Kategori: Forbidden Love
Datum:

Kapitel 14 - Just A Normal Friday

 
 
 Jag hoppade till när ett alarm från en butik började tjuta, men blev ännu mer förvånad när Louis fall ner på knä och höll för öronen "DET DÄR LJUDET, DET ÄR MIN KRYPTONIT, FÅ DET ATT SLUTAAAA!!!!" Skrek han ut, över hela staden, alla människor tittade förvånat på honom, som nu börjat vrida sig på marken som jag vet inte vad. När larmet slutade tjuta, borstade han lätt av sig, och reste sig upp "Kom, babe, vi går" 
 
 
 Jag luktade ännu en gång på den underbara doften av blommorna Louis köpt till mig. Louis stod och fixade sin frisyr framför spegeln medan jag låg i sängen "Jag har fått en ny doft till min topp fem lista med dofter" Louis skrattade och gav mig en blick i spegeln "Säg inte att mitt hår kommer först" Jag skakade på huvudet, skämtsamt "Nej, ditt hår luktar skit illa, kunde lika gärna gått in i Damons garderob och luktat" Louis drog häftigt efter andan, och spelade förvånad "Ditt hår luktar så illa så att jag lika gärna kunde övernattat i en lada!" "Övernattat i en lada skulle vara en underdrift för ditt hår, jag kunde övernattat hos grisarna" Louis skrattade, och gick sedan mot mig och gav mig en lång kyss "Ditt hår luktar fantastiskt" mumlade han mot mina läppar, när han hade pausat kyssen för att säga det, och började sedan kyssen igen.
"Jag tar med dig ut imorgon" sa han sedan och återvände till spegeln för att fixa mer med hans frisyr. "Spelar ingen roll om du vill eller inte" Jag suckade "Du är så desperat, jag vill inte vara med dig!" utbrast jag upprivet. Louis gav mig en fejkad ledsen blick "Okej, då sticker väl jag då!" Han började gå mot dörren, men stannade sedan och gav mig ett leende, jag skrattade "Du är en dålig skådespelare, Boo bear" Louis stannade upp "Hur visste du att jag kallas det?" undrade han medan han gick mot mig "Eleanor sa det" berättade jag och drog armarna runt honom när han kommit tillräckligt nära "Det låter sött" Han log, och rodnade lätt "Matti låter sött" Jag log och kysste honom. "Får man mat i den här bussen, eller?" undrade jag när jag märkte hur hungrig jag faktiskt var. Louis skrattade "Jag tror den serveras nu, kom" 
 
 
"Jag går och köper glass" Killarna verkade nästan inte märka mig, även om jag nästan skrek ur orden "Hallå?" Ingen reaktion, jag ställde mig bredvid teven och viftade lite med händerna, verkligen ingen märkte ens mig. Jag suckade och gick mot dörren som ledde ut i det vackra vädret "Mathilda, vart ska du?!" Jag suckade ännu en gång och gav Louis en menande blick "Glass" Han hoppade upp ur soffan och gick mot mig "Jag följer med" Utan att jag hade bekräftat att det var okej eller liknande pressade han ut mig genom dörren och tog tag i min hand och började gå rakt fram, jag harklade mig lite "Louis, glassbaren är till vänster"  Snabbt ändrade han riktning till vänster, och fnös lite "Ja, jag...tänkte gå dit bara skojade lite med dig" Jag himlade med ögonen med ett skratt "Mm, visst" Louis gav mig en menande blick "Tror du mig inte?" Jag skakade på huvudet "Inte alls" "Inte?" ekade Louis med en ljusare ton "Nej" "Inte?" Jag skakade på huvudet "Inte?" Han tog tag runt mina ben och slängde ganska försiktigt upp mig på ryggen "Nu ska du få igen för att du inte tror på mig" "Sätt ner mig!" tjöt jag med ett skratt, och försökte få det att låta så allvarligt som möjligt. Men skrattet bara bubblade i magen och var tvungen att få komma ut. "Ledsen, babe, men det här måste göras" Han fick ner mig i sin famn och för en sekund trodde jag att han skulle sätta ner mig, men eftersom det är Louis gjorde han ju såklart inte det, utan bara doppade ner mitt hår i något som verkade som vatten. Jag hade ingen kraft att försöka ta mig upp, dels för jag skrattade så mycket, och dels för att det är han. Killen som gör så att jag blir svag i hela kroppen. När han drog ut min mobil ur fickan blev jag nästan lite orolig, varför gjorde han så? Jag fick svaret på frågan till hundra procent när Louis la ner mig i fontänen. Jag drog efter andan och tittade surt mot Louis, medan han höll på att nästan dö av skratt. Jag kunde verkligen inget annat än att skratta med. Han hade både hans och min mobil i handen, och det var då jag fick en idé "Louis, hjälp mig upp" Han fick pausa i skratt attackerna, eller försöka, men det gick inte så bra eftersom han småskrattade fortfarande och tog tag i min hand "Nej, du behöver både händerna" Precis som planerat la han ifrån sig mobilerna, och när han tog tag i min hand drog jag ner honom i fontänen bredvid mig, vilket jag började skratta något enormt åt. Louis började direkt skratta, till skillnad från vad jag gjorde, och böjde sig in och började kyssa mig. Mitt i kyssen avbröt jag och skvette vatten i hans ansikte. Han bara skrattade lite och skvätte tillbaks, vilket gjorde att jag skvätte ännu en gång på honom. Han gav mig en spelad sur min och skvätte sedan lite tillbaks. Jag ställde mig upp, och när han tittade frågandes upp på mig, så sparkade jag vatten i hans ansikte. Han verkade först inte vara medveten om vad som hänt, men förstod sedan och började jaga mig. Medan jag skrek så skrattade han, och jag kände hans grepp runt min midja som drog mig tillbaka i hans famn "Fångade dig, mitt pris?" Han verkade ta för givet att 'priset' var en kyss, för han lutade sig in och kysste mig. 
 
 
 "Vad...har...ni...gjort?" uttalade Harry långsamt när vi kom innanför dörren. Jag och Louis utväxlade en blick "Inget speciellt, bara en vanlig fredag, du vet" Jag fnissade lite innan jag mötte pappas allvarliga blick, då blev mitt ansiktsuttryck direkt allvarligt. Pappa gick fram och stängde dörren, och gav sedan någon gest bort mot chauffören av bussen, som gav tummen upp och gick sedan in i båset. Jag tänkte precis gå in i bussen, då pappa hejdade mig "Nej! Du får inte gå in i bussen sådär! I så fall får du gå på en handduk"  Jag suckade och tittade mig omkring "Tja, inga handdukar här" Pappa gav ifrån sig ett "Men!" som protest, men suckade och avbröt sig själv i sin mening när jag redan börjat gått in mot mitt och Louis rum med Louis bakom mig. Ungefär precis när jag kom in i rummet startade bussen och började åka, och den plötsliga rörelsen fick mig att haja till och ramla baklänges rakt ner i Louis famn. om det hade varit en kärleksfilm, så hade vi börjat kyssa varandra, eller så hade Louis gett mig en komplimang, men istället fick jag ett "Se dig för, klumpeduns" och blev sedan slängd ner i sängen. Louis skrattade sedan, åt min sura min "Du är också dålig skådespelare, man ser när du fejkar att vara sur" Jag skrattade och himlade med ögonen, plötsligt stannade bussen, väldigt hastigt. Man hörde hur några saker ramlade ur hyllorna i badrummet, och Louis ramlade rakt ner påmig. Jag fnös "Se dig för, klumpeduns" imiterade jag honom och puttade av honom från mig. Han skrattade "Du är bara avundsjuk för att du inte är lika snygg som jag när jag ramlar på någon" Jag skrattade och himlade med ögonen "Ja, för det är ju det du gör. Du ser ut såhär". Jag gjorde en konstig min, och Louis skrattade och kysste mig "Erkänn att du tycker jag är snygg" Jag skrattade "Ja, faktiskt kan jag inte säga emot det" Han gjorde en rörelse i luften, som om han slängde tillbaka sitt hår, fast eftersom han inte hade långt hår blev det istället som om han slog luften "Jag vet. Jag är het" Jag skrattade stort åt hans bitchiga tillgjorda röst "Jag är ändå hetare" svarade jag med den bitchigaste jag kunde göra. Louis skrattade och gömde huvudet i kudden för att lugna ner sitt skratt, och tittade sedan upp på mig med ett leende "Ja, det är du absolut" 
 
Kapitel 14, dårå! VAD tycker ni?! :)
//Hilda
Kommentera för mer!! 
 

Kommentarer
Namn: Elin

Älskar det! Men skulle ni vilja köra ett länkbyte med mig? Och om ni vill det kommentera på min blogg!

Svar: Tack såå mkt!! Och okej :)
Hilda Nellie

Datum: 19 November 2013 Tid: 21:14
Blogg: http://Odstorys.blogg.se
Namn: Johanna

Hahaha men vad gulligt!!:) hur bra som helst! Vill ha meeer. FORT!!;) xx

Svar: Hah :) Taack så grymt mkt! :)
Hilda Nellie

Datum: 19 November 2013 Tid: 21:28
Namn: Mrs Nellie Directioner

Jättebra!! Ni/du skriver verkligen jättebra! Förrästen skulle ni vilja göra ett länkbyte?

Svar: Taack såå myckeet! Vi skulle gärna vilja göra ett länkbyte :)
Hilda Nellie

Datum: 20 November 2013 Tid: 06:57
Blogg: http://heynoveller.blogg.se
Namn: Mrs Nellie Directioner

sv; okej jättebra:) jag länkar er så fort jag kan för ni är verkligen helt awesome på att skriva!☺

Svar: Tack så mycket! :)
Hilda Nellie

Datum: 20 November 2013 Tid: 14:52
Blogg: http://heynoveller.blogg.se
Namn: Elin

Länkat er nu :)

Svar: Vi har länkar nu också :)
Hilda Nellie

Datum: 20 November 2013 Tid: 17:35
Blogg: http://Odstorys.blogg.se
Namn: frida

JÄTTEBRAAAA

Svar: TAAAAACK SÅÅÅ SJUUUKTT HIMLAAA MYCKEET!! :D
Hilda Nellie

Datum: 20 November 2013 Tid: 17:49
Namn: roshan

bra som vanlikt :)

Svar: Tack sååå himlaa mycket! :)
Hilda Nellie

Datum: 20 November 2013 Tid: 20:42
Namn: Maja

Asbra loooooove it

Svar: Tack sååååååååå mycket! :) :D
Hilda Nellie

Datum: 20 November 2013 Tid: 21:11

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback