Kategori: Meddelanden
Datum:

God Jul!

 God jul i efterskott allihopa! OCH GRATTIS LOUIS PÅ FÖRELDEDAGEN!

Vi tänkte ge er som en julklapp, vi skulle publicerat den på julfton, men ingen hann skriva klart gisar jag. Här är en kort one shot på Ashley och Niall! :)


"Ashley!" skrek David i mitt ansikte. Jag gnällde och rullade så jag hade ansiktet ner i kudden "Jag sover" Jag hörde min bror sucka "Visst, inga paket åt dig" Jag spärrade upp ögonen då jag faktiskt helt glömt bort att det var julafton, och jag som hade planerat att gå upp så tidigt att jag var först. Jag slängde mig upp ur sängen, och knuffade bort David som precis tänkte lämna mitt rum. Istället för att lämna den, så ramlade han bak, på min säng. Jag dunsade ner för trappan, och sprang dit julgranen var placerad. Där hittade jag även min 

familj och massvis av paket under granen. Jag gav ifrån mig ett litet leende innan jag satte mig ner på golvet i skräddarställning. Jag kände hur någon slog till mitt huvud lätt när personen gick förbi, jag skrattade kort innan jag vände mig om för att skicka tillbaka det lösa slaget till David. Mamma och pappa skrattade åt våra fasoner "Okej, vem vill öppna det första paketet?" David fnös "Vad är det för fel på era jul traditioner? Slit bara upp ett paket, spelar ingen roll om det är till någon annan, bara SLIT upp det och den som kommer först...är bäst" Jag skrattade och greppade tag i ett paket, "ETT, TVÅ...TRE!!!" Just när vi skulle börja öppna paketen, ringde det från
dörren. Istället för att David skulle hoppa skämtsamt mot dörren och sedan öppna med en konstig grimas, som han alltid gör, satt han bara och stirrade på mig med ett busigt leende. Jag vände mig om mot mamma och pappa, för att fråga vad det vad för fel med honom, då jag såg att dom hade samma leende. Jag gav dom en konstig blick "Ashley...din födelsedags present är här..." berättade mamma långsamt medan hon tog bort paketet från mitt knä. Förvirrat tittade jag på dom, medan David knuffade upp mig från golvet och gick med mig till
hallen "Vänta..." mumlade han och stannade framför spegeln. Han började, otroligt nog, borsta mitt hår, med en hårborste han verkade ha fått från ingen stans, så mitt hår låg i min vanliga frisyr. Sedan drog han upp mina shorts lite, så man nästan såg hela mina ben, och han kavlade även upp linnet så hela min mage var synlig. "Go, girl!" tjöt han och knuffade mig mot dörren samtidigt som ett litet lyckotjut lämnade hans mun. Jag tog tag i linnet och tänkte precis kavla ner det, men mina armar blev bortslagna av David, samtidigt som han
öppnade dörren, och sedan smet iväg. Försiktigt öppnade jag dörren resten av vägen och kikade sedan ut.

"Niall" andades jag, med ett leende. Han log stort mot mig, men hans blick åkte ner till min klädsel, och stannade där ett bra tag innan hans ögon mötte mina. "God jul" log han då, och öppnade famnen för att ge mig en kram. Jag hoppade in i hans famn, vilket fick han att skratta "Gosh, jag har saknat dig så mycket" "Jag trodde du  var på tour,  är den slut?" Han log mot mig och släppte kramen för att se in i mina ögon "Touren slutade igår , vi var i Tyskland, så jag tog första bästa planet hit, jag missade slutet av en intervju, men det var värt det. Du trodde väl inte jag skulle tillåta min bästa vän att fira jul utan mig?" Jag log stort och kramade om honom igen. "Herregud, skaffa ett rum" Ja suckade oh vände mig om mot David, som stod i dörröppningen, tillsammans med mamma och pappa De stod där och tittade som värsta publiken "David" hälsade Niall på min bror med ett leende. Niall  verkade tveka mellan att ge honom en handskakning eller en kram, men svaret verkade bli en kram när David kramade om honom stort. Jag log, åt att David och jag faktiskt kan  ha samma vänner. Niall skrattade och kramade om honom, innan han vände sig mot mina föräldrar "Herr och fru Collins" Mamma log mot honom, likaså pappa "Du kan kalla oss Charlotte och Andreas" sa min mamma med ett litet skratt, och Niall log stort "Okej, Charlotte" Pappa log nöjt mot Niall "Ashley, du har ju babblat om Niall så mycket, nu är  han här, för din skull, du skulle ju kunna gå  ut en stund med honom om du vill" Jag log "Är det okej, Niall?" undrade jag  försiktigt "Såklart, jag hade precis tänkt ställa samma fråga" Jag log mot honom "Okej, men då går vi då" sa jag med  ett  leende, innan jag böjde mig in igenom dörren och tog min mobil. Sedan promenerade jag med Niall mot hans hem. 

 
 
Niall låste upp dörren till sitt hem och den underbara doften var det första som jag mötte. "Det känns som en evighet sedan jag var här" mumlade jag medan jag tittade runt i huset "Detsamma" andades Niall, och slängde nycklarna i trappan. "Jag ska visa dig en sak, kom" Han tog tag i in hand, vilket fick känslorna i min mage att reagera starkt.  Han led in mig i sitt vardagsrum, och tog fram ett brev som låg på bordet, och lite blygt sträckte ram det mot mig. Jag tittade upp på honom med ett leende "Det är en julklapp, och innan du säger att om den kostar mycket så ska du lämna tillbaka den, så måste jag säga att saken är gratis" Jag nickade kort "Okej" mumlade jag medan jag fumlade med brevet i handen innan jag fick upp den. I kuvertet låg det ett fot, som jag  genast drog upp och  log åt minnet. Skolbalen, i nian. Jag och Niall hade gått, och jag kommer fortfarande ihåg hur mycket komplimanger Niall hade gett mig för klänningen. På bilden så stod jag lite blygt med mina händer ihop flätade med mina egna, och jag log stort, men blygt. Jag kommer ihåg att jag inte kunde sluta le den kvällen.  Niall hade ena armen blygt runt mig och log ett väldigt blygt leende  Jag kommer ihåg att kameramannen,  som tagit fotot sa till Niall att gå närmre mig och lägga armen runt mig, och det var exakt så han gjorde. Han gick sedan runt så hela kvällen, med ena armen runt min midja, och det hade jag varit väldigt glad för. "Minnen..." mumlade jag med ett leende. Jag behövde inte säga något annat, Niall förstod ändå. Han gav ifrån sig ett leende och klev ett steg mot mig "Ja, läs lappen." Jag gjorde som han sa och tog ut lappen ur kuvertet. "Ashley..." läste jag högt. "...varje dag på touren har jag stått framför ett foto på dig, och försökt öva att säga det, utan att bli nervös, stamma, osäker eller något sådant. Men nu förstår jag att jag aldrig kommer klara det, bara tanken på dig gör så att mitt huvud står helt stilla. Om du vill ha bevis, fråga killarna. Jag glömde mina verser på konserterna, jag ramlade, jag var helt... frånvarande,  ja, frånvarande är ett bra ord att beskriva hur jag var.  Jag bestämde mig för att skriva det här brevet, för att jag kan verkligen inte säga det här rakt ut, utan att bli röd som en tomat..." Jag slutade läsa högt och tittade snabbt upp på Niall. Han rodnade rejält mycket och hans blick var placerad  i golvet. Jag fortsatte läsa, fast jag läste tyst i mitt huvud.
 
Jag vill ge dig den här julklappen, för jag har drömt om det varje natt.  Du kanske inte gillar det, men jag hoppas du gillar det lika mycket som jag kommer. Jag älskar dig, från Niall xx
 
Jag tittade upp på Niall, och han gav mig ett litet nervöst leende medan hans ansikte hade en väldigt röd ton. Jag såg hur han började närma sig mig, för att ge mig en kyss. Jag fick panik i mitt huvud, tankar flög hit och dit. ASHEY, DET ÄR DET HÄR DU HAR VÄNAT PÅ I TYP HELA  DIT T LIV!!! NU HAR DU  DIN HANS, KYSS HONOM! ELLER ÄR DET SÅ BRA  IDÉ? TÄNK OM HAN INTE GILLAR KYSSEN OCH ERAN VÄNSKAP TAR SLUT?! HAN KANSKE ALDRIG MER KOMMER VILJA SE DIG!!
Mitt i paniken i mitt huvud, så kände jag Nialls läppar mot mina. Men jag bara gjorde något, och detta något blev att jag puttade bort Niall från mig "Niall, jag...vi..." Jag fick inte fram ord, utan bara tittade ner  i  golvet. Jag känner ju exakt likadant för honom, jag älskar honom, på pojkvän-flickvän sättet.   "Nej, förlåt, det var jag, jag borde aldrig berättat det...Jag skulle hållit det inom mig" Jag skulle verkligen kysst honom tillbaka, jag känner ju exakt likadant för honom. "Jag bara ville berätta det, men jag skulle inte.." Mer hann han inte säga förrän jag hade tagit ett stort steg fram mot honom,, och placerade min hand på hans kind. Han tittade förvånat på mig. "Förlåt, man ska aldrig säga nej till en julklapp, kan jag få den nu?" Niall log ett leende, innan an la sin arm runt mig, och kysste mig sedan. Jag var ven med de fjärilarna i magen när jag hörde, såg eller rörde honom. Men det härvar något nytt. Fyrverkerier, kändes det som.  Det 'pirrade i hela kroppen. När kyssen  var slut, så lutade Niall sin panna mot min, samtidigt som han log "God jul, Ash" Jag log  mot honom. Jag har aldrig gillat det smeknamnet, jag tyckte det lät som ett killnamn. Men när Niall sa det måste jag säga att det lät sött "God jul, Nialler" Han log "En julklapp är väl lite snålt, ska jag ge en till?" Jag nickade och inom kort så kände jag Nialls läppar mot mina.

Japp, det var det! Vad tycker ni? Och god jul i efterskott igen! :)
Någon som fick något speciellt i julklapp?
//Hilda och Nellie

Kommentarer
Namn: Bella

Jättebra oneshot! Tack detsamma :) har svarat er :)

Svar: Taaaack! Och har svarat ditt svar :)
Hilda Nellie

Datum: 25 December 2013 Tid: 20:00
Namn: Henrietta

Hej jätte bra och god jul

Svar: Taaaaaacckk och detsamma till dig! :)
Hilda Nellie

Datum: 25 December 2013 Tid: 23:27
Namn: Felicia

Alltid lika bra!

Svar: Taaaaccckk sååå sjukt mkt!!! :) :D
Hilda Nellie

Datum: 25 December 2013 Tid: 23:56

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback