Kategori: You Are My Everything
Datum:

Kapitel 49 - Prank

"Jag hörde vad ni sa" berättade Niall "Så du bara stod och lyssnade?" frågade jag och la mig intll honom. Han la sin ena hand omkrring mig "Ja, men jag kom ju direkt in när du sa sluta, för då behövde du hjälp" Jag tittade upp på hoom "Det första jag hörde var ´ Jag är kär i Niall, jag älskar honom jag skulle hellre bryta mitt ben än att kyssa dig´" Han log mot mig "Är du verkligen så kär i mig som du beskrev?" Jag nickade "Varenda ord jag sa är sant" sa jag och började kyssa honom.

Bild 1: Prank
Bild 2: Nella
 
 "Får jag en lång kyss när jag kommer tillbaka då?" Jag log mot Niall "Självklart" Niall log större och pussade mig lätt på munnen innan han blev ut puttad av Louis. Jag log efter honom och vände mig sedan om. Alla killarna skulle ha konsert och den enda tjejen som följde med var Eleanor. "Nella, kom och sätt dig" utropade Danielle. Jag gjorde som hon sa och Perrie öppnade munnen "Hur länge har du och Niall varit ihop?" "Sex månader snart" Berättade jag snabbt "Ett halvår!" utbrast Danielle "Hur seriösa är ni?" Jag rynkade pannan "Vad menar du?" "Jag menar, ni verkar gå fort. Ni måste verkligen älska varandra" Jag nickade "Jag älskar honom jätte mycket" berättade jag. "Ni passar så bra tillsammans" log Perrie "Du och Zayn med, och Danielle och Liam" Både två log "Just det, Perrie! Berätta din geniala idée!" utbrast Danielle "Jaha, eh... Jag tänkte att vi kunde busa med killarna. Alltså våra pojkvänner, riggar rummen med bus och fällor" Jag log "Jättebra idée!" "Jag vet!" utbrast Danielle "Du är ett geni, Perrie!" Perrie skrattade till. "Vi börjar med det samma!"
Alla sprang åt varsitt håll. Jag sprang in i mitt och Nialls rum och tittade mig omkring efter inspiration till ett bus. Jag log när jag kom på idéen att sätta upp en hink med vatten ovavnför dörren så att när Niall öppnade dörren skulle det komma ner vatten på honom.  Jag gick ut ur dörren och fick syn på Danielle och Perrie som stod och pratade "Vet ni om det finns en hink?" undrade jag och dom tittade på mig "Jag vet inte" sa Danielle "Det finns ju massor  med hinkar där dom gör maten" Jag tackade för hjälpen och gick in i köksrummet. Jag såg direkt tre gråa hinkar stå vid diskbänken och gick snabbt fram och tog en och gick sedan tillbaka och stängde dörren. Jag gick klumpigt in i rummet med hinken i handen och försökte få ner den i handfatet, för att  fylla den, men gav upp tillslut och fyllde den i duschen.
 
 
*
 
 
Jag stod och väntade utanför bussen på Niall. Han borde vara här nu, konserten var slut 18.00, klockan sex, och nu är klockan kvart över. Det borde ta fem minuter att gå hit från arenan. Jag såg fem killar längre bort, en av dom var blondin. Jag förstod nästan direkt att det var killarna och blondinen var min Niall. Niall började gå snabbare än killarna, och jag började jogga. Det slutade med att vi sprang mot varandra och Niall fångade mig och kramade mig  , sådär lyckligt. Han pussade mig sedan på pannan och jag skrattade till "Ni har varit ifrån varandra tre timmar, inte tre månader, ta det lungt" sa Louis. "Jag har saknat dig" berättade jag "Jag  har saknat dig med, sweetie" Han strök handen igenom mitt hår. "Du lovade mig en lång kyss" sa Niall lungt. "Och jag håller alltid vad jag lovar" mumlade jag och tryckte mina läppar mot hans. Han började ivrigt kyssa mig och la sina armar runt min midja och tryckte mig närmre   honom. Jag log i kyssen medan jag la armarna runt Nialls hals. Efter en lång stund avslutades kyssen och vi log mot varandra "Du är så vacker" bereättade han och jag rodnade en aning. "Nu går vi in" sa jag, som var ivrig att vatten tricket skulle bli av. "Okej" sa Niall och tog min hand. Vi gick in i korridoren och jag fick bita mig hårt i läppen för att inte börja fnissa som besatt när Niall stod framför dörren. Han öppnade dörren, gick in ett steg och splash! Hela hinken med vatten tömdes över honom och jag började skratta hejdlöst. Niall vände sig mot  mig "Gjorde du det här, Nella!?" skrek han. Jag svarade inte, utan bara fortsatte skratta. Niall satte fart och började springa mot mig. Jag skrek till högt och sprang iväg medan jag skrattade. Jag sprang ut igenom glasdörren med Niall någon meter bakom mig. Jag sprang för mitt liv längs trottoaren och var tvungen att stanna och ge upp, eftersom jag skrattade så mycket. Nialls blöta armar slöt sig runt min midja och han bärde upp mig. Han kramade om mig , vilket fick mig att bli blöt och snurrade sedan runt mig i luften.
  
  
Vet att det inte är Niall...
  
Jag skrattade fortfarande när Niall satte ner mig på marken "Din busiga lilla solstråle" sa Niall med ett leende och jag kunde inget annat än att kyssa honom en lång stund som förlåtelse. Kyssen tog slut och han log mot mig "Jag är ju helt blöt nu" skrattade  jag fram "Vad tror du jag är!?" skrattade Niall och jag skrattade och gick in i hans famn och han kramade om mig. "Världens bästa bus" log jag och Niall himlade med ögonen.
"Vad gör ni?" Jag vände mig om och såg Louis. "Inget" sa Niall "Det är mat" ropade han. "Vi kommer" ropade jag tillbaks. Niall gav mig en sista kyss innan vi började gå in. "Eh... Niall, varför är du helt blöt?" undrade Liam. "Den här lilla busiga skönheten..." Niall pekade på mig "...är anledningen" Jag fnissade till och pussade honom på kinden. "Asså, wow, Nella, när vi sa bus menade vi liksom sätta tejp iför kranen till handfatet, inte kasta pojkvännen i sjön" sa Perrie och jag log medan jag satte mig ner "Hon kastade mig inte  i sjön, hon kastade mig i havet" skojade Niall och satte sig bredvid mig. Alla skrattade.
  
  
Jag stod framför spegeln och borstade tänderna. Vi hade packat, eftersom vi beräknades vara hemma imorgon i London. Niall kom in i badrummet och ställde sig bakom mig. Han mötte min blick i spegeln och la armarna runt min midja. Han begravde sitt ansikte i min hals och stod så ett bra tag. "Trött?" skrattade jag och Niall skakade på huvudet. "Vill bara ha en till kyss" Han tittade upp på mig, som om han trodde jag skulle kyssa honom när han sa det "Jag borstar tänderna, om du inte ser det" Niall suckade och hans ansikte begravdes i min hals igen.  Jag log mot honom, även fast han inte kunde se det. Jag borstade tänderna klart snabbt och började sedan gå ut. Niall kom strax efter mig och ställde sig bakom mig och la armarna runt min midja igen. Niall pussade mig på kinden. Jag gäspade en aning "Jag går och lägger mig" sa jag. "Okej" mumlade Niall. Jag gick och tog ut Nialls tröja ur garderoben "Kan jag ta den här?" Jag höll upp en grå "Självklart" Jag bytte snabbt om till den innan jag la mig ner i sängen och drog upp täcket till munnen. "Godnatt" viskade Niall, och gav mig en puss på pannan som jag log av. "Godnatt" viskade jag tillbaka.


Kort kapitel, i know that... Men vad tycker ni om buset? I nästa kapitel ska dom hem !
//Hilda
Kommentera för mer!!!

Kommentarer
Namn: majaMaja

Asbra kapitel :)

Svar: Tack så mycket!! :) //Hilda
Hilda Nellie

Datum: 17 Augusti 2013 Tid: 22:34
Namn: Nora

Bra kapitel! men när dom kommer hem kan det inte ände nåt då

Svar: Tack så mkt!! Om det är drama som du menar så kommer det antagligen snart! Kanske inte nästa kapitel men snart :) //Hilda
Hilda Nellie

Datum: 18 Augusti 2013 Tid: 19:58
Blogg: http://worldofnora.devote.se
Namn: Johanna

Fantastiskt bra!!:) Jag tycker om när det blir lite 'gulligull' haha vilket ord ;)❤ Grymt som alltid!:)

Xx Johanna ❤

Svar: Haha, ja jag har också tänkt på att det är ett konstigt ord! :D Taaack så mkt! :) //Hilda
Hilda Nellie

Datum: 18 Augusti 2013 Tid: 20:01

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback