Kategori: Another Love
Datum:

Kapitel 22 - Explanations

"What?" andades jag ut. "You like Liam, don't you?" Jag bara stirrade på honom. Hur visste han det? "H-how did you know?" Aaron log ett svagt leende. "Sarah, I am not dumb. I've seen how you two looked at each other. I just thought...I thought you were over it, or something, or that you two..." han suckade "...I don't know." Det blev en tafatt tystnad ett tag, och jag satt och tittade ner i mitt knä. "I don't know either." erkännde jag, och tittade upp på Aaron. Han log en aning. "I hope we still can be friends, you are a great friend." Aaron log, och nickade en aning. "Yeah, of course. I just...How about we don't like, meet for a month or so... I don't mean to sound rude, but I just... I need to get away from you a little, to move on, you know." Jag nickade "yeah, of course, I understand." Aaron log, innan han ställde sig upp. Jag kopierade hans händerlser, och vi följde varandra till dörren av fiket. "Well, goodbye." Jag log svagt "Goodbye." Aaron log en aning, innan han vände sig om och började gå. Jag stod och tittade på, hur han drog handen igenom hans blonda hår medan han gick, hur han tittade ner i marken. Hur han blev mindre och mindre, tills han rundade ett hörn och jag inte såg honom mer.
 
 

"Liam!" Var det första jag ropade när jag kom in i hallen. Som vanligt, så öppnade jag bara dörren och gick in. Jag nästintill slet av mig jackan och sparkade av mig mina skor. En bekymrad Liam uppenbarade sig framför mig i vardagsrummet. "Sarah?" undrade han, uppenbarligen förvirrad, han höll en kopp te i hans hand. Utan att säga något annat gick jag fram till honom, kastade mina armar runt hans nacke och började kyssa honom. Liam var uppenbarligen förvånad, men placerade sin ena hand som inte höll koppen på min höft. "Eh, Sarah..." avbröt Liam kyssen, och jag stirrade undrandes på honom. Varför avbröt han kyssen? Jag förstod varför när Liam nickade emot köket, och jag vred på huvudet, och flämtade snarare högt när jag fick syn på Karen och Nicola sitta där. Både stirrade på mig, jag kunde ha sagt något, men jag hade frusit till is och stirrade med stora ögon på de två chockade kvinnorna. "Erm..." fick jag ur mig, och tog bort armarna runt Liam's nacke då jag påmindes av att jag hade kvar dom. "I thou..." Nicola avbröt sig själv och stirrade förvirrat på mig och Liam. Det blev tyst ett långt tag. Dom stirrade på oss, jag stirrade på dom medan Liam's blick flackade mellan mig och dom. "Erm...I can explain." fick Liam ur sig tillslut, och jag tvekade om jag skulle låta de vara ensamma i köket ett tag för att prata. "Yeah, an explanation would be great right now." yttrade Karen lugnt, med ett aning nervöst skratt. "Okay, ehm ..." Liam började gå mot bordet, och drog ut en stol för honom att sitta på, och tittade på mig. "Are you coming?" Jag nickade långsamt, fortfarande i lite chock innan jag sakta gjorde min väg mot bordet. Liam och jag satte oss ner och tittade på Karen och Nicola. Det var som om de förväntade sig att vi skulle säga något och vi förväntade dem att säga något. "You know how I told you that Sophia and I broke up because she was using me?" Dom nickade långsamt "Well, ehm, I realized for...a week or so that I am in love with Sarah." Liam la sin hand på mitt knä, som för att ge orden mer betydelse. "And...she realized that she...likes me too." Liam tittade på mig, som för att undra om han förklarade det bra, jag log en aning som ett ja. Det blev tyst ett tag, och Liam verkade klar med sin förklaring. Karen och Nicola såg lite mer förståendes ut, men fortfarande en aning chockade. "So...you guys are like...together now?" undrade Nicola långsamt och pekade emellan oss. Jag och Liam utväxlade blickar. "Yeah, I...I guess so." Liam log emot mig, och jag besvarade leendet, fast lite svagare. Jag känner mig fortfarande en aning generad om kyss-scenen. "Oh." fick Nicola ur sig, medan ett litet leende bildades på Karen's läppar. "I knew it, I've always seen it since you were sixteen!" Karen log stort, medan Liam skrattade en aning. "Erm, yeah, so hi." log jag tafatt emot dom, när jag insåg att vi aldrig riktigt sagt hej. "Hi." log Karen. "Nice to see you again, how are you?" undrade hon, som om hon precis inte sett mig kyssa hennes son. "Fine, thank you. And you?" undrade jag, log stort av lättnad för att hon inte komplicerade saker. "Fine, thanks." svarade hon med ett leende. "So.." började Nicola långsamt "...when did you start dating?" Hon verkade inte riktigt släppa saken som Karen gjort. "The day after Sophia and I broke up. I think it was...yesterday, or was it the day before yesterday? I don't really remember to be honest," Liam vände sig om emot mig med en rynka i hans panna "when was it, babe?" Jag kände hur mina kinder hettade till när han sa 'babe'. Jag har så himla många gånger drömt om att han sagt det till mig, och nu, i verkligenheten, så lät det ännu bättre än i mitt huvud. Men nu dejtar vi, vilket betyder att det ordet kommer vara riktat till mig ifrån Liam många gånger i framtiden, och jag måste vänja mig. Tanken att jag förmodligen kommer att höra det varje dag. Jag kom på att jag inte svarat när jag såg hur alla tittade på mig. "Oh, erm, I don't really know either. Think it was the day before yesterday." svarade jag som en mumling. "Oh, do you want tea, Sarah, by the way?" undrade Liam, men innan jag hunnit svara så ställde han sig upp och gjorde sin väg emot köksön. Han verkade redan veta mitt svar. "Yes, thanks." sa jag ändå, och log lite emot Liam när han gick emot bänkarna i köket. "So, Sarah, how is Vera and Ken?" undrade Karen medan hon sippade lugnt på sitt te. Vera och Ken är mina föräldrar, och dom har känt Karen och Geoff lika länge som jag känt Liam. "They are good. They are in canada right now." berättade jag med ett leende. Karen nickade. "Buisness trip or vacation?" undrade hon sedan "Buisness trip." svarade jag kortlåtet och fortsatte le. Jag ser knappt mina föräldrar, dom är för upptagna med deras arbete för att komma och hälsa på i england. "If you talk to them, tell them I said hi." Jag nickade "I will." En kopp hamnade plötsligt framför mig, och jag var förvirrad tills jag insåg att Liam hade ställt ner den och satte sig nu ner på stolen. "Is it-" jag hann inte ens avsluta meningen förrän Liam började prata, och verkade veta exakt vad det var jag skulle fråga. "Green tea, warm and I left the tea bag in just like you want it." Jag log emot Liam "Thank you." Det blev tyst runt bordet medan jag drack, och det kändes som om alla tittade när jag gjorde det. "We have talked about moving in together." Va!? Jag började hosta kraftigt, och ställde tillbaka koppen på bordet. Liam tittade oroligt på mig, och strök min rygg lite medan Karen och Nicola stirrade också oroligt på mig. "How are you?" undrade Liam försiktigt. "Good." kraxade jag ur mig "But what? We haven't talked about that." "Yes, but before we were together. When we were just friends." Jag suckade "Liam, there is a big difference between moving in together as friends and moving in together as a couple." Liam rynkade på pannan. "So you're saying no? Sarah, we have talked about that, and you said okay. We just forgot it for a while, and now you're saying no?" Det kändes som ett mildt bråk, så jag harklade mig och gav Liam en sträng blick. "Liam, we'll talk about that later." Han stirrade först oförståendes, men när han upptäckte Karen och Nicola's intensiva blickar så nickade han och återgick till att stirra på hans kopp med te. Det blev en tafatt tystnad vid bordet och jag tittade ner i mitt te och doppade tepåsen lite upp och ner medan jag rullade in läpparna till ett sträck. Jag försökte komma på något att prata om, men kom inte på något alls. Tack och lov så öppnades ytterdörren, och alla tittade upp. "Heeeello!" ropade en röst som jag helt klart kände igen som Geoff's röst. Liam ställde sig upp direkt och gick för att hälsa eller välkommna dom eller något. "Hi, you guys are back late." sa Liam. You guys? Jag förstod varför när jag hörde Ruth's röst. "Yeah, sorry, there were very long queues." Ruth uppenbarade sig i dörröppningen till köket, och log när hon såg mig. Jag log tillbaka. "Sarah! Hi!" Hon höll ut armarna som om hon skulle krama mig, och jag ställde mig upp ifrån stolen och kramade tillbaka när hon kramade mig hårt. "Long time, no see!" Jag har en bättre relation med Ruth än vad jag har med Nicola, varför vet jag inte, då både är lika snälla och trevliga. "Oh, Sarah! Hi!" Geoff steg in i köket, och kramade om mig med en arm när han såg mig, och jag likaså. "Haven't seen you for a while." sa han medan han tog av sig sin jacka. Jag log, visste inte riktigt vad jag skulle säga. Ruth gick emot hennes mamma och hennes syster. När hon kom fram till bordet så ställde sig Nicola upp och viskade något åt henne. Ruth's ansiktsuttryck blev chockat. "What? Sarah and Liam!?" Hon tittade chockat på Nicola medan hon nickade. "What?" undrade Geoff, som också hade ställt sig intill bordet. "Sarah and Liam are dating." Geoff stirrade på mig och Liam, likaså Ruth. "Really?" undrade Geoff, och Liam nickade, och hans arm hamnade runt min midja. "Yeah, we are." Geoff bara log "Oh, that's great." Karen, Ruth och Nicola bara stirrade på Geoff som om han tog saken alldeles för enkel. "Liam! You can't just say that! You have to give us an explanation!" Och så var kvällen, jag och Liam berättade för alla, medan alla satt vid bordet i köket och drack te och åt lite små kakor som Geoff och Ruth hade köpt. Senare på kvällen tittade vi på en komedi film, och skrattade, och skojade runt och kommenterade på filmerna. All stelhet och obekväma tystnader var helt borta och vi alla skrattade så att vi nästan grät. I mitten av filmen så hade Liam placerat sin arm runt mig, och jag hade lutat mitt huvud på hans axel. Han hade lett emot mig och jag hade svarat med ett likadant leende. Allt kändes så perfekt. Jag hade ingen aning om hur allt det skulle vändas inom bara en enda dag.


Cliffhanger! :D

Vad tror ni komemr hända? Alltså vad tror ni kommer vända? ;)

Och förlåt för JÄTTEE sen uppdatering! :( 

Kommentera gärna! :)

 

 


Kommentarer
Namn: Johanna

Who the f is Nicola??^^ blev såååå glad när jag såg att ni uppdaterat, trodde typ ni hade slutat :(((((((((
Hoppas nästa kommer fortare;)

Svar: Tack sååååååå sjukt mkt!! :)
Hilda Nellie

Datum: 24 Januari 2015 Tid: 20:57
Namn: Bella

Väldigt bra :) ni var väll inte glömt min käraktär, jag då och Harry? :) menar inget illa, ta inte illa upp :) skriver från min iPhone :) kram :)

Svar: Nej då, det har vi inte glömt :) tack såååå jätte mkt !!! :D :)
Hilda Nellie

Datum: 25 Januari 2015 Tid: 13:14
Namn: Alice

Superbraaaaaaaa!:)

Svar: Tack sååååå super mycket!! :)
Hilda Nellie

Datum: 28 Januari 2015 Tid: 16:52
Namn: Anonym

Åh så braaaaaaaa

Svar: Tack såååå jätte mkt! :)
Hilda Nellie

Datum: 31 Januari 2015 Tid: 10:30

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback