Kategori: Forbidden Love
Datum:

Kapitel 4 - Not Completely Wrong

 
Hon verkade ha somnat, och jag la långsamt, för att inte väcka henne, armarna runt hennes midja. Jag drog henne närmre mig, och skulle precis sluta ögonen, då jag kände en hand på min arm runt henne. Skulle hon ta bort min omfamning runt henne?! Sov hon inte?!
Hon smekte istället min arm lite, vilket fick mig att få gåshud. "Godnatt, Louis" Jag log stort, och kunde verkligen inte hindra mig från att trycka henne mot mig, placera mitt ansikte i hennes hår och dra in den underbara doften. "Godnatt, Mathilda"
 
Jag vaknade långsamt upp, av att hela bussen skakade. Jag suckade, och märkte då också att jag kände en värmande känsla i magen. Till en början förstod jag inte varför, men fattade sedan att Louis hade sina armar runt mig, och det var det min kropp reagerade på. Jag vände mig försiktigt om och fann Louis, som fortfarande sov bredvid mig. Jag log mot honom, så söt han är. Försiktigt lossade jag på hans grepp runt mig, och den varmande känslan i magen slutade. Jag hade kunnat lega kvar där, men jag känner bara att jag vill ta på mig dom kläderna jag ska ha idag. Jag gick till min garderob, och tog ut kläder. En magtröja utan axelband och shorts får det bli, det var så varmt ute. Jag gick in på toaletten, och låste, i fall att Louis skulle vakna. Jag bytte om och passade på att sminka mig, och fixa håret, innan jag klev ut från badrummet. När jag klev ut så låg Louis i sängen med öppna ögon och betraktade mig. "God morgon" mumlade han trött. Jag log åt hans röst "God morgon. Du låter trött, du kan sova mer vet du?" Louis nickade och vände sig trött i sängen "Jag vet, men bussen insisterade på att jag skulle hålla mig vaken igenom att guppa" Jag skrattade och ställde mig vid dörren "Okej. Jag äter frukost" berättade jag, även fast jag inte ens visste om den var klar. Jag gick ut och stängde dörren efter mig, innan jag gick mot det lilla köket. När jag kom in i köket så stod Harry och Niall där"Hej" sa jag, en aning trött. Niall försökte hälla upp ett glas med juice utan att spilla, vilket bar nästan omöjligt eftersom bussen skakade så mycket. "Hej" svarade dom "Vet ni varför bussen skakar så mycket?" Niall skakade på huvudet "Guppig väg antar jag" "Ja, vi åker snart ut på motorvägen och då försvinner det" fyllde Harry i "Okej..." mumlade jag knappt hörbart, och tog ut yoghurt ut kylen "Vet du vem Eleanor är?" Jag skakade på huvudet samtidigt som jag hällde upp yoghurten i en skål och tog en sked och började äta "Det är Louis flickvän, vi hämtar upp henne i nästa stopp, New York. Hon modellar där, och vi ska släppa av henne i New Jersey" Jag satte i halsen och började hosta, "Va?!" Niall och Harry tittade på varandra med en frågande blick och tittade sedan på mig "Vadå?" "Har Louis en flickvän?" Jag försökte att inte låta varken ledsen, avundsjuk eller sur. "Ja" Besvikelsen kom fram och mitt humör sjönk "Vadårå?" Jag skakade på huvudet, och tog min yoghurt "Nej, jag bara...jag trodde han skulle berättat det" mumlade jag och gick in i teverummet med min yoghurt. 
 
 
Harry satt i fåtöljen, Niall bredvid mig i soffan, och Louis bredvid mig på min andra sida. En skräckfilm rullade på teven framför oss, såklart en skräckfilm, jag ser ingen anledning till att dom här killarna någonsin skulle välja något annat. Filmen hette MAMA, till en början hade jag skrattat åt namnet men nu såg jag i fosterställning, och höll hårt i Nialls hand så jag nästan tror att blodflödes stängdes av, men han sa inget. Jag hoppade till när en dörr stängdes plötsligt av någon kraft i filmen, och Niall skrattade och drog in mig i en kram "Den här filmen...är...läskig" mumlade jag tyst fram medan jag tittade på teven, och undrade vad som skulle hända men stackars tjejen. "Det är lungt, jag finns här" Det hjälpte mig att han sa det, men...det skulle ju inte vara helt fel om det var Louis som satt och höll om mig. Min blick vändes mot Louis, jag trodde han skulle sitta som alla andra, och titta på filmen, men han hade istället en hård blick på Niall, som om det var han som var monstret. Han kanske också var rädd för filmen? 
"Louis" sa jag, och hans blick åkte ner till mig, som nästan var tryckt mot Niall. Jag öppnade min famn, "Om du också tycker det är läskigt, här" Louis log, och lutade sig in i min famn. Jag tog händerna runt honom och kände åter igen den där känslan i magen. Jag fattar ärligt talat inte vad det var. "Mycket bättre" mumlade han och la sina armar runt mig med " Min mobil pep till, och jag fick kränga min hand ur Nialls och Louis grepp för att få fram min mobil och läsa meddelandet 
 
Från: Jack
Hur har du det? :) Saknar dig grymt mycket <3 
 
Jag log lite, och skrev sedan snabbt ett svar
 
Saknar dig grymt mycket också, bestie! <3 Jag har det toppen, durå? :) 
 
Nästan direkt kom svaret
 
Toppen, om man räknar bort med att jag vill att du ska vara här :) <3
 
Jag log lite för mig själv, och tänkte precis skriva in ett svar då jag kände någons andetag nära min kind. Jag tittade diskret åt min högra sida, och fann Louis sitta, och hans ögon visade att han läste, och blicken var nere i min mobil. Jag harklade mig, och hans blick vändes mot mig. Jag höjde på dna ögonbrynet "Vem är den där Jack?" "Så du läste?" "Svara bara" "En vän från skolan" berättade jag. "Vän? Så ni är inte typ pojkvän och fli..." Han avbröt sig själv när jag gav honom en menande blick "...alltså inte för att jag...bryr mig om det eller...något....sånt..." Jag nickade långsamt "Men är ni?" Jag skakade på huvudet, med ett skratt "Får jag titta på dina bilder?" frågade han plötsligt. Jag gav honom min mobil och han klickade in sig på mina bilder. Jag tog min och hans arm i armkrok och lutade mitt huvud mot hans axel. Jag hade lyckats hållit fjärilarna i magen under kontroll hela kvällen, men nu, var det hud mot hud, och fjärilarna far runt. "Snygg" Jag hade knappt varit medveten om att Louis hade hittat en bild i min mobil och hade nu förstorat den. Det var när jag var ute på ängel med Damon en gång. Han hade berättat en rolig sak, jag kommer inte ihåg vad, men jag hade skrattat. Han hade då sagt att jag skulle titta på honom. Jag hade gjort det och han hade tagit foto. Han visste att jag avskydde att vara med på bild. "Tack..." mumlade jag. "Den här tycker jag är jätte fin" En bild när jag log mot kameran och hade skruvlocks korkar fyllde skärmen "Det är din bakgrund för låst skärm" Jag nickade "Jag vet" Pappa kom in i rummet "Eleanor är här om fem timmar"

srry för ett kanska kort kapitel. Men vad tycker ni?! :) Ledsen för inte en jämn uppdatering men det har varit mycket problem i skolan! :) Hoppas ni förstår :)
//Hilda
Kommenters för mer!!

Kommentarer
Namn: Lucey

Klart vi förstår ! jag har det jätte stressigt med skolan ,jag med ! hihi jätte bra kapitel som vanligt och jag längtar redan efter nästa !
Kram :)

Svar: :) Taack så sjukt mycket! :) //Hilda
Hilda Nellie

Datum: 23 Oktober 2013 Tid: 06:47
Namn: Johanna

Det värkar som att Lou vill ha Mathilda! Och samma på andra hållet ;) vfr måste allt vara så komplicerat...:( hoppas iallafall att dom blir tsm!:) föresten, hur många kapitel har ni tänkt att denna novellen ska ha?:D Kraaaaaam :*

Svar: Taaack! :) Och vi vet inte riktigt, men runt högst kanske 50 :) //Hilda
Hilda Nellie

Datum: 23 Oktober 2013 Tid: 07:05
Namn: roshan

JÄTTE BRA vill ha MER NU :D

Svar: Taaaaack så hemskt mycket!! :D //Hilda
Hilda Nellie

Datum: 23 Oktober 2013 Tid: 15:13
Namn: Jessica

Sååå brrraaaa omg omg panniiikkkk :) Gråter så bra omg

Svar: :D Taaaaaaaaaaccccckkkkk!!!! :) //Hilda
Hilda Nellie

Datum: 23 Oktober 2013 Tid: 15:31
Blogg: http://makeyourdreamsbig.blogg.se/
Namn: Maja

Aa jag fattar skolan är hemsk ;) men meeeeeeer

Svar: Visst är den? ;) och taaaaaaaaaack! :) //Hilda
Hilda Nellie

Datum: 23 Oktober 2013 Tid: 21:32

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback