Kategori: Forever And Always
Datum:

Kapitel 2 - The Perfect Dress

 Sedan vände jag mig om mot Niall, som var helt röd om kinderna. Åh, jag skulle så gärna vilja kyssa honom, eller åtminstone pussa honom. Men jag kände att kyssa honom en gång framför dom räcker. Jag gav honom ett leende "Hej då" Sa jag sedan, innan jag stängde dörren, då killarna började tjuta igen. Jag himlade lätt med ögonen, ändå med ett leende, innan jag vände mig om mot dom "Let's go, girls!" 
 
Jag stod i provhytten, och granskade klänningen jag bar. Den var väldig väldigt vacker, men för lång. Det kändes som om att om jag skulle börja gå skulle jag snubbla. "Nella, går det bra där inne?" Hörde jag Perries röst utanför provhytten. Jag drog upp skynket och när de såg klänningen pep dom förtjust "Är den inte perfekt?!" "Den är fin, men jag tror inte jag kan gå i den" Danielle tittade undrandes på mig "Varför inte?" "Nej, jag menar jag kan verkligen inte gå i den, bokstavligen, den är för lång" Danielle nickade, och skrattade kort för hennes missuppfattning "Jaha, men vi kan be någon komma hit och hjälpa till" Jag skakade på huvudet "Nej, det är inte nödvä..." Jag hann inte säga klart meningen jag nyss börjat förrän Danielle och Perrie hade försvunnit mot någon som jobbade här. Jag suckade, innan jag vände mig om mot spegeln. Klänningen måste vara perfekt, likaså bröllopet. Jag är så nervös inför det. "Vi hittade någon!" Jag vände mig om och såg Danielle och Perrie komma gåendes med en kille. Eller ja, killen gick inte, han blev puttad utav Danielle. "Vad ville ni ha hjälp med?" Sa killen och tittade både förvirrat och undrandes på oss. "Hon måste hitta den perfekta klänningen"  "Åh" Killen mötte förståendes min blick "Okej, men då tycker jag du borde testa den här först. Det här är liksom en original klänning så igenom att du testar den här vet vi vilket mått runt midjan och höfter du har, om det är för litet så kan vi testa en större och få fram den perfekta storleken, och sen kan du förklara lite vilka klänningar du gillar" Killen babblade på, och jag bara nickade och låtsades hänga med i allt prat, innan han räckte mig en klänning. Jag tog emot den med ett leende innan jag gick in i provhytten, och bytte om...
 När jag var klar öppnade jag skynket, och killen granskade mig från topp till tå, innan han gick fram mot mig "Tja, storleken var väl bra, förutom att det var för stor midja" Hans händer hamnade plötsligt på min midja, vilket fick min blick obekvämt att möta Danielle och Perries. De bara ryckte på axlarna. "Det kan man ju såklart ordna med ett band runt midjan, så det inte ser så slappt ut" Menade han, "Vilka klänningar gillar du?" Undrade han, medan hans händer fortfarande var på min midja, och bara irriterade mig "Helst tajta, och sen nedanför höften typ lite pösig kanske..." Mumlade jag, lite osäker på min egen smak "Okej, jag tror jag har den perfekta klänningen för dig" Nöjt log jag mot Danielle och Perrie, men min blick med dom kapades direkt när jag såg Niall stå en bit bort, och stirrade på oss med armarna i kors. Jag log större, och vinkade glatt, men han vinkade inte tillbaka. När jag drog bort killens händer från mig och gick mot honom förstod jag varför. Hans blick bara skrek avundsjuka, och det var som om han inte ens märkt att jag hade gått mot honom, och stod nu bredvid honom. Han bara stirrade kallt på killen, som efter ett tag försvann in i lagret. "Vad höll han på med?" Niall tittade argt bort mot dörren han gått in igenom. "Niall, ta det lugnt, han bara hjälpte mig" Mumlade jag ut. Hans blick mötte min, och hans ögon var svarta av avundsjuka. "Hjälpte? Hur hjälper man en person igenom att kärleksfullt lägga händerna på någon annans midja" Jag suckade, innan jag omfamnade honom i en kram. Däremot var det som att krama en staty, då han bara stod helt stilla och rörde sig inte "När ska du förstå att du är den enda för mig, och det finns ingen annan. Du måste sluta inbilla dig saker, Niall" Jag kände hur hela hans kropp slappnade av, och sekunden därpå kände jag hans armar runt mig "Förlåt, Nella." Mumlade han in i mitt hår, jag avbröt kramen för att möta hans blick "Vänta lite, vad gör du här?" Han höjde ena ögonbrynet "Så du vill inte att jag ska vara här?" "Det sa jag aldrig" Berättade jag, han log. "Jag ville bara titta hur det gick" Jag nickade instämmande, och gav honom ett kort leende "Japp, det går bra. Men du får inte se klänningen förrän bröllopet, så gå innan den där killen kommer tillbaka med den" Han suckade, men log förståendes "Okej, sweetie, jag går" Oskyldigt räckte han upp händerna i luften, och backade mot dörren. "Vänta du glömde något" Niall stannade och tittade frågandes på mig "Vad?" Jag gick snabbt mot honom och  innan jag pressade mina läppar mot hans. Han verkade inte alls ha något emot det då han la armarna runt min midja, och tryckte mig närmre honom. Efter kyssen backade jag från honom, och han log mot mig "Ses sen" Log han. Jag nickade i stämmande, innan jag log tillbaka, och började gå mot provhytten.
 
 
"Så du hittade en klänning?" Stolt nickade jag på huvudet, samtidigt som ett okontrollerat leende svepte över mitt ansikte, när jag tänkte mig själv gå ner för altaret i den. Niall nickade kort, och gick fram emot sängen där jag ställt påsen. Han tog tag i påsen och försökte kika ner, men hann knappt titta ner i den förrän jag snabbt hade ryckt åt mig den "Du får inte se!" Utbrast jag, Niall suckade "Varför inte?" "Inte förrän bröllopet" När jag yttrade ordet bröllopet sprack Niall upp i ett stort leende. "Imorgon är det" Påminde han mig, samtidigt som han la sig ner bredvid mig i sängen. Jag log stort mot honom "Jag längtar" Niall sträckte sig fram emot mig för att ge mig en kyss "Däremot kommer jag ramla i klackskorna" Berättade jag när Nialls läppar nuddade mina. "Nej då, det kommer gå bra" Pressade han sina läppar mot mina, medan hans hand åkte upp och strök försiktigt bak mitt hår. "Vi kanske borde gå nu" Mumlade jag efter kyssen, han nickade instämmande "Vi vill ju inte bli sena till våran egen svensexa och möhippa" Jag nickade kort, innan jag ställde mig upp från sängen. "Tar du min väska, Niall?" Undrade jag medan jag gick mot dörren "Självklart, sweetie" Hörde jag Niall bakom mig. Jag öppnade ytterdörren åt honom, vilket han tackade mig för igenom att ge mig ett varmt leende och en snabb puss på munnen när han gick förbi mig. Jag log, innan jag stängde dörren till vårt hem, och låste. Därefter gick jag mot bilen och satte mig i den, medan Niall höll på att lägga in väskorna i bakluckan. Jag satt och väntade tålmodigt i bilen, tills Niall öppnade dörren och satte sig på andra sidan. Bilen startade, och Niall började då köra ut bilen från våran parkeringsplats. Niall log smått mot mig, och tog försiktigt tag i min hand som låg helt fritt i mitt knä. Jag log tillbaka, och tog ett hårdare tag runt hans hand. "Mot hotellet"
 
Vad tycker ni om andra kapitlet!? :)
//Nellie
Kommentera för mer!!

Kommentarer
Namn: Bella

Jättebra :)

Svar: Tack såå mycket!! :)
Hilda Nellie

Datum: 14 Februari 2014 Tid: 18:50
Namn: Tilda

Jätte bra! Lite kort bara:/ men jätte bra!:)

Svar: Tack såååå jäätte myyckeet!! :D Och ja, kort var det, förhoppningsvis blir nästa längre :)
Hilda Nellie

Datum: 14 Februari 2014 Tid: 21:00
Namn: Johanna

Super bra precis som vanligt!!:) xx

Svar: Tack såååå jätte myycket!! :) :D xx
Hilda Nellie

Datum: 15 Februari 2014 Tid: 10:39
Namn: Roshan

As bra älska den men litte kort men det gör inget bara jag får mer för jag längtar sååååå !! <3

Svar: Tack ssååå enormt myckeeettt!! :D :) <3
Hilda Nellie

Datum: 16 Februari 2014 Tid: 15:58

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback