Kategori: You Are My Everything
Datum:

Kapitel 27 - Surprise

"Glömde nästan.."  Han tog mina händer och log ett leende. "Jag har en överraskning till dig imorgon" log han. "Vad?" sa jag, nyfiken som jag är. "Det får du se då..." sa han. Jag suckade tungt. "... men du kommer att gilla det, om jag känner dig rätt"

 
 

"Sweetie" hörde jag Niall säga. Jag vred mig i sängenn, så att jag låg på rygg. "Aa" svarade jag. "Vi ska helst vara där när dom öppnar, men om du vill sova lite till, är det okej" Så himla sött. "Ja, vi går upp nu" svarade jag. "Säkert?" Sa Niall, troligen eftersom jag såg så trött ut. "aa" svarade jag kort. "Okej"  

Jag satte mi upp i sängen och märkte då att Niall var påklädd. "Fuskigt, du är ju redan klar" Han log, medan jag ställde mig upp. "Jag har bara klätt på mig, jag skulle aldrig äta frukost utan dig, om du inte var hema" Jag log och gick fram för att ge honom en lätt puss på munnen. "Jag ska bara klä på mig" Han nickade, när han förstid vad det innebärde och gick ut. Det kändes lite kostigt, och kanske till och med lite taskit, att schasa iväg honom från sitt eget rum. Men jag tänker i alla fall inte ropa tillbaka honom. Jag klädde på mig snabbt innan jag gick ut till Niall i köket. Han log mot mig och gav mig en kyss i pannan. "Vad vill du ha?" sa han. "Det du gjorde till mig igår, det var jätte gott" "Tack" log han. Jag gav honom en kyss, innan  jag hjälpte till med frukosten.

*

Vi gick ut ur biln och mina ögon hamnade direkt på ett stort tivoli. "Surprise! Vi ska till tivolit." log han. "Är det okej?" Jag nickade stort. "Bra, dom öppnar ungeföär nu, så vi kan betala och sedan gå in"

 

 

"Vart ska vi börja?" sa Niall när vi kommit in och blickade nu ut över hela stora nöjesparken. "Jag har ett tips" sa jag, med tanke på en speciell sak. "Vad?" sa Niall och tog min hand. Jag svarade inte, utan bara riktade pekfingret mot "stora frittfall". Jag hörde inget mer från Niall, utan bara ett stort och högt "gulp". Jag skrattade till och tittade på honom. "Fast annars kan jag ju åka den själv" sa jag när jag såg rädslan i hans ögon. "Nej, vi åker den om du vill" "Det behövs inte j..." han avbröt mig. "Vill du åka den?" Jag nikade och tittade in i hans ögon. "Då åker vi den" sa han och styrde stegen bort mot attraktionen med mig bredvid sig.
Vi blev insläppta och jag och Niall satte oss direkt ner bred vid varandra. I fick spänna fast som två säkethelt bälten, och en runt magen. Plus en båge sm man fälde ner. "Är det all säkerhetsutrustning!?" sa Niall oroligt och letade efter fler. "Det kommer gå bra, säg till om du ångrar dig" Han nickade och tog min hand. "Lovar du att jag inte kommer dö?" "Det kan jag inte lova" Nialls ögon blev större. Han skulle just börja säga något, men jag avbröt honom. "Jag bara skoja, jag lovar" Han suckade ut av lättnad. "Bra, för m..." Han hann inte prata klart förren vi hastigt åkte uppåt. Han skrek ett ljust skrik och jag log. Jag tittade ner och såg när mina fötter färdades högre och högr upp från marken. När vi såg människona på marken lika små som myror öppnade Niall munnen. "Nella..." jag tittade på honom och fick anstränga mig för att inte börja skratta åt hans ansiktsuttryck.. "...jag ångrar mig" Jag öppnade munnen för att ge något snällt ord, eller ett "allt kommer att gå bra" men precis när jag öppnat munnen färdades vi ner i väldens fart. Niall skrek, jätte högt, medan jag skrattade och tittade på utsikten.

När åkturen var slut, och bågen åkte upp slängde sig Niall ner på marken."Jag lever!" han pussade marken och gjorde sedan en äcklad min. "Niall, folk stirrar, kom nu" viskade jag. Han ställde sig lydigt upp och tog min hand. "Det där gör jag inte om" suckade han medan vi gick mot utgången. "Kom igen, det var ju jätte roligt" "Du och jag har lite olika kommentarer om vad som är roligt och vad som är dödsläskigt" Jag skrattade åt honom. "Såg du utsikten?" sa jag "Nej" "Men va!? Hur kunde du missa den den var ju jätte vacker" "Ledsen, men jag var upptagen med att dö!" Jag skrattade. "Vänta, Niall, se på mig" Han vände sig om mot mig. "Du är helt röd i ansiktet" skrattade jag. "Inte konstigt" sa han. "Där är vårt foto!" jag och pekade på fotot, som till en början verkade helt normalt, tills jag kom till Nialls ansikte. Jag skrattade rakt ut, och la handen för munnen. Hans mun var helt öppen, hans ögon helt stängda och helt röd i ansiket. Han började skratta med mig när han såg det.

Large

 

"Det där ska jag köpa" skrattade jag fram,och tog fram väskan för att rota efter plånboken. Jag vände mig om igen, och såg då att Niall redan hade köpt den och stod nu och räckte ut den till mig. "Det där skulle jag betala" suckade jag. "Men nu blev det tvärtom" log han. "Nu får jag bestämma" "Okej" sa jag. Han vred huvudet, för att hitta en bra. Hans ögon stannade och han sprack upp i ett stort leende. "Vad?" sa jag och följde hans blick. Kärlekstunneln...

Jag vände blicken mot Niall, och log. Han tittade på mig och gjorde samma sak. "Ska vi åka?" Jag nickade och han log större. Vi gick och ställde oss i kön. "Nella..." började han "Ja?" sa jag och tittade i hans ögon. "...ska vi försöka kyssas på bilden?" "Ja, vi gör det, bra idée" sa jag. "Jag fick insprationen från dom" sa Niall och pekade på en bild, där dom kysstes. "Aha" log jag.

När turen var klar tittade vi på fotot. Vi kysstes, men Niall såg ganska skum ut. Han såg väl vanlig ut, men ljuset landade konstigt på honom jag struntade i det och betalade den. "Är det där Olly?"sa Niall förvånat och pekade på en kille,som såg ut som Olly. "Olly!?" ropade jag. Han vände sig inte om. "Det ser ut som han" sa jag. Niall letade sig upp till min hand. "Olly" vände sig om. Jag såg då att de inte var Olly. "Nej,  det var det inte" sa jag. Niall suckade ut av lättnad. "De hade vaarit läskigt annars, han dyker upp hela tiden" Niall nickade. "Ska vi g..." "NIALL!!!" Hördes det masa röster. Jag vände huvudet mot ljudet och fick  syn på tre tjejer som sprag mot oss. "Kan vi få din autograf!?" Niall log stort. "Självklart" log han. "Jag behöver penna och papper - " han vände huvudet mot mig "betjänt, hämta" Jag himlade med ögonen, men gick iväg för att hämta. "Ursäkat, skulle jag kunna få papper och låna en penna?" sa jag till tjejen vid insläppet till kärlekstunneln. "Självklart" sa hon och vände sig om, började  rota vid massa papper. Hon sträckte sedan ffram det till mig och  jag tackade, innan ag små sprang tillbaka till Niall.Jag av honom det "Tack" han tänkte precis kyssa mig på kinden, men jag ryggade undan. Vi var ju inte oficiella ännu. ´Vi tar det sen´mimade jag. Niall nickade och började skriva. "Vem är  du?" sa en av tjejerna. "Nella" svarade jag. "Är du Nialls flickvän, eller vad då?" sa en annan. "Nej" svarade Niall hastigt och gav dom pappret. "vi är avlägsna vänner, eh jag menar vänner" sa han lite nevöst. Tjejerna nickade och tackade, innan dom  gick iväg. Jag vet att vi inte sägernågot för att vi inteär oficiella, eller för att det möjligtvis kanske ine är så bra, men varje gång Niall säger ordet bara vännner om mig och han blir jag ledsen


 LITTLE DRAMA!? Eller nej, drama är det väl inte men lite tveksamhet. Vill bara påpeka om att det blir gymnaset för mig och Nellie nästa år. Wooohoo!...eller? Problemet kommer ju i alla fall sommarlovet, vi kanske inte hinner uppdatera då. Men det kommer nog att ordna sig...

Och förresten! Det var några som sa att det vore roligt om det blev lite drama med Eleanor. Exakt hur menar ni? Menar ni att hon ska vara den stora kaxiga Eleanor eller att hon ska bli trevlig, eller ska hon försöka sära på Niall och Nella? :)

//Hilda

Kommentera för mer ! :)


Kommentarer
Namn: Malla

MER NUUUUU, tog så långt tid innan ni uppdaterade detta kapitel så mermermer

Svar: Haha, srry for that... Men tack! :) //Hilda
Hilda Nellie

Datum: 09 Juni 2013 Tid: 13:42
Namn: Mikan

Altså gällande Ellinor så tänkte jag typ eller jag tänkte inte utan jag skulle tycka att det skulle vara lite mer drama och hon typ försökte sära på Nella och Niall plus typ vara kaksig som förut i novellen

Svar: Aha, okej. Kommer vi kunna fixa ;) //Hilda :)
Hilda Nellie

Datum: 09 Juni 2013 Tid: 15:57
Blogg: http://Edlit.blogg.se
Namn: Maja

Jätte bra men jag tycker att Eleanor kanske skulle försöka sära på dem

Svar: Jappsan, vi kommer fixa det kanske 2 eller 3 kapitel fram! Thanks! :) //Hilda
Hilda Nellie

Datum: 09 Juni 2013 Tid: 22:37
Namn: Frida

Typ att hon är kaxig och försöa så isär dom. Hon kanske kysser honom?????

Svar: Vi ska fixa det, tack!! :) //Hilda
Hilda Nellie

Datum: 10 Juni 2013 Tid: 18:40

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback