Kategori: Forbidden Love
Datum:

Kapitel 9 - Feeling

 
 
 "Ja, gissar det" mumlade jag "Du är singel, va?" frågade han plötsligt. Jag tittade upp på honom. Varför frågade han det? Han kanske tänker på Jack? Tänk om ban tänkte fråga om vi kunde vara tillsammans. Jag, som hans flickvän, och han, som min pojkvän. Det skulle ju varit perfekt. 
Jag kom på mig själv med att jag totalt glömt att jag skulle svara på frågan
"Ja, det är jag" - och du har möjligheten att ändra på det, fortsatte jag på meningen på mitt huvud.
 
 
Jag satt ensam i rummet bredvid köket med en soffa och en teve. Jag satt i soffan men tittade däremot inte på teven. Jag satt och smsade med Damon.
"Vah göru?" Det slappaste smset han någonsin skickat till mig, det brukar vara i stil med att hans katt hade rymt upp i trädet och vägrade komma ner, och det brukade vara med stora bokstäver och massvis med utropstecken.
"Sitter i soffan" svarade jag bara och skickade snabbt iväg smset. 
"Nej, det gör du inte du smsar med mig HAHAHAHHA" Jag himlade med ögonen för mig själv och en bisarr suck lämnade min mun. 
" HA-HA gud vad roligt jag dör" skickade jag bara tillbaks. 
"Hej" hörde jag en röst och tittade upp oh fann Eleanor framför mig. Hon drog lite på munnen i ett lite leende "Hej" svarade jag, och försökte låta lika trevlig som hon gjort. Hon gick försiktigt och satte sig bredvid mig "Vad gör du?" Jag ryckte slappt på axlarna "Smsar lite bara..." mumlade jag, och hon nickade en aning och tittade ner i min mobil. "Du är väl inte sur för att jag och Louis, du vet..." Jag viftade uppgivet med handen framför mig som för att signalera att jag inte ville fortsätta "Nej då, först var jag det, eller argt rättare sagt. Men nu började inse att ni passar bättre ihop, det hade ändå aldrig aldrig ändå funkat mellan mig och Boobear" Jag skrattade och tog handen för munnen "Boobear?" upprepade jag med ett skratt. Eleanor skrattade lite också "Ja, det är hans smeknamn, han typ hatar det" Jag log "Det är sött" "Jag vet, det låter sött" skrattade hon "Men, jag och Louis är inte...tillsammans, du vet" mumlade jag "Va?!" utbrast hon "Hur kan ni inte vara det?" Jag ryckte ännu en gång på axlarna "Okej, nu vår du raka vägen in till Louis och är romantisk!" Hon ställde sig upp, och började dra mig ur soffan "Ja, lugn" skrattade jag och ställde mig upp. Hon var så mycket längre än mig, och det var i te bara för att hon hade klackskor. Hon föste in mig i mitt och Louis rum, och stängde sedan snabbt dörren, så att Louis inte hann se henne. Han tittade upp från sin mobil, och log när han såg mig "Hej, snygging" Jag log lite, och kände en lätt rodnad. "Hej, ehm..." Jag stannade i meningen. Det fanns så mycket att kalla honom, men inget jag kunde säga direkt, utan att rodna som jag vet inte bad "...Louis" avslutade jag meningen. Louis skrattade lite och drog upp sin ena hand, som för att signalera att jag skulle lägga mig bredvid. Jag gjorde som han ville och han la direkt armarna runt mig "Vad gör du på min instagram?" undrade jag när jag såg att han bläddrade igenom mina bilder på instagram. "Vad ser det ut som att jag gör? Jag bläddrar igenom dina snygga bilder" Jag rodnade, då jag visste att dom flesta bilderna var på mig. "Är det allt?" Hörde jag en röst som tillhörde Eleanor. Hon klampade in i rummet och tittade på mig och Louis "Några ord och armen runt varandra? Ni verkar inte ha fattat det här än, ni är kära! Jag har aldrig sett Louis rodna, i hela mitt liv! Och det gör han när han är med dig, Mathilda. Jag kan se i både era blickar att ni verkligen är kära i varandra, när jag har gått, vill jag att ni två ska ge varandra en STOR kyss, och sedan prata om ni får någon känsla när ni gör det" Eleanor vände på klacken och försvann ut lika snabbt som hon kommit in. Jag undvek Louis blick igenom att titta ner i marken. Jag kände hur han vred mitt huvud mot hans med hjälp av två fingrar på min kind, och kysste mig sedan. Som alltid, tog fyrverkerier och fjärilar plats i magen och jag hade svårt för att inte skapa någon mer kroppskontakt, så jag bara la min ena hand i hans perfekta hår. Hans ena hand hamnade givetvis runt mig, medan den andra höll på med mitt hår lite grann. När både behövde luft så avslutades kyssen. Den blev tyst i rummet ett tag, den enda man hörde bar våra tunga andetag "Fick du någon känsla?" undrade Louis i en utanför efter ett tag. Jag nickade bara "Du?" Han nickade också "Blev du också typ...svag? Att det känns som om man knappt kan lyfta en pall?" Jag skakade på huvudet "Pirr,  i hela kroppen, varmt i magen. Typ fyrverkerier" Han nickade "Jag får också det, men pirret är någon slags utan svaghet för mig" Jag nickade lite, och. Han la händerna runt mig "Vet du vad det är för känsla?" Han nickade lite och tryckte mig närmre sig "Vad?" "Lovar du att inte springa härifrån när du hör det?" Jag nickade, och Louis andades in ett djupt andetag "Jag tror det är kärlek" Snabbt slet jag mig ur hans grepp och började springa mot dörren, men vände mig sedan om med ett leende mot Louis som tittade förvånat på mig. "Jag skoja" skrattade jag, det såg inte ut som om han fattat vad som har hänt. "Jag är för seg för att hinna med dina snabba rörelser" skrattade han, och när jag var framme vid sängen och tänkte lägga mig ner igen, drog Louis istället ner mig i sin famn och la armarna om mig hårt. "Ja, seg är du absolut" log jag. "Va?!" utbrast Louis med alltför ljus röst och satte sig förvånat upp i sängen med blicken i mina ögon "Du är det" skrattade jag. Han satte sig gränsle över min mage och började kittla mig. Jag hatar att bli kittlat. "SLUTA!!" tjöt jag i min andnöd. Och försökte slingra mig ur hans grepp "SLUUUTTTAAA!!" upprepade jag och drog ut på orden, men inget resultat. "LOUIS. JAG GÖR VAAAAAD SOOOOM HELST!" Nu slutade han och såg mig i ögonen, och jag suckade lättat ut. Han bara studerade mig med ett leende, och smekte sedan försiktigt min kind, vilket fick mig att le. Han lutade sig framåt så att han nästan låg på mig och började kyssa mig. Jag kunde verkligen inget annat än att kyssa tillbaks.
 
 
Efter lunchen var jag och Louis - och ja, bara, jag och Louis - ute och gick i New York. Vi skulle börja åka till New Jersey efter middagen, och det här var ungefär den enda chansen att shoppa. Louis nästan knuffade in mig på ginatricot när jag tänkte passera. Jag skrattade och tittade på honom med en frågande min "Vad var det bra för?" Han nickade mot något bakom mig och jag vände huvudet dit "Menar du den där söta killen där borta?" Jag vet inte hur ordet söta kom in där, då han inte alls var söt. "Nej" svarade Louis snabbt och nästan surt "Tröjan, det är väl din stil?" Jag letade lite med blicken innan jag såg en perfekt tröja. "Åååhhh!" utropade jag "Testa, testa, testa, testa, testa!" upprepade jag många gånger och hoppade otåligt med den snygga tröjan i mina händer "Gör det" skrattade han, och jag fortsatte hoppa in till provrummet. 
När tröjan satt på mig gick jag ut och gjorde världens fulaste pose. Louis skrattade "Den var snygg, men gör inte den posen när du har den, du vill inte veta varför..." Jag skakade på huvudet, och rätade på mig "Nej, det vill jag inte" sa jag snabbt innan han skulle säga något och gick in igen för att byta om igen. "Ge mig tröjan!" hörde jag Louis ropa "Vill du också testa den? Här" skojade jag innan jag  slängde ut den mot honom. Han skrattade, åt mitt ändå ganska tråkiga skämt, innan jag hörde hur han började gå bortåt. När jag kom ut från omklädningsrummen så såg jag inte Louis. Jag gick runt lite i butiken och fick sedan syn på honom när han stod utanför, med en kasse i handen. Jag gick ut efter honom "Vart är tröjan?" Han höjde upp påsen, som ett svar "Jaha, em...tack så mycket" mumlade jag "Varsågod, men nu, när jag köpt en tröja, kan jag få en kyss?" Jag rynkade på pannan och skakade på huvudet "Om jag köper en till tröja?" Jag skakade ännu en gång på huvudet "Louis, du kan få en kyss när som helst bara när ingen ser" Han tittade på mig med stora ögon "Får jag?!" Jag nickade lite, och precis som när han knuffade in mig på ginatricot, knuffade han nu in mig på toaletten, låste dörren, och började kyssa mig.  

Här är kapitel 9 då alltså! Ledsen för sen uppdatering men vad tycker ni om kapitlet?! :)
//Nellie
Kommentera för mer!!!

Kommentarer
Namn: Johanna

Guuuuud va bra!!!<3 meeeeer snälla!:)

Svar: Tack sååå sjukt mycket ! :)
Hilda Nellie

Datum: 07 November 2013 Tid: 19:05
Namn: Maja

Älskar novellen och jag har följt er sedan typ kapitel 3 av förra novellen alltså på eran förra blogg och jag har älskat varenda kapitel av era noveller ni är jätte duktiga , meeer ;)

Svar: Tack, betyder verkligen skit mycket! Tack så hemskt mkt! :)
Hilda Nellie

Datum: 07 November 2013 Tid: 21:09
Namn: Mikan

Jätte bra del :) längtar tills nästa

Svar: Tack såå sjukt galet mycket! :)
Hilda Nellie

Datum: 08 November 2013 Tid: 22:53
Blogg: http://edlit.blogg.se
Namn: roshan

jätte bra mer nu tack <3

Svar: Taaaack! :D Mer kommer så fort Hilda är klar:)
Hilda Nellie

Datum: 09 November 2013 Tid: 13:57
Namn: frida

Bästa novellen ever :)

Svar: Tack så sjukt mycket!! :) Betyder allt !
Hilda Nellie

Datum: 09 November 2013 Tid: 20:13

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback