Kategori: Forbidden Love
Datum:

Kapitel 3 - Not Fair

 

Medan jag läste gosade hon ner sig ännu mer i min omfamning, och jag kunde verkligen inte låta bli att pausa i mitt läsande för att pussa henne försiktigt i håret, och drog in den fantastiska doften av hennes hår. Mathilda började le, och jag bara begravde mitt ansikte i hennes hår "Ditt hår doftar så gott" mumlade jag in i hennes hår. Hon skrattade, troligen över hur det lät "Du är så söt" Jag kände hur jag rodnade för säkert femte gången bara sen efter lunchen. "Och det ska du säga..."
 
 "American Funniest Home Videos" suckade Mathilda nöjt när hon suttit sig ner i soffan för att titta på programmet. Jag log och satte mig ner bredvid henne "Du gillar det programmet ganska mycket, huh?" skrattade jag medan jag försiktigt la armarna runt henne, rädd för att hon skulle dra sig ur mitt grepp. Men hon lutade sig tillbaka i min famn precis som jag ville. "Det är bäst" 
Jag log för mig själv. Ensamtid med Mathilda. Bara hon och jag, tittandes på vårt favorit program, och hon låg i mina armar. Ingen kunde förstöra den här stunden "HEJSAN!!" Någon öppnade dörren med en krasch och Mathilda ryckte sig skrämt loss från mitt grepp och tittade vettskrämt mot dörren. Niall kom in först, och satte sig bredvid Mathilda. Sen kom Harry som trängde in sig mellan Niall och mig "Tja" sa han. Jag log ett fejkat leende tillbaks medan jag obekvämt skruvade på mig. "Vilken program?" undrade Harry  "American Funniest Home Videos" svarade Mathilda med ett underbart skratt "Aha, är det det där programmet där dom visar roliga hemgjorda klipp?" Hon nickade "Exakt" Niall tog fördel att sitta bredvid henne igenom att försiktigt, knappt märkbart, luta sig mot henne. Jag tittade surt på Niall. Varför gör han så? Om hon är någons så är hon min.  Jag tittade på henne och hon verkade vara helt inne i programmet. Hennes långa hår låg fint, man kunde faktiskt inte avgöra om det var blont eller brunt. Om man tittade från håll såg det brunt ut men om man gick närmre var det blont. Och om man är såhär nära ser det ju ut att vara både och. Hon var verkligen perfekt, hon hade inget smink på sig nu, vilket jag gillade skarpt. Hon hade naturlig skönhet. "Louis, ta ett foto, det räcker längre" mumlade Harry "Va?" sa jag förvirrat och tittade på honom "Du stirrar på Mathilda" Jag rodnade lätt och skakade på huvudet, och vände blicken mot teven "Nej det gör jag inte" "Och nu rodnar du också" Snabbt drog jag upp min tröja så att det skymde min rodnad och fortsatte titta på programmet. När jag tittat på teven i några sekunder så tittade jag försiktigt på Mathilda. Hon tittade mig och när vi mötte varandras blick tittade både bort igen snabbt. Jag kände att jag hade en stor rodnad på kinderna och var glad att man inte såg det "Mathilda, du har väldigt fint hår" Mathilda vände sig om och log mot Niall som sagt det. Jag kände hur avundsjukan bubblade i mig och jag fick bita mig hårt på insidan av kinden för att inte slänga ur mig något taskigt. "Tack" log Mathilda med ett gulligt skratt. Jag suckade och vred på mig. Varför flirtade Niall med Mathilda?
 
 
"Det är orättvist!" suckade jag när jag skrubbade lite extra med diskborsten på tallriken. Mathilda skrattade "Du har sagt det jätte många gånger, och som jag alltid svarat, det är det inte, en gång när typ bara du, jag och pappa går någonstans så är det Harry, Zayn, Niall och Liams tur att diska" Harry, Zayn, Liam, Niall och Paul hade gått iväg och vi hade stannat, så vi fick diska efter middagen. "Men om vi aldrig gör det?" "Tro mig, någon gång kommer vi det" Mathildas mobil pep till, och hon tog av sig sin ena diskhandske och tog upp den. Hon började le när hon såg smset och började sedan med snabba fingrar knappa in ett svar. Jag blev så himla nyfiken på vem det var, och var verkligen tvungen att fråga "Vem var det?" Mathilda log och ryckte på axlarna "En kille från skolan bara" Jag nickade och försökte att inte se ledsen ut. Det är uppenbart att denna kille är hennes pojkvän. Hur kunde jag tro att en tjej som hon var singel? Och ännu värre hur trodde jag att det kanske möjligtvis var så att hon var intresserad av mig, eftersom hon rodnade i alla fall lite nä jag sa att hon hade vackra ögon. Jag började långsamt diska igen, men segare. Det bildades massa skum i diskhon och jag fick dra tallriken längre upp för att det inte skulle komma skum på den. Helt plötsligt kände jag hur Mathilda kletade av något på min kind. Förskräckt tog jag upp handen och drog av det. Skum. Mathilda skrattade, troligen åt min min och jag fångade snabbt upp skum med handen. Hon började gå bakåt när hon fattade vad jag skulle göra. Men hon slog snart i ryggen i väggen eftersom köket är väldigt litet. Jag var snabbt framme vid henne och drog av skummet på hennes kind, och sedan med andra handen på hennes andra kind. Jag höll i henne så hon inte kunde gå någonstans. När jag släppte taget om henne så var hon snabbt framme vid diskhon, och gick fram till mig och utan att jag ens hunnit reagera hade hon smällt ihop händerna så skummet i hennes händer flög iväg i mitt ansikte, och delvis ner på golvet. Vi både skrattade, och jag tog bort skummet på hennes kind igenom att försiktigt stryka min hand längs hennes kind. Bådes leende försvann en aning när vi mötte varandras blick, och jag, knappt märkbart, lutade jag mig långsamt in mot henne. Jag kände iver i mig för att få kyssa henne, och varenda centimeter av min kropp bara skrek efter mer hud kontakt.      
  "Halloj!" Jag reagerade inte alls när Zayn kom in igenom dörren till bussen, medan Mathilda tog tag runt min handled och i en snabb rörelse tog hon ner min hand och vände sedan huvudet mot Zayn. "Hej" svarade hon med ett leende. Hade jag varit nära att kyssa henne och hade bara låtit det ögonblicket passera? 
"Hej" Efter Zayn kom Harry, Liam och Niall in och sist Paul som bar på alla påsar. Jag och Mathilda skattade åt Paul som framstod som packåsna. "Har ni handlat på Victorias Secret?" skrattade Mathilda. "Det är en tjej affär?" "Jag vet" suckade Paul och ställde ner alla kassar "Vi köpte till dig" Mathilda sken upp "Mig?! Victorias Secret?!" Hon var snabbt framme vid kassen och tog ut en svart bikini utan axelband och parfymer. "Åååhhh!" Mathilda började le "Exakt en sån jag ville ha! Tack så mycket, pappa!" Mathilda kramade om sin pappa, som la ena handen runt henne i ett försök att krama henne med massa påsar i ena handen "Varsågod" Mathilda släppte omfamningen och log mot sakerna hon hade i sin hand. Jag kan tänka mig henne i bikinin. Snygg, är det enda jag kan säga.
 
 
"Okej, jag är jätte trött, jag borde gå och lägga mig" Mathilda reste sig sömnigt upp från soffan i vårt rum "Aa, jag med" gäspade Harry, och reste sig upp. Han hade kommit in när vi tittade på en film och än en gång stört. Mathilda böjde sig ner, för att ta ut skivan ut filmen ur boxen. Jag såg att Harry sträckte lite på halsen för att kunna se hennes rumpa bättre. Snabbt ställde jag mig iför och gav Harry en sur blick, och han besvarade blicken snabbt. Hon hade bara shorts och en magtröja, och jag hatade att Harry måste titta på sånna ställen varje gång han får chansen. "Harry, vi ska sova, du kanske borde gå" Harry himlade med ögonen, och gick sedan ut. Mathilda la tillbaka filmen i fodralet, och gick sedan in på toaletten, efter att ha gett mig ett leende. Jag gick ganska långsamt mot min garderob, och bytte snabbt om till mina kläder jag skulle sova i. Jag såg Mathildas mobil på sängen, och jag la mig ner i sängen och tog upp den. Jag tittade på bakgrundsbilden för låst skärm, hon var så vacker på den bilden. Eller, hon var alltid vacker. Jag jndar om jag någonsin skulle bli hennes pojkvän, och hon min flickvän. Just det, flickvän! Eleanor kommer ju när vi stannar i New York. Hon skulle åka med oss till New Jersey, nästa stopp. Hon modellerar där. Jag tog handen för pannan i en ångestfylld gest. Hon har en pojkvän, jag har en flickvän. Så enkelt är det, dessutom, så går hon ju i nian. Hon är bara sexton. Jag är inte kär i henne, kan inte bara kär i henne och är inte. Jag ska inte känna fjärilar i magen mot någon annan än Eleanor. Mathilda kom ut från badrummet och hade bytt om till ett långt linne som hon tydligen skulle sova i. Hon la sig ner i bredvid mig och jag märkte då att jag fortfarande hade hennes mobil i mina händer. Hon skrattade "Varför håller du i min mobil?" "Su är så himla söt och snygg det där fotot" Jag vände blicken mot Mathilda, och kände pirr i magen är jag såg hennes perfekta utseende. Hon rodnade stort, och det var så himla sött när hon var generad. "Du är väldigt söt och snygg nu också..." Fan! Jag måste lära mig att säga att inte säga det jag tänker högt. Hon rodnade mega stort och tog mobilen ifrån mig, och la den på bordet bredvid sängen "Tack, Louis, du är väldigt söt, och snygg, du med. Väldigt, jag menar det" Jag kände värmen för en stor stor stor rodnad på mina kinder, men jag bara log mot henne. Hela min kropp kändes svag av alla fjärilar och allt pirr. Jag fattar inte hur jag kunde sagt att jag inte kände något. Hon släckte lampan efter att ha gett mig ett leende. Gud, jag är kär i henne. Jag har inte insett det, men jag är det. Jag vill inte, men jag måste. Det är egentligen inte rättvist, man kan inte välja vem man ska vara kär i. Men jag har blivit kär i Mathilda, det kommer inte sluta bra. Hon gillar inte mig, inte på det sättet. Allt jag kan tänka mig kring mina känslor för henne är hur glad och lycklig jag känner mig när jag är med henne, och hur jobbigt och olyckligt det skulle var om mina känslor inte besvarades. Hon verkade ha somnat, och jag la långsamt, för att inte väcka henne, armarna runt hennes midja. Jag drog henne närmre mig, och skulle precis sluta ögonen, då jag kände en hand på min arm runt henne. Skulle hon ta bort min omfamning runt henne?! Sov hon inte?!
Hon smekte istället min arm lite, vilket fick mig att få gåshud. "Godnatt, Louis" Jag log stort, och kunde verkligen inte hindra mig från att trycka henne mot mig, placera mitt ansikte i hennes hår och dra in den underbara doften. "Godnatt, Mathilda"

Tror ni Mathilda känner likadant för Louis? :) 
//Nellie
Kommentera för mer!!

Kommentarer
Namn: Jessica

Sååååååååååå braaaaaaa :)

Svar: Tack så jätte mycket! :) //Nellie
Hilda Nellie

Datum: 20 Oktober 2013 Tid: 00:41
Blogg: http://makeyourdreamsbig.blogg.se/
Namn: Johanna

Fan juste! Lou har ju Elanor!:( jag brukar älska att se dom tsm, men nu hatar jag dom..!;) jag hoppas o tror att Matilda känner lika dant för honom!:) jag är heeelt beroende av denna bloggen, kollar typ in här 4-5 ggr varje dag ^^
Xx

Svar: :) Tack så super mycket! :) Betyder verkligen jätte mycket! :D //Nellie
Hilda Nellie

Datum: 20 Oktober 2013 Tid: 08:34
Namn: roshan

Jätte bra och ja det gör hon :)

Svar: Tack så sjukt mycket ! :) //Nellie
Hilda Nellie

Datum: 20 Oktober 2013 Tid: 11:40
Namn: Maja

Asbra meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer;)

Svar: Tack så jätte mycket! :D //Nellie
Hilda Nellie

Datum: 20 Oktober 2013 Tid: 12:31
Namn: roshan

hej har ni facebook eller något son vad heter ni ?
och älskar er blogg , när kommer nästa ?
?

Svar: Ja. Jag har iaf facebook men det är nog mest för spotify. Taack så mycket! Nästa kommer direkt när vi gjort en bild :) //Hilda
Hilda Nellie

Datum: 22 Oktober 2013 Tid: 17:03

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback