Kategori: Forever And Always
Datum:

Kapitel 5 - Take Care Of Her

Tillslut hade hon kommit fram till altaret, och Johan, hennes pappa, gick och satte sig bredvid Maria. Jag blickade ner på henne, och mötte sedan hennes blick igen "Du är så vacker" Hon rodnade lätt "Tack, du med" Jag log större, och vände mig sedan mot prästen, som skulle viga oss. 
 
"Wow..." Mumlade Niall ut, medan han synade nig uppifrån och ner. Jag hade bytt om från bröllopsklänningen till en lite mer utav fest klänning. Den var kort, och tajt, men ändå kände jag mig bekväm i den. Jag log, och tittade ner på den. "Är den okej?" Niall skrattade, innan han blickade ner på den igen. "Okej? Jag älskar den, du är..." Han tog ett steg närmre mig "...sexig" Viskade han in i mitt öra, för att förhindra att dom andra inte skulle höra. Jag såg på honom, och pressade mina läppar mot hans, men endast i en snabb puss. Niall verkade ändå nöjd med den, och tog tag i in hand "Ååhh, min lilla gumma!" Mamma rusade fram mot mig, och placerade sina händer på mina kinder. Pappa kom lite efter och ställde sig bredvid henne "Mamma..." Mumlade jag lite förnedrat innan jag drog bort hennes händer från mitt ansikte "Min lilla flicka, du växer upp så snabbt. Det känns som igår du just lärde sig cykla. Åh jag saknar den tiden" Niall log mot min mamma "Ingen fara, fru Roach, det kommer barnbarn" Jag rodnade, och blickade ner på mina klackskor. "Ja, det hoppas jag. Men Niall, du vet vad jag sagt, kalla mig Maria" Svarade min mamma med ett leende till Niall. Niall log stort tillbaka men hann inte svara förrän min pratsamma öppnade munnen igen "Okej, så berätta nu vad ni tänkt göra på er smekmånad" Förtjust klappade mamma ihop sina händer, och tittade nyfiket på oss "Tja, jag har planerat allt. Men grejen är att det ska vara en överraskning för Nella" Niall mötte min blick, och log hemlighetsfullt "Åh, jag förstår" Mamma tittade från Niall till mig "Men ja, nu ska jag gå och roffa åt mig lite kakor innan det tar slut" Mamma lämnade oss med ett litet leende. Pappa log mot mig, men lät sedan sin blick glida över till Niall "Ta hand om henne" Gav pappa honom en klappning på axeln, innan han följde efter mamma. "Tro mig, det ska jag" Ropade Niall efter honom, samtidigt som han tog tag i min hand hårdare. Jag lät honom möta mina läppar i en kyss, men vi både blev avbrutna lika snabbt som vi började "Nella, Niall!" Maura, Nialls mamma dök upp, och  kramade om oss både "Mamma" Mumlade Niall in i hennes axel "Jag är så lycklig för er både två" Berättade Maura, och jag log mot henne "Ja, det är inte så många som hittar sin kärlek i livet så snabbt. Bra gjort" Instämde Nialls pappa, Bobby, när han dök upp bakom Maura. Niall ryckte lätt på axlarna "Jag hade väl bara tur" De både log mot oss "Nella, bar du möjligtvis sett din mor och far? Jag skulle gärna vilja prata med dom" Jag nickade "De gick till snacks bordet" Berättade jag "Tack" Bobby och Maura gick iväg. Jag vände mig om mot Niall igen, och hörde då Maura ropa mot oss "Och hörni, glöm inte att skaffa barnbarn snart!" Jag rodnade, och tittade ner i marken "Varför nämner alla barnbarn?" Niall skrattade "De vill ha små barn att leka med. Skulle inte du vilja skaffa barn en dag?" Jag mötte hans blick "Nu är du lite för långt in i planeringen" Niall skrattade mera, samtidigt som han lät hans läppar krascha mot mina. "Hörni!" Kyssen avbröts "Men snälla, får jag inte kyssa min fru?!" Utbrast han upprört och tittade på Greg som stört oss "Whoa, ta det lugnt. Jag ville bara säga grattis" Oskyldigt räckte Greg upp hans händer "Tack" Log jag bara, och försökte att inte störa dom i deras speciella syskon stund. "Niall, jag går bortåt, mot snacks bordet" Niall nickade kort, och gav mig en snabb puss på kinden innan jag började gå bortåt. "Vänta..." Niall tog tag runt min handled, vilket fick mig att stanna och titta bak på honom "...kan du ta en sån där chokladkaka till mig? Jag är rädd att dom tar slut" Jag log mot honom "Självklart" Han log mot mig igen, innan han släppte taget om mig, och jag gick mot bordet. 
 
 
Jag tittade med ett brett leende på alla ansikten. Alla stod runt oss, fast de hade inte ställt sig framför oss, så det bildades som en gång, som ledde ner mot en limousin, som stod parkerat på gatan. Niall tog min hand, samtidigt som vi började gå ner för gången. Alla tjöt, och de alla höll så kallade tomtebloss i händerna, som sprakade. När vi stod mitt i trappan som ledde ner till vägen, stannade Niall, och när jag vände mig om, så placerade han sina armar på min midja, och började kyssa mig. Den plötsliga händelsen fick mig nästan att ramla bakåt, men Niall höll i mig. Kyssen blev intensiv, och kärleksfull, och förblev det tills den var slut, och alla runt omkring oss skrek högre. Jag fnissade tyst, men det blev direkt överröstat i allt skrik. Niall släppte mig, och vi började gå ned för trappan. När vi stod utanför limousinen, så dök killarna, och Perrie och Danielle upp. "Alla presenter ligger i bilen" Log Perrie, vilket fick mig att spricka upp i ett stort leende "Jag vet inte ens om det skulle blivit av något bröllop utan er, tack så hemskt mycket, för allt" Log jag, och gav de både två en kram. Danielle log lurigt "Tja, inte alla presenter, vi har en här..." Perrie fnissade tyst, medan jag höjde på ena ögonbrynet "Vad?" Danielle räckte fram en presentpåse, jag tog emot den och skulle precis öppna den, då de avbröt mig "Vad gör du?! Inte nu! När ni kommer fram!" Han slog till mig löst på axeln. Förvirrat mötte jag deras blickar "Ehm...okej" Jag kände hur ett par armar slöt sig runt min midja "Sweetie, vi måste åka nu" Viskade Niall i mitt öra "Okej..." Mumlade jag ut "Tack igen" log jag mot dom, de bara log som ett varsågod. Niall gick först in i bilen, och jag stannade ett tag utanför, endast för att vinka till alla. Alla som stod där, vinkade tillbaka. Jag gav dom ett leende, innan jag satte mig i den vita limousinen, och stängde dörren. Den började köra iväg, och jag mötte inte Nialls blick förrän alla som stod och vinkade var utom synhåll. "Har du någonsin åkt i en limousin?" Undrade Niall, samtidigt som han log mot mig "Ja, faktiskt, en gång på skoldansen i nian" Niall såg nästan lite besviken ut, när han nickade kort "Fast däremot har jag aldrig kysst någon i en limousin" Niall skrattade "Åh" Han vickade kort på ögonbrynen, innan han tryckte sina läppar mot mina. 

Lte kort, ni förtjänar längre, men uppdateringen är väl i alla fall bra? :) And bättre kort än inget, am I right? Tack för alla kommentarer! Ni anar inte hur det gör våran dag! :) 
//Hilda
Kommentera för mer!!

Kommentarer
Namn: Tilda

Såååå bra längtar sjuukt mkt till nästa del!:)

Svar: Taack sååå heemskt myckeet! :D :)
Hilda Nellie

Datum: 20 Februari 2014 Tid: 19:14
Namn: Johanna

Sååååå gryyyyymt braaaaa!! Skit bra uppdatering föresten ;) xx

Svar: Tack sååå hemskt mycket!! :D Och man tackar ;) xx
Hilda Nellie

Datum: 20 Februari 2014 Tid: 19:45
Namn: Bella

jättebra :)

Svar: Tack sååå myckeeet!! :D :)
Hilda Nellie

Datum: 20 Februari 2014 Tid: 22:56
Namn: Roshan

Ååååå så gulliga och fina bilder kapitlet var as bra !!!<3

Svar: Tack såååå jätteee mycket! :) <3
Hilda Nellie

Datum: 22 Februari 2014 Tid: 18:06

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback