Kategori: Tied Love
Datum:

Kapitel 13 - On My Way


"Oh, are you her friend?"  "N-" "MIRANDA! YOUR FRIEND IS HERE!" Jag suckade djupt inombords, och ville göra det på riktigt när Miranda dunsade ner ifrån trappan, och ställde sig vid dörren, och hennes pappa gick iväg "You?" Hennes röst var kall och otrevlig "Yes, me, hey I am sorry if i disturbed, but I just wanted help" Hon fnös och la armarna i kors "Why would I help you?" "Because if you help me, then I'll leave the island and you can take Harry" Hon började le "What did you want help with?" Log hon, nu trevligt. Jag log tillbaka, däremot var det fejk. "What is the fastest way to leave the island?" Hon formade läpparna till ett sträck och verkade tänka mycket "Well, there is a boat" Jag nickade ivrigt "It goes each half hour, so the next should go..." Hon vände sig om och tittade på klockan "In 20 minutes, but the last one is going twelve o'clock" "Where is it?" "If you go to left on the beach, then it isn't that far away" Jag log "Thanks" Hon log tillbaka "So that means you'll leave?" Jag nickade "Good, now get off my yard" jag himlade med ögonen, men gjorde som hon sa, och följde hennes instruktioner mot båten. 
 
Efter ett tag var jag framme, och jag satte ner mig väska och tittade runt i området med en djup suck, man såg båten långt borta, och det skulle nog dröja fem minuter eller så tills den var här. Jag såg en liten hytt längre bort, och jag gick fram. "Hi, do you buy tickets here" Undrade jag, och tittade in i hytten. En kille satt med fötterna på bordet inne och läste en tidning. Han tittade upp på mig, och observerade mig noga, och jag svalde hårt, bara hans blick gjorde så att jag kände mig obekväm. "Yes, darlin', that would be here" Han log innan han la ifrån sig tidningspappret. "One ticket then..." Mumlade jag ut, och han nickade "2" Sa han bara enkelt, och kort, och jag letade ett ta i min väska på axeln innan jag tog ut summan och gav den till honom. Han gav mig då en papperslapp, och jag log "Thanks" Han tog bara upp tidningen och började läsa igen. Jag rynkade på pannan innan jag gick en bit ifrån, och läste på papperslappen. 'Boat ticket. Departure at 10:00' Jag tittade framför mig och såg att båten var framme. Jag stod och väntade ett tag tills bommarna hade öppnats, då gick jag ombord, och ställde mig och tittade ut mot havet. Jag bara beundrade kvällshimlen en stund. Den var blå, lite gul, lite orange, och lite rosa. Jag stod där ensam ett tag tills jag hörde en röst bakom mig "It's beautiful, isn't it?" Jag vände mig huvud mot den mörka rösten och såg en brunett kille med vänliga bruna ögon le åt mig. Jag log tillbaka "Yeah..." Mumlade jag tyst, och vände på huvudet tillbaka. Killen ställde sig bredvid mig och det blev tyst ett tag "So, what are you doing here so late?" Jag tittade på honom "well, since I am on the boat, I clearly want to get away from the island" Han skrattade lågt "I mean, why late now? And why do tou want to get to the other side?" "Well, it is a small island..." Mumlade jag, och hoppades att jag hade rätt, vilket jag nog hade med tanke på att killen nickade långsamt. "Oh, my name is Alex by the way" Han räckte ut sin hand och jag log och skakade den "Olivia, nice to meet you" Han log snett "The same to you, Olivia" Han böjde sig ner och kysste min han, och jag fnittrade omedvetet, och när jag märkte det så slog jag handen för munnen. Han log "Cute, funny, and nice. I am gonna have to ask about your number, Olivia" Jag skakade på huvudet "I am not that easy, Alex" Jag såg hur han log snett igen "Oh, playing hard to get, huh? Well, I am playing hard to get rid of" Jag log, men skakade på huvudet "Do you have any better pick up lines?" Han log mot mig "Excuse me, but do you have a patch, because I scraped my knee when I fell for you" Jag log och skakade på huvudet "Cheesy" Påpekade jag och han log, och blinkade med ena ögat "I know you like it" Mitt leende försvann när hela den här konversationen om repliker påminde mig om Harrys och min första dejt. "What is it, love?" Jag blev ännu ledsnare när han sa 'love'. Det låter bara rätt när Harry säger det, även om det inte borde. "Yes" Jag tvingade på ett leende, och han log tillbaka. Jag saknar Harry redan. Men nu sitter han säkert med Miranda och har jätte roligt.
 
 "I hate you, Miranda!" Utbrast jag högt, medan jag sprang fram och tillbaka i mitt eget rum, och packade ihop det sista saker "Come on! That Olivia girl is long gone, and now you and I can be together" Hon log och gick närmre mig, och jag puttade iväg henne. Miranda har förföljt mig ända sen jag flyttade hit, hon går mig på nerverna med allt sitt snack om att jag är hennes pojkvän, vilket jag självklart inte är. Hon bara hade dykt upp här och berättat allt som hänt under dessa två timmar jag sovit.
- flashback- 
Mitt på natten ringde dörrklockan, och jag var tvungen att ta det. Konstig nog var källardörren öppen. Jag rynkade på pannan när jag såg husnyckeln på golvet nedanför brev inkastet, men bestämde att ignorera det, och bara tog upp den, innan jag låst upp dörren med den. Utanför stod Miranda med ett leende och jag suckade, och stängde dörren igen. Jag började gå tillbaka till mitt rum, men avbröts av att hon knackade som en dåre på dörren. Argt gick jag tillbaka och öppnad den "Really?! On the middle of the night? What do you want?" Hon log "Well, you know your little girlfriend" Jag rodnade när hon sa flickvän. Vi var väl inte riktigt tillsammans, men det kunde fortfarande få mig att rodna. "Olivia, what about her?" Miranda fnissade, men inte sött som Olivia gör, utan istället bara väldigt irriterande, och jag himlade med ögonen "Well, she is gone now, so when she is out of the picture, you and..." "Gone? What do you mean 'gone'?" Undrade jag med en rynkad panna "Well, she believed me when I said that you cheated, and she left" Jag fnös "Yeah, sure, she doesn't know how to get away from the island, she is sleeping in her bed" "She asked me how she could get away from the island, I answered her, simple as that" Jag gick snabbt till Olivias rum, och bara ignorerade  det faktum att Miranda var vid dörröppningen. Jag knackade lätt på dörren "Olivia?" Jag kikade in, och det kändes som om någon hade slagit till mig hårt i magen, när jag insåg att hon inte var där. Jag svor för mig själv medan jag vände mig om mot Miranda som fortfarande stod i dörröppningen "Where did she go?!" Utbrast jag högt "Calm down, she took the boat. Why do you care?" Jag ignorerade hennes fråga, och sprang till källaren som jag sov i, och packade ihop mina saker det snabbaste jag kunde. Miranda kom ner och ställde sig i dörröppningen till källaren "Why are your room in a cellar?" "Not your buisness" Fräste jag surt innan jag fortsatte att packa. 
-end of flashback- 
"Harry where are you even going?!" Skrek hon, och jag suckade "After Olivia!" Miranda fortsatte att skrika på mig, och efter ett tag kom Toby och Hayes in i rummet, Hayes verkade precis vaknat, likaså Toby, fast han hade ett glas vatten i händerna "Harry, where are you going?" Undrade Toby "And what is Miranda doing here?" Frågade Hayes, då både han och Toby visste hur mycket hon stör mig. "Olivia escaped" Hayes och Toby tittade storögd på mig "What?! When?" "Tonight, I am going after her" "Good" "What do you mean escaped?" Undrade Miranda, vi hade nästan glömt att hon stod där "Nothing, mind your own buisness" Jag började gå mot dörren, och Toby började dricka hans vatten"I can't believe that you chose that idiot to be your girlfriend over me!" Toby spottade bokstavligen ut vattnet och började hosta efter, medan Hayes stirrade chockat på mig "Excuse me? His what?!" Utbrast Toby, och jag suckade "You heard her" "But what, when, how, Harry you can't-" Jag avbröt honom "Goodbye" Sa jag snabbt och gick ut igenom dörren. På väg mot Olivia. 
Vad tror ni kommer händaa? :)
//Nellie
Kommentera för mer!! :)

Kommentarer
Namn: Felicia

OMG!! As bra ju!! Älskar att du tagit vissa karaktärer från teen wolf, det är min favorit serie :D

Svar: Tack såååååå otroligt mycket!!! Det är min favorit serie med!! :D :)
Hilda Nellie

Datum: 24 Augusti 2014 Tid: 22:14
Namn: Bella

Jättebra! :) att Harry eller Toby kommer efter henne och tar med henne tillbaka. Eller att Oliva går till polisen eller åker raka hem. Det skulle jag göra om jag var hon. :) men längtar till nästa! :) kram! :)

Svar: Tack sååååå fruktansvärt mycket!!! Och kaaaanske ;) kram ! :)
Hilda Nellie

Datum: 24 Augusti 2014 Tid: 22:23
Namn: Johanna

Men halåå mer nu!? Ni kan ju inte sluta sååå!!!

Svar: Hahaa :D :)
Hilda Nellie

Datum: 25 Augusti 2014 Tid: 15:35
Namn: Sofia

ÅÅÅH JAG VILL HA MERA! Hon kan ju inte sticka, Harry måste ju hitta henne och ta tillbaka henne för det ska vara sååå åååh jag blir så ledsen :(

Svar: Taaaaack sååååå mycket!!! :D :)
Hilda Nellie

Datum: 26 Augusti 2014 Tid: 08:41
Blogg: http://allineedihave.se
Namn: Lisa

Jätte bra kapitel ☺️

Svar: Tack såååååå super mkt!!!! :D :)
Hilda Nellie

Datum: 26 Augusti 2014 Tid: 17:28
Namn: Anonym

Jätte bra

Svar: Tack sååå otroligt mycket !!! :D :)
Hilda Nellie

Datum: 27 Augusti 2014 Tid: 19:59

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback