald och anpassad, tyvärr :( Men om vi fortfarande skriver efter den fjärde novellen så går den femte nog bra, fast det kanske är för långt framåt för stt bestämma nu. Kram! :) <3
Hilda Nellie

Datum: 23 November 2014 Tid: 18:36
Namn: Johanna

Act my age har vart mitt liv i snart en vecka AHAHAH.. Dom måste ju berätta för varann snart, ingen av dom mår bra utav dehär!! Hoppas nästa kommer fort!!😺

Svar: HAHAAH detsamma! :D Nästa är uppe snaaart! :)
Hilda Nellie

Datum: 23 November 2014 Tid: 22:29
Namn: Anonym

Sååååååååååååååååå braaaaaaaaa!!! Liam kanske kommer berätta för killarna om hans känslor för Sarah och så kommer killarna och tjejerna prata med varandra och försöka få ihop dom :) :) <3

Svar: TAAAAACK sååå sjukt mkt !!! :D And maybe that will happen, maybe not ;) <3
Hilda Nellie

Datum: 24 November 2014 Tid: 19:41
Namn: Bella

Okej. :( men kan ni byta huvudrollen då? :) jag förstår det om ni inte kan göra det.... :) om ni skriver efter 3-4 noveller så vill jag jätte mycket vara huvudperson. Om jag får det. :) kram :)

Svar: Tyvärr kan vi inte byta huvudrollen :( Men om vi fortfarande skriver då så kan du ju vara huvudpersonen :) kram :)
Hilda Nellie

Datum: 26 November 2014 Tid: 18:44
Namn: Bella

Hoppas att ni fortsätter skriva efter 4-5 noveller :) eran är en av mina favoritbloggar :) väldigt bra kapitel :) kram :)

Svar: Tack såååååååå sjukt mycket !!!! :D :) Det betyder så mycket att du tycker det ! :) Kram !
Hilda Nellie

Datum: 27 November 2014 Tid: 22:14

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback