Kategori: Another Love
Datum:

Kapitel 18 - My Heart Belongs To You

"Yeah, no human deserves to be used like that!" Protesterade Bella och ställde sig upp som jag gjort. Perrie ställde sig också upp och gav Eleanor och Sophia en lång sur blick. "I can't believe this!" Utbrast Perrie, och skrattade humorlöst, medan hon tittade på dom argsinnt. Hennes blick var vild, och det såg ut som om hon ville slå sönder något. Bella, jag och Vanessa såg såklart också arga ut, men Perrie var helt klart argast. Vi andra såg nog mest chockade och oroliga ut, oroliga för Louis och Liam. Hur kommer dom ta det?! Och hur kan man berätta det på ett snällt och bra sätt? "I'm disappointed in you." fräste Perrie innan hon började göra sin väg emot dörren med bestämda fotsteg. "Me too." Bella gav dom en arg blick innan hon följde efter Perrie. Jag och Vanessa stirrade på dom argt innan vi hängde på dom andra. "You can't tell them!" Ropade Sophia efter oss. Oroligheten och chocken var stor nog när dom hade berättat nu, men det blev ännu större när vi öppnade dörren, och den slog emot något hårt. Utanför stod Liam, Louis, Zayn, Harry och Niall, och stirrade på oss.
 

"Eh..." jag försökte få ut något sort utav medkänsla för Liam och Louis, men vad skulle jag säga? "You can't tell the-" Sophia blev avbruten när hon förstod varför vi alla stannat. Louis såg nästintill tårögd ut, och när han gjorde ögonkontakt med Eleanor, så bara skakade han på huvudet, innan han sprang ner för trappan. Liam suckade, och tittade på Eleanor och Sophia, och bara skakade besviket på huvudet. Alla var tysta när Liam joggade ner för trappan. Alla verkade ha fryst på deras platser, och till sist så började jag jogga ner för trappan. När jag var nere hörde jag hur några andra började följa oss. Det första jag såg när jag kom ner från trappan var att Liam satt på soffan, och jag gick direkt fram till honom. "How are you?" undrade jag, och strök honom försiktigt på armen. Liam tittade upp på mig och lyckades åstakomma ett leende. "I'm fine. Go to Louis, ge needs comfort more." Han log ödmjukt, och jag log beundrandes tillbaka. Trots att han just fick reda på att hans flickvän på ett halvår använt honom för han är känd är han alltid lika ödmjuk och sympatisk som alltid. Jag nickade fort, och ställde mig upp. "Me and Vanessa will take care of Liam, Bella and Sarah, you can take care of Louis" Jag och Bella nickade snabbt, och vi gick emot rummet Louis just stängt in sig i. Jag tittade osäkert på Bella innan jag knackade osäkert på dörren. "Louis, can we come in?" undrade jag osäkert, och jag och Bella lyssnade noggrant för att försöka uppfatta ett svar. Däremot kom det inget. "Please, we want to talk" försökte Bella, och tittade oroligt ner emot golvet medan hon pratade. Det var tyst en lång stund, och jag och Bella tittade på varandra, och suckade djupt i nederlag, men innan vi börjat försöka knacka igen hördes det en svag röst inifrån rummet. "Come in." Det lät nästan inte ens som Louis. Jag och Bella utväxlade blickar innan Bella osäkert trycka ned handtaget. Vi klev in i rummet och såg då att Louis låg på mage i soffan som var placerat i ena hörnan av rummet, med ansiktet ner i en av suffkuddarna. Vi stängde dörren efter oss och vi gick tillsammans in och satte oss på knä framför soffan där Louis låg. "I thought she loved me." Orden som Louis yttrade fick mig att vilja kasta mig på honom och omfamna honom i en stor kram, men jag bekämpade den starka lusten, när Louis snyftade till tyst. "Hey, it's alright." lugnade Bella ned honom och strök honom över ryggen. "If she was with you only for that, she isn't the one. And you were never meant to be." Jag nickade instämmandes. "Yeah, you'll find someone even more better than her, Louis, trust us." Louis satte sig upp i sängen och gjorde därmed hans röda ögon och våta kinder uppenbaras för oss. "But she seemed so.." han skakade på huvudet och strök bort några tårar med baksidan av hans hand. "...she seemed to like me. For who I am, not what I have." "It's her loss, Louis, you are a great guy." "Yeah, and one beautiful day you'll meet another girl, that you will be even more in love with, and that won't use you for what you have." Louis tittade upp på mig, och gud, han såg nästintill förstörd ut. "I don't think so..." mumlade han ut. "What? Louis, you are a great guy! I mean you are funny, caring, nice, smart, you are the whole package!" Han tittade på Bella med ett snyft "You really think so?" Bella nickade kvickt "Yeah, of course, Louis! And everyone who have met you also thinks so." Jag nickade som för att visa Louis att jag höll med, och Louis åstakommade ett litet leende. "Thank you guys, I actually feel much better. However, I'd like to have a word with her." Jag tittade förvånat på Louis "Eleanor?!" undrade jag förvånat. Louis suckade och drog handen igenom hans hår. "No, queen Elizabeth of England." Jag och Bella skrattade. Louis har i alla fall kvar sin humor och sarkasm. Bella nickade "We'll send her in, do you want to talk with her alone?" Han nickade, och log "Yes, please." "Okay."

 

Jag känner mig så idiotisk. Sarah är där inne med Louis och tröstar honom, vilket egentligen jag borde göra, men istället sitter jag här ute och är avundsjuk? Även fast Louis är min vän och jag vet att han är i ett förhållande, eller ja, kanske inte nu, men ändå, och Sarah är med Aaron, så känner jag mig avunsjuk, och jag vill slå mig själv för det. Jag försökte skaka av mig det med tanke på att han verkligen behöver det, och det funkade en aning. Han verkade verkligen förkrosssad, han gillar verkligen Eleanor, eller ja, gillade. Jag är egentligen inte så ledsen. Jag tror jag alltid vetat att jag aldrig riktigt gillat Sophia. Det är klart, jag kände mig en aning besviken och dum för att jag gick på det, men jag är mest arg på Eleanor för att hon gjorde så emot Louis. Sophia och Eleanor hade inte ens kommit ner ifrån övervåningen, de packade nog deras saker för att de visste att vi skulle sparka ut dom efter vi tröstat Louis. Varför jag inte var så ledsen är egentligen konstigt, men inte för mig. Jag tycker det är självklart. Louis gav Eleanor sitt hjärta, och det är därför han är ledsen, för att hon bröt det. Men grejen är att Sophia har eller hade aldrig mitt hjärna. Det tillhör någon annan, som inte ens vet det, men ändå vet jag att det är tryggt hos henne. Mitt hjärta tillhör Sarah.

Okej, vad tycker ni?! :)
Gott nytt år allihopa!!! :)
Kommentera för mer! :)
 

Kommentarer
Namn: Bella

Väldigt bra! :) vad sägs om Harry vill prata med mig och jag blir nervös och biter mig nervöst i läppen och säger ehh, yeah och vi går en bit och han tar i mina händer och drar mig närmare och han säger you would never use me och jag blir säger Harry no, I love you, Harry the guy from Holmes Chapell och han säger i love you too and one more thing och han ger mig ett fint halsband och jag tar på mig det och jag säger thank you och av ler så hans smilegropar syns så väl och vi kramar varandra och han pussar mig på pannan :) vilken kille ska nästa handla om? :) kram :) tack detsamma :)

Svar: Tack sååååå hemskt mkt!! Men vi har tyvärr redan skrivit andra kapitlet. :( Men vi ska försöka få en en del mig sig och Harry något kapitel framöver! :) Vi vet ännu inte direkt vem den ska handla om, men förmodligen Harry. :) kram :)
Hilda Nellie

Datum: 31 December 2014 Tid: 16:03
Namn: Anonym

Så bra!! <3 vill ha mer!!

Svar: Tack sååååååå hemskt mycket!!! :D :)
Hilda Nellie

Datum: 01 Januari 2015 Tid: 17:06
Namn: Johanna

ASSÅ NÄR SKA DOM BERÄTTA FÖR VARANN!!?? BLIR HELT GALEN SNART, snälla snälla orkar inte vänta mer och hoppas på mer snabbt😍😍

Svar: Taaack!!!! :D :)
Hilda Nellie

Datum: 01 Januari 2015 Tid: 22:48

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback