Kategori: You Are My Everything
Datum:

Kapitel 56 - Pool Party

Hon la sitt huvud på min bröstkorg, men störtade genast upp när hon lagt huvudet till rätta "Ren reflex" muttrade hon. "Nej, ligg kvar" bad jag och tog min hand på hennes huvud och la försiktigt tillbaka hennes huvud så hon låg som hon gjorde först. Hon verkade väldigt stel, men det gjorde inget för mig. Jag bara njöt av hennes närhet. 

 Bild 1: Harry
Bild 2: Louis 
Bild 3: Pool
Jag och Nella stod utanför Louis dörr. Det hade varit helt tyst i bilen på väg hit, det ända Nella hade sagt var "Nej" när jag frågade om hon ville ha radion på. Louis öppnade dörren och log stort "VÄLKOMMNA!" Skrek han och föste, eller rättare sagt drog in oss i hans hus. Nella skrattade sitt söta skratt över hus Louis välkommnade oss. Jag kunde inte låta bli att dra lite på mungiperna. Hennes skratt kan få vem som helst att le, det är så härligt. Eleanor gick förbi i hallen, och när hon fick syn på mig log hon och blinkade med ena ögat, innan hon försvann in  i dörröppningen. "Ehh..." fick jag ur mig "...Louis, jag tror Eleanor just flörtade med mig" Louis nickade och gav ifrån sig en suck "Vi gjorde slut imorse, för hon berättade att hon hade känslor för dig" Hela min värld stannade upp. Eleanor? Kär i mig? Jag väntade på att Louis skulle börja skratta och säga att han skojade, men han var helt allvarlig "Jag...är ledsen"  sa jag, fortfarande en aning chokad. "Nah, det är okej, hon var ändå inget för mig. Fast vi är ju fortfarande vänner, som du och Nella" Jag kunde inte undgå att titta på Nella, hon tittade på mig och direkt tittade både ner i marken "För...ni gjorde väl slut för att ni inte är kära i varandra längre, eller hur?" sa Louis långsamt. "Asså..." började jag och Nella gick bara in i huset. "Förstörde jag något mellan er nu?" undrade Louis oroligt."Nej, men...vi gjorde slut för att vi bråkade" mumlade jag. Jag ville inte ens berätta att jag hade varit otrogen. Jag föörstår inte ens själv vad jag höll på med då. "Aahaa..." sa Louis "Men kom in" han började gå in och lämnade mig ensam i hallen. Jag suckade och började knyta upp mina hopplösa skor. "Hej" hörde jag en röst. Jag tittade upp och fann Eleanor stå och tvinna ett hårstrå. "Hej" svarade jag och trampade ur mina skor "Jag hörde att du och Nella gjort slut" Jag nickade sorligt nog och Eleanor log "Jag gjorde slut med Louis, så..." hon log mot mig och jag kände genast obehag. Jag tittade på Louis, han ryckte på axlarna. Min blick svepte sedan över till Nella, som tittade surt på Eleanor. Då kom jag på det, avundsjuka. Nella kanske blir så avundsjuk så hon inte vill se mer, och går sedan och förlåter mig? Det är värt ett försök "Så du är singel nu" sa jag och tittade in i hennes ögon. Hon nickade stort och jag låtsas log. "Okej, bra att veta" "Kom, vi sätter oss" Eleanor drog mig i handen till bordet och satte sig på en stol. Jag förstod direkt att hon ville att jag skulle sittta på stolen bredvid och jag gjorde det. Jag tittade diskret på Nella, för att titta hur det påverkat henne och hon verkade väldigt avundsjuk. Jag tittade tillbaka på Eleanor och hon bara log mot mig. Hon snappade åt sig min hand under bordet. Jag la upp våra händer på bordet så att Nella skulle se, hon upptäckte det direkt och man såg att hon blev sur. Det här kanske ändå funkar...
 
 
 
Jag tittade surt på Eleanor. Hon försöker ta min Niall. Dom höll händer, och Niall verkar helt såld på henne. "Vad tittar du på?" viskade Harry i mitt öra. Harry är så himla på, undrar, pratar och på pekar saker hela tiden. "Inget" mumlade jag och tittade ner i bordet. "Baby, är du singel nu?" Jag nickade och jag hörde hur Harry sprack upp i ett öeende "Kan du bli min baby?" Jag tittade konstigt på honom "Va?" "Alltså bli min tjej" skrattade Harry "Harry, du verkade toppen när du tröstade mig från Niall, men dagen efter betädde du dig som skit" mumlade jag "Baby, om vi gör såhär, om jag är snäll mot dig, så blir du min. Tio snälla saker och du är min baby?" Jag log och tittade ner i bordet, innan jag tittade upp på Harry och log. Han började le han med "Okej" Harry log större och pussade mig på kinden. Jag skrattade till och skakade på huvudet "Räknas det som en söt sak?" Jag skakade leendes på huvudet och Harry suckade. "0 av 10" påpekade jag och Harry log "Jag ska kämpa mig upp till 10, baby, ska du se" Jag skrattade och tittade upp på Niall, som tittade surt på Harry och mig. Mitt leende försvann när Niall tittade på mig och jag tittade istället ner i bordet. "HÄR KOMMER DET GODA SAKER!" Utbrast Louis och ställde ner en megastor skål med chips och en med popcorn på bordet. Jag skrattade när Harry tog, eller rättare sagt slängde sig efter chipsen. "Vad skrattar du åt, baby?" Undrade Harry med munnen full med chips. Jag pekade på honom och han skrattade, vilket bara lät som mumlingar eftersom hela hans mun var fyllt med chips. Jag skakade på huvudet med ett leende innan jag vände mig mot dom andra för att lyssna på dreas konversation "kyss mig" viskade Harry. Mina ögon vidgades en aning "Nej" "Baby, om jag ska göra 10 saker som är sött, måste jag ju få kyssa dig" Hans läppar var lätt tryckta mot min kind och jag vände mig om för att titta in i hans ögon, men min mun tog samma plats där min kind varit. Lätt tryckta mot Harrys läppar. Han började le, medan jag kände för att flytta längre ifrån honom. Helt plötsligt började han kyssa mig, och jag var helt stel. Kysste inte ens tillbaka. En röst sa inom mig ´ Just go with the flow´ vad ska ens det betyda? "Kyss tillbaka då" Harry tog avstånd från mina läppar för att säga orden men var snabbt på dom igen och kysste. Jag bara gjorde som han sa. Vi hade helt olika tempon, Harry kysste snabbt, medan jag kysste långsamt. Jag vet inte ens vad jag höll på med, men det kan vara bra. Jag är ju fortfarande dödskär i Niall, men om jag tar avstånd från honom och går över till Harry, kanske mina känslor för Niall försvinner och jag börjar få känslor för Harry? Kyssen avslutades och Harry log och lutade sin panna mot min "Du är en bra kyssare" Jag kände mig en aning stel av situationen. Alla vid bordet stirrade, så jag kände för att skämta upp stämningen Jag slängde divigt håret bakåt på ryggen med hjölp av min hand "Jag vet" Alla vid bordet började skratta, till och med Eleanor som verkar vara en helt annan människa. Alla skrattade, förutom Niall. Han bara gav mig en ovänlig blick jag helst hade velat slippa. Det är som att Niall har tagit över Eleanors beteende. 
 
 
"Ska du inte ta av dig dina kläder?" Jag tittade upp på Harry med en frågande min "Nej, jag menar..." Han slog handen för pannan i en pinsam-situation min och log "...ska du inte bada?" Jag skrattade "Jo, ska inte du?" Han nickade samtidigt som han ställde sig upp från sin solstol, som han verkade ha med överallt "Jo" Han drog av sig sin tröja och byxor, så att han stod i badbyxorna han haft under kläderna. Min blick fördes till hans mage, som var nästan full proppad med tattueringar. "Ser du något du gillar?" undrade Harry med ett leende. Jag tittade förvånat upp på honom. Aha, han trodde jag tittade på hans muskler, alltså hans sex-pack. "Nej. jag tittade på..." "Försök inte skylla det på något annat, jag vet att du trycker att jag är het" Jag fick bita mig hårt i läppen för att inte börja skratta. ´Jag vet att du tycker att jag är het?´ Snälla, den enda som är het är Niall. "Ställ dig upp" befallade Harry. Jag löd honom och ställde mig upp från min handduk. "Vi tar av den" mumlade Harry och drog av mig mitt linne "och den..." fortsatte han och tog av mig mina byxor, så att jag stod i bikini. "Och den här..." mumlade Harry och började knäppa upp min bikini överdel "Nej!" skrek jag och hoppade bakåt "Vad gör du?" skrattade jag och höll i bikinin, för att den inte skulle ramla av. Det var en bikini utan axelband. "Jag ville bara titta om du tillät mig" Han knäppte bikinin igen och jag gick direkt till poolen. Det blev tyst en lång stund från hans sida och jag tittade på honom. Han tittade ner på min kropp, och jag gav ifrån mig en suck "Sluta titta" Han mötte min blick innan han tittade ut över poolen. Jag doppade försiktigt foten i vattnet. Kallt. Kallt, kallt, kallt, kallt. Jag kände plötsligt två händer på min rumpa och sekunden där på var jag i vattnet. Jag dök snabbt upp ovanför vattenytan "Harry!" utbrast jag med ett skratt. "Flickvän i, pojkvännen kvar!" skrek Harry så att hela kvarteret kunde höra det och hoppade in i vattnet. 

Vad tycker ni om Harry och Nella, och kapitel?
//Nellie
Kommentera för mer!!

Kommentarer
Namn: Johanna

Neej inte Harry!!:( Niall o Nella skare va!!❤

Svar: Du får vad som händer;-) //Nellie
Hilda Nellie

Datum: 06 September 2013 Tid: 15:45
Namn: Maja

Meeeer jag föredrar Nella och Niall ;)

Svar: Tack så mycket!! Haha:-) //Nellie
Hilda Nellie

Datum: 06 September 2013 Tid: 16:51
Namn: mikaela

Jätte bra kapitel!! Såg ni en stor bokstav i början haha fuskar lite är ju på telefonen.. Men bra uppdateringar den senaste tiden!! Fortsätt så!!

Svar: Haha. Tack så mycket!! //Nellie
Hilda Nellie

Datum: 06 September 2013 Tid: 19:10
Blogg: http://edlit.blogg.se
Namn: frida

Hej, jättebra kapitel men kan lixsom inte Louis och Nella få ihop det? Lixsom kyssas, mysa osv ist för Harry!!!!! :( Snälla skriv lite mer om Louis oxå :( Inte bara Harry :(

Svar: Tack! Och ja, nu när.Niall och Nella gjort slut är det möjligt. Frågan är vart vi ska få in det i novellen men vi ska försöka. Det kanske inte kommer något med Louis så hoppas inte för mycket, men vi ska försöka få in det! Grejen är att vi skrivit några kapitel förväg, så lite av det är klara. Men vi ska verkligen försöka , lovar! :) Tack så jätte mycket för kommentaren! //Hilda
Hilda Nellie

Datum: 07 September 2013 Tid: 14:06

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback