Kategori: Forbidden Love
Datum:

Kapitel 7 - Arm Wrestling

 
"Kan vi fortsätta med det?" Hon log lite, ett sött leende. "Visst, bara om ingen ser. Jag gillar att kyssa dig, jag får liksom en värmande känsla i magen, jag bet faktiskt inte ens varför"  Jag log "Det är vi två om" berättade jag. Hon log mot mig, och böjde sig fram mot mig och gav mig en puss på min kind. Jag log större "Jag hade faktiskt aldrig ens kunnat se dig utan att inte kunna fram och kyssa dig" Hon nickade instämmande, "Det är vi också två om"
 
"Nej, Louis, fy" skällde Mathilda på mig som om jag vore en hund, när jag för säkert tionde gången la händerna runt henne. Killarna, pappa och Eleanor var framför oss och det var för riskabelt, tyckte hon, men jag behövde bara kroppskontakt "Först får jag inte kyssa dig, och nu får jag inte röra dig?" "Det är folk här, Louis, det är för riskabelt" viskade hon mot mig "Så om vi går någonstans där det är bara du och jag?" Hon nickade lite "Då kan vi göra det" "Kan vi gå in på toaletten?" "Ja, men både två? Vore inte det konstigt?" "Jo..." mumlade jag "Vänta, jag har en jätte bra ide" Jag han inte fråga vad, förrän hon hade skrikigt till  "Aj!" utbrast hon. Alla framför oss vände sig om "Vad då?" undrade Paul "Jag råkade skrapa upp min hand" Jag tog tag om hennes hand och letade efter såret "Vart?" undrade jag, och mötte hennes blick. Hon blinkade diskret med ena ögat, och då förstod jag"Oj, där är det, det verkar djupt, vi borde kanske gå och skölja av det med tvål på toaletten, fortsätt gå ni, vi kommer ikapp!" Paul nickade lite "Gör det" Jag drog med mig Mathilda på ett cafe, och gick rakt in på toaletten, ivrig om att få en kyss. Så fort både hade kommit in på toaletten låste jag dörren, och nästan kastade mig mot Mathilda och började kyssa henne. Hennes händer hamnade i mitt hår och gled sedan ner och smekte min kind. Mina händer hamnade på hennes höfter, och när kyssen var slut, lutade jag pannan mot Mathilda panna, och såg djupt in i hennes vackra ögon. "Exakt vad jag behövde" andades jag mot hennes läppar. Hon log och började kyssa mig igen. När vi kysst varandra i säkert tjugo minuter, och kysst varandra säkert femtio gånger, knackade någon på toalett dörren. "Mathilda, Louis?" Jag och Mathildas blickar möttes i panik "Ja?" undrade Mathilda "Ni har varit borta i typ en halvtimme, hur djupt kan såret vara?" Snabbt lindade jag en pappersbit runt Mathildas hand, och gick och låste upp. Harry dök upp i dörröppningen "Kom" Han började gå ut och jag tog Mathildas hand och gick efter honom. "Alla var jätte oroliga, vi sitter vid Ben&Jerry affären" Jag och Mathilda följde med efter honom, när han gick över gatan, och förbi några byggnader och tillslut kom fram till Ben&Jerry. "Mathilda!" utbrast Paul och gick direkt och kramade om henne. Det såg ut som om hon behövde luft "Jag var så orolig! Min lilla flicka, ensam i New York!" "Jag var inte ensam, Louis var med" "Men tänk om något hände?" "Som sagt, Louis var med, han kunde tagit hand om det" Jag log, åt all tillit Mathilda gav mig. "Okej, så du litar på Louis till 100%?" Hon nickade "Då gör vi så att Louis, om Mathilda vill gå någonstans måste du följa med henne, vem som ska skydda dig blir Mathilda, ni skyddar varandra" "Mathilda? Skyddar Louis?" skrattade Harry "Underskatta inte hennes smala kropp, hon är starkare än dig, Harry, tror jag till och med" Harry fnös "Yeah, right" "Armbrytning?" frågade Mathilda och gick fram mot stolen han satt på "Visst, om jag vinner är du skyldig mig en tjänst" "Och om jag vinner...?" undrade Mathilda "Det händer samma dag som det regnar glass" skrattade Harry "Men visst, då är jag skyldig dig en tjänst" Hon nickade, och satte sig på stolen framför. Dom det där greppet man gör när man gör armbrytning, och Harry räknade till tre. När han sa tre, så smashade Mathilda ner hans hand i bordet. Harry tittade med stora ögon på sim hand "Jag...var inte beredd" sa han snabbt "Igen" Harry räknade åter igen på tre, och den här gången gick det lite bättre för Harry, han lyckades hålla handen uppe i en sekund innan Mathilda fick ner handen. "Shit, hon var stark" skrattade Harry förvånat. "Harry, det där du sa om att det regnar glass... " Niall gick fram till honom, och kastade glass i hans hår, som han genast försökte få ur "Jag testar" Liam och Harry bytte plats, och Harry räknade ner till tre, och Mathilda smashade ner hans hand i bordet. Efter Liam testade Zayn, och förlorade, och sen Niall, förlorade också. Jag bara stod och skattade "Hon får er att verka svaga" skrattade jag fram "Det är inte så himla lätt, Louis!" skrattade Zayn "Testa själv!" "Ja, testa själv, du får göra det" Jag skrattade "Jaja..." mumlade jag och satte mig på stolen mitt emot Mathilda, som mötte min blick "Beredd?" Jag nickade, och försökte koncentrera mig på styrkan istället för att vi höll händer. Harry räknade till tre, och jag kämpade för att ha kvar styrkan, men kände hur jag blev svag av att det var hud mot hud. Jag lyckades få ner hennes hand en liten bit, men åkte ner när min kropp sa emot helt.  "Jag svär, om det inte pirrade i hela min kropp när du rörde mig, så skulle jag fått ner din hand direkt" viskade Mathilda tyst när alla börjat diskutera något. Jag log mot henne, och fattade diskret tag i hennes hand under bordet. 
 
 Mathildas Perspektiv
"Tycker du jag ska ha på mig Samuel?" Han mötte min blick, nästan förskräckt "Ursäkta, VA?!" Jag skrattade "Samuel, min keps" Jag tog fram 'Samuel', och visade den för honom "Eh, så du har döpt din keps?" Jag nickade, som om det vore det självklaraste i världen "Jag döpte Sally också" Sa jag och letade ett tag i min väska, och visade sedan Louis  min andra keps "Mathilda, man döper människor, djur, fordon, men...hattar? Du är nog den enda i hela världen som gör det" "Faktiskt! Så döper 15% av jordens befolkning sina hattar, så döm mig inte!" försvarade jag mig "Ja, femton procent, oj vad mycket" Jag skrattade och skulle precis svara, men blev avbruten av en knackning "Mathilda?" hörde jag Nialls röst "Aa?" svarade jag slappt, som om jag inte orkade gå till dörren "Får jag prata med dig?" Jag la ifrån mig kepsen, och gick och öppnade. "Först, en fråga, döper du dina saker du har på huvudet?!" frågade jag snabbt. Niall tittade oförstående på mig, med en blick som sa att jag var galen "Eh...Nej?" uttalade han tveksamt "Nehe, men ja, vad var det?" Han log lite, nästan nervöst "Tänkte bara fråga om du typ...ville hitta på något. Inte nu, men snart? Jag tänkte att vi kunde gå ut och äta middag, istället för att äta här." Jag nickade "Visst, men om pappa ska med rekommenderar jag inte asiatisk mat, för..." "Nej, det blir...bara du och jag. Inte Paul, inte Harry, inte Liam, inte Zayn, inte Louis. Bara du och jag" Jag nickade långsamt "Okej. Borde man ha på sig något speciellt, vart hade du tänkt att vi skulle gå" "Det är en fem stjärnig restaurang, men ha på dig vad du vill, du ser bra ut i allt..." Han verkade förstå vad han sagt och rodnade lätt och tittade ner i marken "Okej så, femstjärnig Restaurang, ha på sig vad man vill, bara du och jag?" Han nickade och log "Ska vi gå runt sju tiden?" Jag nickade "Visst" Han log "Okej, ses" Jag log lite "Ses" Jag stängde dörren när han gått och vände sig sedan om mot Louis. Han hade en hård blick på marken, och verkade vara helt inne i tankar. Jag gick långsamt förbi honom, och satte mig på min sida av sängen. "Så du ska på dejt med Niall?" undrade Louis med en stel röst. "Jag skulle inte kalla det dejt..." mumlade jag osäkert "Ni kommer alltså bli ihop?" Jag skakade på huvudet "Nej, varf...Våran vänskap kommer ju inte förstöras något om jag får en pojkvän!" Skrek jag ut. Inombords hoppades jag på att han skulle bli pojkvännen, men visste att det aldrig skulle hända. "Ja, för det är ju så!" skrek Louis upprört och ställde sig snabbt upp "Jag har inga speciella känslor för dig, du är bara min vän! Jag ser dig som en av alla mina vänner! Du är bara vilken tjej som helst!" Han sprang sedan ut igenom dörren och smällde hört igen den efter sig. Jag vet inte om han var ironisk eller inte, men det gjorde ändå ont att han skrek ut det. Jag släckte lampan och la mig ner och försökte vila lite och reda ut alla tankar som vimlade omkring i mitt huvud. Eleanor, middagen med Niall, varför Louis blev så arg, varför han egentligen kysser mig när han har en flickvän. Det var bara fyra saker, men det var mycket att göra bakom dom. Jag satte mig upp och ringde den enda personen som är lika bra som en tjej kompis att reda ut problem, och ibland snacka mode med, men han kan samtidigt vara väldigt rolig, som dom andra killarna, och vara lika galen som jag. Damon. 

Vad tycker ni? :)  Halloween igår, någon som gick bus eller godis? :P 
//Nellie
Kommentera för mer!!

Kommentarer
Namn: roshan

jätte bra kapitel <3

Svar: Tack så hemskt mycket! :)
Hilda Nellie

Datum: 01 November 2013 Tid: 12:57
Namn: Maja

Asbra kapitel som vanligt:)

Svar: Taack såå mycket! :)
Hilda Nellie

Datum: 01 November 2013 Tid: 19:34
Namn: Johanna

Super!!:) haha höll i en spöknatt, en kille blev så rädd att han kissa på sejj!!^^ haha men skrive meer!!! Fort!:)

Svar: Hahaha :D Taaaaack!!
Hilda Nellie

Datum: 02 November 2013 Tid: 11:02
Namn: Emilia

jätte bra, längar tills nästa! skulle ni vilja göra ett länkbyte? :)

Svar: Tack! :) Och ja, visst, i menyn eller?
Hilda Nellie

Datum: 03 November 2013 Tid: 14:39
Blogg: http://storydirection.blogg.se
Namn: Emilia

ja och typ ett inlägg kanske? men senaste delen var jätte bra :)

Svar: Tack! Och aa, när du har gjort säg till oss så gör vi det :)
Hilda Nellie

Datum: 04 November 2013 Tid: 17:46
Blogg: http://storydirection.blogg.se

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback