Kategori: Tied Love
Datum:

Kapitel 12 - She Is My Weakness


 "Harry is my boyfriend, not yours." Orden som Toby hade sagt ekade i huvudet 'He is a player, Olivia. I mean, I think he has kissed every girl on this island'. Jag tittade upp på Harry som mötte min blick "Oh, well then I am sorry..." Mumlade jag tyst, och gick med snabba steg iväg ifrån Harry, och Miranda. "Olivia, I-" Harry kom efter mig och tog tag runt min handled, i ett försök att stoppa mig. Jag slet åt mig min arm och vände mig hastigt mot honom "Don't touch me! How could I be so stupid, of course you didn't like me, I never want to see you again! You disgust me!" Skrek jag i hans ansikte innan jag vända mig om om gick med snabba steg i riktningen mot stugan, och hoppades att jag skulle hitta dit. Toby hade rätt, han är en player. 
 
Jag suckade djupt när jag såg Olivia gå iväg med snabba steg. Jag skulle ha stoppat henne, men jag visste att hon inte skulle bry sig vad jag sa. Jag vände mig om mot Miranda som log nöjt "Why did you say that? We are absolutely NOT together, ever" Fräste jag, vilket ledde Miranda till att le nöjt "I know, but she is gone now. And she won't come back, soooo, we could be together" Hon log, men jag bara stirrade på henne. Hon tror verkligen att jag gillar henne "Miranda, I don't like you, at all. I am sorry, but it's the truth, now if you excuse me, I have a girlfriend to comfort" Jag vände mig om, och gick med snabba steg mot tillbaka vägen till huset. Jag tror inte ens Olivia skulle kunna hitta tillbaka, men jag hoppades hon skulle. Efter fem minuter av gående så kom jag tillbaka till huset, där jag såg Olivias skor, till min lättnad. Huset var tyst och mörkt, och jag visste utan tvekan att Hayes och Toby hade gått och lagt sig, även fast klockan bara var nio. Jag gick direkt till Olivias rum, där Olivia höll på med något på golvet. Det såg ut som att hon vek sina kläder. "Olivia, about Miranda, she is a liar" Olivia tittade upp ifrån golvet, och suckade djupt när hon såg mig, och ställde sig upp och gick mot mig "You have to trust me, I would never, ever, do that to yo-" jag blev avbruten av att dörren smälldes igen i mitt ansikte. Jag stod kvar på min plats och bara stirrade på dörren "Olivia, she lied, I promise" Hon verkade ignorera mig "I love you" Viskade jag ut, och det gjorde jag faktiskt. Men de tre orden som jag sagt, svarade hon inte, vilket bröt mitt hjärta i två delar. Jag kände mig så svag där jag stod, tårögd utanför hennes rum, och bad om att hon skulle tro mig. Men, hon är min svaghet.
 
"I love you" Hörde jag han viska utanför dörren. Jag blev ledsen och arg på samma gång. Hur vågar han leka med mina känslor såhär? Och det värsta är att det funkar. Men han är den som ljuger, inte Miranda. Han ljuger just nu, när han står utanför min dörr och säger att jag måste tro honom, att han aldrig skulle göra så, och när han sa de tre orden. Just nu satt jag på golvet, och gjorde något jag borde gjort för länge sen. Men det är klart, jag visste inte att det bodde andra på ön då, och nu gör jag det. Jag packade mina kläder. Jag ska bort härifrån. Jag har alltid hängt kvar, tack vare Harry, men nu vill jag inte var kvar här med. Harry kan ta Miranda och de kan leva lyckliga i alla sina dagar, eller hur ordspråket nu går. Varför ska jag bry mig? Jag hörde Harry sucka, innan jag började höra hans fotsteg som gick iväg, ner för ståltrappan till källaren. Sedan hörde jag hur källardörren stängdes. Det här kanske var min enda chans. Jag drog igenom dragkedjan på den lilla väskan jag...lånat, den var verkligen inte stor, jag hade dessutom bara fem tröjor och fem byxor, som Harry köpt till mig, och outfiten jag hade när jag blev kidnappad. Jag smög ut igenom min dörr, och ställde väskan vid ytterdörren. Jag gjorde sedan tyst min väg till Toby's rum, där han låg och snarkade högt. Jag smög till skrivbordet, och började leta igenom det, i hopp om att hitta lite pengar, men lyckades inte direkt då allt jag hittade var pennor, och skrivtillbehör. Jag smög då vidare till det lilla bordet bredvid
sängen, där jag till min lättnad hittade £20, jag hoppades att det räckte innan jag gick till hans byxor som låg slarvigt slängt på golvet. Jag hukade mig ner, och letade i hans fickor, och hittade precis det jag letade efter, nycklarna. Jag la ner pengarna och nyckeln i fickan innan jag gick ut ur hans rum och mot Harry rum, eller ja, källaren. Jag tog ut nyckelknippan ur fickan, och letade efter den rätta nyckeln som passade i nyckelhålet, och öppnade. Där inne låg Harry i sin säng, och jag log mot honom, och gick fram till hans säng. Jag bedårade hans ansikte medan jag satte mig ner på mina knän. Han såg so söt ut när han sov, så oskyldig. Det känns hårt att erkänna det, men jag skulle sakna honom. Mycket. Jag placerade en mjuk puss i hans panna, vilket fick honom att mumla något i sömnen. Jag ställde mig då upp snabbt och gick ut, och stängde dörren, och lämnade den öppnad. Jag gick sedan upp till ytterdörren, och tog ut nyckelknippan igen, och öppnade dörren. Det kändes så plötsligt, att åka nu, utan förberedelse. Men detta kanske är den enda chansen jag får. Jag låste upp dörren, och gick ut, och andades in den svala kvälls luften. Jag stängde och låste dörren efter mig, innan jag skickade in nyckeln igenom brevluckan.  Jag tog pengarna från min ficka och la ner de i den lilla väskan i axeln, innan jag började gå, mot stranden. Efter fem minuter eller mer, så var jag framme där. Jag tittade upp längre upp, och såg samma hus som Miranda verkade ha sprungit ifrån för inte så länge sen. Och jag och Harry stod här nere på stranden. Jag bet mig själv i läppen innan jag gick till huset. 'Jones' stod det med stora bokstäver på dörrmattan. Japp, jag hade definitivt kommit rätt. Jag knackade lätt på dörren, det kanske var en aning oförskämt att komma och störa klockan tio på kvällen. Men vid synen av att alla lampor var tända i huset, så tror jag inte dom ens hade gått och lagt sig. Dörren öppnades och en man uppenbarade sig i dörröppningen. Han såg ganska ung ut, brunt hår, och han stirrade på mig "Hi, I am sorry if I disturbed but can I talk to Miranda if she is available?" Mannen synade mig uppifrån och ner innan han log "Oh, are you her friend?"  "N-" "MIRANDA! YOUR FRIEND IS HERE!" Jag suckade djupt inombords, och ville göra det på riktigt när Miranda dunsade ner ifrån trappan, och ställde sig vid dörren, och hennes pappa gick iväg "You?" Hennes röst var kall och otrevlig "Yes, me, hey I am sorry if i disturbed, but I just wanted help" Hon fnös och la armarna i kors "Why would I help you?" "Because if you help me, then I'll leave the island and you can take Harry" Hon började le "What did you want help with?" Log hon, nu trevligt. Jag log tillbaka, däremot var det fejk. "What is the fastest way to leave the island?" Hon formade läpparna till ett sträck och verkade tänka mycket "Well, there is a boat" Jag nickade ivrigt "It goes each half hour, so the next should go..." Hon vände sig om och tittade på klockan "In 20 minutes, but the last one is going twelve o'clock" "Where is it?" "If you go to left on the beach, then it isn't that far away" Jag log "Thanks" Hon log tillbaka "So that means you'll leave?" Jag nickade "Good, now get off my yard" jag himlade med ögonen, men gjorde som hon sa, och följde hennes instruktioner mot båten. 
Ooooch vi är igång igen!! :D Vad tycker ni?! ;)
//Hilda
Kommentera för mer!!

Kommentarer
Namn: Johanna

Äääääääännnnnnttttttllllliiiiiiiiggggeeeeennnnn❤️

Svar: Taaaaaaaaaaaaaaaack!!! :D :) ❤️
Hilda Nellie

Datum: 20 Augusti 2014 Tid: 18:37
Namn: Bella

Jättebra! :) längtar till nästa! :) förlåt att jag frågar igen och tjatar. Har ni skrivit lite till på min Liam oneshot? :) är ni fortfrande på samma ställe? :) förlåt att jag är jobbig och tjatig :( kram på er tjejer! :)

Svar: Tack såååååå hemskt mycket!!! :) Och ja, tyvärr fortfarande på samma ställe :/ Men vi ska försöka skriva mera! :) Kram! :)
Hilda Nellie

Datum: 21 Augusti 2014 Tid: 00:06
Namn: Tilda

Asså äntligen efter tre skitjobbiga veckor!!!!! Skönt att ni e tillbaka❤️

Svar: Tack sååååå hemskt mycket !!!!! :D Skönt att vara tillbaka :) :D ❤️
Hilda Nellie

Datum: 21 Augusti 2014 Tid: 16:50
Namn: Anonym

Ååh hade nästan glömt bort, men gud vad jag längtat! Komigen nu!! Avsnitt 13 snälla :P

Svar: Tack sååååååååååååä fruktansvärt mycket! ! :) :D
Hilda Nellie

Datum: 23 Augusti 2014 Tid: 22:58
Namn: Sofia

Och så råkade jag vara anonym igen! Men nej avsnitt 13 :P Komigen ni äger!

Svar: Haha :P :D och taaack !!! :)
Hilda Nellie

Datum: 23 Augusti 2014 Tid: 22:59
Blogg: http://allineedihave.se
Namn: Anonym

Sååå bra!! Mera nu tack!!

Svar: Tack sååååååååååå himla mycket!!!! :) :D
Hilda Nellie

Datum: 23 Augusti 2014 Tid: 23:52
Namn: Anonym

Bra att ni är tillbaka 😊 Jätte bra kapitel 💕

Svar: Tack såååååååå otroligt mycket! !! :) :D
Hilda Nellie

Datum: 24 Augusti 2014 Tid: 10:27
Namn: roxanna

Lika bra som vanligt 😱

Svar: Tack såååååå hemskt mycket!!!!! :) :D
Hilda Nellie

Datum: 24 Augusti 2014 Tid: 10:54
Namn: Lisa

Jätte bra kapitel, skönt att ni är tillbaka 💕

Svar: Tack såååå super mycket !!! :) :D💕
Hilda Nellie

Datum: 24 Augusti 2014 Tid: 20:45
Namn: Mikaela

Jätte bra!!! Länktar tills nästa

Svar: Tack sååååååååå mycket!!! :) :D
Hilda Nellie

Datum: 24 Augusti 2014 Tid: 21:27

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback