Kategori: You Are My Everything
Datum:

Kapitel 70 - The End - You Are My Everything

Hon var vänligt vacker, och den är otroligt att hon inte förstått det. "Jag älskar dig..." mumlade hon fram. Jag log, åt den varma känslan som spred sig i min kropp. "Jag älskar dig också, sweetie..." Mumlade jag och lutade mig in mot henne och kysste henne igen. Allt jag behöver är Nella. 

Jag hörde hur Niall harklade sig undere tiden filmen spelades framför oss. Jag vände blicken motvilligt från filmen till Niall, och skrattade åt synen. Niall putade med läpparna så att det blev en puss mun, medan hans ögon var stängda. Som att han väntade på en puss. Jag böjde mig mot honom medan jag gjorde samma sak som han gjorde och placerade en lätt puss på hans mun. Niall verkade vara nöjd med pusen, för att han vände huvudet tillbaka till filmen och tog tag om min hand. Jag beundrade honom diskret.Vilken snygg pojkvän jag egentligen har. Jag böjde mig fram och pussade honom på kinden och vänd sedan blicken tillbaka på filmen som rullade på TVn framför oss. Greg satt bredvid mig och kollde, en aning konstigt, på oss. Som att vi pussades helt fel mot vad man egentligen ska göra. Niall hade valt en romantisk drama film åt Greg, Nialls och min film stund lite här på kvällen, vilket Greg inte verkade tycka om så jätte mycket. Det ända Greg verkade njuta av var popcornen. Filmparet i filmen hade börjat kyssas, och jag kände  direkt hur Nialls blick vilade på mig. Jag lutade mig tillbaka i soffan och drog upp benen och gömde sedan ansiktet med  pannan vilandes mot knät. Niall hoppade diskret närmare mig och jag lutade huvudet mot hans axel, som en vana pussade han mig på huvudet och jag slöt ögonen. Han drog snia armar runt mig och började kyssa mig. Jag tänkte kyssa tillbaks, men blev avbruten av Greg "Okej, om ni sska hålla på så får ni gå up till ert rum!" Bestämde Greg och tittade på oss  med en bestämd blick. "Bra idé" berömde Niall och lyfte sedan upp  mig i hans famn och bärde upp mig från trappan "Niall, jag vill se klart filmen!" utbrast jag och blickade mot filmen. "Vi gör det sen, sweetie, när inte Greg är med" Greg slog ut med armarna i en försvarande gest "Vad har jag gjort?" Jag log åt honom, men han försvann ut ur mitt synfält när Niall gick in på sitt rum med mig i sin famn. Han satte försiktigt ner mig i hans säng och satte sig sedan bredvid mig. Jag slängde en blick mot fönstret. Utanför hade det börjat skymma, klockan var 19.00, alltså klockan sju, och vi hade inte åtit middag ännu. Maura höll på med det i köket. Niall vände mitt uvud mot hans med en ans på min kind och började sedan kyssa mig. Jag besvarade kyssen, Niall försökte få ner mig så att jag låg ner, men jag tycker det är mer bekvämt att sitta upp just nu, så att inte Greg stormat in, och det blir missuppfattat. Igen. "Ska vi fortsätta där vi var innan lunchen?" Jag log mot honom och skakade på huvudet. Han suckade inte, vilket jag trodde han skulle göra, utan bara fortsatte kyssa mig. "Niall, Nella, mat!" ropade Maura från nedervåningen "Kommer" mumlade Niall mot mina läppar, vilket jag tror inte hördes ner dit. Niall tog avstånd från mina läppar "Kommer!" ropade han ut, hans röst var hes, så han harklade sig och ropade ordet sedan igen. Inget mer hördes från nedervåningen, Niall verkade ta det som ett okej från Maura och började kyssa mig igen. Jag hade inga speciellla planer för att avsluta kyssen, utan tänkte istället låta den avslutas, och sedan gå och äta. Niall fick ner mig, så att jag låg, och han hamnade på mig.När jag behövde andas avslutade jag kyssen och tog avstånd från Niall. För att andas. Niall verkade förstå att jag behövde luft och började istället pussa mig på olika ställen i ansiktet. Behöver den här killen aldrig andas? Jag log då tanken att Niall kanske är en vampyr dök upp i mitt huvud, men hann inte tänka så mycket mer förren Niall hade börjat kyssa mig igen "NIALL, NELLA, DET ÄR  MAT!" Ropade Maura ut. Niall suckade, medan jag nästintill puttade av honom från mig och precis när jag skulle ta tag i handtaget för att öppna och sedan gå ut, när Niall vände ig mot honom, tryckte mig lätt mot dörren och kysste honoom. Jag kysste tillbaka och tänkte den här gången låta den kyssen avslutas för att sedan gå ner och äta. Kyssen verkade aldrig ta slut. "NELLA OCH NIALL, DE..." Niall avbröt sin mamma snabbt "MEN VI KOMMER, KVINNA!  LUGNA DIG" Jag skrattade och tryckte Niall ifrån mig och gick ner för trappan mot köket för att äta midag.
       
*
  
    Alla satt vid brasan som Greg hade tänt, men varsin kopp varm choklad eller kaffe. Jag hade en kopp varm chokolad och låg med uvudet på Niallss bröst medan jag tomt stirrade in i elden. Niall hade armarna runt mig och det var tyst mellan oss medan Greg oh Maura diskuterade något om nyheterna. "Har du tänkt på att dina ögon glittrar?" Jag tittade upp på Niall och han log när jag mötte han blick. Jag log tillbaka och skakade på huvudet samtidigt som jag gossade i mig i hans famn. "Det gör dom. Och ditt hår glänser..." fortsatte han  som en mumling och började fixa med mitt hår. "Jag och Nella går ut på en promenad" sa han sedan bestämt. Jag log "Okej...?" Skrattade jag. Niall ställde sig upp och gick mot hallen med mig bredvid sig. Han drog på sig skorna slarvigt och gick sedan och kramade om Maura. Jag satte mig ner på huk och knöt skorna. Maura viskade något till Niall och Niall log och nickade. Han gick sedan till Greg och kramade om honom "Lycka till" log Greg. Det skulle nog bli tyst, men han är inte så bra på att viska. "Sista gången man får se dig so..." Nial avbröt Greg igenom att hyscha. Greg slog handen för munnen och tittade på mig, som att jag inte fick höra något. "Det är också sista gången man får se Nell..." Niall vände sig om mot sin mamma och hyschade ännu en gång. Mauras blick åkte från Niall till mig. Niall gick sedan till mig och tryckte lätt ut mig igenom dörren med en hand på min svank. Han log sedan mot Greg och Maura och stängde därefter dörren. "Vad mycket uppståndese för att man ska gå ut på promenad" skrattade jag.  Niall log och tog min hand. "Det är inte bara det som ska hända ikväll, Nella" Jag rynkade pannan "Vad mer?" Niall log större "Det får du snart reda på, Nella" Jag suckade och tittade ner i marken. Jag lät sedan mina ögon åka upp till himlen och synade då en jätte stark stjärna. "Titta" log jag oh pekade upp mot stjärnan. Niall la sin ena arm runt min midja medan den andra tog min hand. "Vet du vad den stjärnan är med i för stjärnbild?" Jag skakade på huvudet, eftersom jag är dålig på sånt "Karlavagnen" Jag log "Jag ser ingen vagn" Han log "Titta" Han följde den såkallade karlavagnen med pekfingret och då såg jag det "Aha..." mumlade jag. Niall pussade mmig p kinden "Där fick du lära dig något nytt" Jag log och nickade. Jag kände hur Niall släpte taget om mig helt, så at jag inte kände honom. Jag tänkte precis vände mitt huvud mot honom, då jagg kände hur någon  bärde upp mig. Såklart var denna någon Niall och han log mot mig "Varför bär du alltid upp mig?" mumlade jag och lutade mitt huvud mot hans axel. "För aatt det är mysigt att bära på dig" Jag log samtidigt  som jag stängde ögonen. "Framme" nästan viskade Niall och pussade mi på huvudet och satte ner mig "Om det var en sån liten bit så hade du itne behövt bära mig" Niall skrattade "Vi har fortfarande kullen att besegra" Jag tittade fram och det uppenbarade sig enhög kulle och jag synade ett trädhögst upp. Niall började gå och jag gick bredvid honom. Jag tittade på Niall, som nu nervöst had pressat sina läppar till ett sträck "Jag fattar inte varför du är nervös" log jag, sanningsenligt. Jag hade ingen aning. "Nervös, jag? Varför tror du det?" Jag skrattade "Jag känner dig, Niall, när du är nervös stoppar du altid händerna i fickorna sådär och gör munnen till ett sträck" Niall log och sträckte ut armarna "Du känner mig så väl" Jag log mot honom "Så varför är du nervös" Niall svarade inte på frågan, han ville inte "Framme" påpekade Niall när vi hade kommit upp för kullen "Det här trädet..." började Niall och pekade på ett träd, som verkade som ettväldigt  bra klätter träd "..har jag mycket minnen ifrån. Jag och Holly brukade klättra upp här och sitta och prata. Vi kallar det fö trädet, vi hade inte så jätte mycket fantasi" Jag skattade, men halvt slutade när jag insåg en sak "Så när Holly drog iväg dig för att se 'trädet' så var det det här?" Undrade jag och gjorde en gest mot trädet. "Japp" sa Niall. Han log mot mig, men leendet ersattes sedan av en aning nervös min. Jag granskade honom osäkert. Skulle han...göra slut? Jag tittade in i hans ögon "Nella, vad är det? Du ser rädd ut" Niall tog ett steg fram och strök min arm lite. "Nej, nej, jag bara..." Jag sökte efter ord, men kom inte på något att säga "Okej" sa Niall, fortfarande osäkert" Det blev en viss tystnad, men inte en pinsam tystnad, som om ingen hade något att säga, utan en mer skön tystnad. Niall drog in ett nervöst långt andetag, och andades sedan ut och vände sig mot mig. "Nella..." Mumlade han, nervösare än han vart på hela den här kvällen. "Ja?" Svarade jag osäkert. "...Jag hoppas att du inte tycker det är själviskt att jag gör det här, och inte i ditt hemland... Men..." Långsamt fattade han tag i både mina händer och såg in i mina ögon "Jag älskar dig, det här kanske inte är den normala tiden på förhållandet att göra det, men jag har beslutat mig för att göra det ändå, för att jag älskar dig verkligen. Det gick inte att älska en person i världen såhär mycket, men det går nu , för jag har träffat dig. Men i alla fall..." Han släppte min ena hand för att gräva i fickan och gick ner på knä medan han gjorde det. På knä, som man gör när man ska fria. Vad håller han på med? Tänkte han gräva ut en ros ur fickan och bjuda ut mig på en dejt? I då fall ,varför gör han det så jätte specifikt. Mina ögon blev lika stora som jordklotet när Niall hittat saken i fickan och släppte nu min andra hand för att hålla i det ordentligt.   Det var en ask, och hans andra hand öppnade den, ganska långsamt. Jag flämtade tyst till när en ring uppenbarade sig i asken "Nella Mirabelle Roach, vill du gifta dig med mig?" Min blick vacklade mellan Niall och ringen. Jag tvekade faktiskt till en början, men sedan förstod jag vilken person var stod på knä framför mig. Det är Niall, Niall Horan. Killen som får mig att känna mig varm i hela kroppen, killen som kallar mig för sweetie. istället för typiska baby eller babe. Killen som väljer att slingra sina armar runt min midja istället för att lägga händerna på höften. Killen som jag älskar, och som jag vill spendera resten av mitt liv med "Ja" Det kom fram som en viskning, så jag upprepade det högre "Ja" Niall log, ett vackert lättat leende. Han ställde sig upp, och armarna hamnade givetvis runt min midja och drog mig närmre honom, och han började kyssa mig. Jag kysste tillbaka och medan kyssen höll på, lyfte Niall försiktigt upp mig och snurrade runt mig i luften. Kyssen avslutades, för att jag skulle få skratta, åt det pirret som uppstod i min mage, som om jag åkte ner för en karusell. Anledningen var för att Niall snurrade runt mig i lyften, och, för att jag var så lycklig just nu. Det går inte ens att vara lyckligare än såhär, det här är liksom max. Niall log stort "Jag älskar dig" Nästan viskade jag. Niall log större, så att hans vita tänder syntes. "Jag älskar dig med, Nella, du är mitt allt"

Typiskt att en novell slutar med att någon i novellen säger namnet på novellen , men vad tycker ni?! Vi tänkte börja med en Louis-novell nu, sen  You Are My Everything 2, vilket innehåller bröllopet, drama, resten av deras liv typ och GRADIVITET! Men, först den nya novellen ;) Det är i alla fall det sista nu ser/läser av Niall och Nella på ett tag! Såfort handlingen är klar om nästa novell, så kommer den ut! :) Kommentera vad just du tyckte!! :) 
 //Hilda o Nellie
Kommentera nu, säg vad du tyckte!!! :)

Kommentarer
Namn: Johanna

Helt fantastiskt bra!! Jag ser knappt vad jag skriver för att jag gråter så mkt!!:') Asså kan knappt inte vänta tills fortsättningen kmr :D ungefär när börjar ni skriva på nästa novell, den om Lou?:)
Sååå sjuuukt måånga kraaamar!!!//
Johanna ♥️:)

Svar: Taaack sååå sjuuuktt mycket!! Vi börjar skriva den så fort som möjligt ! :) Kraaam till dig med! :) //Hilda och Nellie
Hilda Nellie

Datum: 12 Oktober 2013 Tid: 16:31
Namn: Mikaela

Hoppas att ni inte tror att jag har sitta läsa för vem kan det!! Men denhär novellen har varit den bästa <3 och jag är jätte glad över att det kommer en 2:à


Svar: Taaack så grymt mycket!! :) //Hilda och Nellie
Hilda Nellie

Datum: 12 Oktober 2013 Tid: 22:32
Blogg: http://edlit.blogg.se
Namn: Maja

Skitbra ;)

Svar: Tack sååå sjukt mycket!! :) //Hilda och Nellie
Hilda Nellie

Datum: 13 Oktober 2013 Tid: 10:15
Namn: roshan

älska denna novellen den var jätte bra och det handla om Niall <3

Svar: Taack så sjukt mycket!! :) //Hilda
Hilda Nellie

Datum: 18 Oktober 2013 Tid: 20:35

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback