Kategori: Forever And Always
Datum:

Kapitel 4 - Turn Around

"Nej, det behövs verkligen inte" Försäkrade Nella dom, med ett nervöst skratt på slutet av meningen, och en röd rodnad på hennes kinder. Jag skulle vilja vara ensam i ett hotellrum med henne, bara hon och jag. Men det var ju såklart en möhippa och en svensexa, egentligen ska vi inte ens se varandra på kvällen, men jag skulle aldrig stå ut med det.
 
Jag vaknade av solen, som letade sig igenom det stängda draperiet. Trött mumlade jag ut något medan jag tog tag i den vikta kudden bredvid mig och gömde mitt ansikte i det. "Nella...?" Jag vände mig om i sängen, och märkte då att Danielle och Perrie låg på golvet med sina täcken och sov, och jag var den enda som låg i sängen vi skulle dela på. Danielle sov, medan Perrie tittade på mig "Vad gör ni på golvet?" Viskade jag medan jag satte mig upp i sängen "Vi försökte ligga i sängen, men du tog ju all plats" Berättade Perrie med ett skratt "Va?" Undrade jag, medan jag satte mig upp i sängen, och stirrade på henne "Ja, hur kan Niall dela säng med dig utan att ramla ur?" Jag ryckte på axlarna "Jag visste ju inte ens att jag gjorde det" Vi blev avbrutna av ett högt pip från en av mobilerna som låg på soffbordet. Perrie sträckte sig efter den som pipit, vilket var Danielles mobil. Perrie tittade på mobilen, och sedan upp på mig " Jag fick världens bästa idé!" Utbrast hon, och skrattade lite, innan hon ställde sig upp från golvet och hoppade ner bredvid mig "Titta" Hon räckte mig mobilen, och jag tittade på den och läste ett sms
Från: GULLEGRIS <3
Godmorgon älskling, hur har du det?
Vi både fnissade, när vi tänkte på exakt samma sak. Jag låste upp mobilen, och slog in Danielles enkla kod, 5555. "Okej, så vad ska vi skriva?" Undrade Perrie "Något sjukt" "Godmorgon din omogna banan med extra vispgrädde?" Jag fick anstränga mig för att inte skratta rakt ut, likaså Perrie, så det blev som små fnissningar. Jag knappade in det hon sagt, innan jag skickade, vilket fick oss både att gräva ner våra ansikten i kuddarna. "Danielle kommer döda oss när hon vaknar" Fnissade Perrie fram. Jag kunde inte hindra mig från att skratta mer, men vi både slutade skratta när ett sms ramlade in i mobilen och vi läste med nyfikenhet.
Från: GULLEGRIS <3
Eh, okej? Hur mår du? 
Vi log, "Skriv bara något sjukt om något" Jag nickade instämmande.
Till: GULLEGRIS <3
Jag mår lika bra som en utter i ett sommar regn i ett vackert höst väder på vintern.
Perrie fnissade när hon läst klart, "Det där blev komplicerat" Jag fnissade "Vad gör ni?" Vi både tittade skrämt på varandra när ni hörde Danielles röst "Inget" Danielle tittade storögd på oss "Det där är min mobil!" Hon kastade sig efter den, och började läsa meddelandena. Medan jag och Perrie skrattade som besatt, drog Danielle häftigt efter andan "Nej, nu är ni så taskiga! Han tror att jag fått en kokosnöt i skallen!" Jag skrattade mer åt hennes sätt att beskriva att hon var galen "Jag vet inte vad jag ska skratta mest åt, hans reaktion till meddelandena eller det faktum att han heter gullegris på din mobil" Skrattade jag fram, och alla tre skrattade mer. Danielle fnissade "Jag fick ett svar" Jag och Perrie kastade oss fram för att läsa det 
Från: GULLEGRIS <3
Mår du riktigt bra idag? Ska jag komma?
Alla skrattade "Jag berättar att det var ni" Sa Danielle innan hon började skriva på mobilen "Jaja..." Mumlade Perrie, innan hon suckade lätt, och gosade ner sig i sängen. Min mobil, som låg på soffbordet, började vibrera. Jag ställde mig upp från sängen, och gick fram och tog den. 
Niall. Jag log för min själv, innan jag svarade "Hej" Log jag "Hej" Hörde jag hans röst, vilket fick mig att le stort, samtidigt som fjärilarna i magen väcktes till liv. Han andades in "Idag händer det" Jag log för mig själv "Jag är så lycklig" "Det kan ändå inte slå mitt rekord" Jag log smått "Inte? Jag h..." Jag avbröts av något i bakgrunden "Niaaaaaallll, vem pratar du meeeeeed?!" Jag hörde han sucka "Åh nej" Jag skrattade "Nella! Är det Nella?! Hej Nella! Hör du mig?" Jag fnissade "Ja, jag hör dig" "Hur mår du?" Undrade Louis "Louis! Ge mig tillbaka min mobil!" Jag hörde hur dom sprang runt i rummet, sedan hur någon annan tog luren "Hej igen, Nella, ehm, det var Louis inte jag" Jag log "Jag förstod det" "Vem pratar han med?" Hörde jag Harry i bakgrunden "Nella" Svarade Louis "NIAAALLL, DET ÄR DIN FLICKVÄÄN SOM PRATAAAR, VEM PRATAR DU MED I TELEFOOONEN?!" Tjöt Harry, med en väldigt ljus röst, i hopp om att jag skulle tro att set var en annan tjej där. Niall suckade, innan jag hörde hur han låste någon dörr. "Jag gick in i badrummet och låste" Berättade han, och hans röst ekade mellan väggarna "Bra" Log jag "Men, hur mår du, sweetie? Jag saknar dig" De tre sista orden sa han lite tystare, med en liten sorgsen ton. Jag log "Jag mår bra, men jag saknar dig med" "Jag kunde nästan inte sova inatt utan att du var bredvid mig" Jag log "Du är så söt. Men Niall, tycker du jag tar upp mycket plats i sängen?" Han tvekade lite "Inte så mycket" "För Danielle och Perrie tvingades ligga på golvet" Niall skrattade. "Jag älskar dig" Sa han plötsligt, väldig stor kontrast mellan samtalsämnena. "Jag älskar dig med" 
 
 
 
Jag rullade nervöst in läpparna och tittade på min spegelbild. Klänningen passade bra till håret, som var fixad i en fin frisyr "Tack så mycket hörni" Sa jag leendes, och vände mig om mot Perrie och Danielle. De log som ett varsågod "Jag vet inte vad jag skulle ta mig till utan er" Log jag, och gick mot dom för att kramas. De kramade om mig "Du förtjänar det bästa bröllopet någonsin" Jag skrattade, inte för att något var roligt, utan bara för att jag var så lycklig. "Han blir din för alltid nu" Vickade Danielle på ögonbrynen. Jag log större "Nella!" Min mamma dök upp bakom mig med pappa några meter bakom sig "Det är dags" Nervöst andades jag in, för att sedan långsamt andas ut "Okej" 
 
Jag stod vid altaret, och stirrade nervöst på Liam, Zayn, Louis och Harry. De hade alla kostymer, och tittade bortåt där Nella skulle komma gåendes. "Åh, jag är så nervös, jag kommer vara med henne för alltid. Jag är så lycklig men ändå så nervös, tänk om jag gör något fel" Louis tittade menandes på mig "Niall, käften och vänd dig om" Han tog tag i mina axlar och vred mig mot gången. Där var hon. Den vackra klänningen satt perfekt på henne, hon var vacker som alltid. Nervositeten rann av mig, och jag synade henne uppifrån och ner med ett leende. Hon log tillbaka. Just då försvann allt runt omkring oss. Det var bara hon och jag, när hon gick mot mig. Vinden blåste lätt i hennes hår, och jag kunde verkligen inte släppa blicken ifrån henne. Jag tror det var bara jag som såg, att hon var väldigt nära att ramla i de höga klackskorna. Jag började le, och tittade ner i marken, för att försöka dölja att jag höll på att börja skratta.
Tillslut hade hon kommit fram till altaret, och Johan, hennes pappa, gick och satte sig bredvid Maria. Jag blickade ner på henne, och mötte sedan hennes blick igen "Du är så vacker" Hon rodnade lätt "Tack, du med" Jag log större, och vände mig sedan mot prästen, som skulle viga oss. 

Vi kommer nog inte beskriva själva vigseln så mycket, hoppas det är okej :) Ingen kom direkt på något där. Men nu vill jag verkligen höra vad ni tycker!! :) Kommentera.
//Nellie
Kommentera för mer!! :) 

Kommentarer
Namn: Tilda

Såååååå spännande!! Jätte bra!:)

Svar: Tack sååå jäättteeee myyckeeeet!! :) :D
Hilda Nellie

Datum: 18 Februari 2014 Tid: 19:23
Namn: Johanna

Åååå va bra!! Men jag fick inte upp några bilder, det blev bara som små ihåliga fyrkanter?:( Hoppas nästa del kommer snabbt!, längtar som in i attan på den :D <3 xxx

Svar: Tack sååååååå jäätte mycket! :) Testa att ladda om sidan, det kanske funkar :) <3 xxx
Hilda Nellie

Datum: 18 Februari 2014 Tid: 20:50
Namn: Bella

jättebra :)

Svar: Tack såå mkt!! :)
Hilda Nellie

Datum: 18 Februari 2014 Tid: 22:13
Namn: Anonym

Jag det inte hände något på bröllopet? Ksk Kent kommer eller något sånt

Svar: Kanske det, kanske inte :)
Hilda Nellie

Datum: 19 Februari 2014 Tid: 23:34
Namn: Roshan

Wow så gullig och nåda kapitlen är as bra
Ni gör ett väldigt bra jobb <3

Svar: Åh, tack sååååå jätte mycket!! :) :D <3
Hilda Nellie

Datum: 20 Februari 2014 Tid: 09:41

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback