Kategori: Forbidden Love
Datum:

Kapitel 5 - She's Here

 
"Tack..." mumlade jag. "Den här tycker jag är jätte fin" En bild när jag log mot kameran och hade skruvlocks korkar fyllde skärmen "Det är din bakgrund för låst skärm" Jag nickade "Jag vet" Pappa kom in i rummet "Eleanor är här om fem timmar"
 
"Tror du att Louis verkligen gillar henne?" Zayn nickade, "Tror du han någonsin kommer att göra slut med henne?" Zayn nickade, vilket han gjort under de senaste tio frågorna "Tror du dinosaurier fortfarande finns?" Han nickade, och jag skrattade, vilket väckte hans uppmärksamhet "Va?" "Du lyssnar inte på mina frågor, eller hur?" Han skakade på huvudet, med ett skratt"Du hade runt tjugo frågor och alla var om Louis, gå och fråga honom" Jag nickade lite och ställde mig upp från soffan, och gick in i rummet jag och Louis delade, där han stod och städade lite "Vad gör du?" undrade jag, även fast jag visste till 100 vad han gjorde "Städar" sa han med en suck "Du vet, Eleanor kommer ju snart du borde kanske göra ett bra första intryck" berättade jag "Ehm.." Louis gav mig en konstig blick "...första intryck? Jag har gett henne många intryck innan detta?" Jag skrattade "Jag menar gott intryck på den tiden ni inte setts" Han nickade "Du har rätt, jag duschar" Han gick in i badrummet. Jag nickade smått och drog upp min mobil, som jag alltid gör när det blir tråkigt. Jag måste försöka bli vän med Eleanor, och se till att det är okej för mig att Louis har en annan, även om det faktiskt gör väldigt ont, så vet jag att det aldrig kommer bli han och jag. Han är så mycket äldre, jag vet inte hur mycket men, jag önska att han var nitton. Fast han har väl ändå inga känslor för mig. Och man får tänka efter lite, det var nog en mening med att han är så mycket äldre, det kanske inte ens är menat för att vara vi. 
 
Louis kom ut från duschen med bara byxor, överkroppen var bar. Jag bet mig själv löst i läppen, innan jag snabbt tvingade ner blicken i mobilen. "Vilken tröja ska jag ha?" Jag ryckte på axlarna "Äh, vem bryr sig, jag tar den här..." mumlade han för sig själv "Hur mycket är..." Han avbröt sig själv då hans mobil inte låg på bordet "Vart är min mobil?" frågade han förvånat. Jag ryckte så axlarna, medan jag hade hans mobil i handen bakom mig. Jag fick bita mig hårt i läppen för att inte börja skratta är han förvånat tittade sig omkring - till och med upp i taket. "Mathildaaaa..." sa han sedan när han såg mitt ansiktsuttryck, och gick långsamt mot mig med ett misstänksamt ansiktsuttryck. "...vet du vart min mobil är?" Jag skakade snabbt på huvudet, och höll om mobilen hårdare när jag gick långsamt mot dörren, med blicken mot honom "Vad har du bakom ryggen?" "En hemlig sak" Han höjde ena ögonbrynet "Hemlig? För du vet jag kan se i spegeln att det är min telefon" Jag vände mig om och såg att de var en spegel bakom mig "Fan" skrattade jag, och gick sedan snabbt och ställde mig på andra sidan av sängen. När han gick åt höger, gick jag åt vänster. Det hela slutade med att vi sprang runt sängen i en cirkel, och jag skrek och skrattade ut att han skulle sluta, medan han bara fortsatte. "Sluta, det här påminner mig om när Dave Welsh och Isaac Slade jagade varandra i studion!" Han stannade upp när han var på väg att krypa över sängen, och stannade mitt i en rörelse "Va? Dom är ju från The Fray?" Jag nickade "Jag vet" "Gillar du dom?" Jag skakade på huvudet "Jag älskar dom" Han log "Jag med, vilken är din favorit sång?" Jag tänkte efter lite. "Det är nog Look After You" Louis log större "Min med" Jag log "Vad roligt!" Hans ögon gick från att vara glad till allvarlig, men hans mun log "Kyss mig" Jag blev förvånad, "Va?" frågade jag, för att försäkra mig om att jag hörde rätt. Hans leende försvann nu också, sakta, och ersattes av en allvarlig min. "Kyss mig" upprepade han. Jag blev stum, skojade han? 
När jag inte sa något eller visade några tecken på svar ställde han sig upp och gick mot mig. Jag stod så nära väggen jag kunde, och han la sin ena hand på min kind och placerade den andra på min höft. Han tryckte sig mot mig och jag kunde bara stå där, näst intill helt chockad och stirrade ner på hans läppar. Han tryckte sina läppar mot mina i en underbar kyss. Jag kan verkligen inte fatta att det händer, min tröga hjärna undrade bara vad som händer medan min kropp hade tagit sig friheten att lägga armarna runt hans hals och kyssa tillbaks. Hans hand smekte lugnande min kind och det fick mig att känna mig trygg, som om vi inte gjorde något fel, fast vi egentligen gjorde det. Min ena hand strök honom försiktigt över håret, det tog ett tag för mig att fatta att det var min hand, min kropp bara gjorde som jag innerst inne ville, men som jag absolut inte ska. När kyssen tog slut andades vi mot varandras läppar ett tag 'Gud, vi har bara känt varandra i typ tre dagar' ville jag säga, men jag fick inte fram ett ord. Känslan i magen gjorde mig stum, jag förstår inte vad det är som får allt med honom kännas så underbart. Han började kyssa mig igen, och med glädje besvarade min kropp det. "Mathilda!" Pappa knackade försiktigt på dörren "Louis!" Louis vägrade att avbryta kyssen, och jag ville verkligen inte avsluta den. Dörrhandtaget vreds ner och snabbt drog jag bort hans händer från mig och ställde mig en bit från honom "Hej, Louis, E..." Han avbröt sig själv "Varför står ni vid väggen?" Jag var stum, men Louis försvarade sig snabbt "Vi bara inspekterar den...fina...intressanta väggen" Louis slog lätt på väggen, och det kändes för en sekund som om väggen skulle slå tillbaka.
"Eh...okej, men Eleanor är där..." En tjej dök klämde sig igenom pappa och dörren "Louis!!" tjöt hon "...Eleanor är här!" ändrade han sig själv "Jag tror ni kan presentera er själva,  mat finns i köket" Han gick, men lämnade dörren öppen. Jag vände mig om mot tjejen och Louis. Tjejen höll på att krama honom, och Louis kramade tillbaka, med blicken på mig. Jag försökte att inte hata henne, för att hon kramade honom på ett sånt där kärleksfullt sätt. Men, jag och Louis kysstes ju nyss, önska bara jag kunde skryta om det. Kramen avslutades och tjejen vände sig mot mig "Vem är du?" sa hon med en otrevlig stämma "Mathilda, Higgins, jag är Pauls dotter" Jag log lite mot henne, och han vände sig om mot Louis och tittade sedan på mig "Ni är väl typ bara...vänner?" "Jag går i nian" avbröt jag henne "Aha" Ett leende spred sig över hennes läppar "Okej, jag heter Eleanor Calder" Hon skakade min hand och log vänligt, jag log tillbaka "Hej, du och din pojkvän kanske vill ha lite ensamtid, jag borde gå" Eleanor log mot mig. Hon hade vackert hår, jag förstår varför Louis fallit för henne. En tjej på sexton år är inget för honom, men en modell såklart. Jag försökte att inte bli arg och fick bita mig på insidan i kinden hårt, det gjorde skit ont men det var det jag behövde för att i te slänga ur mig något som jag sen skulle ångra.

Vad tycker ni?! Vad tror ni kommer hända!? :) 
//Nellie
Kommentera för mer!!

Kommentarer
Namn: Johanna

Sjukt bra som vanligt!:) jag tror att Lou kommer göra slut med El och bli tsm med Mathilda :D hoppas o tror på det ;)
Kraaaaaaaaaaam ❤️

Svar: Tack så sjuuukt mycket! :-) //Nellie
Hilda Nellie

Datum: 24 Oktober 2013 Tid: 22:06
Namn: Jessica

Såååå bra mer mer mer nuuuuu

Svar: Taaack så mycket!!!:) //Nellie
Hilda Nellie

Datum: 25 Oktober 2013 Tid: 22:25
Blogg: http://makeyourdreamsbig.blogg.se/
Namn: Maja

Braaaaa meer

Svar: Taack ! :) //Nellie
Hilda Nellie

Datum: 26 Oktober 2013 Tid: 11:14
Namn: roshan

JÄTTE BRA som vanligt vill ha mer NU <3

Svar: Taaack såmycket! :) //Nellie
Hilda Nellie

Datum: 26 Oktober 2013 Tid: 22:36

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback