Kategori: Forbidden Love
Datum:

Kapitel 8 - Oh...

 
 
 "Jag har inga speciella känslor för dig, du är bara min vän! Jag ser dig som en av alla mina vänner! Du är bara vilken tjej som helst!" Han sprang sedan ut igenom dörren och smällde hört igen den efter sig. Jag vet inte om han var ironisk eller inte, men det gjorde ändå ont att han skrek ut det. Jag släckte lampan och la mig ner och försökte vila lite och reda ut alla tankar som vimlade omkring i mitt huvud. Eleanor, middagen med Niall, varför Louis blev så arg, varför han egentligen kysser mig när han har en flickvän. Det var bara fyra saker, men det var mycket att göra bakom dom. Jag satte mig upp och ringde den enda personen som är lika bra som en tjej kompis att reda ut problem, och ibland snacka mode med, men han kan samtidigt vara väldigt rolig, som dom andra killarna, och vara lika galen som jag. Damon.
 
 
"Hur tog Louis det här?" Jag tittade upp på Niall "Va?" "Alltså att du och jag skulle gå ut ensamma?" Jag tänkte på reaktionen han gav mig, skrek att jag bara var en vän och sprang ut. "Han blev sur, typ. Jag vet inte han skrek att jag bara var en vän och sprang sedan ut" Niall tittade upp på mig, och när jag mötte hans blick besvarade han blicken i några sekunder, och tittade sedan ner i marken "Han är kär i dig, Louis alltså, det är oundvikligt, han kanske inte fattat det själv, men jag har" Vid tanken Niall gav mig fick jag en värmande känsla i magen "Säkert?" Han nickade "Känner du likadant?" Jag ryckte på axlarna "Jag vet ärligt talat inte, Niall" suckade jag "Bara det att när jag ser honom pirrar det i hela min kropp, när jag rör honom känns det som om något vimlar runt i min mage" Jag tänkte berätta om när vi kysser varandra, men kom på mig själv med att ingen får veta. "Okej du är kär, definitivt kär" Jag mötte hans blick "Tror du?" Han skakade på huvudet "Jag vet, det du nyss beskrev är helt klart kärlek" Vi kom fram till bussen, och vi gick in "Okej, vi är nog lite sena" skrattade jag är jag såg att klockan faktiskt var elva "Hjälp" skrattade han "Men ja, godnatt Matti" Jag log "Godnatt irländska pyssling" 
 
 
 
Jag kände hur någonting rörde sig bredvid mig vilket fick mig att sakta slå upp mina trötta ögon. Jag vände min blick mot klockan och såg att den var tolv, jag suckade tyst för mig själv. Jag skulle precis resa mig upp när jag kände jag hur någonting tog emot. Jag tittade bak och såg att Louis ligger upptryckt mot min baksida och han har högerarmen lindad om min midja medan han sov djupt. Ett litet leende spred sig på mina läppar samtidigt som jag försökte flytta på hans arm, men det gick inte som planerat när hans grepp om mig blev hårdare. Jag försökte ännu en gång att flytta Louis arm men han håller bara kvar den. Just i den situationen kändes det inte ens som jag orkade försöka något mer. Jag vill egentligen bara ligga kvar i sängen men just nu är mitt behov av att gå på toa en aning större.’’ Louis ’’ mumlade jag tyst, och skakade lite lätt om honom så att han skulle vakna till.
’’ Louis ’’ upprepade jag ännu en gång. Louis mumlade ut något ohörbart medan han gosade in sig i min nacke. Jag suckade tungt innan jag la mg ner till rätta i sängen. Jag kände hur Louis började röra sig bredvid mig i sängen vilket fick mig att snabbt stänga mina ögon och låsas sova. Men jag har ändå ena ögat svagt uppe eftersom jag ville se vad han gjorde.
Jag såg hur Louis sakta öppnade ögonen och lyfte lite lätt på hans huvud, det tog någon sekund innan han vände sitt huvud mot mitt håll. Han kollade förvirrat på mig innan han bryter ut i litet leende som jag inte kan förstå. Han drog bort handen från min midja och jag kände snabbt hur kallt det blev där hans hand nyss låg. Han reste sig upp och blickade sedan bakom sig, mot mig. Snabbt stängde jag ögonen helt och hållet och kände sedan hur något varmt hamnade på mig. När hans steg hade försvunnit in i badrummet öppnade jag ögonen och såg direkt att han hade lagt täcket över mig. Jag log för mig själv, han är så söt. Jag hörde hur han började gå ut från badrummet och blundade snabbt. Jag trodde först han var bakom mig, och blev väldigt rädd när jag kände hur sängen tyngdes ner en aning framför mig, men förstod sedan att det var Louis. Jag kände hur han strök lite i mitt hår, och fortsatte sedan försiktigt ner till min kind. Jag höll nästan andan, jag var så rädd för att han skulle märka att jag var vaken. Hans hans åkte ner till mina läppar och han strök försiktigt med sin tumme på min underläpp. Allt jag ville göra just nu var att öppna ögonen och kyssa honom. Jag kände hur något varmt omfamnade mina läppar och någon sekund senare fattade jag att det var Louis som pussade mig. Jag kände att jag inte kunde hålla ögonen stängda mycket mer, och började vackla lite med ögonlocken. Han reste sig då snabbt upp ur sängen när han insåg att jag började 'vakna'. Jag öppnade ögonen helt och mötte direkt Louis blick, han log lite, nästan nervöst "God morgon" sa han "God morgon" log jag tillbaks, och insåg att det inte alls lät som om jag nyss vaknat. "Eh...drömt något speciellt?" Jag skakade på huvudet "Du?" Han ryckte på axlarna "Det normala" "Och exakt vad är det normala" Han log lite "Inget..." mumlade han. Jag sträckte mig lite i sängen "Okej" "Varför är du så söt?" frågade han tvärt. Jag mötte hans blick, och kände den stora rodnaden på mina kinder "Varför är du söt?" Han log lite "Jag frågade först" Jag skrattade "Det är jag inte" Louis himlade med ögonen "Det säger du bara. Man kan inte vara så söt och inte veta om det" "Jag är hundra procent allvarlig" skrattade jag. Louis verkade inte ha en tanke på att svara, utan bara kröp ner i sängen bredvid mig och gav mig en ganska lång kyss, som jag med glädje besvarade. "Louis" Jag hörde hur någon nästan bröt upp dörren och snabbt knuffade jag Louis ifrån mig och snubblade upp ur sängen. Eleanor kom in "Godmorgon, Loooouuuiiiii!" tjöt hon överlyckligt och sprang smått mot Louis och började kyssa honom. Jag tittade bort mot toaletten snabbt och tittade tillbaks när dom verkade ha avslutat kyssen. "Det blir pannkakor till frukost!" berättade hon glatt "Mhmm..." mumlade han "Men japp, kom så fort du kan!" log hon och försvann sedan ut igenom dörren. Jag pustade ut, och Louis vände sitt huvud mot mig. "Det var nära" suckade Louis lättat. "För nära, vi måste vara mer försiktiga" Louis verkade inte bry sig om det och bara tog ett tag runt min midja och drog ner mig mot honom, och började sedan kyssa mig. "Oh, jag glömde..." Jag hörde hur Eleanor gick tillbaka mot vårt rum snabbt försökte jag komma loss från Louis, men han verkade inte höra att hon var på väg tillbaka, bara vägrade släppa taget om mig. "Louis, du och jag ska g..." Eleanor stannade totalt upp i meningen och stirrade på oss med stora förvånande ögon "Oh..." mumlade Louis tyst för sig själv när han insåg vad som hänt. "Vad fan håller ni på med?" uttalade Eleanor långsamt och tydligt. Klumpen imagen växte sig större. Nej, nej, nej, nej, nej! Jag önska tiden kunde spolats tillbaks, det här är som en mardröm. "Det finns en...förklaring" sa jag snabbt och försökte få Louis att släppa mig, men hans kropp var helt stel och vägrade nästan ens blinka. "Den vill jag faktiskt inte höra, Louis, varje gång du har gött in hit, är det det här ni har gjort?!" "Eleanor, jag..." Eleanor avbröt honom "Jag har alltid tyckt att ni tittat på varandra sådär speciellt" "Nej, Eleanor, jag bara...jag..." "Du?" undrade Eleanor sort "Du bara vad?!" "Eleanor, det här var faktiskt mitt fel, jag...jag ville bara testa, vi har inte gjort det fler gånger" Jag kom inte på något mer att säga "Okej, Louis, det är slut" "Men Eleanor, jag har inga känslor för henne..." Protesterade Louis "Inte? Titta in i mina ögon och säg det" Han mötte uppriktigt hennes blick "Jag har inga k..." Hans ord dog sakta ut "...jag kan inte säga det" mumlade han fram, sorgset. "Nej, tänkte väl det" skrattade Eleanor med ironi i rösten. Det kändes som om jag bara stod där, men vad skulle jag säga? Det fanns inte mycket att göra. "Varför inte bli tillsammans med Mathilda istället? Ni verkar ju väldigt lyckliga tillsammans" Hon försvann ut igenom dörren,  och smällde igen det efter sig. Det enda som hördes i rummet sen var Louis djupa suck "Louis, jag...jag är ledsen" mumlade jag "Var inte det, det är inte ditt fel" suckade han "Vems fel är det då?" "Mitt. Jag borde inte ens varit ihop med henne om jag kysser en annan" "Eller så borde du inte kyssa någon annan när du var ihop med henne" Han skakade på huvudet "Jag ångra inget om våra kyssar" "Men vi kan fixa det här, det är bara att berätta för henne..." "Nej" avbröt Louis mig med en suck "Det vore inte rätt att vara ihop med henne när jag är hopplöst förälskad i någon annan" Nyfikenheten om vem det var uppstod, men frågade aldrig, bara nickade. "Det skulle ändå varit slut förr eller senare, och jag gissar att det var nu" Jag nickade "Ja, gissar det" mumlade jag "Du är singel, va?" frågade han plötsligt. Jag tittade upp på honom. Varför frågade han det? Han kanske tänker på Jack? Tänk om ban tänkte fråga om vi kunde vara tillsammans. Jag, som hans flickvän, och han, som min pojkvän. Det skulle ju varit perfekt. 
Jag kom på mig själv med att jag totalt glömt att jag skulle svara på frågan
"Ja, det är jag" - och du har möjligheten att ändra på det, fortsatte jag på meningen på mitt huvud.

Såå, vad tycker ni?! :) HAR NÅGON ANNAN KOLLAT PÅ SOML? Story Of My Life musik videon? Jag började gråta lite faktiskt, så himla bra :')
//Hilda
Kommentera för mer!!

Kommentarer
Namn: Johanna

Finally, för en gångs skull vill jag inte ha med El i en novell!^^ älskar henne o Lou, men i denna novellen ställer hon bara till med problem, precis som i den förra!;) Super bra verkligen!:D Hoppas och tror verkligen att det ska bli ngt mer mellan Mathilda och Louis!:)
Kraaaam :D

Svar: :D Taaaaaaaaack såååå mycket! :)
Hilda Nellie

Datum: 04 November 2013 Tid: 07:44
Namn: Maja

Asbra har också sett SOML jag tror nog att det är deras bästa video än så länge. Det var jätte sorgligt vid Louis foto eller vad man ska säga :,(men novellen äger :)

Svar: Håller ABSOLUT med :) Och tack :D
Hilda Nellie

Datum: 04 November 2013 Tid: 18:51
Namn: roshan

jätte bra och jag tycker synd om el och ja STORY OF MY LIVE ÄR SÅ JÄVLA BRA <3 <3

Svar: VISST ÄR DEN!! OCH TAACK SÅÅ MYCKEET! :)
Hilda Nellie

Datum: 05 November 2013 Tid: 20:33
Namn: Emilia

jag har nu gjort ett länkbyte :)

Svar: Vi med nu :)
Hilda Nellie

Datum: 06 November 2013 Tid: 17:48
Blogg: http://storydirection.blogg.se

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback