Kategori: Forever And Always
Datum:

Kapitel 19 - Hurt

"Niall, du sover på soffan" Han stirrade på mig "Va?" "Jag tänker inte sova bredvid dig, ut ur sängen" Det tog några sekunder för honom att smälta det jag sagt, innan han lydigt gjorde som jag sa. Jag kastade då hårt hans kudde på honom, som han tog emot. Jag skulle precis ge honom ett täckte, då jag upptäckte att det bara var ett, inget mer. Jag suckade "Ja, godnatt" Jag la täcket över mig själv och la mig ner i den varma sängen. Niall stos kvar med kudden i famnen ett tag, innan han med långsamma, tysta, på något sätt sorgsna steg vandrade mot soffan. Jag kände mig inget annat än taskig när han gick iväg mot soffan ensam i mörkret, men när jag tänkte på telefonsamtalet med tjejen han haft försvann det. För att det var hundra gånger värre.
 
Jag vaknade upp till den välkända sången, födelsedagssången, som man brukar sjunga när man fyller år. Varför jag var sur på honom hade jag helt glömt bort, och jag öppnade ögonen och mötte Nialls leendes ansikte. Jag log tillbaka, och blickade sedan ner på brickan han hade placerat på sängkanten. Den var väl som min vanliga frukost, förutom det faktum att det var vindruvor och brownies formade som hjärta. Jag log mot honom och hävde mig upp på mina armbågar "Grattis på nittonårsdagen, min ängel" Jag log, och han böjde sig fram för att ge mig en lång kyss. "Tack..." Mumlade jag, med ett stort brett leende. "Så hur mår min prinsessa idag?" Jag log mot honom "Hon mår perfekt" Svarade jag med ett leende, och pussade honom lätt på kinden "Känner hon sig lika söt som hon ser ut?" Jag himlade lätt med ögonen med fortsatte ändå le stort "Hon har ingen aning om varför hon pratar i tredje person" Han skrattade kort och la sig ner bredvid mig "Hur mår min prins?" Han log "Han mår super" Jag tittade anklagandes på honom "Hey, det är min grej!" Utropade jag, han skrattade kort innan han la ena armen runt min midja och drog mig in för en kyss. Mitt i  kyssen kom jag att tänka på gårdagen, tjejen han pratade med i telefonen, och det faktum att han lämnade mig för att åka på en dejt mes henne på en restaurang. Jag avbröt kyssen, satte mig upp i sängen hastigt och blickade ner i mitt knä, då det kändes helt fel att kyssa honom. "Nella, gumman, vad är det?" Undrade Niall oroligt och la en hand över mina axlar. Jag suckade inombords, det är min födelsedag, jag kan inte vara sur på honom hela tiden. Jag gav honom ett tillgjort leende "Ingenting, bara hungrig" Niall verkade inte tro mig, då han tittade ännu mer oroligt på mig och rynkade pannan. "Nella, vanligtvis hade jag spelat med, och låtsas att jag inte såg att leendet var fejkat, för att du verkar inte vilja prata om det, men du ser för ledsen ut för att bara vifta bort det. Vad är det?" Jag suckade "Niall, det är verkligen inget jag vill prata om nu" Niall nickade långsamt, "Men om du vill prata om det vet du att jag är här?" Jag nickade snabbt och log, denna gången äkta, vilket han verkade se då hans oroliga ansiktsuttryck försvann och ersattes av ett lättat "Okej, ät du, jag ska bara göra i ordning en sak..." 
 
Bilens däck rörde sig snabbt nerför backen på vägen vi åkte på. Destinationen visste jag inte riktigt, men så länge det var Niall som körde spelade det inte riktigt någon gång. "Vart ska vi egentligen?" Frågade jag, då jag faktiskt bara suttit mig i bilen när han sa det, utan att fråga varför. "Det får du se" Berättade han bara kort med ett leende på läpparna. Tankarna om Niall och den där tjejen kunde inte sluta vandra i mitt huvud. Niall var säkert otrogen igen, vad skulle jag gör då? Lämna honom? Vi är ju gifta! Hur kan han göra något sånt?! Mitt i mitt tänkande så släppte Niall en handen från ratten och la den på min hand. Jag ryckte genast bort handen och flyttade så långt bort från honom som möjligt, då vi var i en bil. Niall tittade oroligt på mig "Okej, Nella, du har betett dig såhär nästan hela dagen, vad är det?" Jag suckade tungt, och lät orden bara falla ut ur munnen "Vem var den där tjejen?" Undrade jag tyst, men ångrade mig direkt efteråt. Jag vände huvudet mot honom för att titta om han hört något, hans reaktion. Han tittade bekymrat på vägen. Fint, han hörde. Hans blick mötte sedan min snabbt och landade sedan på vägen igen "Vad menar du?" Eftersom han hört, tänkte jag inte vifta bort det "Tjejen, du pratade med på telefonen igår kväll? Vem var det?" Niall suckade "Vad tror du om mig? Att jag har varit otrogen mot dig igen?" Ja, tänka sig att det gör jag. Finns liksom ingen annan förklaring. När han såg mitt ansiktsuttryck suckade han återigen "Babe, den där gången på konserten, det var ett misstag, okej? Det var bara så att du var inte där, jag behövde någon vid min sida. Sen gick hon bara fram och kysste mig, jag kysste tillbaks, jag vet faktiskt inte varför. Om jag skulle kunna vrida tillbaka tiden skulle jag göra det. För att visa det för dig kan jag göra vad som helst, jag kan raka av mig allt mitt hår, vad som helst. Det var bara ett misstag, och jag ångrar det oändligt mycket. Du vet att du är den ända i mitt liv, jag bryr mig om dig. Jag är ledsen för det. Men nu har jag lärt mig att jag inte klarar att vara utan dig, och jag skulle aldrig någonsin göra det stora misstaget igen" Jag låtsades som om jag inte hörde något, utan lät min blick nonchalant åka ut igenom bilfönstret. Inte ens efter den långa förklaringen hade han övertygat mig. "Vem var det då?" Undrade jag snabbt "Det kan jag inte säga" Suckade han tungt. "Då finns det inget bevisat,  Niall" Mumlade jag tystlåtet, en aning besviket. Att han inte anförtrodde mig med att säga det, jag trodde han litade på mig. Jag kände mig inte bara besviken, utan sårad.

Tror ni Niall ljuger??? FÖRLÅÅT för sen uppdatering...igen...vi ska verkligen försöka bättra! 
//Hilda
Kommentera för mer!!

Kommentarer
Namn: Felicia

Han fixar säkert en överrasknings fest! :D Hoppas jag....

Svar: Ja, kanske det ;) :D
Hilda Nellie

Datum: 01 April 2014 Tid: 22:19
Namn: Emma

Jättebra! Jag kan. Tänka mig att tjejen har något med Nella's födelsedagspresent att göra

Svar: Tack sååååå mycket! :) Möjligtvis... ;)
Hilda Nellie

Datum: 02 April 2014 Tid: 07:25
Blogg: http://novellfoton.blogg.se
Namn: Johanna

Tror att dom planerar ngt för Nells ;)xx

Svar: Haha, jaa, kanske det, kanske... ;) :D xx
Hilda Nellie

Datum: 02 April 2014 Tid: 07:45
Namn: Anonym

Gud vet inte om han ljuger! Hoppas att det var något med att ddom planerade något till Nellas födelsedag; )

Svar: Haha, tja, du får se ! ;)
Hilda Nellie

Datum: 02 April 2014 Tid: 21:19
Namn: Tilda

Frra komentaren var från mig (råkade bli anonym när jag skulle skriva Tilda)

Svar: Ok :)
Hilda Nellie

Datum: 02 April 2014 Tid: 21:20

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback