Kategori: You Are My Everything
Datum:

Kapitel 44 - Signing

If only you saw what I can see
You'll understand why I want you so desperately
Right now I'm looking at you and I can't believe
You don't know
Oh oh
You don't know you're beautiful
Oh oh
That what makes you beautiful
 
 
 Bild 1: Magtröjan
Bild 2: Gallerian dom signerar i
Bild 3: När dom sitter där dom signerar
 Jag vaknade av det vanliga, Nialls kyss. "Godmorgon, sweetie" log Niall när jag fått upp ögonen "Godmorgon" mumlade jag trött medan jag tittade in i hans vackra ögon. "Du har sovit länge nu..." sa han med sina läppar lätt trycka mot mina "Hur länge?" sa jag och började kyssa honom. "Halv tio" svarade han och jag slutade kyssa honom och tog upp min mobil, för att försäkra mig om att klockan verkligen var halv tio eller om Niall bara skojade för att få mig att vakna. Men han skojade inte, 09:30 visade min mobil. "Oj" sa jag när jag insåg att jag faktiskt hade sovit i 13 timmar. "Oj var ordet, ja" sa Niall med ett leende. "Frukosten är undan dukad, men jag tog med mig in hit" "Varför kunde du inte  bara väcka mig?" sa jag med ögonen på frukosten som låg på en bricka i sängen. "Det finns ju ett rykte om att om man väcker en sovande skönhet för att det är frukost och man är på en buss, så får man olycka" Jag skrattade till "Ett falskt rykte dårå" sa jag och satte mig upp i sängen. "Din mamma ringde förresten" sa han medan han sköt fram brickan mot mig. "När?" frågade jag och började äta. "För..ehum... kanske bara fem minuter sen" Jag tog upp min mobil igen ´Missat samtal från Mamma´ stod det i aktivitetsfältet. "Jaha..." mumlade jag för mig "Ska jag ringa henne?" frågade jag Niall "Det avgör du" sa Niall. Jag gav honom en blick innan jag tryckte på knappen ´ring upp´. 
"Hej, Nella!" utbrast hon när andra signalen gått fram.
"Hej, mamma" sa jag, fortfarande trött och ställde mig upp från sängen.
"Jag är hemma hos dig och Sarah, fast ingen öppnar"
"Ehumn..." mumlade jag och tog handen för pannan när jag insåg att jag inte berättat nåt för henne om allt. "Sarah har flyttat tillbaka till Sverige, hon ska jobba på hennes gamla dagis" berättade jag.
"Va? När?" sa mamma förvånat. 
"För kanske.. en månad sen. Jag är ledsen att jag inte sagt något, men jag glömde liksom bort dig lite..."
"Okej, men öppna dörren. Jag har inte sett dig på 2 månader väl?" 
"Det är det... jag bor inte kvar där" sa jag med en suck.
"Va? Vart bor du nu då?" 
"Lédernvägen 14" svarade jag 
"Jaha, jag kommer dit då" sa mamma, som redan verkade ha fattat allt och smält det.
"Det är en sak till..." sa jag med ett skratt och stannade framför spegeln och tittade på mig själv medan jag pratade.
"Du har flyttat därifrån?" gissade mamma.
"Nej, men jag är inte där just nu. Jag och Niall är på tour"
"Tour?" sa mamma förvånat
"Du vet? Han är med i ett  band?" påminde jag
"Ja, just det... Men, hur har du det då?"
"Super bra"
"Har det hänt något roligt?" 
"Tja..." jag tänkte efter. Hon visste ju inte att jag och Niall är tillsammans. "Jag och Niall är ju tillsammans" sa jag och hörde då hur Niall började röra sig.
"Är ni? Vad roligt att höra! Pappa och jag har redan godtjänt honom!" Hon påpekade det jag redan visste.
"Ja, jag vet" sa jag med ett leende. 
"Gör han dig lycklig?" sa mamma och man kunde höra hennes leende.
"Ja" sa jag. Jag såg Niall i spegeln som gick sakta mot mig.
"Ah, vad roligt. När jag och pappa träffades så..." jag avbröt henne.
"Jag vill inte höra den historien, men..." jag mötte Nialls blick i spegeln. 
"Jag måste lägga på"
"Aa, okej. Ses snart då!" Niall var kanske två meter ifrån mig.
"Aa, hejdå" sa jag
"Hejdå" sa hon och man kunde sedan höra ett klick, hon hade lagt på. 
Jag vände mig om mot Niall så jag kunde se honom direkt i ögonen. Han sa inget, utan bara la armarna runt min midja. Jag drog armarna runt hans hals. Han började långsamt kyssa mig, Jag besvarade såklart kyssen. "Jag hörde vad ni pratade om" mumlade Niall med sina läppar tryckta mot mina. "Vad?" "Vart du bor nu, att vi är på tour och om vårt förhållande" Jag log "Ja, rätt" "Du gör mig lycklig med" sa han och började därefter kyssa mig igen.
 
 
 
"Vi börjar med att gå i affärer, sen äter vi lunch" föreslog Perrie. Vi var framme vid gallerian där killarna signerar. Dom satt redan där inne och skrev för  fullt. Alla tjejer hade bestämt sig för att shoppa massor. Eleanor var tyvärr med, men ho gick lite avsides. "Det blir bra" sa Danielle "Eller vad tycker du, Nella?" sa hon sedan. "Toppen" svarade jag. "VI GÅR IN DÄR!" Skrek Perrie och pekade på någon slags utav prylaffär. "ja!" urbrast jag och Danielle på samma gång. Man kan verkligen hitta fynd i sånna där affärer.
 
*
 
Jag stod och tittade på en magtröja. Den var ju jättefin, och i min storlek. Jag kännde plötsligt hur två armar som la sig runt min midja. Jag kände sedan några läppar som pussade min kind. Jag vände på huvudet och fick se Niall stå och le mot mig. "Hej" log han "Hej" svarade jag med ett leende och gav honom en kort kyss innan jag vände tillbaka huvudet till det vackra klädesplagget. "Snyggt" sa Niall och gjorde någon slags utav gest mot tröjan. "Ja, jag tycker också det" sa jag och tittade på den. "Testa den" sa han och tog min hand. "Ja, jag ska nog det..." mumlade jag. Utan att säga ett ord till hade Niall tagit mina påsar som jag fått när jag köpt alla saker och vi gick mot provrummen. "Där är ett ledigt" sa jag och och började gå med tröjan i handen mot det. Jag drog igen skynket innan jag snabbt bytte tröja. Jag tittade mig i spegeln, även fast man ser magen så passar den bra, jag ser inte så tjock ut i den. Jag drog upp skynket och fick se Niall som tittade ner i mina påsar, när han märkte att jag var klar tittade han upp på mig med et leende. "Du har köpt en ny bh" konstaterade Niall och log stort "Rotar du i min påsar, Niall?" sa jag med ett skratt "Kanske lite..." mumlade han medan han granskade tröjan "Den satt ju bra"Jag nickade knappt omärktbart och tittade ner på tröjan "Jag kan inte fatta att du tycker att du är tjock, du är ju jätte smal, Nella, nästan för smal" Niall klappade till mig lätt på magen och jag skrattade till och kysste honom "Byt om till dina vanliga kläder, och den här gången kan jag ta mig friheten att titta på och hjälpa till om det blir för krångligt..." Jag skrattade åt Nialls babbel och gick istället in i provhytten själv och bytte om. När jag kom ut från provhytten med tröjan i handen snappade Niall snabbt åt sig den. "Jag betalar den" Jag suckade "Nej, Niall, min tröja, mina peng..." "Nella, vi lovade varandra" Faktumet fick mig att stöna ett sånt där jobbigt oh nej stön. Niall tog min  hand och log. "Sweetie, jag vill kunna skämma bort dig med pengar" han gav tröjan till tjejen bakom disken. "Men inte jag" berättade jag. "Nu har vi i alla fall lovat varandra" Sa han och tog upp så mycket tröjan kostade och gav det till tjejen "Och det kan man inte göra om" Han tog emot påsen som tjejen gav honom "Trevlig dag" önskade tjejen. "Tack detsamma" log Niall och tog min hand igen och vi gick ut från affären.

Vad tycker ni om kapitlet? Tycker ni magtröjan var snygg?
//Nellie
Kommentera för mer!!

Kommentarer
Namn: Mikaela

jätte bra kapitel och magtröjan var jätte snygg :)

Svar: Tack så mycket //Nellie
Hilda Nellie

Datum: 28 Juli 2013 Tid: 19:37
Blogg: http://edlit.blogg.se
Namn: Maja

Jätte bra kapitel och den var väll snygg :)

Svar: Tack så mycket! //Nellie
Hilda Nellie

Datum: 28 Juli 2013 Tid: 19:49
Namn: Linnea

Jätte bra och magtröjan var jätte snygg

Svar: Tack //Nellie
Hilda Nellie

Datum: 29 Juli 2013 Tid: 22:02

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback