Kategori: Forbidden Love
Datum:

Kapitel 16 - Look In The Bag

 
 
Jag var på väg att gå in på mitt och Louis rum, men Louis tog tag i min handled och hindrade mig "Jag har inte gjort klart min macka än, så det är den här vägen som gäller" Jag suckade, men kunde inte låta bli att le samtidigt som Louis släpade mig ännu en gång mot köket. När vi kom fram tittade sig Louis förtvivlat omkring "Vart är min macka?" Louis vände sig om och gav Niall en misstänksam blick. Niall stod och gav Louis en oskyldig blick, samtidigt som man såg att han hade proppat i sig något stort i hans mun
"Vad då?"
 
 

Harry väckte min uppmärksamhet igenom att stirra på mig. Jag tittade upp på honom. Han bara stirrade på mig, och när han stirrat ett bra tag, så började han le lite mot mig. Däremot log jag inte tillbaka, vilket fick Harry att rynka pannan med en frågande blick. Jag bara struntade i det, och pressade ner min gaffel i pannkakorna som skulle vara min frukost "Så! Vi är i Madrid nu, det första ni killar ska göra är att gå på signering!" sa pappa bestämt "Kan jag inte bara gå ut och gå lite med Mathilda först?" undrade Louis med munnen fyllt
med mat "Bara ni är tillbaka tills tolv" "Ja, visst." "Vad ska ni göra?" undrade Liam. Louis tittade på mig "Tja, jag hörde att Mathilda behöver nya underkläder" Louis blinkade med ena ögat diskret mot mig, medan alla andras blickar åkte mellan mig och Louis "Jag följer med!" utbrast Harry och innan Louis hunnit säga något så lade jag snabbt till en sak "Jag har aldrig sagt det" Louis ställde sig upp och la ner tallriken i diskhon "Men nu säger jag det, så kom nu, nu går vi" Harry ställde sig också upp och lade ner disken i diskhon precis som
Louis gjort, medan Louis, utan att jag riktigt hunnit reagera, hadegått och hämtat min tallrik och la ner den i diskhon också "Jag följer fortfarande med!" berättade Harry. Louis stönade "Måste du?" "Louis, inte den tonen!" utbrast pappa surt, som ledaren till dagisgruppen. "Just det!" Harry gav Louis en nöjd blick, och Louis himlade med ögonen, men pressade sedan ut mig igenom dörren "Ni två är för söta" skrattade jag och tog tag i Louis hand. Louis tittade på mig med en orolig blick "Harry ser" viskade han tyst "Han vet" viskade jag tyst
tillbaka. Louis tittade upp på Harry som gick tyst bredvid mig "Harry, vet du att jag och Mathilda är ihop?" undrade han, som om han inte trodde på mig. Det var osmart att säga det, för om han nu inte visste skulle han veta det nu. Harry nickade stumt "Och, det är okej med dig?" Harry nickade "Mer än okej" sa han, och jag kände sedan hur han rörde min rumpa. Jag hoppade till, slog bort hans arm och gick närmre Louis. Harry slog ut armarna i en oskyldig gest "Vad!? Du sa att det var okej" Jag suckade, när jag kom ihåg det "Men det gjorde ont" sa jag. Världens sämsta ursäkt. "Det kan inte ha gjort ont, jag vet att du gillade det" Harry log lite mot mig medan jag kollade på honom, nästan äcklat. "Vad då?" undrade Louis som verkade helt vilse i vårt snack "Han tog min hand" förklarade jag bort mig, världens sämsta ursäkt, igen. "Harry, är du hennes pojkvän?" Harry skakade på huvudet "Nej" "Exakt, jag är det, och det är bara jag som får ta hennes hand" Han log sedan, som om han blev nöjd med försvaret han kom på.

 

 

 

 "Babe, vi går in i den här butiken" Jag nickade till en början, men såg sedan vilken butik det var. "Nej! Jag spyr om jag går in dit, det luktar en blandning mellan alla parfymer där inne,jag kräks allvarligt talat då" Louis suckade "Men om vi snabbt går förbi parfym avdelningen" Jag skakade på huvuder "Jag stannar här med henne"föreslog Harry. Louis gjorde en besväradmin "Kan inte du följa med mig in?" "Men tänk om det kommer en kille, och rör h..." Louis avbröt honom snabbt när han förstod vad han skulle säga "Okej, gör det då, vakta över henne rejält!" Harry nickade, och när Louis hade försvunnigt så tittade jag upp på Harry, och gick sedan och satte mig på en parkbänk lite längre bort. Efter ett tag kom Harry dit också. "Visst är det fint väder?" Han placerade sin hand på mitt knä, och jag nickade och tittade upp i den blåa skyn. "Ja, det är väl typ alltid det i Spanien?" Harry nickade "Tror det, men det är väl typ regnperioder" Jag nickade "Ja, tror det" Jag kände hur mobilen vibrerade i min ficka, och jag lutade mig tillbaks i bänken och drog upp mobilen.

 

Från: Brother From Another Mother
sha vart är du nu är du kvar i New Jersey?? xx

 

Till: Brother Form Another Mother
sha jag är i Madrid, Manchester nästa ;) xx

 

Efter ett tag så lutade Harry sig tillbaka också, vilket gjorde så att hans hand, som som sagt var placerad på mitt knä åkte ner och hamnade istället på insidan av mitt lår. Jag gav Harry en lite äcklad min, men han såg den inte eftersom han bara tittade runt i staden. Jag hoppades inombords tusen gånger att Louis skulle komma tillbaks nu,så jag slapp vara ensam med Harry. "En kyss skulle passa bra nu" Jag vände huvudet motHarry och han mötte min blick "Nej" sa jag rakt av "Då får väl Paul veta du, om dig och Louis. Synd." Jag suckade frustrerat "Du är så snygg när du är frustrerad" sa Harry med ett litet leende. "Håll käft" mumlade jag surt "Du är snygg när du är sur också. Men kyss mig nu, så jag slipper ringa till Paul" Jag suckade "Inte här, Louis kan komma ut ur butiken typ när som helst" Harry himlade med ögonen "Kom igen, han gick ju nyss in" Jag skakade på huvudet "Jaja, en snabb kyss då" Han suckade lite, men nickade sedan. Jag tänkte precis ta ett andetag, för att sedan göra den motbjudande saken, men hann knappt blinka förren Harry hade pressat sina läppar mot mina. Jag fick anstränga mig någon rejält för att inte putta bort honom och slå till honom. När kyssen var slut så vände jag fort bort huvudet från honom "Du gillade det" Jag vände blicken mot Harry "Nej, det gjorde jag inte" Harry gav mig ett sådantdärt typiskt 'kom igen' ansiktsuttryck "Jag vet att du gillade det" Jag skakade ännu en gång på huvudet "Sluta" uttalade jag bara enkelt. Jag kunde syna Louis med en kasse i handen, som tittade sig omkring framför butiken. "Louis!" utbrast jag glatt, och slog bort Harrys hand från mig och reste mig upp och började gå mot honom. Jag gick rakt in i hans famn när jag kom fram till honom. "Titta i kassen" bad Louis, och höll fram kassen mot mig. Jag gav honom en blick innan jag tog emot den och öppnade den. I påsen låg det en super söt nalle "Aaawww..." mumlade jag och gav honom en puss på munnen "Tack så mycket, Boo bear" Han log "Varsågod, Matti" log han. Jag hörde hur Harry fnös bakom oss "Om jag var din pojkvän skulle du fått en bil" Louis avslutade kramen och tittade på Harry "Ja, det vore ju oerhört onödigt, för hon är sexton, hon får inte köra bil" Harry himlade med ögonen medan jag skrattade.

"Kom, Lou, jag såg en jätte snygg tröja som du skulle passat i"


Jahapp, vad tycker ni om kapitel 16 då? :) Tror ni Harry är kär i Mathilda eller vill han bara göra Louis avundsjuk eller något sådant?

//Nellie

Kommentera för mer!!


Kommentarer
Namn: Johanna

Gaaaad va bra!!:) tror Harry är kär i 'Matti' ;)

Svar: Haha, taaaaaack ! :D och japp, kanske det kanske ;)
Hilda Nellie

Datum: 24 November 2013 Tid: 17:13
Namn: Mrs Nellie Directioner

Harry äcklar mig!!! Men min älskade Harry i verkligheten är bäst!!<3<3

Svar: Ja, Harry IRL är underbar! :) <3
Hilda Nellie

Datum: 24 November 2013 Tid: 17:21
Blogg: http://heynoveller.blogg.se
Namn: roshan

Jätte bra och jag Harry är avis på LOU
och jätte bar att ni har mer hendellse en vad ni hadre inan

Svar: Taaaaacckk så mkt ! :) :D
Hilda Nellie

Datum: 24 November 2013 Tid: 18:03
Namn: Maja

Asbra meeeeer;)

Svar: Taaaaaaaaaack såå mkt!! :)
Hilda Nellie

Datum: 25 November 2013 Tid: 15:25
Namn: Zayn<3

Hej Har precis börjat läsa den här underbara novellen :D Den är jättebra. Jag önskar att det blir något slacks drama mellan Harry eller Lou eller kanske mellan Lou och Matilda. Jag tycker de är ett jättebra par. Ni är fantastiska på att skriva :) <3 Fortsätt med det bara. :) Ni är bäst:) Längtar redan efter nästa kapitel

Svar: Åh, så snäll du är! :) Taaack så himla mycket!! Det gör oss verkligen jätte glada :)
Hilda Nellie

Datum: 25 November 2013 Tid: 16:05
Namn: Alicia♥

Ahh!! Meer såå spännande :D Asså egentligen så är ju Harry avis på Louis för att han har Matti! Men om ja va Matti så skulle jag aldrig kyssa Harry för att jag har ju Louis då! Vem skulle bry sig om att hennes pappa får veta? Hon e kär! Har inte han varit det eller? ;)
Kjaaaaaaaaaaaaaaaaammm♥♥

Svar: Hahaha, tack sååå himla mycket! Det du började ta upp kommer snart komma i novellen ;) Taaaaaaaaaaaaaaaack! :)
Hilda Nellie

Datum: 26 November 2013 Tid: 07:38

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback