Kategori: Another Love
Datum:

Kapitel 15 - That's A Yes?

"WHO IS SHE?!" Hörde man Louis skika under Zayn, Harry och Liam. Niall gjorde ett försök att säga något med ljudet blev instängt mellan alla killarna "WHAT?!" "Get off of me an maybe you'll hear!" Skrek Niall som lyckats fått upp huvudet. Killarna löd och rullade av honom, och när Niall satte sig upp igen var han helt röd i ansiktet. "Well....?" Undrade Louis "Her name is Vanessa, we met last week and we've been going out on dates" Mumlade Niall med ett blygt leende. Jag kunde inte urskilja Niall's röda ansikte ifrån hans rodnad. "I'm disappointed! Why haven't hou told us?" "I don't know. But she is so nice. She is very cute, and funny. Smart, and just completely wonderful" Niall suckade "I miss her, even though I saw her yesterday" 
 

"Honey, I am home!" Ropade jag lekfullt, och jag såg hur Liam ställde sig upp ifrån soffan och gick emot mig med ett leende "Hi, darling, how was work?" Undrade Liam, och spelade med, medan han hjälpte mig ta av min jacka, och hängde av den. Det var som om vi spelade upp en klassisk film scen ifrån 1900-talet, och jag var mannen som just kommit hem, och Liam var hemmafrun. "It was okay" Log jag, och kunde verkligen inte hindra fnittret som far ut ifrån min mun. Liam log "That is nice, honey, I made dinner" Sa Liam, med en ljus röst som skulle vara en kvinnas. Vi både bara stirrade på varandra ett tag innan vi både brast ut i skratt "So, what brings you to the Payne manision this wonderful evening?" Undrade Liam och log, medan han vände sig om och började gå emot soffan, och tog för givet att jag skulle gå efter honom, vilket jag gjorde innan jag svarade på hans fråga, med ett påstående. "To just hang out, and you know, you kinda promised me thay we
would play FIFA15, s-" Min mobil vibrerade i min ficka och jag avbröt mig. Jag gav Liam ett ursäktandes leende innan jag drog upp mobilen. 'Hi, can I come over? :) x' stod det, det var ifrån Aaron. Jag tittade upp på Liam som tittade på mig med ett höjt ögonbryn "Who was it?" "Aaron. Can he come over?" Liam rynkad på pannan "What? Why?" "Because..." Jag höjde ena ögonbrynet "...I want him to be here?" Det lät
mer som en fråga, och Liam suckade "Fine, but why do you want him here?" Jag tittade bisarrt på honom "He's my boyfriend...kind of..." Muttrade jag, innan jag svarade på Aaron's sms 'Hi, yeah sure :) I am at Liam's house x' Han svarade direkt. Wow han måste vara väldigt uttråkad. 'Ok, nice, I'll be there in five :) x'  "Liam?! Who was it?!" Den rösten. Sophia? Jag trodde dom bråkade? Jag vände mig om för att se Sophia komma ner för trappan. När hon såg mig gjorde hon en helt oväntad sak. Hon log. "Sarah, hi! Nice too see you!" Jag stod där
förvirrad när hon omfamnade mig i en kram "I'm sorry that I said you had a ugly face before... I didn't mean it" Hon log "And of course you can move in here." Jag vände mig om mot Liam och gav mig ett svagt leende. "Oh. Um...thank you" Sophia log "It's alright." Hon log igen "I was thinking I'd make som cupcakes or something... Sarah, do you want some?" Jag tittade på medan Sophia gick in i köket "Um...yes that you, that would be nice." Sophia svarade inte och man hörde hur hon började ta fram en massa saker i köket. Långsamt vände jag mig om för att titta på Liam som log mot mig "So, I do believe you were talking about FIFA15?" Undrade Liam med ett leende, och gestikulerade emot biorummet, där spelen även var. "Yes, I do believe that too" Liam skrattade tystlåtet när jag slängde med håret överlägset utan någon specifik anledning och gick in före honom i rummet. "So, when does Aaron come?" Undrade Liam när vi hade suttit oss ner på soffan, med kontroller i våra händer "He said in five minutes, so he could come at any time" Liam rullade in läpparna och nickade "Okey." Fotsteg hördes, klackar som slogs emot marken och en sekund senare kom Sophia in med ett varmt leende "The cupcakes is ready, should I bring them in here?" Jag bara nästiltill stirrade på henne. Tjejen har förrändrats, herregud. "Yes, thank you, that would be lovley" Liam gav henne ett varmt leende och Sophia nickade kort innan hon vände sig om och gick iväg, troligen för att hämta cupcakes. Jag skrattade tyst och tittade på i mitt knä "For one day ago she tried to kill me with her eyes, and now she's baking me cupcakes?" Jag skrattade i misstro och Liam skrattade tyst också. "Yeah, I guess the doesn't see you as a threat anymore." Det gjorde ont. Inte att hon inte såg mig som ett hot mer, utan att hon bara var så emot mig för att hon inte gillade mig. Annars var hon alltid såhär snäll, varma leenden, snälla erbjudande. Det var nog därför Liam blivit kär i henne, och tanken att han var det gjorde ont. "Here you go" Sa Sophia i en utandning när hon klev in i rummet igen med en tallrik med cupcakes på. Hon ställde den på bordet och log emot oss "Thank you so much" Mumlade jag och räckte mig för att ta en. Chockad cupcakes, finns det något bättre? "It's alright, it was really the least I could do for what I called you, I am sorry" Hon log "And I might just steal one cupcake" Hon tog en cupcake ifrån fatet och skrattade sedan. Jag kunde inte göra annat än att skratta mer, medan Liam bara log emot cupcakens av någon anledning. Det var faktiskt lite läskigt. Sophia gick sedan ut ifrån rummet och lämnade mig, Liam och cupcaksen kvar. "So, what country?" Undrade Liam och gestikulerade emot spelet "Hmm...I'll go with-"Det knackade på dörren. Jag log stort, trots att knackningen hade avbrutit min konversation med Liam. Jag gick till dörren, med Liam efter mig och öppnade. En blond kille, med blåa underbara ögon, och ett snett leende stod utanför. Det var presidenten av Kokosnötslandet. Okej, nej, det var såklart Aaron. "Hi" Log jag och han log tillbaka stort "Hi" Aaron vände sedan blicken emot Liam och nickade kort, som ett hej. Liam nickade tillbaka "How are you?" "Good, thank you. You?" Undrade jag "I'm fine, well, now that I am with you" Jag fnittrade, och Aaron log "I was thinking we wo-" Han avbröt sig och tittade bredvid mig, och rynkade på pannan "Who's that?" Till en början trodde jag att han syftade på Liam och jag tänkte precis förvirrat svara att han mött honom förut, och att han var min vän när jag såg att Aaron tittade förbi Liam. Både jag och Liam vände oss om och fann Sophia ståendes där och tittade på Aaron. "That is Liam's girlfriend, Sophia" Liam tog ut armen emot henne, som för att gestikulera att hon skulle ställa sig bredvid honom så han kunde lägga armen runt hennes midja. Hennes blick var däremot fixerad på Aaron och hon gick långsamt framåt. Och Aaron sträckte ut handen "Nice to meet you" Sophia skakade hans hand "Same. So you're Sarah's boyfriend?" Aaron tittade på mig. Vi hade inte direkt kommit så långt till flickvän och pojkvän-stadiet, men vi dejtar "Yeah, I guess you could say that." Aaron tittade på mig som för att fråga om det var okej och jag log emot honom som ett ja. "That's nice. We should have a double date sometime." Man såg direkt på Aaron att han verkade gilla idéen, då hans ögonbryn åkte upp och han log stort "Yeah! Good idéa!" Jag och Liam tittade osäkert på varandra. "What do you think?" Aaron tittade på mig och jag ryckte vid axlarna då det vore otrevligt att skrika 'NO!'. "Oh, c'mon, it would be fun, wouldn't it?" Liam tittade på mig "I don't know..." "C'mon Liam, don't be so uptight!" Sophia slog löst till Liam på axeln "We could have it today! Or, why the hell not right now!? I am free" Aaron nickade exalterat. Vad var det med dom här två och ha en dubel dejt? "Now?" Undrade jag osäkert "Yeah, I mean we haven't prepared anything" "No need for preparing, we could go to this nice place and eat dinner, doesn't that sound good?" "It sounds very good. I just need to change" Sa Sophia "I...I still don't know, I mean...why on such short notice?" "C'mon, it will be fun" Aaron tittade nästan vädjandes på mig och jag suckade "But I don't have a dress" Han log, nickade en aning och tittade på mig med hoppfull blick.

"So...that's a yes?"
Jag suckade, men log emot honom. Vem kunde säga nej till det ansiktet?
"Okay, sure. But still, I don't have a dress" "You have some dresses on my room" Alla tittade bisarrt  på Liam som yttrat orden. Liam tittade först neutralt på oss, men sedan bekräftade hans ansiktsuttryck att han förstod att han sagt det på fel sätt "I mean you forgot some dresses in my room the day we were going to Aaron's birthday party" De nickade förståendes "Well I need to change" Sa Sophia, och log sedan emot Liam innan hon pussade honom på kinden. Det högg till inom mig när jag såg det och styrde blicken till Aaron som tittade på mig tillbaka. Jag lyckades ge ett svagt leende tillbaka. "I need to change too, wouldn't be that nice to show up in a reusturant with a t-shirt and jeans now, would it?" Jag log och skakade på huvudet. Aaron drog sin ena hand runt min midja och drog mig lätt emot honom. Jag förstod nästan direkt vad han ville, och jag tog ett steg framåt och placerade mina armar runt hans nacke innnan jag placerade en mjuk puss på hans läppar. Även fast pussen bara varat i en sekund så hörde jag Liam harkla sig bakom mig. Vi tog bort anknytningen mellan våra läppar och medan jag stod kvar med armarna runt Aarons nacke och tittade upp på honom så såg jag att han tittade upp på Liam och gav honom en blick. Som alltid, var blicken oläsbar. "See you soon" Aaron log och jag nickade, bet mig löst i läppen innan jag tog bort mina armar och tog ett steg tillbaka. Aaron log igen och gav Liam en till oläsbar blick innan han tog ett steg utanför dörren. "Hey Sophia, want a ride?" Var det sista vi hörde innan Aaron mjukt stängde dörren. Jag vände mig om emot Liam med en suck "Seems like our dates forced us on a date together" Liam skrattade dovt och nickade upp emot hans rum som en gest att vi skulle dit innan han började gå upp och jag följde tätt efter.
Varför tror ni Sophia blivit snäll helt plötsligt? 
Hon kanske försöker ta över Sarah's själ? O.o
Okej, kanke inte...
Men vem vet O.o
Kommnteraaa! :D

Kommentarer
Namn: Bella

Väldigt bra. Vad sägs om att jag och Harry är på samma resturang och jag har en av hans skjortor och under skjortan har jag en tunika eller jeans och en fin svart topp/linne under? Vi firar att vi har vart tillammans i 8 m

Svar: Tack sååå hemskt mycket! Tyvärr har jag redan skrivit klart kapitlet nu, men du och Harry kommer komma in på näst-nästa eller nästa kapitel då det är "sleepover" igen :)
Hilda Nellie

Datum: 28 November 2014 Tid: 20:09
Namn: Johanna

Super bra! Tror att Liam är med Sophia för att göra Sarah avis. Och iomed att Sarah typ har Aaron som pojkvän nu så ser väl Sophia inte henne som ett hot längre. Det verkar som att Aaron har ett gott öga till Sophia, am I the only one who taught og this???? Ohshit ser nu att jag skrivit en roman ahahah sorry

Svar: Hahahha, tack såååååå fruktansvärt mycket!!! :D
Hilda Nellie

Datum: 29 November 2014 Tid: 09:38
Namn: Anonym

Åh så braaaa

Svar: Tack SÅÅÅÅÅÅ jätte mycket !! :D :)
Hilda Nellie

Datum: 02 December 2014 Tid: 19:14
Namn: Anonym

Ååhh meeeer!! :D

Svar: Tack såååå suuuper mycket! :D Mer kommer så fort som möjligt! :)
Hilda Nellie

Datum: 02 December 2014 Tid: 21:02

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback