Kategori: Forbidden Love
Datum:

Kapitel 17 - Needed A Excuse

 

"Titta i kassen" bad Louis, och höll fram kassen mot mig. Jag gav honom en blick innan jag tog emot den och öppnade den. I påsen låg det en super söt blå nalle "Aaawww..." mumlade jag och gav honom en puss på munnen "Tack så mycket, Boo bear" Han log "Varsågod, Matti" log han. Jag hörde hur Harry fnös bakom oss "Om jag var din pojkvän skulle du fått en bil" Louis avslutade kramen och tittade på Harry "Ja, det vore ju oerhört onödigt, för hon är sexton, hon får inte köra bil" Harry himlade med ögonen medan jag skrattade.

"Kom, Lou, jag såg en jätte snygg tröja som du skulle passat i"

 

"Vakna med dig" Jag kände hur någon slog till mig lätt på armen. Motvilligt öppnade jag ögonen och fann Louis stå där "Vad tråkig du är, som sover bort hela dagen" Jag suckade och gav honom en menande blick "Kan ju bero på att någon väckte mig mitt i natten och tvingade mig titta på när denna personen åt en smörgås" Louis himlade med ögonen "Bara ställ dig upp och hitta på något roligt med mig. Det regnar ute och killarna bara spelar tevespel" Jag satte mig sömnigt upp i sängen "Jag trodde du gillade tevespel" "Men gör bara något med mig!" Jag skrattade åt hans desperata ton. Jag vände blicken utåt såg jag att det ösregnade. "Vi är på väg från Madrid nu, mot Manchester, hoppasa bara det inte regnar när vi kommer fram dit" Jag nickade instämmande, det första jag kunde tänka på när jag hörde Manchestervar Damon, men sa inte det för jag ville inte att Louis skulle bli sådär osäker igen. "Vad tänker du på?" undrade Louis när han verkade se att jag var inne i tankar. "Inget, bara ge mig en kyss så kan vi göra något sen" Louis log stort när han la armarna runt mig för att sedan låta våra läppar mötas. Mina händer hamnade automatiskt i hans hår, och när kyssen var slut så ställde jag mig upp på golvet, medan Louis låg i sängen och tittade upp på mig. Jag skrattade lite lätt åt att han hade fått lite av mittt läppstift på överläppen "Vaad?" undrade Louis med rynkad panna "Nej, inget..." mumlade jag "Kom så går vi ut till killarna och visar ditt vackra ansikte" Han gav mig en konstig blick när jag sa 'vackra ansikte', men tog ändå min hhand och följde med ut "Kan ni typ...avbryta speelet för att titta upp på Louis ansikte" Killarna löd verkligen inte mig, utan bara gjorde tvärtom och fortsatte spela, till skillnad från Harry ssom bara snabbt vände upp ansiktet mot oss och sedan tillbaka i en snabb rörelse, men haan vände snabbt tillbaka ansiktet mot Louis när han såg vad han hade i ansiktet. Harry började skratta och lutade sig roat tillbaka i soffan. Harrys skratt väckte de andra killarna, och när dom fick syn på Louis började dom också skratta. "Jag har en fråga,
Lou, hur hamnade det smink i ditt annsikte?" Louis rynkade pannan, men tittade sedan surt på mig, som om han förstod. Han promonerade bort till spegeln, och suckade när han fick syn på sin spegelbild. "Nah, jag bara, du vet, tänkte att dom säger ju att allt blir vackrare med smink, så jag tänktee testa" Jag skrattade åt hans löjliga förklaring, likaså dom andra killarna "Ja, kanske det, fast jag tror inte det gäller tjugooett åriga killar" Alla skrattade åt det Liam sa "Men vad är det för spel ni spelar?" undrade jag, och tänkte precis sätta mig i fotöljen, då Harry gjorde lite plats bredvid sig occh slog lätt på soffan,som en signal att jag skulle sätta mig ner. Jag la även märket till att han la ena handen runt soffkanten, som om han tänkte lägga armen runt mig när jag satte mig ner. Jag gick långsamt och osäkert mot platsen, och när jag skulle sätta mig så dök Louis upp i världens fart och satte sig på den platsen istället. Harry suckade och tog bort armen, medan jag skrattade "Här ska du sitta" bstämdee Louis och klappade lite lätt på sitt ena ben. Jag log lite och satte mig direkt där, inte alls tveksam som när jag skulle ssätta mig bredvid Harry. Louis la armarna runt min mage och drog mig mot honom så hans ansikte nästintill trycktes mot min nacke. "Jag vill spela" Harry skyndade sig med aatt svara "Du och jag kan teama vid nästa spel, babe"
Babe!? Vart kom det ifrån!? Jag hörde hur Louis harklade sig bakom mig, och inte nu en liten harkling, utan flera på rad som om han försökte dölja ett stort skratt. "Vad är det, Lou?" suckade Harry "Du kallade henne babe?" Jag är i alla fall glad att Louis också reagerade på det "Ja, har du problem med det?" Louis nickade "Ja, ett väldigt stort problem" "Då ska du bara veta vad hon lovade mig i utbyte mot att jag var tyst om att ni...du vet" Jag stelnade till, och bet mig hårt i läppen. Säg inte att han nyss sa det. "Vad då? Vad?" Louis måste ha märkt min plötsliga humörförändring när Harry nämnde det "Oops" Harry gav mig en snabb blick "Vet du vad? Glöm vad jag sa" Det gick ett tag då det var tyst i rummet, men Louis mötte sedan min blick med en sträng min "Vad har du lovat honom?" "Inget speciellt, Louis, du behöver inte oroa dig, det är inte något farligt eller något sånt..." "Jag vill ändå veta" Jag öppnade munnen för att svara, men kom inte på något att säga. "Här, kom, du och jag fortsätter den här diskutionen på vårt rum" Louis tog tag runt min handled och drog bestämt in mig på vårt rum och stängde, och låste, dörren. "Berätta allt nu" sa han bestämt "Det finns inte mycket att berätta" försökte jag att få till ett avslut på diskutionen "Jo, vad lovade du?" "Louis, snälla, förstå, jag vill verkligen inte prata om det" "Jag kommer få reda på det förr eller senare" sa han, och jag nickade "Ja, men det är bättre senare ännu" Louis log lite snett "Okej, du får säga sen. Just nu vill jag ha mat" Jag skrattade "Vi har nyss ätit middag tjockis" Han log lite "Middagen är bara förrätten för mig"

 

"Du skulle ta med mig ut imorgon" berättade jag medan jag satte upp håret i en knut för natten. "Jaså?" Han själv lät förvånad, vilket fick mig att skratta "Ja, du su ju det när du var så himla upptagen med din frisyr" Han skrattade lite "Just det, i Manchester ska vi ut, på kvällen" Jag gav honom en menande blick "Okej, men jag varnar dig, om du försöker kidnappa mig eller något så kommer du åka ner med
huvudet först i marken" Louis gav mig en livrädd min och jag skrattade och la mig ner i hans famn "Om jag kidnappar dig skulle jag faktiskt sätta ögonbindel på dig, så du inte kunde veta skillnad på mitt huvud och en hylla" Jag höjde ena ögonbrynet "Okej, du har planerat det?" Han skrattade och la armarna runt mig, jag tänkte precis kyssa honom då en knackning på dörren förstörde hela stunden.
Jag tänkte till en början inte öppna, men när Louis knuffade ur mig ur sängen och gjorde en gest mot dörren suckade jag, och gick och öppnade "Harry?" undrade jag när hans lockiga hår dök upp i dörröppningen "Vad vill du?" "Paul är i köket, han behöver din hjälp" Jag gav
Louis en blick "Åh, okej, ska bara sätta på mig något utan på" mumlade jag, mest för mig själv när jag insåg att jag bara hade ett ganska långt linne på mig "Nej, gå så, det var bråttom" Jag nickade kort "Okej" Louis vinkade av mig lite innan jag gick ut ur dörren, och jag gav honom ett leende innan jag stängde dörren. Jag gick efter Harry, och efter ett tag stannade han plötsligt och vände sig om mot mig. Osäkert stannade jag framför honom "Vart var pappa?" Harry ryckte slappt på axlarna medan han sträckte fram sin hand och smekte min kind lite, och jag gav honom en konstig blick "Han ligger nog och sover" "Men du sa ju att..." Harry nickade "Jag behövde ene ursäkt att ta dig ifrån Louis, jag behöver en kyss" Jag suckade "Låt det gå fort" suckade jag bara, men fick inget svar, bara Harrys läppar trycka mot mina. Han lyfte upp mina händer så att dom hamnade runt hans nacke och sedan la han sina händer runt mig. Faktumet att Louis nyss haft sina händer där fick mig att grymta till i kyssen och sedan backa ifrån honom. "Vad är det?" "Jag är jätte trött och behöver verkligen sova, min mun orkar inte arbeta" Lögn. Men Harry verkade tro på det, eftersom han nickade kort "Okej, men om du behöver en godnatt kyss, kom bara till mig" Jag nickade, även fast om jag nu skulle behöva det skulle det var Louis jag gick till och absolut inte han. Jag gick snabbt till korridoren och in på mitt och Louis rum. Louis gjorde plats för mig i sängen och jag la mig ner bredvid honom "Godnatt, babe" viskade han. Jag log lite för mig själv "Godnatt, boo bear"
 

Vad tror ni kommer hända?
Harry vs Louis??
//Nellie 
Kommentera för mer!!

Kommentarer
Namn: Zayn <3

Det var jättebra. Jag gillar att ni har långa kapitel. Undrar vad som kommer hända när Lou får reda på det :D Jättebra :D Kan aldrig får nog

Svar: Taaaaack såå mycket!! :) :D
Hilda Nellie

Datum: 26 November 2013 Tid: 18:42
Namn: Mrs Nellie Directioner

Louis!

Svar: Haha, det samma här ;)
Hilda Nellie

Datum: 26 November 2013 Tid: 18:43
Blogg: http://heynoveller.blogg.se
Namn: Johanna

Bäst för er att det blir Lou!! ;) annars lär jag få lite rage typ ^^ hehe skriiiv meeer fort :D

Svar: Hahaa, taaack hemskt mycket! :)
Hilda Nellie

Datum: 26 November 2013 Tid: 20:52
Namn: roshan

sjukt bra och undra hur louisriagerar när han får reda på det och kapitlet bvar sjukt bra <3

Svar: Tack sååååå sjukt mycket!! :) <3
Hilda Nellie

Datum: 27 November 2013 Tid: 16:12
Namn: Maja

Så himla bra kapitel och louuuuuuuuuuuis;)

Svar: Haha ;) taaaaack så hemskt mycket! :)
Hilda Nellie

Datum: 27 November 2013 Tid: 18:29
Namn: Neira

Jag vill att typ Matti ska tala om vad hon verkligen tycker om Harry i novellen men ni bestämmer. Ni är grymma på att skriva och jag gillar att ni motiverar mycket. U are the best 4-ever. Älskar eran novell

Svar: Taaaack såå super duper mycket!! :)
Hilda Nellie

Datum: 27 November 2013 Tid: 19:16

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback