Kategori: Forbidden Love
Datum:

Kapitel 25 - Milkshake Time

  "Jag är besviken, att du inte sa något" Jag skrattade, lite glädjelöst däremot "Vad skulle jag säga? Din bästa vän har just kysst mig, vill du sova hos mig?" Han log lite, men leendet tonades sakta ut "Kysst? Har han gjort det också?" Jag tittade ner i golvet "Kom här, babe" Louis gjorde plats för mig bredvid sig och klappade på madrassen. Jag log lite samtidigt som jag la mig bredvid honom. Han la sina armar runt mig och mitt huvud hamnade på hans bröstkorg "Berätta nu exakt vad det äcklet har gjort" Jag drog in ett djupt andetag "Det började i New Jersey, när jag och Harry gick in på den där butiken som ingen annan ville gå in i..."

 

"Louis, snälla" Louis suckade när jag hindrade honom från att öppna dörren, och han slängde sig ner i sängen, men han låg inte där länge förren han började gå runt i rummet, igen. "Du är min flickvän, min, okej? Han ska inte kunna kyssa dig, han ska inte kunna röra dig på såna ställen, han ska egentligen inte ens kunna se på dig!" Jag suckade djupt, medan Louis frustrerat drog handen igenom sitt hår. Jag gick
mot honom "Louis, jag..." "Nej, jag måste gå och prata med Harry, det här går inte" Han suckade medan han gick mot dörren. Snabbt kom jag på någon dålig idé som skulle få honom att stanna. Jag gick ut mot balkongen och hoppade upp på räcket, medveten om att om jag skulle ramla ner skulle jag minst bryta ett ben "Mathilda!" utropade Louis förskräckt "Vad gör du!? Det är livsfarligt, gå ner, NU!" Han
lät nästan som min pappa, med en sån besstämd ton på rösten "Inte förren du lovar att du inte kommer gå till Harry om jag inte vill det, och att du och jag gör något" "Mathilda, snälla, Harry måste bli tillsagd, annars så..." Han avbröt sig själv tvärt när jag släppte räcket med ena handen, och lutade mig lite bakåt "MATHILDA! OKEJ, VAD SOM HELST, BARA GÅ NER!" Medan han verkade panikslagen
skrattade jag, taskig som jag är, lite grann åt hans panik "Lovar du?" "JA!" Jag hoppade försiktigt ner från räcket, och blev genast omfamnad i en kram av Louis "Du är galen, Mathilda, gör aldrig om det igen" Jag log, och kramade tillbaks "Nej då, nu blev jag sugen på milkshake, ska vi köpa?" Han nickade, fortfarande helt paff, och verkade verkligen inte vilja släppa kramen "Luft..." kved jag, och då
släppte Louis mig, med ett litet skratt "Förlåt, babe, är bara så glad att du lever" Jag log lite "Ja, vad...sött..."

   

Han log lite och tog min hand medan vi tillsammans gick ut ur rummet, och blev bemött av Harry, och tyvärr pappa utanför "Milkshake?" Harry log ett irriterande leende medan pappa tittade surt på Louis "Låter väldigt kul, du och jag går, Matti" Jag skakade på huvudet "Aldrig, jag ska gå med Louis" berättade jag medan jag tog ett hårdare tag runt hans hand "Louis, du och jag pratar allvar i köket nu, och det får ta hur länge du vill, du får missa konserten klockan ett om det nu skulle vara så. Mathilda, du går på en dejt med Harry, och du ska ta en milkshake, och prata trevligt, så ni lär känna varandra bättre" Jag himlade med ögonen "Jag känner redan honom, han är en äcklig l..." "Inte det språket, Mathilda, du har inte fyllt arton än, vilket betyder att jag bestämmer över dig. Du ska på dejt med Harry,och då inser du att Harry är en trevlig och ordningssam person, tillskillnad från den här femåringen som knappt kan ta hand om sig själv" Är han helt seriös? Jag suckade, men skakade på huvudet "Jag kanske inte är arton, men jag har mitt eget liv, du ska inte bestämma vem jag ska dejta och inte, det bestämmer inte ens jag eller, det bestämmer hjärtat, och mitt hjärta väljer Louis" Pappa gav mig en mördande blick, fast jag är inte rädd för honom. "Du ska på dejt med Harry, och du kan glömma bort Louis. Annars får du inte det där stora 17 års kalaset du ville ha" Jag suckade, det heter inte kalas, det heter fest "Verkligen, pappa? Verkligen? Ska du blanda in min födelsedag i det här också? Varför inte blanda in Katy Perry, eller Barack Obama? Jessie J har säkert något med det här att göra" Louis stod lite vid sidan om och försökte dölja sitt skratt, men det gick inte så jätte bra. Pappa skakade på huvudet "Jag kan blanda i vem jag vill och hur jag vill. Jag vill att du ska veta att jag gör det här för att skydda dig, jag vill inte att du ska ligga och gråta om kvällarna när du inser vilken idiot du var som blev ihop med Louis" Louis gav pappa en sur blick "Min skull? Det verkar som att du gör det här mer för dig själv, du verkar inte ens viljat att jag skulle födas, så du plågar mig med det här, och lämnade mamma för den där häxan" "Mathilda! Säg inte så, jag älskar dig, och Marie är ingen häxa, hon är en trevlig människa, precis som Harry, som du nu ska gå på dejt med" Pappa gav mig en allvarlig blick innan han surt gick iväg med Louis släpandes efter sig. Jag tittade sorgset bort mot pappa och Louis, men blev avbruten av Harry som tog min hand
"Kom, dags för dejten"

      

"Vanilj" svarade jag enkelt på Harrys fråga. "Körsbär eller hallon ovanpå?" "Körsbär" "Ja, en vanilj milkshake med körsbär på toppen, tack" Harry verkade tro att jag var ett litet barn som inte kunde göra något själv, han hade tagit mig i handen och ursäktad sig med att det var mycket folk, han hade inte låtit mig berätta vad jag skulle ha utan sa det åt mig, och nu betalar han åt mig också. Jag suckade och hittade en plats vid ett fönster. Jag kan inte sluta tänka på vad Louis och pappa pratar om just nu, det är det enda jag kan tänka på "Här" Jag tittade upp och såg Harry ge mig min milkshake "Tack" mumlade jag svagt, och tog emot den medan jag började dricka lite. Harry tog sin jordgubbsmilkshake och satte sig ner mitt emot mig "Jag gillar verkligen inredningen här inne" berättade Harry. Jag lyfte blicken från bordet för att titta runt i byggnaden "Ja, väldigt fint, 80tals inspirerat, väl?" Han nickade kort "Skulle tro det, ja" Det blev en tystnad mellan oss, men det var skönt, jag ville inte prata med honom "Vad menade Paul med '17 års kalaset du ville ha'?" Jag ryckte lite på axlarna, även fast jag visste svaret "Jag har planerat min 17 årsdag i detajt, men det blev för dyrt, säger pappa i alla fall" Harry nickade lite "Du vet, om jag vore din pojkvän skulle du få ett exakt sånt party, plus några riktigt dyra och bra presenter från mig" Jag nickade kort, ointresserat medan jag lät blicken glida ut igenom fönstret. Inte allt detta tjat igen...
"Mathilda, vad är det du ser i Louis som du inte ser hos mig?" Jag ryckte på axlarna åter igen, även fast jag kunde komma på många saker. Jag ville inte vara taskig mot honom "Men varför kan du inte välja mig framför Louis? Jag gör vad som helst, Victoria Secret parfymer är väl väldigt populärt nu? Du kan få alla, och Body Shop produkter, jag kan köpa en hel butik tiill dig." Jag suckade "Harry, snälla sluta tjata!" "Vad!? Ger dig bara en liten förhandstitt på hur det kommer bli om du blir tillsammans med mig" Jag suckade, vilket jag gjort många gånger hitils. Jag kommer inte klara mig...

 


 

Vad tycker ni om kapitlet nudå? :)

PS: Vinnarna av huvudrollerna är här under - vill säga till alla som inte vann att det kommer finnas andra chanser! :)

//Nellie

Kommentera för mer!!


Kommentarer
Namn: Johanna

Gaaaaaaah va bra!!:) gaaaaaaah nmr 2, jag är tsm me LOUIS TOMLINSON!!!!:O :D <3_<3 taaaaaaack så sjukt mycke!!!:)xxx

Svar: Haha, taack sååå mycket!! :) och vsg ;) :D
Hilda Nellie

Datum: 19 December 2013 Tid: 07:48
Namn: Felicia

Jätte bra! Oo va lång den va älskar dä!

Svar: Taaaacckk ssåå myycket! :)
Hilda Nellie

Datum: 19 December 2013 Tid: 12:43
Namn: Mrs Nellie Directioner

Oh god vilken del. Skulle strypa Harry om detta var på riktigt!

Svar: Hhaaa, det skulle jag med :D och taaaack så mkt! :D
Hilda Nellie

Datum: 19 December 2013 Tid: 20:12
Blogg: http://heynoveller.blogg.se

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback