Kategori: Forever And Always
Datum:

Kapitel 22 - They Are Here

"Vad är det här för rum?" Mumlade jag nyfiket där en dörr stod på glänt och jag gick in och tittade. Det fanns inga möbler där ännu, bara en soffa och hela rummet var inte ens målat "Det är till vårt framtida barn, tills dess får vi använda det som ett rum där man kopplar av" Jag nickade kort, och kunde inte hjälpa rodnaden som dök upp på mina kinder. Han la armarna runt min midja och jag log, med tanken på att snart, någon gång i framtiden, kommer det finnas ett barn i det här rummet
 
"Här, min stackars ängel" Niall gick in i rummet, med en skål med soppa i händerna. Han ställde ner den i hans knä när han suttit sig ner på sänggaveln och smekt mig försiktigt på kinden. "Är du hungrig?" Jag nickade hastigt medan jag satte mig upp i sängen. Jag hade mått bättre, men sedan blev jag illamående igen. Niall förde en sked mot min mun och jag öppnade munnen. Jag kände mig som ett litet barn där Niall satt och matade mig. "Hur mår du?" Frågade han och jag log svagt "Bättre" Niall log och fortsatte mata mig "Så Danielle ringde mig..." Började Niall berätta och förde in en sked med soppa på i min mun. Jag nickade och försökte få ut ett bekräftande ljud   "...hon sa att hon och killarna var på väg" Jag fick anstränga mig för att inte spotta ut soppan i förvåning "Va? Men jag är ju sjuk!" Niall nickade "Ja, jag sa det, men dom sa att dom redan börjat åka. Men ta det lugnt tabletterna börjar nog värka snart" Niall la ifrån sig soppan och la sig bredvid mig. Han la armarna runt min midja och drog mig närmre honom. Hans varma andedräkt fläktade mot mitt ansikte, och jag log. "Då tycker jag att du ska göra i ordning något, du vet, mat" Han nickade "Ja, jag tänkte det. Louis i bakgrunden var noga med att berätta hur hungriga dom var, och att dom inte ätit lunch ännu" Jag skrattade vilket fick Niall att le stort "Ropa om du behöver något" Sa han snabbt innan han pussade mig på pannan för att sedan gå ut ur rummet mot köket.
 
 
"De är här!" Varnade Niall mig igenom att ropa det högt i hela huset. När jag inte bekräftade  på något sätt att jag hört ropade han det igen "Dom är här!" Jag gick in i vardagsrummet där han befann sig "Ja, Niall, jag hörde det första gången. Jag tror hela kvarteret gjorde det också" Han skrattade och la armarna runt min midja och började kyssa mig. "Mår du bättre?" Jag nickade "Har du gjort någon mat?" Han nickade "Kyckling med sås och ris" Jag nickade och pussade honom på kinden innan jag gick och öppnade dörren som knackade. Fyra killar och två tjejer gick in utan att säga något, och tittade sig omkring i huset "Det är stort!" Utbrast Harry gillandes, och Niall nickade och log mot dom "Så hur känns det att vara gift?" Undrade Liam, och påbörjade en helt annan diskussion. Niall ställde sig bredvid mig och la ena armen runt min midja och log mot dom "Det känns fantastiskt" Log Niall med någon sorts utan stolthet i rösten. Harry harklade sig och vände sig om med ryggen mot mig och Niall. "Ja, men kan inte ni visa runt här eller ska ni stå sådär hela dagen" Harry verkade konstigt nog sur när han sa det vilket fick alla att stirra på honom. Eller ja, stirra på hans rygg eftersom att han vände den mot oss. "Eh, okej..." Mumlade Niall oförståendes och började sedan påbörja någon slags utav rundtur i huset. 
 
"Så, på smekmånaden,  har ni gjort något-" Louis vickade på ögonbrynen "-mysigt?" Niall tittade upp på mig i ett ögonblick för att sedan möta Louis blick igen "Eh, ja, en hel del, vi har badat, myst framför teven mycket, bara pratat..." Louis suckade högt då Niall verkade ha en helt annan definition av mysa än Louis "Jag menade inte mysigt på det sättet" Niall stirrade först på honom, förståendes, innan han började fatta "Det är privat" Försvarade han sig snabbt innan han la armarna envist i kors. Jag tittade upp på Niall, lite blygt för att dölja rodnaden. Det var bara han och jag som visste svaret, vilket var ja. Niall log då han såg att jag rodnade och blinkade med ena ögat mot mig "Tack för maten, Nella, den var super god!" Avbröt Zayn samtalsämnet. "Det var faktiskt Niall som gjorde den" Alla stirrade chockat på Niall medan jag leendes tog upp några tomma tallrikar "Varför är alla så förvånade?" Utropade Niall oförståendes "Kanske för att senaste gången du försökte laga mat eldade du nästan upp Liams kök" Jag log större medan jag bar ut tallrikarna till köket, där de skulle diskas. Niall kom direkt efter mig för att lämna mer disk,och gav mig sedan en puss innan han försvann ut ur köket för att hämta mer disk. Jag drog upp ärmarna på tröjan jag hade på mig. Jag suckade djupt när jag såg märkena efter Kent, det var som om jag var märkt för livet. Med ännu en suck lät jag de tankarna glida ut ur mitt huvud och började istället diska. Niall kom tillbaka med några fler tallrikar "Ska jag hjälpa dig?" Jag skakade på huvudet och han log kort "Okej" Jag tittade förvånat på honom när han tog tag i mina händer, men jag log sedan när han försiktigt smekte blåmärkena "Stackars dig, du förtjänar inte dom här på något sätt. Ingen gör det" Han pussade på dom lätt "Jag vill döda Kent" Jag avbröt honom i hans pussande på blåmärkena igenom att kyssa honom lätt. Han log medlidandes innan han placerade en puss i mitt hår och gick sedan ut mot rummet igen, där han antagligen skulle hämta mer disk. Jag fortsatte diska, men avbröts ett tag senare av ett högt flämtande bredvid mig. Skrämt vred jag på huvudet och fick se Danielle, som tittade storögd på blåmärkena på mina armar. Snabbt drog jag ner ärmarna och stängde av diskvattnet. "Eh, hej, du skrämde mig" Skrattade jag nervöst, och hoppades att hon inte skulle ta upp ämnet, men såklart gjorde hon det "Herregud, Nella, vad har hänt?" Hon gick snabbt fram och tog tag i ena min arm och drog upp ärmen "Jag ramlade" Bortförklarade jag mig snabbt "Jag är inte dum, jag ser att någon har gjort så" Berättade hon snabbt innan hon gav mig en tveksam blick "Har Niall gjort det här?" Viskade hon förfärat fram och tittade oroligt in i mina ögon medan jag gav henne en blick "Nej!" Utbrast jag snabbt "Nella, slår Niall dig?" Viskade hon ännu en gång fram "Nej, det gör han inte!" "Vem har gjort det då?!"  "Vem har gjort vad?" Niall kom in i köket med disken och ställde det på diskbänken bredvid mig. Både jag och Danielle blev tysta och stirrade på varandra "Danielle, det var inte Niall, de-" Jag avbröt mig själv igenom att svälja hårt "Vad var inte jag?" Undrade Niall, helt vilse i vårt prat. "-det var var en annan kille, som jag var med innan Niall" "Men dom ser ju helt nya ut!" Sa hon oförståendes "Ja, för han typ dök upp och ja...du vet" Niall la armarna runt min midja då han börjat fatta vad vi pratade om "Så du har blivit slagen av ditt ex?" Jag nickade "Men gud, Nella, vad hemskt!" Hon gav mig en stöttande kram innan Niall började ge mig pussar i mitt hår, och Danielle började förstå att han nog ville vara ensam med mig "Men ja, okej, ledsen Niall, för att jag trodde det" Danielle gav oss ett kort leende innan hon försvann mot rummet där alla andra var, och verkade helt ha glömt anledningen varför hon gick in hit.  Niall vände mig då om och började kyssa mig. Jag la armarna runt hans nacke och hans armar hamnade tajtare runt min midja. "Jag skulle aldrig någonsin skada dig, det vet du, va?" Jag nickade och log mot honom "Ja, det vet jag"

Vad tycker ni?! :)
//Nellie
Kommentera för mer!!
 

Kommentarer
Namn: Johanna

Fett nice bros ;)

Svar: Haha, taack sååå mycket! :) :D
Hilda Nellie

Datum: 08 April 2014 Tid: 19:12
Namn: Felicia

Jätte bra! Blev skit förvånad når jag såg att du skrivit ett nytg kapitel! :)

Svar: Tack såååååå sjukt myckeet!! :)
Hilda Nellie

Datum: 08 April 2014 Tid: 21:10
Namn: Tilda

Såå himla bra!:)

Svar: Tack såååå hemskt mycket!! :)
Hilda Nellie

Datum: 08 April 2014 Tid: 21:29
Namn: Alice

Så sjukt braa, älskar alla kapitel!! :))
Vill veta mer om hon är med baaarn!! ;)

Svar: Åh, tack såååå sjukt mycket!! :) Det kommer du få veta ! :) ;)
Hilda Nellie

Datum: 11 April 2014 Tid: 08:15

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback