Kategori: You Are My Everything
Datum:

Kapitel 34 - Go On Tour

 "Nella, lämna mig inte i mitten av en diskution, vi kan j..." Jag avbröt honom med en kyss på munnen, som han genast besvarade och drog händernna runt min midja. Jag ville visa att jag inte var arg på honom. Jag avslutade kyssen för att säga en sak, men Niall visade att han inte ville sluta kyssas när han försökte kyssas mig igen när jag sllutade kyssa honom. "Jag har med mobil, kommer hem snart" Med dom orden slingrade jag mig ur hans repp och gick ut, och stängde dörren efter mig.

 
 
Jag stod utanför Danielles hus. Mina fötter verkade ta mig till någon plats utan att jag visste det. Jag hade gått och tänkt hela vägen, och ja, helt plötsligt är jag här!
Jag gick in på tomten och tvekade en sekund, men ringde sedan på ringklockan. Klockan är fyra, så jag tror inte dom är upptagna eller något. Dörren öppnades och Liam stod i dörröppningen "Hej, Nella" log han och gav mig en kram "Hej Liam" log jag tillbaks och besvarade kramen "Hur mår du?" "Bra" sa jag och vi avslutade kramen. "Jag skulle vilja prata med Danielle" sa jag när det blev en liten tystnad. "Ja, kom in" han öppnade dörren lite mer och jag gick in och tog av mig skorna "Hon packar, du vet det är ju dags för tour snart" han log mot mig och gick sedan in i ett rummet"Danielle, Nella är här" sa han "Åh!" hörde jag Danielle och såg sedan hon hon gick ut framför mig. "Hej" log hon och kramade om mig. Jag kramade tillbaks "Hejsan" Vi gick in och satte oss i soffan. "Har du packat till touren? Vi är ju borta i en hel månad" Jag tänkte precis berätta om det, då Liam skrke till "DANIELLE!? Ska du ha med det blåa linnet?!" Danielle rynkade pannan "Blåa linnet? Jag har inget blått linne" Hon reste sig upp och gick det "Det är grönt, och ja, jag ska ha med det" Hon gick och satte sig i soffan igen. "Förlåt, vad sa du?" "Asso, han har inte bjudigt med mig dit" Det blev lite tyst "Va?" hördes sedan både Liam och Danielle och Liam kom ut ur rummet "Har han inte?" Både Liam och Danielle hade rynkade pannor "Han sa att han skulle göra det" Liam satte sig ner i soffan bredvid Danielle. "Gjorde han?" sa jag "Ja, han sa att han skulle göra det ehum..." Han tänkte efter "Vid Harry och Louis poolparty" "Han har inte gjort det" "Det måste ju finnas en andledning..." sa Danielle. Han kanske ville hitta sig en ny flickvän på resan? "Han sa att han skulle fråga" berättade Liam. "Jag är rädd att... han ville gå utan mig och sa därför inget"
 
"Det kan inte vara sant" snappade Danielle på en gång. "Nej, Niall sa till och med att han inte tänkte gå utan dig" Liam tittade allvarligt på mig "Gjorde han?" sa jag en aning förvirrad "Ja, han sa att han skulle fråga dig. Vi har redan skrivit in dig och allt till och med, han sa att du hade sagt ja" Nu blev jag ännu mer förvirrad. Dom hade räknat att jag skulle komma in, Niall hade sagt att jag sa ja, och jag hade ingen aning om att vi ens skulle iväg? "Niall berättade det för mig idag" min röst hade tagits till en lite förvirrande ton. "Vad konstigt. När Perrie, Liam, Zayn och jag möttes visste alla att du skulle följa med, men du visste inte det själv?" Nu lät Danielle också förvirrad. "Ja" "Vi kanske borde fråga honom hur han tänkte där" sa Liam. 
"Men jag ska inte störa er mer med ert packande, jag går hem och frågar honom..."
 
*
 
Jag hade kommit hem och stod nu i hallen och tog av mig skorna. Jag hörde rörelser från sovrummet och gick mot ljudet. Niall stod och packade massa saker. Jag gick in i rummet. Han tittade upp från väskan, men tittade ner igen såfort han mötte min blick och fortsatte sedan packa. Jag gick och satte mig på Nialls del av sängen, eftersom han andvände min del för massor av utspridda kläder och fyra väskor. "Det är väl bara två väskor  per person på flyget?" Niall tittade upp på mig och nickade, innan han tittade ner igen. "Varför pratar du inte?" sa jag. "Jag vet inte" mumlade  han och gick mot garderoberna för att ta ut mer kläder. Jag la mig ner på Nialls sida och följde varse rörelse han gjorde. På något sätt fick det mig att bli trött, och helt plötsligt hade jag somnat.
 
 
Jag vaknade igen aav känslan som att någon tittar på mig. Jag hade inte öppnat ögonen helt, men igenom ögonen kunde jag se en gestalt, men blont hår och grå tröja, Niall. Han satt på huk framför mig och kysste mig i pannan. "Niall..."mumlade jag "Vad är det, sweetie?" han kysste min kind."Varför har du inte frågat om jag vill följa med på touren, men ändå bokat in mig?" Han slutade kyssa mig och tittade in i mina ögon. Jag satte mig upp i sängen med ögonen på Niall. "Det..." han kliade sig i nacken och det såg ut som att han tänkte "...skulle bli en överraskning. Jag skulle sagt till dig klockan tolv att packa några extra saker förutom några kläder och... ja, sen skule vi åkt" Plötsligt verkade det så självklart, att han skulle ta med mig. Jag drog in ett andetag för att säga en sak, men drog ut det igen när jag mötte Nialls blick "Det kanske låter konstigt...men det var så jag hade planerat" Jag nickade halft "Så du hade planerat att ta med mig?" Han nickade "Jag trodde du ville åka utan mig..." jag tittade ner på mina hönder som vilade i mitt knä.  Jag såg Nialls hand som placerades på mitt ben och han böjde sig fram för att kyssa mig. Det blev en lång och härlig kyss och när kyssen var slut sa han "Jag skulle aldrig kunat göra det utan dig"

"Vet du vad jag gillar med att vi ska åka bort?" "Nej" jag tittade in i Nialls fantastiska ögon. "Vi kommer bort från Olly" jag skrattade till "Det är bara därför du vill att jag ska följa med" Han skakade på huvudet "Nej, jag skulle inte klarat en månad utan dig" Orden fick mig att spricka upp i ett stort leende. "Jag skulle inte klarat en månad utan dig" Han log och böjde sig fram och kysste mig. Jag kunde inget annat än att besvara kyssen. "Just det" mumlade jag och avbröt kyssen "Olly, vi skulle ju ses idag" Niall log stort "Yes! Så ni ska inte ut på dejt?" Jag suckade "Sluta kalla det dejt. Jag får ringa och berätta" jag tog mobilen, men hann inte slå in numret förren Niall började kyssa mig, jag besvarade kyssen snabbt innan jag avbröt kyssen för att slå in numret. Niall tillät mig att göra det, och började sedan kyssa mig igen när singnalerna börjat gå fram och jag hade tryckt på högtalare. Jag kysste tillbaka och fjärilarna i magen var tillbaka. "Hallå" hörde jag Olly i telefonen. Jag slutade kyssa Niall för att svara Olly, men Niall tillät mig inte. Han kysste mig istället så att jag inte kunde svara "Hallå?" hörde jag Olly igen. Jag puttade bort Niall igenom en hand på hans bröst. "Hej, det är Nella" sa jag. Niall försökte komma närmre för att kyssa mig, men jag gick längre mot väggen. "Hej, Nella" sa Olly och man kunde höra hans leende "Hur mår du?" "Jag mår bar..."Niall började kyssa mig och orden jag började på blev som när man trycker handen mot munnen och försöker prata. "Va?" sa Olly "Bjarah bjrah" Det blev tyst en lång stund från Ollys mun, jag tror han hörde kyss-ljjuden. ´Niall, vi tar det sen´mimade jag och gick tilbaka till telefonen efter att ha puttat bort honom. "Förlåt, jag mår bara bra" Jag hörde Ollys skratt "Okej" "Men grejen är den att du vet att du skulle träffas idag" "Ja?" han lät osäker "Jo, det var det att..." Niall började kyssa mig igen "...jah shkja ihjäg phå thouir ojchk khan..." Olly avbröt mig "Jag hör inte vad du säger, Nella" Jag var tvungen att putta bort Niall igen och ett leende tog plats på min läppar för att det måste ha låtit väldigt konstigt "Jag ska iväg på tour med Niall och... ja, vi åker idag. Jag fick reda på det igår..." "Fick du reda på att du skulle åka iväg igår kväll?" Jag nickade, men kände mig väldigt dum när jag ffattade att han inte såg "Niall hade tänkt det som en överraskning" "Aha..." hörde jag Olly "...men ha så roligt då" "Ja, detsamma" "Hejdå" "Hejdå" jag la snabbt på och tänkte titta hur långt samtalet blev, men Niall började kyssa mig igen. Jag struntade i att titta hur långt samtalet blev och började istället kyssa tillbaks.

*

Jag och Niall stod utanför bussen och tittade på den. Den var väldigt bred, och jätte lång. Jag såg Danielle stå en bit bort tillsammans med Eleanor. Danielle såg väldigt uttråkad ut och tittade runt. Hon fick syn på mig och vinkade att jag skulle komma ´Rädda mig!´mimade hon och jag skrattade till och tittade på Niall, som var upptagen med att prata med Liam. Jag släppte hans hand, men han hindrade mig att gå och drog in mig i hans famn. "Vart ska du?" han slingrade armarna runt min midja. "Danielle. Eleanor uttråkar henne" Han drog mig närmre honom och viskade till mig, "Om du ger mig en stor och lång kyss på munnen" Jag log och tittade upp honom. Han tittade ner på mig och jag gav honom en lång kyss på munnen. Han besvarade den snabbt och la sina händer på mina kinder. Kyssen avslutades och han log "En till" "Du sa en" kontrade jag "Men jag menade två" mumlade han, påväg att ge mig en kyss till, men jag drog mig ur hans grepp och gav honom ett leende innan jag vände mig om till Danielle och började gå. Eleanor, som stod bredvid Danielle glodde nu på mig med en äkta bitch blick. Jag gick snabbt mot Danielle "Varför sa inte Niall det då?" sa Danielle när jag kommit fram till henne. "Han ville att det skulle vara en överraskning" sa jag med ett stort leende "Naaaw, vad gulligt!" log Danielle och la huvudet på sne. "Ja, jätte gulligt" sa Eleanor med ett leende, riktat mot Danielle. Hon tittade sedan på mig och hennes leende dog ut "Jag skojade, jävla sopor som tycker att det är gulligt. Gulligt är att någon köper en bil till ens tjej" Jag och Danielle gav varandra en blick. "Och förresten, så passar inte du och Niall. Du kysser säkert jätte dåligt, Niall kysser som en gud" spottade hon i mitt ansikte och vände sig snabbt om och gick. "Strunta i henne, du och Niall passar visst, jättebra. Som pusselbitar" Danielle gav mig ett leende innan hon vände sig om till Paul, som skrikigt åt alla att ge honom uppmärksamhet.
"NU ÄR DET SÅHÄR, ATT ALLA HÄR HAR VARIT HÄR VARJE TOUR, DANIELLE, PERRIE OCH ELEANOR HAR VARIT HÄR. MEN INTE NELLA..." Paul riktade handen mot mig "...SÅ JAG KOMMER ATT VISA ER ERA RUM, OCH SÅ ATT ALLA VET, SÅ HAR VI INTE TILLRÄCKLIGT MÅNGA RUM FÖR VARJE, SÅ DET BLIR TVÅ I VARJE RUM! FÖLJ MED HÄR!" Han gick in och alla följde efter. Paul började prata igen, med en lägre röst "Här inne bor Zayn och Perrie. Alla har rätt att byta rum om man vill" Zayn och Perrie gick in i deras rum och tittade runt. "Vi kommer även köra bussen på natten, så om ni vaknar av något hopp, är det bara att somna om" Han gick vidare och pekade in bland massa rum i någon sorts av korridor. "Liam och Danielle..." han pekade in i ett rum "...Nella och Niall..." han pekade in i rummet mitt emot "...Eleanor och Louis..." jag hörde inte så mycket, jag var upptagen med att gå in i mitt och Nialls rum. Det var väldigt trångt på höjden, men gott om utrymme på bredden. Dörren stängdes och jag tittade bak. Niall stod där och log mot mig och gick sedan in. Han la armarna runt min midja. "Vi har till och med vårt eget badrum" Jag tittade på honom "Va?" Han pekade bort mot en dörr. Jag gick dit och öppnade och fick se ett fräsch badrum. "Vad fräscht" sa jag och tittade runt. Niall omfamnade mig runt midjan och kysste mig på kinden. "Niall, vi gick ifrån dom andra" jag tittade på honom "Mhm..." sa han som att det inte spelade någon roll, och började kyssa mig på munnen. Jag besvarade kyssen till en början men slutade sedan. "Ska vi packa upp?" "Snart..." mumlade Niall och började kyssa min hals. Han kysste längre och längre upp, och när han kom till käken gick jag ur hans grepp och vände mig om mot honom. "Jag packar upp" han gav mig en puss i pannan "Jag också"
Vi började packa upp allt och inom kanske en halvtimme mer eller mindre var vi klara.


Långt kapitel blev det nu. Bra, eller hur?

//Nellie
Kommentera för mer!!
 
 

Kommentarer
Namn: Mikan

bra med

Svar: Taack! :) //Hilda
Hilda Nellie

Datum: 04 Juli 2013 Tid: 20:35
Blogg: http://edlit.blogg.se
Namn: Maja

Meeeeeeeeeeeeeeeer jag älskar novellen!!!!!!

Svar: Tack så super mycket!! :) //Hilda
Hilda Nellie

Datum: 05 Juli 2013 Tid: 20:06

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback