Kategori: Forever And Always
Datum:

Kapitel 7 - Is It Your Girl

 "Toppen, är du klar om två timmar?" Jag mötte hans blick "En timme" Han nickade leendes "Okej, vi möts i köket då, jag hade tänkt att vi skulle göra en speciell sak då" Jag höjde ena ögonbrynet medan jag log "Exakt vad?" Han log större, och hemlighetsfullt, innan han sträckte sig mot mig, för att ta sin mobil som låg på sängbordet bakom mig "Hemlighet" Sa han kort, och tog den, innan han avfyrade ett underbart vackert leende och gick ut ur rummet
 
Jag låg på rygg i en av solstolarna och njöt av solen. Niall hade tagit med mig till stranden, och det var verkligen fint här. Blått vatten, blå himmel och solen sken. Plötsligt kände jag något kallt på min rygg, och jag ryckte till "Förlåt, sweetie..." Det tog ett tag för mig att fatta att det var Niall som strök solkräm över min rygg "...jag vill bara inte att du ska bränna dig. Du har ju alltid haft lätt för det" Jag log tacksamt mot honom "Tack"  Jag vände mig om och drog armarna runt hans hals. Han började kyssa mig, samtidigt som han fortsatte stryka ut solkrämen över min rygg "Det kanske var lite onödigt att ta på solkrämen nu för jag ska bada nu" Niall gav mig en menande blick "Och det säger du nu?" Jag log mot honom, innan jag ställde mig upp från solstolen och gick mot vattnet. Medan jag stod och blickade ut på havet, så kände jag Nialls armar runt min midja, och hur han placerade lätta kyssar i mitt hår "Ska vi ta bryggan ut?" Niall mumlade något ner i mitt hår, som lät som ett ja, jag slår vad om att han inte ens hört frågan. Utan att förvarna honom så gick jag mot bryggan, vilket gjorde så att han tvingades följa efter mig. "Niall, är vattnet kallt?" Ännu en gång mumlade han in något obegripligt i mitt hår. "Vad heter du?" Inget svar. Jag suckade lätt "Älskar du mig?" Nu, kom han till liv "Mer än någonting annat" Jag log för mig själv, men samtidigt tänkte jag ut en plan i mitt huvud att på något sätt ge igen för det han gjort. Det var ju inte något så stort att ge igen för, men jag kände mig bara enkelt på bushumör idag. "Niall, vad är det där nere i vattnet?" Niall tog ett steg närmare bryggans kant "Vart?" Jag tog tillfället i akt och stötte till honom ganska hårt på axeln. Han slog runt med armarna i hopp om att hitta balansen, men istället ramlade han rakt ner i vattnet. Jag började skratta, det blev mycket roligare än jag trott. "Det där var taskigt!" Utbrast Niall med ett skratt när hans huvud nått ovanför vatten ytan, vilket fick mig att skratta mer "Tur för dig att du är så söt att jag inte tänker hämnas" Jag log "Bra" "Men nu..." Niall vinkade till sig mig med handen, jag himlade lätt med ögonen, innan jag satte mig ner på bryggan med fötterna i vattnet. Niall simmade direkt fram till mig och placerade en puss på mitt ben "Jag kan bära dig" Jag höjde ena ögonbrynet och tittade på honom med en viss blick "Och exakt hur ska det gå till?" Niall vände sig om med ryggen mot mig "Hoppa upp" Jag tittade osäkert mot honom, även fast han inte kunde se mig "Niall, jag..." "Bara gör det" Jag suckade, innan jag försiktigt drog upp benen på hans axlar. Niall tog direkt tag i dom och började gå utåt. Vattnet gick kanske till hans axlar, och mina fötter var nere i vattnet "Föresten..." Niall tittade upp på mig, med ett busigt leende "...jag ska ha hämnd" Jag gav honom en oförståendes min "Du sa nyss att du inte skulle det" Han ryckte  på axlarna, vilket fick mig att svänga till och skrämt lägga händerna i hans hår. "Jag sa bara det. Inte det där om att du var söt, för det var sant" "Så hur ska du hämnas?" Niall tittade upp på mig med det busiga leendet, jag kanske inte borde frågat det."Du vill inte bli blöt, eller hur?" Jag tittade skrämt på honom "Åh, du vågar inte" Han nickade långsamt, "Jodå" Innan jag ens hunnit reagera hade hela han dykt under ytan, och jag följde därmed med honom. Vattnet nådde mig till midjan, men sen kunde Niall inte dyka längre ner, så han dök upp igen. "Tack och lov att du dök upp igen" Niall orkade på något sätt lyfta mig över hans huvud, så jag hamnade i hans famn. "Var beredd" Snabbt så tog jag ett djupt andetag, och höll andan, när Niall doppade hela mig under vattnet. Det varade endast för någon sekund, då han dök upp igen sen. "Är det hämnd nog, tror du?" Jag log smått, innan jag pressade mina läppar mot hans "Jag gissar det..." 
Nella låg i solstolen bredvid mig, med mina solglasögon på sig. Hon var helt omedveten om att alla killar som satt runt oss i sina solstolar dreglade över henne. Exakt varje kille, förutom en man i femtioårsåldern längre bort. Alla stirrade, vilket väckte ett obehag inom mig. Hon var min, bara min, jag tänker absolut inte dela med mig. Fast det väckte även en annan typ av känsla, rädsla. Om hon får upp ögonen och inser att hon kan få snyggare killar än mig, som tillexempel killen längre bort, som sitter och stirrar. Brydde sig inte ens om mig, när jag gav honom en arg blick. "Niall, jag tänkte köpa glass, ska du ha något?" Jag vände på huvudet och mötte Nellas vackra ögon "Eh, ja, jag kan ta likadant som du tar" Hon nickade kort, innan hon tog upp sin väska, och började rota efter pengar. Jag var snabb med att ta upp en liten överdriven hög summa pengar ur min ficka "Här" Hon skakade på huvudet "Jag kan ta mina egna" Hennes blick mötte min när jag tog ifrån ifrån henne hennes handväska "Du får ta dom här pengarna" Nella gav mig en menandes blick, men tog pengarna ur min hand "Fast jag kanske ska följa med dig, jag gillar inte hur alla killar tittar på dig" Tveksamhet avspeglades i Nellas ögon. Åh sötnosen är så omedveten om hur vacker hon är. "Niall, ingen tittar på mig. Dessutom måste du stanna och passa våra saker" Hon ställde sig upp från solstolen och började gå bort, men jag tog tag i hennes handled "Vänta, ta på dig den här, så stirrar killarna inte lika mycket" Jag drog snabbt av mig min tröja, och trädde den över hennes huvud. Hon log mot mig "Tack" Hon gav mig en snabb puss på munnen innan hon gjorde sin väg bort mot glasskiosken. Alla killarnas blickar följde efter henne. Stolt la jag mig bekvämt ner i solstolen igen, och följde henne med blicken. "Är det din tjej?" Jag tittade bredvid mig och fick syn på en kille i min ålder som nästan inte kunde slita blicken ifrån henne. Ännu mer stolt tittade jag bort mot henne igen, som berättade för tjejen i kassan vad hon ville ha "Japp" Killen nickade långsamt "Hon är snygg" Nu var det min tur att nicka "Japp" Svarade jag åter en gång. Nella började gå tillbaka med två glassar i händerna "Här, sötnos" Att hon kallade mig sötnos fick mig att le större än vad jag redan gjorde "Tack, sweetie" 

SOO WHAAT do you think? Kommentera!! :)
//Hilda
Kommentera för mer!!

Kommentarer
Namn: Johanna

Ååååh så bra!! Xx

Svar: Taaack såå jäätte mkt!! :) xx
Hilda Nellie

Datum: 26 Februari 2014 Tid: 07:37
Namn: Tilda

Asså Gud så bra! Sluta ALDRIG med det ni gör! Ni gör min dag. Tack!

Svar: Tack sååå jääättee myckeet!! :) :D
Hilda Nellie

Datum: 26 Februari 2014 Tid: 12:25
Namn: Henrietta

Okej lite tråkigt den här gången men ta inte illa upp jag gillar själva novellen jätte mycket

Svar: Okej, men tack ändå :)
Hilda Nellie

Datum: 26 Februari 2014 Tid: 19:00
Namn: Bella

jättebra :)

Svar: Tack såååå myckeet! :)
Hilda Nellie

Datum: 27 Februari 2014 Tid: 21:16

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback