Kategori: Another Love
Datum:

Kapitel 12 - One Step Closer

Jag log osäkert tillbaka och han drog min närmre honom. Jag rodnade och mitt ansikte var nog nästan helt rött. Tur att det var ganska mörkt, så man knappt såg det. Aaron lutade sig fram så hans läppar snuddade lätt vid mitt öra "You look so gorgeous" Mumlade han in i mitt öra och jag fick gåshud. Inte samma typ utan gåshud som jag fick med Liam för att han är...perfekt, utan för att hans andetag var så varma emot min hud och jag var ganska så kall. Aaron log och böjde sig tillbaka för att titta in i mina ögon, och hans leende var fortfarande placerat på hans läppar.  Mitt leende hade försvunnit, men jag log igen när jag såg att han gjorde det. Då böjde han sig in igen och jag trodde det var för att han skulle säga något mer, men istället för att mötas av hans läppar emot mitt öra så pressades dom någon annan stans. Mina läppar. Aaron kysste mig.
 
När Aaron drog Sarah ifrån mig så fick jag känslan att vilja slå honom igen, och jag kämpade emot lusten att göra det när han vände sig om för att skjuta mig ett  stöddigt leende. Jag himlade endast med ögonen och vände blicken emot min mobil som jag tenderar att ta upp under besvärliga stunder. Jag såg då att jag hade fått ett sms av Sophia. Jag himlade med ögonen igen, utan att riktigt veta varför, men klickade ändå på medddelandet. "Liam, does she have to move in with you? And I'm sorry about the fight..." Och det var det. Inget hjärta efter, inte ens några enkla "xx". Våra konversationer med varandra på mobilen har aldrig något sånt. Sarah skriver däremot alltid "xx" på slutet, oavsett situationen. Jag tittade upp ifrån mobilen och såg en syn jag aldrig någonsin vill se igen. Aaron kysste Sarah. Känslan...jag menar avundsjukan var här igen, men nu så mycket starkare. Jag tog till och med ett steg ut som om jag skulle gå till dom, men stoppade mig själv från att gå fram dit, rycka bort Aaron ifrån Sarah och knuffa ner honom på marken. Istället bet jag mig i tungan hårt och jag kände hur tårar brände bakom ögonloken. Jag tittade snabbt ner i mobilen igen för att hitta en distraktion, men bilden av Aaron som kysser Sarah har fastnat på min hjärna. Innan min hjärna uppfattat vad jag gjort så har jag stormat ut ur klubben, och jag ställde mig utanför. Jag drog ett djupt andetag in och ignorerade blickarna som ett par som gick nerför gatan gav mig. Jag lutade min rygg emot väggen till klubben och innan jag kunde registrera vad som hänt satt jag på marken och begravde mitt huvud i mina händer. "Liam! A..." Niall avbröt sig när han såg mig sitta på marken "Liam, mate, thought you leaved. How are you?" Niall satte sig bredvid mig och verkade inte ens klaga på hur blöt och smutsig marken var. "H-he kissed-d her" Jag märkte inte ens att jag börjat gråta förrän jag kände något blött emot mina händer "Aaron?" Jag nickade svagt "Oh, I am so sorry, Liam." Niall la armen runt mina axlar och strykte tröstandes hans hand emot min ena axel "If it makes you feel any better, I'll go in there and kick him where the sun doesn't shine." Jag kunde inte låta bli att skratta lågt, medan jag strök bort mina tårar "No thank you." "You sure?" Jag nickade, och tittade upp på honom med ett tung suck "Why did she have to meet Aaron?" Mumlade jag ut svagt "Everything happens for a reason, they say. Maybe god brought him to her for a reason" "What reason? To make me cry and want to slap him?" Muttrade jag buttert medan jag fortsatte att torka tårarna och Niall skrattade tystlåtet "No, to make you realize that you like her. You know, if it wasn't because  of your jealousy towards Aaron, you would never realized that." Jag tystnade. Kanske han har rätt "Maybe." Sa jag kort. Niall klappade mig stöttandes på axeln "C'mon, mate, let's go inside and have fun" Niall ställde sig upp och räckte ut handen och jag log innan jag fattade tag i den och han hjälpte mig upp, däremot ramlade jag rakt ner igen efter jag lyfts cirka tre centimeter "Jesus christ, you're heavy" Jag tittade upp på Niall och låtsades vara stött "Hey! That's mean!" Niall himlade med ögonen, innan han gestikulerade med handen att jag skulle ställa mig upp, vilket jag gjorde. När vi kom in i klubben igen så var genast Harry, Louis och Zayn på mig "How are you?" Undrade Harry med en bekymmrad rynka i hans panna "Good now." Log jag innan jag tog en plats mellan Louis och Zayn. 
 
 
Jag tittade med kalla ögon på Aaron. Han stod med Sarah i ett hörn i klubben och pratade, och Sarah fnissade åt bokstavligen varje ord han sa. "I bet he's really stupid. Or just not nice in general" Niall skrattade åt mig, men jag reagerade inte ens, bara stirrade intensivt på dom. "If they come one inch closer I'll go over there and slap him" Niall skrattade igen, jag förstod inte riktigt vad det var som var roligt. Han skrattar åt allt. "Mate, calm down. She is just having a laugh. It's her first time in a club, let her be" Jag stirrade fortfarande otrevligt på honom, han gjorde ögonkontakt med mig. Han log ett oskyldigt leende som fick mig att vilja slå det leendet av ifrån hans ansikte innan han hände sig om mot Sarah igen. Jag vet inte varför jag ville slå honom, det var inte direkt likt mig “I doubt she’s gonna fall in love with him and get married and have babies or whatever,” Försökte Louis att hjälpa, men slutade när han såg blicken jag gav honom, “and you didn’t wanna hear that. Right, sorry,” log han. “Whatever, I just… I can’t stop looking at the two of them. It fucking hurts to see her be with someone else like that. Why am I being such an idiot?” Louis log mot mig, nästan imponerat och lutade sig tillbaka i barstolen. "You swore!" Utbrast han och jag tittade upp på honom, och bara gav honom en enkel blick som betydde ungefär 'shut up' innan jag tittade tillbaka på Sarah och Aaron “You’re not an idiot” försökte Zayn trösta, “you just like the girl. A lot. You have a right to be a bit jealous, I guess, but you gotta tell her how you’re feeling otherwise this will keep happening. You can’t blame the guy for liking her.” Jag skrattade bittert “Yeah, alright Zayn. Hey Sarah, I’ve been in love with you for years now, but didn't realize it until the day before yesterday. So why don't you dump this guy you're probably in love with so we can run off and live happily ever after. It isn’t that easy,” muttrade jag in i glaset innan jag drack lite av vätskan, medan killarna tittade mellan Sarah och mig med ledsna ansiktsuttryck. 
Vad tycker ni?! :)
Kommentera för mer!!
 

Kommentarer
Namn: Bella

Väldigt bra! :) längtar till nästa :) bara undrar en sak, är inte arg, menar inger illa, ta inte illa upp. Men varför är inte jag, min karaktär på nattklubben med harry och dom andra? :) är inte arg :) kram :) xx

Svar: Tack såååå jätte mycket! Och förlåt :( men tjejerna kommer ha en sleepover snart och då kommer du vara med! :) kram xx
Hilda Nellie

Datum: 19 November 2014 Tid: 06:34
Namn: Johanna

JÄTTE BRA!!! Åhhh vill ha mer nuuu :D

Svar: Tack sååååååå super mycket !!!!!!! :D :)
Hilda Nellie

Datum: 19 November 2014 Tid: 08:20
Namn: Anonym

Världens bästa!! Älskar den <3

Svar: Tack såååå otroligt obeskrivligt mycket!! :D :) <3
Hilda Nellie

Datum: 19 November 2014 Tid: 18:35
Namn: Lina

Love it, Vill bara läsa mer! När kommer nästa? :D Läääängtaar

Svar: Tack sååååå fruktansvärt mycket!! :D Nästa kommer så snabbt som möjligt ! :)
Hilda Nellie

Datum: 20 November 2014 Tid: 19:50
Namn: Mikan

Aaah.. Så bra mer!!

Svar: Tack såååååå himla mycket!! Mer kommer så snabbt som möjligt!! :) :D
Hilda Nellie

Datum: 21 November 2014 Tid: 18:05
Namn: Anonym

Åhhh så bra meer! Kommer nästa i kväll? :D

Svar: Tack sååååååå sjukt mycket! Inte ikväll, men så snabbt som möjligt! :)
Hilda Nellie

Datum: 21 November 2014 Tid: 22:04
Namn: Alice

Åhh vad duktigaa ni är!! Kan knappt vänta tills nästa kapitel kommer ut! :") Liam är så himla söt men åh tycker synd om honom <33

Svar: Tack sååååååå fruktansvärt mycket!!!! :) :D <3
Hilda Nellie

Datum: 23 November 2014 Tid: 00:47

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback