Kategori: Another Love
Datum:

Kapitel 14 - Who Is She?

"No. He is a very nice guy. Gentleman. Funny. And most important, he cares." Tjejerna nickade kort "Now I at least get why you didn't want Sophia to be here, if she would be here  she would be crazy" "Why would I be crazy?" Alla vände sig kvickt om för att se Sophia stå bakom oss i dörren med ytterkläder och väska i handen med ett höjt ögonbryn "Ehm...because we used your make up" Sophia rynkade på pannan "Why would I be crazy about that? It's just make up" Sophia satte sig ner och gav oss alla ett leende, och vi log tillbaka. Jag kände mig så skylldig, att ha ljugit för henne och var kär i hennes pojkvän. För om hon inte sett mig som ett hot, hade hon säkert varit snäll mot mig. 
 
"I am so talented, I should be an artist" Perrie hade fått för sig att hon skulle rita av oss allihopa, så medan vi satt och gjorde konstiga grimaser och poser, så satt Perrie med en penna och ett ritblock och skulle, som hon beskriver det 'fånga stunden med hjälp av papper och penna' . "Let us see!" Alla verkade vara trötta på att grimasera "Just one final touch" Man hörde hur Perrie ritade ett enda sträck innan hon tittade på pappret och log. Alla slutade posera och gick tillbaka till sina normala ansiktsuttryck "Can we see?" Undrade Bella "Yes, and you might want to get some tissues, it is so perfect you're going to cry" Perrie vände på blocket och jag tittade med stora ögon på den hemska målningen. Der var "My arm isn't even connected to my body!" Utbrast Bella med ett skratt och alla skrattade högt "I..." Perrie tittade sig runt i rummet "...i, um, meant to do that" Jag nickade långsamt "Suuuuure..." "But let's be honest here, this..." Hon gestikulerade emot den hemska synen som hon ritat på pappret "...or Mona Lisa." "Mona Lisa" Svarade alla på en gång och Perrie öppnade munnen i ett fejkat sårad ansiktsuttryck "I am offended!" "No, we are offended. Is that how you see us?" "My eye isn't even in my face." "Oh, that's not your eye, it's a sun" "Why is the sun right next to me?" Perrie ryckte på axlarna "I don't know. But what I do know is that this painting deserves an Oscar" Jag tänkte precis protestera att en målning inte kan få en Oscar, men Perrie avbröt mig igenom att ställa sig upp och gick ut ur rummet. Alla fyra i rummet, jag, Bella och Eleanor tittade på varandra innan vi gick efter henne ner. När vi kom ner stod Perrie där med pappret och visade det för killarna "Why does those three cirkles have a body?" "It's not cirkles! It's Sarah, Bella and Eleanor!" Försvarade Perrie sig och gestikulerade emot pappret. Jag hörde inte direkt resten av konversationen, min blick gled till Liam dom tittade med stora ögon på pappret och tittade sedan på mig. "I should become an artist!" "I think you should keep singing, painting isn't really...your thing" Perrie fnös på låtsas innan han satte sig ner bredvid Zayn. Bella gick då och satte sig bredvid Harry, och Harry tog emot henne med vidöppna armar. Eleanor hade suttit sig bredvid Louis. "Sarah..." Niall verkade se att jag var lite ensam, och han flyttade emot Zayn och gjorde plats för mig emellan han och Harry. Jag log tacksamt och satte mig ner där. "Speaking about Perrie and singing, when is the Little Mix tour?" Perrie tittade ledsamt på Zayn "One month, but it's a pretty long time until then" "We are going on a tour in almost one month too" Harry suckade "I actually don't feel like going on tour. I mean, I love coming to all these different countries and meet up with our wonderful fans, but I just... I will miss Bella so much" Harry tittade ledsamt på Bella "Hey!" Perrie kröp fram och slog honom på axeln och kröp sedan tillbaka bredvid Zayn "You won't miss me?" Harry himlade med ögonen "I'll miss all of you, no offence, but I think I'll miss Bella even more. Sorry" Perrie skrattade "I was kidding, of course you'll miss her more, she is your girlfriend after all." Jag bara satt där och log och lyssnade på konversationen som mest var mellan Perrie och Harry. När jag tittade emot Niall så såg jag att han tittade ner i hans mobil, med en svag rodnad på hans kinder. Jag följde hans blick och såg att han sms:ade någon. 'I miss you too <3 We have to meet up again soon xoxo" Jag drog efter andan dramatiskt och Niall tittade förvånat upp. När han märkte att jag tittade på hans mobil så rodnade han och gömde mobilen. "What?" Undrade Louis "Niall has a girlfriend! Niall has a girlfriend!" Retade jag likt en femåring och pekade på Niall som rodnade som bara den. "What?! Nialler!" Louis ställde sig upp och nästiltill hoppade på Niall, sedan ställde sig Zayn upp och hoppade på Louis. Sedan Harry som hoppade på Louis och sen Liam som hoppade på Harry. Jag skrattade när de alla låg i en klump på golvet och Niall och Louis stönade av smärta. "WHO IS SHE?!" Hörde man Louis skika under Zayn, Harry och Liam. Niall gjorde ett försök att säga något med ljudet blev instängt mellan alla killarna "WHAT?!" "Get off of me an maybe you'll hear!" Skrek Niall som lyckats fått upp huvudet. Killarna löd och rullade av honom, och när Niall satte sig upp igen var han helt röd i ansiktet. "Well....?" Undrade Louis "Her name is Vanessa, we met last week and we've been going out on dates" Mumlade Niall med ett blygt leende. Jag kunde inte urskilja Niall's röda ansikte ifrån hans rodnad. "I'm disappointed! Why haven't hou told us?" "I don't know. But she is so nice. She is very cute, and funny. Smart, and just completely wonderful" Niall suckade "I miss her, even though I saw her yesterday" 
Förlåt, ganska kort kapitel :( och tråkigt slut, konstigt kapitel namn... men, men... Som vi brukar säga behövs sånna här kapitel ibland :)
Om ni undrar varför Sophia inte är med på sleepovern så är det för att det är ju drama emellan henne och Liam så det skulle väl ändå inte vara så smart att ha dom under samma tak.. Så hon typ gick ifrån sleepovern när Liam pch killarna kom :)
Kommentera vad ni tyckte! :)

Kommentarer
Namn: Johanna

Super bra!!:) längtar t nästa <3

Svar: Tack sååååååå sjukt mycket !!! :) :D <3
Hilda Nellie

Datum: 25 November 2014 Tid: 23:14
Namn: Bella

Väldigt bra :)

Svar: Tack SÅÅÅÅ sjukt mycket!!! :) :D
Hilda Nellie

Datum: 26 November 2014 Tid: 18:49
Namn: Anonym

Så grymt braaaaaaa!! Du är jätte duktig på att skriva :)

Svar: Tack såååå sjuuuukt mycket !!! :) :D <3
Hilda Nellie

Datum: 28 November 2014 Tid: 17:38

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback