Kategori: You Are My Everything
Datum:

Kapitel 51 - Nandos Time

"Hej söta lilla katt"  sa jag och satte mig ner på huk. Katten gav ifrån sig ett "Meaw" och började gå mot mig. Den strök sig mot mitt ben och jag klappade den. Vilken vacker katt. Katten började gå fram och jag följde efter den. Den gick långsamt med svansen uppåt som viftade en aning.
Jag stannade när jag insåg att jag inte hade någon aning om vart jag var. Husen var okända och namnet på vägen hade jag aldrig hört talas om. Jag vände och började gå tillbaka i snabb  takt, men hittade fortfarande inte. Jag började springa , men kom fram till en återvänds gränd. Det var då jag insåg, att jag var helt vilse.

 
Bild 1: Glassen
Bild :  Nandos
Bild 3: Nella
Jag hade varit vilse länge nu, jag hittar ingenting. Jag såg en tjej längre bort på gatan som gick med hörlurar och lyssnade på musik. Jag tog mot till mig och gick fram till henne "Ursäkta?" sa jag. Hon tog av sig hörlurarna "Va?" "Vet du vart Nandos ligger?" "Om du går upp där, sedan svänger du  till höger, fast inte den första höger, utan den andra höger...Eller jag kan följa med och visa, det är så krångligt att beskriva" skrattade hon och började gå. Jag skrattade också lite och fortsatte gå efter henne. "Vad heter du?" undrade hon. "Nella" svarade jag.Hon log "Jag heter Bella, nästan samma sak" Jag log och nickade. "Här är Nandos" sa Bella och pekade bort mot en byggnad. Niall stod utanför och tittade oroligt omkring. "Oh My God!" Tjöt Bella, men hon sa inget mer. Niall såg mig och hans bekymmrade ansikte försvann och ersattes av en lättat min. Han sprang mot mig och kramade om mig. "Nella, herregud vad jag var orolig, vad som helst kunde ha hänt. Det har gått nio minuter" Jag suckade till och pussade honom på kinden "Förlåt, jag var vilse, men Bella..." jag gjorde en gest mot Bella som nu tagit händerna för munnen och tittade storögt på Niall.  "...hjälpte mig och hitta hit" "Tusen tack" log Niall och tittade på Bella. "D-d-d..." Bella började stamma "d-du är Nia-all... Horan från One D-direction, får jag ta  en bild?" flämtade Bella. Niall log "Självklart" Bella tog snabt fram sin mobil ut fickan "Jag kan ta fottot" sa jag. Bella gav mig sin mobil och hon sställde sig sedan bredvid Niall och både log mot kameran. Jag tog ett antal foton iinnan jag gav tilbaka den till Bella. "Tack så hemskt mycket!" sa hon, en aning chockad över hela situationen. "Det är jag som ska tacka dig" sa Niall med ett leende. Bella log "Hejdå" Vi sa hejdå till varandra innan jag och Niall började gå in mot Nandos "Nella, du får aldrig mer försvinna sådär. Jag var så himla orolig" Niall tog min hand och höll i den hårt "Förlåt" "Nej säg inte förlåt, det var mitt fel. Jag låter hellre fotograferna fota oss än att tappa bort dig igen" Niall tog ett hårdare tag om min hand och vi ställde oss i kön som bestådde av en tjej som höll på att vänta på sin beställning. "Jag tappar bort mig överallt" suckade jag. Tjejen framför oss gick iväg med sin mat och vi gick fram och beställde "En nummer 7 med en cola..." Niall vände sig om mot mig "Vad ska du ha, sweetie?" Han strök med tummen på min hand som var ihop flätad med min. "Jag tar också en nummer 7 med cola" sa jag som svar på Nialls fråga, fast sa den till killen i kassan. "Det blir 259 kr" sa killen i kassan. Niall hade börjat ta fram plånboken "Niall, jag betalar"  sa jag. "Sweetie, vi lovade varandra. Jag fick betala det jag ville,åt dig,  mot att jag försöker att inte vara svartsjuk" Jag gav ifrån mig en suck när Niall räckte fram pengarna "Äter ni här?" Niall tittade på miig, som om han ville att jag skulle svara "Okej" sa jag tyst. "Vi äter här" berättade Niall och vände sig mot killen. "Då kommer er mat snart" sa killen och gick in igenom en dörr. Niall satte  sig ner vid ett bord och jag satte mig mitt emot. Maten kom  nästan direkt och jag tog upp kniven och gaffeln. "Varför sitter du mitt emot mig när du kan sitta bredvid mig?" undrade Niall och klappade lätt på platsen bredvid sig. Jag log mot honom och satte mig bredvid honom och sköt min tallrik till den nya platsen. Han log och pussade mig på kinden. "Mycket bättre"sa Niall och la sin hand på mitt knä. Jag la min hand på Nialls hand medan jag tog upp gaffeln med min ena hand. Niall gjorde likadant och vi började äta. 
 "Det var en jätte söt katt som satt på gatan" berättade jag samtidigt som jag  "Den kan inte varit sötare än dig" sa Niall och strök lungt med sin hand på mitt ben. Jag rodnade en aning och tittade snabbt ner i maten. Jag tog upp min hand och började äta med både händerna..
 
*
 
 "Visste du att vi har glass i frysen?" När Niall hörde ordet glass störtade han upp ur soffan och sprang fram till kylskåpet i köket. "Vad är det för glass?" sa Niall och ställde sig bakom mig medan han la armarna runt min midja. "Eh..." började jag och lyfte upp den "...vanilj med kolasås" Niall gjorde ifrån sig ett "Mums" innan han tog den i sin egen hand. "Bäst föredatum, 1 januari 2014" läste han högt. "Då kan vi äta den" sa Niall glatt. Jag skrattade till "Jag tar skedar" sa Niall. "Vart ska vi äta?" frågade jag. "I soffan tycker jag vore bäst, vad tycker du?" undrade Niall. "Det låter bra" mumlade jag och gick och satte mig i soffan. Niall kom efter mig och satte sig bredvid mig. Jag slet av locket och Niall satte i en sked. "Den andra?" undrade jag "Vi klarar oss bra med en sked" mumlade han som svar. "Jaha, hur?" sa jag med ett skratt. "Såhär" Niall tog upp skeden och skopade upp en sked glass. Han satte den framför mig "Gapa" jag gjorde som han sa och han förde in skeden i munnen på mig och jag svalde. Niall tog sedan en skopa till sig själv och svalde. Han gav  varannan skopa till mig, varannan till honom. "God" berömde jag åt glassen. Niall nickade instämmande och jag vilade mitt huvud mot hans bröstkorg. Han la sitt huvud lätt mot mitt och jag kramade om honom. "Hur kan du vara så söt?"  mumlade Niall och pussade mig sedan up huvudet. Jag kunde inte låta bli att le och blunda när han pussade mer. "Hur kan du vara så gullig, snäll och trevlig" sa jag tyst. Niall kysste mig försiktigt på munnen. "Du är verkligen perfekt" sa Niall och jag log större.

 NELLA + NIALL= FOREVER!!
Eller? Nellies drama som hon kom på kommer antagligen snart, två, tre, kanske fyra kapitel fram. Kan bara säga en sakom det: Big Break-Up!
 
//Hilda
Kommentera för mer!!

Kommentarer
Namn: Maja

Asbra kapitel:)

Svar: Taaack så mkt! :) //Hilda
Hilda Nellie

Datum: 22 Augusti 2013 Tid: 21:32
Namn: Mikaela

så himla bra mer!!

Svar: Tack så jätte mycket! //Hilda
Hilda Nellie

Datum: 23 Augusti 2013 Tid: 06:08
Blogg: http://edlit.blogg.se
Namn: Johanna

Jag tror inte att jag behöver kommentera ;) ni vet nog redan vad jag tycker :) haha precis som vanligt, gryyyym!!❤❤❤ när kommer nästa del/kapitel?:*
Xx Johanna ❤:)(:

Svar: Taaack så sjukt mkt för din kommentar! Nästa kapitel kommer ut så fort som möjligt ! :) //Hilda
Hilda Nellie

Datum: 23 Augusti 2013 Tid: 22:22
Namn: Mikaela

Hej jag tänkte bara säga att eran novell är grym och den ända novellen jag läser. Jag har läst många olika noveller men bara fastnat för era! Så himla bra är ni!
Men skulle ni kunna ta en bild till på statistiken för den förra bilden på statistiken var inte från blogg.se! SNÄLLA!!❤älskar era noveller ❤

Svar: TAAAACK så sjukt mycket!! Bilden kommer tillsammans med nästa kapitel! :) //Hilda
Hilda Nellie

Datum: 25 Augusti 2013 Tid: 21:54
Blogg: http://edlit.blogg.se

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback