Kategori: You Are My Everything
Datum:

Kapitel 53 - I Hate You

Jag fnissade till och slingrade mina ben runt Nialls midja. Han kysste mig  samtidigt som han satte ner mig på köksön. "Om Olly frågar dig om du vill ut på dejt, vad svarar du då?" undrade Niall och ställde sig upp. "Nej, såklart" Han log mot mig och började sedan kyssa mig "Bra"

 
 Bild 1: I Hate You
Bild 2: En av bilderna i tidningen
"Sweetie..." började Niall "Ja?" undrade jag och tittade när han gick mot mig "...du svarade aldrig..." han lutade axeln mot väggen och satte ena benet korstade över det andra "...vad sa Harry till dig ute i vattnet på touren i  Paris?" Jag stelnade till en aning. Niall skulle bli arg på Harry. Jag pressade ihop  läpparna till ett sträck. Niall höjde ögonbrynen "Vad sa han?" Jag tittade ner i marken "Att... Han frågade om jag skulle..." "Om du skulle...?" Jag drog en suck och lät bara orden falla ut munnen på mig "Om jag någon gång skulle ta av mig kläderna framför honom" Orden blev tystare än dom egentligen skulle varit. Nialls ögon vidgades "Va!?" Jag suckade ännu en gång "Jag måste prata med honom" muttrade Niall och tog hemtelefonen. "Nej!" utbrast  jag och tog den ifrån honom "Det är pinsamt som det är, Niall. Gör det inte värre" Niall tog telefonen "Han kysser dig och frågar sånna saker, vad kommer här näst? Jag måste få prata med honom, sweetie" Jag gav upp och lät honom ringa. Han pussade mig i pannan innan han började slå in Harrys nummer. Han tryckter på högtalaren och två sgnaler hann gå fram 
"Harry" hörde jag Harrys mörka röst
"Det är Niall" sa Niall och satte sig i soffan
"Hej Niall!" 
"Varför sa du det till Nella?" undrade Niall. Det blev tyst ett tag
"Sa vad?"
"Att hon skulle klä av sig" Harry fnös
"Hon ville det, så jag frågade bara när"
"Harry, sluta. Jag vet att hon inte vill det"
"Hon är kär i mig, Niall, det är bara att acceptera"
"Är det hon som är i dig, eller du som är kär i henne" Niall fick det att låta som en fråga
"Hon är kär i mig. Hon älskar mig, hon hånglade ju till och med med mig, hejdå" sa Harry surt och la sedan på. Niall tittade upp på mig med en suck 
"Du är inte kär i honom..." sa Niall, som att understryka sanningen. "...eller?" Jag skakade på huvudet "Självklart inte, du är den enda" sa jag och kysste honom. I samma sekund såg jag att postbilen åkte förbi utanför. "Jag hämtar posten" sa jag, gladare än jag kanske borde vara över post, som innehåller räkningar. "Okej, fröken glad för allt" log Niall och jag pussade honom lätt på munnen. "Ses om en halv minut" "Kommer  sakna dig" skojade Niall och jag himlade med ögonen. Jag gick ut igenom dörren och raka vägen till brevlådan. Hoppas det kommit något förutom reklam och räkningar. Jag öppnade brevlådan och hämtade ut posten. Räkningar addreserat till ´Niall James Horan´, reklam om supermarket och tidningen. Inte så spännande. Jag gick mot dörren igen och läste igenom tidningen. 
 
Jag stannade tvärt när jag såg i ett hörn av framsidan på tidningen, en bild på när Niall kysste Demi. En knut bildades i magen och jag läste texten ´ Niall Horan och Demi Lovato tillsammans!´ Jag kastade upp tidningen och bläddrade tvrigt fram till sidan det stod om. En massa bilder på Niall och Demi var över allt på sidan.
 
"Niall Horan och Demi Lovato har setts utanför One Directions konsert i Paris. Men dom möttes bara inte, dom kysstes. Kärleksparet har erkännt att dom har en crush på varandra. "Jag älskar Niall, han är så gullig" sa Demi i en intervju en gång." Jag brydde mig inte ens om att läsa resten. Jag rusade in till Niall, som satt på soffan "Vad fan är det här?" undrade jag. Niall tittade upp från TVn. "Va?" sa han. "Vad fan är det här?" upprepade jag fast högre. Det blev tyst en stund. Niall rynkade pannan. "Vad pratar du om?" Jag slängde tidningen i ansiktet på honom "Tidningen?" undrade han. "Undrar du vad tidningen är?" Jag skakade på huvudet "Titta på framsidan" Niall vände huvudet mot tidningen "Hund räddar ägare i brand" läste han högt. "I hörnet" Hans blick svepte till bilden på han och Demi. "Åh..." sa Niall, som nu kanske fattat varför jag är sur. "Nella, det är inte som du tror" började Niall och ställde sig upp och gick mot mig. "Vad är det då?" frågade jag argt. "Sweetie, vi sätter oss ner någonstans och pratar så kan jag berätta" Jag skakade på huvudet snabbt "Kalla mig inte sweetie" Niall såg ledsamt på mig. "Du är otrogen" berättade jag, som om han inte redan visste det. 
"Som om inte du har varit det" sa han surt. "Det har jag inte" Niall tittade surt på mig "Inte? Harry, Olly?" Jag suckade "Niall, du vet att Harry kysste mig, jag kysste inte honom, och Olly insidenten var fejkad" sa jag surt. "Ja, det kanske var Demi som kysste mig och inte jag som kysste henne?" "Niall, titta ordenkligt, du håller dina händer på Demis midja!" utbrast jag och pekade upprört på tidningen "Vänta här nu lite..." mumlade jag när jag insåg en sak. "...du har varit otrogen mot mig, ända sen jag spelade det där sprattet på dig, så du blev helt blöt med  vatten hinken och allt. Men du har inte hjärta att berätta det?" Niall suckade "Det var inte såhär det var meningen att du skulle få reda på det, jag skulle sagt det innan de kom ut i tidningen" Jag tittade argt på honom "Du har kysst en annan tjej medan du var tillsammans med mig!" "Du kysste Harry, jag vet det!" "NEJ DET GJORDE JAG INTE!" Skrek jag ut "JO!" skrek han tillbaks. "NEJ! DET ÄR DU SOM KYSSER DEMI, DU SKA INTE FÖRSÖKA FÅ MIG ATT GLÖMMA BORT ATT DU KYSST DEMI IGENOM ATT ANKLAGA MIG FÖR ATT HA KYSST HARRY!" "DET FÖRSÖKER JAG INTE ELLER..." Niall harklade sig "...Nella, vi bara sätter oss någonstans och pratar om det här" Jag skakade på huvudet "ÄCKEL" fick jag otroligt nog ur mig och gick till hallen. "OM INTE HELA DET HÄR BRÅKET HAR GJORT DET KLART FÖR DIG, SÅ BERÄTTAR JAG DET FÖR DIG NU, DET ÄR SLUT MELLAN OSS" Det såg ut som att Niall tappade ut allt luft inom sig "Slut?" ekade han. Jag svarade inte "VISST, OKEJ, DÅ KAN JAG GÅ TILL DEMI" Skrek han åt mig "GÖR DET DU, JAG BRYR MIG INTE, JAG GÅR TILL OLLY!" Niall spännde käken "VISST" "JAG HATAR DIG!" Skrek jag. Nialls ansiktsuttryk ändrades från argt till ledsamt, men ändrades snabbt tillbaka till arg. "JAG HATAR DIG!" Skrek han tillbaks Med en viss betoning på ordet dig. Utan att ha fått ett svar av varandra sprang jag ut igenom dörren. Jag störtade ut på gatan och sprang bara. Jag visste inte vart jag skulle, bara det är långt härifrån.

"The BIG break-up"? Ledsen för att det inte kommit ett kapitel på ganska länge, och när ni får ett kapitel är det såhär kort, inte det schystaste, men det är i alla fall ett kapitel.
//Hilda
Kommentera för mer!!

Kommentarer
Namn: mikaela

så bra men hoppas att det kommer ettt kapitel långt och fort!

Svar: Taaaaack! :) Och ja, det hoppas vi med :/ //Hilda
Hilda Nellie

Datum: 31 Augusti 2013 Tid: 22:03
Blogg: http://edlit.blogg.se
Namn: Johanna

Nej! Så där ska d ju inte va! Jag vill att dom är glada o söta mot varandra!...:/ uch nu gråter jag... Hah men det var ett bra kapitel ändå...
Xx Johanna ❤

Svar: Hah :) Taaack så mycket! :) //Hilda
Hilda Nellie

Datum: 01 September 2013 Tid: 06:01
Namn: Maja

Asså Gud jag älskar novellen längtar till nästa kapitel!!!:)

Svar: Taaaaack så hemskt mkt! :) //Hilda
Hilda Nellie

Datum: 01 September 2013 Tid: 10:26
Namn: Felicia

Jag fattar nt? Varför va Niall otrogen? Älska han aldeig Nella? :o Jag hoppas dom blir ihop igen... Skynda med nästa kapitel jag längtar!!❤

Svar: Taack så hemskt myyckeeet! :) Och japp, vi skyndar oss :) //Hilda
Hilda Nellie

Datum: 01 September 2013 Tid: 14:14

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback