Kategori: You Are My Everything
Datum:

Kapitel 30 - Nolly

Jag svängde in på vår gata och upp på våran uppfart. Undrar vad Niall har gjort. Jag öppnade dörren. "Hallå" sa jag högt. Jag hörde inget svar, bara en person som reste sig upp från soffan i vardagsrummet. Sedan hörde jag fotsteg och såg sedan Niall stå framför mig. "Hej" sa jag och log stort, medan jag långsamt stängde dörren bakom mig. 

 Bild 1: Niall som tittar besviket på Nella
Bild 2 - Eleanor
Bild 3 - Picknick
 
Jag och Niall hade gjort i ordning smörgåsar och choklad doppade jordgubbar, saft och allt möjligt och lagt det i en kort och tagit med en filt. Och vi satt nu på picknick i parken. Solen sken och fåglarnna kvittrade. Det verkade nästan som att det var sommar. Niall började helt plötsligt nynna på en låt medan han tittade runt i picknick korgen. "Vilken låt nynnar du på?" Niall vände blicken mot mig och log.
"Gissa" Jag funderade lite. "Någon låt av bandet?" Niall nickade och jag var tvungen att fråga vilken. "Baby you light up my world like nobody else the way that you flip your hair gets me overwhelmed but when you smile at the ground it aint hard to tell" började Niall sjunga smått som svar "Whats Make You beautiful" Niall log och slutade sjunga "Ja" "Man hör när du sjunger, men du är tyvärr värdelös på att nynna, Nialler" Jag trodde Niall bara skulle sucka, eller möjligtvis rulla med ögonen. Och jag blev faktiskt lite förvånad när han slängde en banan på mitt ben som låg korsat över det ena i skräddarställning. "Aje" snappade jag. "Ta tillbaka det" "Ta tillbaka mitt aje?" NU rullade Niall sina ögaon. "Nej, att jag nynnar dåligt" "Kan inte" Niall gick mot mig på knäna och började sedan kittla mig. 
 
"NEJ, SLUTA!" Skrattade jag högt. "Ta tillbaka det!" skrek han för att överrösta mitt skratt "JAG TAR TILLBAKA DET!" han slutade kittla mig och när jag satte mig upp från att ha ramlat bakåt när han kittlade mig, kysste han mig en kort stund och satte sig ner på sin plats "Du gav dig lätt, jag trodde jag skulle behöva hota med att äta upp alla jordgubbar" jag gav ifrån mig ett skratt. "Det kommer du görra ändå" "Självklart inte, jag komer dela dom med världens sötaste tjej" "Är Cher Lloyd här?" Niall himlade med ögonen "Jag menar världens sötaste, inte världens skummaste" "Niall, du sa faktiskt att du ville vara Cher för en dag för att du ville känna hur det var att vara så snygg!" "Men det vvar innan jag träffade en ännu snyggare person" "Och förresten, veta hur det känns att vara så snygg? Du är ju 10000 gånger snyggare än hon, du borde veta hur det känns"  Han lutade sig fram och gav mig en kyss. Helt plötsligt började han kittla mig igen. "NIALL ALLVARLIGT" skrek jag direkt och han slutade. "Du ger också upp lätt" mumlade jag. "Varför vill du inte bli  kittlad? Jag gillar att bli det, fast jag är ju inte kittlig" "För att jag skrattar så himla konstigt då" "Jag tycker du skrattar sött då" Jag kände rodnaden på mina kinder och var tvungen att titta ner för att dölja det. Niall la handen under mina haka och gjorde så att jag tittade upp, och kysste mig sedan en lång stund. Fjärliarna i min mage var som vilda och jag kysste tillbaka med stor glädje. Såhär vill jagalltid  ha det, sol, mat och Niall nära mig.  Kyssen tog slut "Göm inte ansiktet när du rodnar. Du ser ju så söt ut då" Jag kände hur det hettade till om kinderna ännu en gång "Det där hjälpte inte" sa jag tyst som en mumling och tittade ner åter igen. Niall började prata om en annan sak, vilket var ganska skönt. "Nästa gång du inte vill kyssa mig kan jag hota med att kittla dig" Jag tittade upp på honom. "Då kan jag hota med att göra det här" Jag visste att han inte ville att jag skulle göra det bland folk, jag lutade mig fram och kysste honom helt normalt, och han besvarade kyssen, tills kyssen slutade, och jag drog i hans läpp, och han stönade högt. Jag skrattade och satte mig tillrätta. "Det hade varit okej för mig, för då kysser du ju ändå mig" "Nej, jag tänkte inte på det" gav jag ifrån mig och Niall skrattade.
"NIALL, NELLA!" hörde vi en ljus röst och vi vände huvudet. Vi fick syn på Eleanor soom försökte springa i sina väldigt hög  klackade skor. Jag tittade på Niall, som bara log mot henne och vinkade.  Jag tittade tillbaka på Eleanor som var framme hos oss. Eleanor hade blivit min fiende ända sen hon sa det där till Danielle. Synd att Niall inte var med då, varför skulle han in i köket just då?
 
"Nella, jag är så stolt att du skaffat dig en pojkvän" Sa Eleanor när hon kommit fram. Jag log och tittade på Niall, som log tillbaks till mig. "Ja, det är jag med" 
"Ni passar tillsammans! Åh, vi gör sådär att vi blandar era namn... Hmm..." 
"Det blir svårt, för båda namnen börjar ju på N" sa jag. Niall och Nella.
"Gör dom ju inte, dummer" skrattade Eleanor och slog till mig löst på axeln. Jag tittade på Niall som skrattade till och ryckte på axlarna. 
"Jag vet!" sa Eleanor "Nolly!" Jag skrattade till "Nolly?" Eleanor nickade hastigt "Hur kommer Nella och Niall in där?" eleanor skrattade "Du är lustig du, det är ju du och Olly!"
Jag fick en klump i magen. Olly? 
Jag tittade på Nialll som tittaade sårat på mig.
"Eller. Oella... Eller nej, Nolly blir bä..."
"Men vänta, vadå Olly och jag?" avbröt jag henne. 
"Undrar du hur jag fick reda på det? Det var ju det där med att nii satt och kysstes på fiket idag, faktiskt, och sen tog jag några bilder och så, titta!" Hon grävde fram sin mobil ur fickan och visade några bilder. Den första var  när vi satt på fiket, det bevisar inget? Hon bläddrade och en bild när jag och Olly kysstes fyllde hela skärmen. "Vi har inte kyssts!" utropade jag. "Nej, visst" hörde jag Niall. Han lät väldigt arg. 
Jag tittade på honom. "Jag visste att det var något mellan er!" skrek han. Han ställde sig upp "Nej, Niall!" "Vadå, så du menar att bilden är fejk eller vadå?!" Skrek han "Nej, eller jo, eller jag..." "Vet du vad?" Sa Niall med en tystare ton "glöm det, stick till Olly. Jag bryr mig ärligt talat inte" En tår syntes på hans kind, och han sprang sedan iväg snabbt.
Jag ställde mig upp och tänkte springa efter honom, meen Eleanor stoppade mig. "Har du inte glömt  något?"Hon sträckte ut handen på picknick filten. "Varför sa du så för? Att jag och Olly kysstes, hur gjorde du bilden?"
"Det verkar som att du inte fattar ett dugg. Niall, är min. Jag gillar inte ens Louis! jag använder Louis för att komma närmre MIN Niall! Och jag var såhär..." hon visade ett avstånd mellan hennes pekfinger och tumme "...näre att få honom. Men sen kom du, och Niall fall ju för  dig diirekt. Jävla bitch!" spottade hon "Men jag ska arbeta tillbaka honom, ni ska glida ifrån varandra, och jag ska vara där för Niall. Och duvet hur det alltid slutar! Och försök inte ens  gå tillbaka honom, för det kommer sluta meed att du ber  till gud..."  och slängde handen upp till himmlen "...om att få leva. Så please, bitcch. Lämna Niall åt mig nu, han behöver inngen otrogen jävla litem slampa! Och du undrade hur jag gjorde bilderna!?" hon drog upp sin mobil igen och visade mig bilden "titta! ser du nu!?" Hon hade utbytt Niialls ansikte mot Ollys. Det. Syntes en svart linje runt Ollys ansikte. "Och nu, är det dags för  dig att krypa tillbaka till den vrån du kom från, för ingen vill ha dig här, Nella. Du är en värdelös jävla liten bitch!" Orden träffade mig rakt i ansiktet, och Eleanor började sedaan jaga efter Niall. 

Är jag den enda som tycker att Eleanor verkar som en stor ljugare? Nej, såklart inte. Nu fick ni ert drama ELEANOR IS IN LOOOOVVVVEEEEEE WITH HIM!!!
Verkligen ledsen över den sena uppdateringen, och att det inte var så jätte långt kapitel...
PS: Nellie är så pass snabb så hon är klar med kapitel 31 redan...  Saknas bara bild. Kommentera nu så att det dyker upp snabbt!
//Hilda
Kommentera för mer!

Kommentarer
Namn: Chloe

Den är så sjukt bra! Men jag hoppas att Niall förlåter Nella! :))

Svar: Tack så mkt! :) //Hilda
Hilda Nellie

Datum: 26 Juni 2013 Tid: 09:55
Namn: Frida

Kommer det mer drama kring Eleanor på nästa kapitel? Novellen var jättebra!

Svar: Japp, det kommer det. Det kommer antagligen inte bli så stort bråk, eftersom Nellie kom på en as bra idé, som kan vara deras stora break-up liksom. Det kommer nog dröja några kapitel tills dess, men japp... Tack så super mkt! :) //Hilda
Hilda Nellie

Datum: 26 Juni 2013 Tid: 10:45
Namn: mikan

haha trodde ni hade slutat blogga utan att säga till-.- men åååå vad jag blev glad skulle kunna hoppa omkring och skrika över ett nytt kapitel :)och snart kommer ett till ;)

Svar: Haha, nej aldrig. Tack så jätte mycket!! :) //Hilda
Hilda Nellie

Datum: 26 Juni 2013 Tid: 11:09
Blogg: http://edlit.blogg.se

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback