Kategori: Forbidden Love
Datum:

Kapitel 27 - Uh Oh

 
 "Men japp, dags för middag, jag är faktiskt vrålhungrig" berättade jag och klappade ihop händerna "Du kan ta stegen ner igen" Louis suckade, men öppnade fönstret "Ses där nere?" undrade han som en fråga medan han vände sig om mot mig "Självklart" Jag lutade mig fram och gav honom en lång kyss. Efter kyssen log han mot mig innan han klättrade ut igenom fönstret. Han skulle nog tillbringa mycket tid med den där rostiga brandstegen.
 
 "Det är ju halloween imorgon" Louis tittade storögt på mig "Är det!?" Jag trodde först han var ironisk, men när jag såg hans förvånade ansiktsuttryck så förstod jag att han var seriös. Jag fick hålla mitt ansikte i en ansträngd min för att inte börja skratta "Ja, vad ska du klä ut dig till?" Han gjorde en grimas som avslöjade att han tänkte "Gosh, jag vet inte, kanske en zombie? Jag är inte förberedd" Jag kunde inte hålla mig för skratt längre,och skrattade rakt ut "Vad? Är zombie en dålig idé?" Jag skakade skrattandes på huvudet "Halloween är ju inte i mitten av sommaren, dummer" Han rynkade pannan "Du sa ju det?" "Ja, men jag trodde aldrig du skulle gå på det, vilken människa tror att det är i mitten av sommaren?!" frågade jag skrattandes, även fast jag vet många som skulle kunna tro det "Gissar att jag inte är en människa då, jag har alltid velat vara ett lejon!" Jag skakade på huvudet med ett leende, medan jag lyfte blicken från Louis och tittade runt på den folk tomma gatan. Pappa hade skickat iväg Niall, mig och Louis att hitta ett ställe att äta på, då varken jag eller Louis ville äta på resturangen alla andra skulle äta på. Han hade valt just Niall, för att han var den enda av killarna som hade kunnat äta vart och vad som helst. Pappa hade alltså skickat med Niall för att han skulle 'vakta' över mig och Louis. Däremot tror jag Niall mer brydde sig om maten än vad vi två höll på med, för han sa inte direkt till när Louis tog min hand. "Det där stället ser fint ut!" utropade Niall plötsligt och pekade rätt in på en resturang där ett par satt i fönstret och tittade bisarrt på Niall, som pekade ungefär rakt på dom. Louis skrattade högt "Ja, visst, sluta peka bara" Han gjorde som jag sa medan han gick mot resturangen. Vi hade flyttat tillbaka till bussen, då vi behövde åka vidare till nästa stopp. Det hade varit ett evigt packande och springande på hotellet, och pappa hade redan nu bokat ett hotell vid nästa stad vi skulle stanna i. "Mathilda, det finns en sak jag skulle vilja säga..." började Louis försiktigt "Ja?" Undrade jag, en aning orolig "..jag...jag gillar dig, verkligen jätte mycket" Jag log mot honom "Naaw, jag gillar dig jätte mycket med, boo bear" Louis log och började kyssa mig, men kyssen avbröts av Niall. "Ni är ju för söta, men en annan håller ju på att svälta ihjäl här, och ett tips, personen börjar på N och slutar på iall" 
    
    

 "Romantisk komedi" skrattade jag när jag läste baksidan på filmen Niall valt. "Vad?! Den är romantisk, inte så bra, men, den är rolig!" Jag gav honom ett leende och tittade sedan tillbaka på teven i vardags rummet "Det känns som om det var en evighet sedan jag var här..." mumlade jag medan jag tittade runt i vardagsrummet på bussen. "Detsamma" mumlade Niall"Har du någon tjej, förresten, Niall?" Han skakade på huvudet med en suck "Nepp, men man får ha tålamod" Jag log och lutade huvudet mot hans bröst "Exakt" Det uppstod en tystnad mellan oss, och en viss scen dök upp, såklart när några kysstes. Jag kunde hur det blev ett pinsamt läge, och jag tittade bort, och låtsades vara djupt intresserad av möblemanget. Niall skrattade när han såg vad jag höll på med "Det är normalt att man kysser varandra, har du inte lite erfarenhet av Louis?" Jag log, och Niall strök mig med sin varma hand på min arm "Jo, men det blir ju lite awkward" Niall skrattade, och vände sedan huvudet mot mig. När jag märkte det tittade jag på honom, och helt plötsligt var jag inte med medvetandet. Jag såg hur våra ansikten började närma sig varandras och helt plötsligt krockade våra näsor, så Niall vred huvudet åt vänster. Jag började blunda, och kände sedan Nialls läppar mot mina. Vad är det jag håller på med?! Min hjärna skriker bort, men min kropp vägrade lyda, den bara kysste tillbaka när Niall började kyssa mig. 'MATHILDA, SLUTA, VAD HÅLLER DU PÅ MED?!' Skrek en röst inom mig och jag ville verkligen följa den, men det gick inte. När kyssen var slut, så stannade jag och Nialls ansikten nära varandra, och andades mot varandras läppar. Vad fan var det som nyss hänt? Jag kunde styra min kropp igen, men jag var som förstenad, chockad över vad jag och en av dom bästa vännerna jag har nyss gjort. Jag vände bort ansiktet ner i marken, och skämdes. Min Louis, hade jag just varit otrogen mot honom? Jag andades djupt och vände blicken mot Niall. Han satt och stirrade ner i marken, som om det låg en läskig sak där, och han var rädd för den. Han såg rädd ut, men ögonen stora som jag vet inte vad och han svalde hårt flera gånger. "Mathilda..." började han hest "...fattar du vad som nyss hänt?" Jag skakade på huvudet "Ingen aning..." Mumlade jag "Vi...kysstes" mumlade han pafft "...Vad...Vad tyckte...du om det?" Jag mötte Nialls blick "Du är smart, söt, rolig, underbar och en helt fantastisk person. Men...du är min bästa vän. Det känns som om jag nyss kysste min bror..." En lättnad spred sig över Nialls ansikte "Gud, tack och lov, jag trodde du...typ hade bytt ut Louis mot mig. Louis skulle aldrig mer prata med mig" Jag skakade på huvudet "Nej. Kan vi...släppa det här och aldrig prata om det?" Niall nickade lugnande och drog mig mot sig "Så var jag en bra kyssare? Våga inte säga nej" Jag skrattade, skulle vi inte aldrig prata om det igen? "Nej" uttalade jag med ett leende "Vad sa du?!" Niall kastade sig över mig, så att jag rullade ner på marken. Han började kittla mig och jag sprattlade som en fisk på torra land "Sluta!!" Skrek jag "Om du säger 'Niall är en fantastisk kyssare och bäst'" Jag skrattade "Nihakl är en fanstishfk cy..." Mitt skratt kvävde mina ord, och gjorde så det blev helt ofattbara meningar "Niall är en fantastisk kyssare och bäst!" Lyckades jag otroligt nog få fram mitt i mitt skratt "Va?" log Niall "Jag hör dig inte?" Jag skrattade "Niall är en fantastisk kyssare och bäst!!" Skrek jag ut "Vaaa?" "NIALL ÄR EN FANTASTISK KYSSARE OCH BÄST!!" Niall slutade, och jag skrattade "Great job, nu är jag helt röd i ansiktet" Niall skrattade "Kom nu, svenska lilla tös, det är god tid för läggdags" Jag log "Men filmen då?" "Vi ser klart den imorgon" Jag reste mig upp, och gick tillbaka till korridoren, där allt var nedsläckt "Godnatt irländska pyssling" log jag och gäspade en aning och öppnade sedan dörren till mig och Louis "Godnatt svenska snygging" Jag himlade med ögonen, men gick sedan in till mitt rum och stängde dörren . Louis satt på sängkanten och tittade upp på mig när jag gick in "Hej, boobear, du tänker väl spendera natten här?" log jag. Louis ställde sig upp och log, men inte ett sånt vackert leende, som fick mig att bli varm i hela kroppen. Nej, nu pratar jag om ett hånleende, som såg obehagligt ut. "Hej...'svenska snygging' Det beror väl på, vill du sova med Niall istället?" När Louis sa svenska snygging var det mer än klart att han härmade Niall. Jag suckade "Är du avundsjuk för att jag är med Niall?" Jag tog av mig min hoodie och vände ryggen mot Louis för att hänga upp den på en krok "Var Niall en bra kyssare då?" Jag stannade upp mitt i min rörelse. Jag hörde Louis ironiska skratt "Inte så uppkäftig längre? Jag satt här och tittade på American Funniest Home Videos, själv. Sedan tänkte jag 'Vart är min flickvän?' " Jag hörde hur Louis gick bakom mig, långsamt hängde jag hoodien på plats och vände mig om med ansiktet mot Louis. Hans hån leende var fortfarande på läpparna "Så jag gick och letade efter henne. Jag hörde en av mina bästa kompisar, Nialls skratt. Jag undrade vad han skrattade åt och gick och kollade där han befann sig. När jag kom dit satt min flickvän, och min bästa vän i en soffa,och hånglade upp varandra" Han fick det låta så jävla hemskt, så jag fick skuldkänslor i magen. Att jag ens hade hjärta att göra så mot min Louis. "Vad har du för förklaring till det?" Jag förblev tyst, och tittade skamset ner i marken "Nej" sa Louis med ett ironiskt skratt "Tänkte väl det" Det blev tyst mellan oss, och jag tittade försiktigt upp på honom, hans leende var borta, och hade en hård blick på mig "Lyssna nu" Louis satte en hand på varsin sida om mitt huvud och pressade mig mot dörren, och tittade djupt in i mina ögon "Jag är jätte kär. Du betyder väldigt, väldigt, väldigt mycket för mig. Ja, du betyder allt. Du skulle kunna få mig att springa runt hela jorden, bara genom att ge ett leende i utbyte. Du får mig att vilja ta glädje skutt bara jag ser sig, och jag gillar dig väldigt, väldigt, väldigt, väldigt, väldigt mycket. Men bara för att du inte känner likadant, betyder det inte att du får leka med mina känslor. Du ser mig som en av alla killar som är kära i dig, och du leker runt med mina känslor som jag vore en ny leksak. När du tröttnat på mig, så slänger du bort mig, och går vidare till Niall, och börjar leka med honom, Damon var en av dina leksaker. Fattar du inte att du aldrig kommer träffa ditt livs kärlek om du fortsätter såhär?!" Han tittade argt in i mina ögon och han hade spottat ut orden, med hat kändes det som. "Louis, det är inte så..." viskade jag, min röst bar inte. Den sprack i mitten av meningen. "Nöjd?! Du fick mig att gråta,  jag vet inte vad det är för bullshit du kommer med om leksaker och allt. Men jag gillar dig, mycket. Lika mycket som du beskrev. Men jag kysste Niall, JA! Men jag gillar honom inte. I alla fall inte på sättet jag gillar dig. Men nu vet jag inte om jag ska ägna någon tid mer åt dig, för du får mig att fucking gråta! Jag är fan rädd för dig, stick här ifrån. Vad är du liksom?!  Son of a bitch" spottade jag i hans ansikte. Han tog hårt tag om mina axlar, så jag inte kunde röra mig "Vad fan kallar du mig?! Stick iväg och kom inte tillbaka förrän du inser vilken bitch du är! Gå till Niall så går jag till Eleanor, hon är modell, hör du det?! MODELL!! Hon är så jävla mycket snyggare än dig du är bara en 16 årig bitch!!" Han nästan slängde iväg mig och stelnade sedan till, när två tårar uppenbarade sig på mina kinder. "Jag kan inte fatta att du sa det..." viskade jag fram och kollade besviken på honom. Han känner mig, och visste exakt hur han skulle slinka mellan muren som jag hade byggt upp, min ålder, det var det enda som jag faktikst blev ledsen av. Han tittade ödmjukt på mig "Nej, Mathilda, förlåt, jag men..." Han gick några steg närmre mig, och tänkte precis omfamna mig i en kram, då jag öppnade dörren med en smäll och han fick den rakt i ansiktet "Aj!" Utbrast han och tog sig för ansiktet. Jag sparkade sedan till honom på det speciella stället, så hans ben vek sig, det gjorde inte ont när man gjorde så, utan bara att man hamnade på knä. "Pappa lärde mig det, ifall jag stöta på äckel som du" fräste jag och sprang sedan ut från rummet igenom den öppna dörren. Jag rusade till Nialls rum , och knakade hastigt på hans dörr. Louis kom haltandes efter mig. Jag har ingen aning om varför han haltade, jag hade väl slagit upp dörren där "Nej, Mathilda, jag ber, vänta! Låt oss prata!" "Du borde gjort det för första början så jag slapp slå dig, och du slapp bryta mitt hjärta i två delar!!" Niall öppnade dörren och jag kastade mig in i hans famn och lutade mitt huvud mot hans nakna bröst. "Mathilda, snälla, låt oss prata!" Jag stängde dörren, och låste "Vad har hänt?" Jag suckade, och började berätta för Niall.


Draamaa! Många av er tänker nog mitten av sommaren? Sommaren började ju nyss i novellen! Och svaret på den frågan är att vi måste hoppa lite sådär i novellen för att vi ska få med allt som vi tänkt! :) 

MEN VAAAD TROR NI KOMMER HÄNDA? :) :D

//Hilda

Kommentera för mer!!


Kommentarer
Namn: Johanna

Dom kan ju inte bråka så!!!:'( fattar inte riktigt, men hade Paul godkännt dom 2tsm (Lou och Matti) mer snabbt tack ;)

Svar: Haha, tack! Och det hade han inte, sorry om jag skrev något som fick det att låta så :) :D
Hilda Nellie

Datum: 26 December 2013 Tid: 21:00
Namn: Henrietta

UH-OH hur ska detta gå hoppas jag får veta det snart

Svar: Haha, taaaaaaaaack! Och ja, det kommer du få ;) :D
Hilda Nellie

Datum: 27 December 2013 Tid: 15:38
Namn: Felicia

Heyy! Jag skulle tänka mig att göra en 1D novell blogg men vet inte riktigt vad som ska hända i den. Kan inte nu ge mig några bra tips man behöver för att göra en så bra novell som möjligt

Svar: Hm... Vet inte riktigt, tänk på att det ska hända saker hela tiden, så inte alla sitter i en soffa och bara 'Jaha...'. Är inte direkt de bästa på att ge råd...:P
Hilda Nellie

Datum: 27 December 2013 Tid: 22:58
Namn: 1D fan

När kommer one shoten på Liam? :)

Svar: Så fort som möjligt :)
Hilda Nellie

Datum: 27 December 2013 Tid: 23:15
Namn: Felicia

Okeyy, tack iallafall :)

Svar: Vsg :)
Hilda Nellie

Datum: 28 December 2013 Tid: 02:15
Namn: Anonym

När kommer nästa??

Svar: Direkt när den är klar :)
Hilda Nellie

Datum: 28 December 2013 Tid: 21:06
Namn: Mrs Nellie Directioner

Jättebraaaaaaaaaa!!!!!

Svar: Taack så mkt!! :D
Hilda Nellie

Datum: 28 December 2013 Tid: 23:28
Blogg: http://heynoveller.blogg.se
Namn: Neira

Guud! Vad bra...bästa novellen jag någonsin har läst.

Svar: Taaack sååå mkt!! :D :)
Hilda Nellie

Datum: 29 December 2013 Tid: 15:29

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback