Kategori: Another Love
Datum:

Kapitel 20 - Awkward Talking

"I have to cancel." Det blev tyst i andra änden ett tag. "What? Why?" jag suckade högt "I'm sorry, Aaron, I just...It's important. Like...really important." Jag sänkte rösten vid den sista meningen utan att direkt veta varför. "Oh...Okay" "I'm so sorry. I'll make it up to you somehow." försäkrade jag honom om, och jag kunde nästan höra hur han skakade på huvudet. "No, it's alright, Sarah. Seriously. We can just take it another day. It's alright." Jag log, han är så förståendes. Jag suckade lättat. "Thank you for understanding. I am so sorry." Jag kunde höra hur han började le "It's okay. I'll see you?" Han lät mer frågandes och hoppfull än beodrandes. "Yeah, you will. Bye." "Bye." Jag la snabbt på och rullade in läpparna till ett sträck medan jag tittade hur Liam fortfarande satt på soffan. Han hade bytt position, så han satt vanligt i soffan och tittade ner på golvet. Jag har ingen aning om hur den här konversationen ska börjas, hållas eller slutas, och det var nästan så att jag ville låtsas fortsätta prata i telefon för att förhindra att gå in dit. Men jag suckade åt min löjliga idé innan jag gick in i rummet och mötte mina konsekverser som en mogen person.
 
"So..." mumlade jag, när varken jag eller Liam hade yttrat ett ord på väldigt länge. Vi hade bara suttit i soffan under tystnad. "..what was that about?" Jag gjorde ögonkontakt med Liam. "What was what about?" spelade han dum, som om han försökte undvika frågan, men till ingen nytta. "The...kiss, you know." Liam bröt ögonkontakten och tittade ner i sitt knä. "You kissed back." protesterade han, och undvek ännu en gång frågan. "But you started kiss me. And you told me you loved me. Why?" Han suckade tungt. "Okay, Sarah..." jag tittade förväntades på honom, förväntade mig en förklaring. "...I just...I realized...when you started being with Aaron that I..." han gjorde en paus, och jag tittade tystlåtet på hur han svalde hårt, och lutade sig bakåt i soffan med en suck. "...that I...I...I really...like you." Bara gilla? "Just...like?" jag uttalde ordet 'like' långsamt, som för att ge ordet mer mening, även fast det inte funkade. Liam rullade in läpparna till ett sträck. "No." Fjärilarna fladdrade till "I...I love you. I didn't realize it until you started hanging out with Aaron." Jag ville nästan kasta mig på honom, men osäker på mina handlingar fortsatte jag sitta ner. "Liam, I-" suckade jag, men blev avbruten. "-you don't feel the same way. I know, I just really..." han suckade tungt, och brydde sig inte ens om att avsluta meningen. "No, Liam. I do." Liam rynkade på pannan och tittade upp på mig "Do what?" Jag nästintill log åt honom "I do like you too, or well..." min blick åkte ner till mitt knä "...love you." mumlade jag blygt fram, och sneglade upp på Liam för att titta på hans reaktion. Hans ögon vidgades "Really?!" Han verkade förvånad. Varför förstod jag inte. "Yes, I do."  Sa jag, kunde inte undvika leendet som bildades på mina läppar. "I...wow." Han skrattade, och flyttade sig närmre mig. "So this means we will...you know, be together? Like boyfriend and gir-" Han avbröt sig när jag började skaka på huvudet, och min blick åkte ner i mitt knä ännu en gång. "Liam. You just got out of a relationship, and I am still in one. It wouldn't be...right." Liam's leende försvann. "Oh." fick han ur sig som en mumling. "W-will you...ehm...you know, break up...with him?" Jag suckade och tittade upp på Liam. "I've never broken up with someone before, Liam, I don't know what to do." Liam bet sig i läppen löst. Och herregud, bara synen fick mig att flämta till tystlåtet. Han släppte läppen långsamt "Maybe...say that famous break up like 'it's not me, it's you.' " Jag skrattade "Liam, it's 'it's not you, it's me' " Liam skrattade också när han insåg hans misstag. "Oh."


* * *

Hi. Could we talk over some coffee or something? It's important. x

Jag stod med den texten framför mig på mobilen, medan min tumme hovrade över 'sänd' knappen. Jag kanske borde ta bort x:et på slutet? Eller blir det för kallt, och liksom...bossigt? Eller? Jag suckade. Jag är så osäker om hela den här grejen. När jag ska göra slut, vad ska jag säga? 'I want to break up because I love my best friend and not you'. Det låter hemskt. En knackning på badrummsdörren avbröt mina tankar. Och ja, jag var i badrummet, döm mig inte. Jag skulle bara tvätta händerna för att popcornen var så smöriga, och jag fasnade vid mobilen. "Sarah! You said we were going to watch a movie!" ekade Liam's röst utanför badrummet. Jag tvekade åt sms:et, men tryckte sedan snabbt på skicka knappen. "Sarah? Have you have fallen into the toilet?!" Jag skrattade, och skakade på huvudet för mig själv. "No, Liam, I haven't fallen into the damn toilet." Log jag, med blicken nere i min mobil. "Then what are youdoing in there? Are you writing an autobiography?" Jag himlade leendes med ögonen. "Yes, Liam, I am actually  writing an autobiography, in fact, I am writing my whole life story." förklarade jag, sarkasm hördes starkt i min röst. Liam skrattade "Oh, you even put a typewriter in my bathroom, how lovley." Jag log, och gick bort emot dörren, och låste upp. Utan att riktigt tänka så kastade jag armarna runt hans nacke med mobilen i min hand, och drog honom in för en lång kyss. Liam verkade först förvånad, men tillslut kände jag hur han började kyssa tillbaka och slinga armarna runt min midja, vilket drog mig ännu närmre honom. Jag fnittrade i kyssen, vilket avbröt den och Liam log emot mina läppar. "What were you doing in there?" "I was texting Aaron." Hans leende försvann omedelbart. "Oh..." Han drog bort armarna ifrån min midja och tog ett steg bakåt. Jag suckade "I asked if we could meet up, so I could...you know, break up." Liam nickade kort, och jag suckade tungt "I feel horrible, poor him." "Hey, it's not horrible, if you're not happy with him, then you kind of have to do it. And it's good that you're breaking things off now, before you two start to be even more serious about your relationship." Jag nickade, han hade rätt. Liam har alltid ett sätt att lyfta mitt humör. "Thank you." Liam log och placerade en mjuk puss på min mun. "Now, how about that movie?"

Så, vad tycker ni!? :)
Kommentera! :)
 

Kommentarer
Namn: bella

jättebra! :) det är jag Bella, Isabell, som ni skrev en Liam Oneshot till mig i höstas, skrev min mejladress så ni vet att det är jag. :) Jag frågade med om jag fick vara med i nästa novell som kommer efter den ni kommer börja skriva nu eller näst nästa novell eller något :) vet ni vem jag ''är'' typ då? asså vilken läsare jag är. :) kram! :) snälla svara :) <3

Svar: Tack såååå jätte mkt !!! :) Tyvärr så har vi redan hittat en tjej till nästa novell, vi vet inte riktigt när du kan vara huvudrollen, men runt den tredje/fjärde novellen något sådant kanske det funkar. Däremot är det inte säkert. Och ja, vi vet vem du är :) kram! :) <3
Hilda Nellie

Datum: 07 Januari 2015 Tid: 19:55
Namn: Lisa

jätte bra, hoppasdom blir tillsammans snart haha xx

Svar: tack såååååååå sjukt mkt !!! :) :D xx
Hilda Nellie

Datum: 07 Januari 2015 Tid: 21:55
Namn: Johanna

Så skönt att dom äntligen har berättat för varandra!! Längtar efter nästa!:))

Svar: Tack såååååååå himla mkt!!!!! :) :D
Hilda Nellie

Datum: 07 Januari 2015 Tid: 22:18
Namn: Bella

Menar ni efter näst nästa novell att jag får vara med och vara huvudroll? Hoppas att jag får vara med i någon novell och vara huvudroll :) jag har vart med i 2-3 tävlingar 2 Av dom vann jag inte huvudrollen, men i en annan novell blev jag huvudroll och hon kanske inte har skrivit på 2 år kanske i vår, så snälla söta rara ni. Så jag vill detta väldigt mycket :) hoppas att ni förstår att jag vill detta väldigt mycket :) kram :) <3

Svar: Inte helt säkert, men någon novell där kanske :) kram :) <3
Hilda Nellie

Datum: 09 Januari 2015 Tid: 08:20
Namn: Alice

Ihhhhh superbra kaptiel!! Kan knappt vänta tills nästa kapitel läggs ut! Åhh är så glad att de har berättat för varandra, de är jättesöta ju ! Ni är så så duktigaa , Kram!:)

Svar: Tack såååååå sjuuukt mkt !! :D kram ! :)
Hilda Nellie

Datum: 10 Januari 2015 Tid: 10:26
Namn: Anonym

Jättebra!! Hoppas nästa kapitel kmr snart :D

Svar: Taaaack såååå jätte mkt !! :)
Hilda Nellie

Datum: 10 Januari 2015 Tid: 11:59

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback