Kategori: You Are My Everything
Datum:

Kapitel 54 - Billy

 "JAG HATAR DIG!" Skrek jag. Nialls ansiktsuttryk ändrades från argt till ledsamt, men ändrades snabbt tillbaka till arg. "JAG HATAR DIG!" Skrek han tillbaks Med en viss betoning på ordet dig. Utan att ha fått ett svar av varandra sprang jag ut igenom dörren. Jag störtade ut på gatan och sprang bara. Jag visste inte vart jag skulle, bara det är långt härifrån.

 Bild 1: Olly
Bild 2: Billy
 
 
Jag slog knytnäven i väggen. Jag visste knappt vad som hade hänt, det enda jag var medveten om var att vi bråkade, och att vi sa något så hemskt som ´Jag hatar dig´. Jag förstår inte ens varför, jag hade skrikigt ut en lögn. En ren lögn. Jag lutade huvudet mot väggen och kände hur en tår letade sig fram på min kind. Jag strök genast bort den och vände huvudet mot hallen, där bråket hade varit. Vart skulle Nella? Hade hon bara suttit sig här utanför? Jag gick snabbt och öppnade och hoppades innerligt att jag skulle hitta Nella sittandes utanför. Men det ända jag träffades av utanför var vinden, som blåste. Jag gav ifrån mig en suck och stängde besviket dörren. Nella kanske menade att hon verkligen hatade mig. Hon har nog sprungit hem till Olly, och nu sitter dom säkert med ett kopp varm choklad framför TVn. Jag kunde se dom framför mig, hur Nella lutade huvudet mot Ollys axel. Jag kände återigen en tår och strök bort den genast. Om Nella är kär i någon annan, så visst, då får hon gå till den personen. Bara hon är lycklig. Men Olly, jag känner honom. Han kämpar för en tjej, och när han har fått henne, så behandlar han henne som man ska behandla en tjej. Vara snäll och göra saker för henne som får henne att bli glad. Men sen, så skiter Olly i henne. Låter henne bara gå ut igenom dörren utan att bry sig. Jag vill verkligen inte att Nella ska bli den tjejen. Detsamma med Harry, han är lite utan en sån kille med. Jag tog upp hemtelefonen och slog snabbt in Nellas enkla nummer. Jag vet att hon inte kommer svara, men jag tänker ge det en chans. Flera signaler gick fram "Hej, det är Nella..." Jag öppnade munnen för att börja prata, och var både lättad och glad för att hon svarat. Men jag stängde munnen lika snabbt som jag öppnat den. "...jag kan inte svara just nu, men lämna gärna ett meddelande så hör jag av mig så fort jag kan. Hejdå!" Det vanliga pipet hördes och jag fick panik, vad skulle jag säga? "Eh...Hej, Nella. Det är Niall. Jag...ehum... vart är du?" Jag kände mig så himla dum, om hon är arg på mig, som hon är nu, varför skulle hon berätta? Hon kanske tror att jag tror att allt är som vanligt. "Jag... tänkte att vi skulle kunna prata...om det som har hänt..." En okontrollerad syftning lämnade min mun och jag torkade snabbt bort alla tårar som uppenbarat sig på mina kinder."Vi kan i alla fall försöka prata om det..." jag funderade på att lämna ett ´jag älskar dig´ på slutet, men kände att allt bara skulle bli ett steg jobbigare då."...hejdå" Jag la snabbt på och slängde mig i soffan med en tung suck. 
 
 
 
Jag knackade lätt på dörren som tillhörde Olly. Direkt hörde jag hur någon gick inne i huset och dörren gled sedan upp "Nella, hej! Kom in" sa han, allt på en gång och öppnade dörren helt. Jag log mot honom och klev in och möttes direkt av en hund som kom viftade vänligt på svansen, samtidigt som den skällde. Jag log mot den "Nella, det här är Billy" berättade Olly med ett leende. Jag log och satte mig ner på huk och klappade den. "Vad söt, är den din?" undrade jag "Pfft...Daah" gav Olly ifrån sig och jag skrattade till. "Jag visste inte att du hade en hund" Billy ställde sig med tassarna på mina knän och försökte slicka mig i ansiktet. "Du vet inte eller att jag är kär i dig" sa Olly som en mumling "Va?" sa jag och tittade på honom "Inget!" utbrast Olly snabbt "Men ska vi gå in?" Jag klappade Billy en sista gång innan jag snörade av mig skorna "Visst" Jag ställde mig upp och gick in  efter Olly, som satte sig i soffan. Jag tittade runt i det fina dekorerade hemmet. "Fint" berömde jag och satte mig bredvid honom "Man tackar" sa han med ett snett leende "Vad för dig hit?" Jag log en aning och ryckte på axlarna "Är arg på Niall" Olly tittade upp på mig "Berätta" bad han "Har du sett tidningen idag?" Han skakade på huvudet "Vart är den?" Olly reste på sig en aning och tog tidningen, som han satt på, och tittade sedan på den. "Hund räddar ägare från brand" läste han och tittade sedan på mig "Nej, i hörnet" "Aaah..." gav Olly ifrån sig "...är han otrogen?" Jag nickade "Oj, vad äckligt. Det hade man inte trott..." sa Olly lungt. "Nej..." mumlade jag "Så är du singel nu eller?" jag tittade konstigt upp på Olly "Jaa..." sa jag tyst och kände mig en aning obekväm av hela stämningen. Billy började skälla och hoppade sedan upp i mitt knä. Olly skrattade "Billy gillar dig"  Jag skrattade också och började klappa honom. Billy rullade ihop sig till en boll i mitt knä och la sig sedan ner. "Jag önska jag vore Billy" sa Olly och jag skrattade  en aning medan jag tittade ner på honom "Vad är det för ras?" undrade jag "Australian shepherd" svarade Olly. Jag nickade och tittadde intresserat på Billy. Olly får mig att må bättre, det är som om jag nästan har glömt bråket nu. 

Tror ni Nella och Olly blir ihop nu? Ledsen för två korta kapitel i rad, men det här kapitlet kom ialla fall snabbt.
//Nellie
Kommentera för mer!!!

Kommentarer
Namn: Nora

Bra hoppas att dom blir sams snart

Svar: Tack så mycke! :-) //Nellie
Hilda Nellie

Datum: 02 September 2013 Tid: 22:09
Blogg: http://worldofnora.devote.se
Namn: Maja

Asbra längtar till ett långt!! :)

Svar: Tack så mycket!! //Nellie
Hilda Nellie

Datum: 03 September 2013 Tid: 16:13

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback