Kategori: Forbidden Love
Datum:

Kapitel 31 - Darkness

 "Pappa hittade en annan kille, och sa att jag skulle dejta honom och allt. Och sen det där med Harry och Niall, jag fick nog antar jag. Jag vill bara bort ifrån allt nu" mumlade jag samtidigt som jag lutade mig mot honom. "Vad har han emot mig egentligen?" "Du är fem år äldre än mig, och jag är ju sexton, vilken reaktion hade du förväntat dig?" Han suckade, och kramade om mig "Det är klart, men nu, kommer det bara bli du och jag" Jag nickade "Låter som ett paradis om du frågar mig"
 
 Tyst, långsamt och nervöst. Det är nästan de enda orden jag kan beskriva min utflykt på. Alltid hade det varit någon sorts utav liv, skrikande, rörelser eller ljud, men inte nu. Allt kändes så spännande och nytt, smyga upp mitt i natten, packa allt, och det var bara jag och Louis som visste det. Det var nog därför jag var så uppspelt. Däremot kände jag mig också lite otrygg, tänk om något händer, och ingen vet vart vi är? Jag skakade av mig den rysliga tanken medan jag i en snabb rörelse slängde upp ryggsäcken på ryggen. Jag vandrade långsamt fram till spegeln och synade mig i den. Jag såg lite trött ut, vilket var motsatsen till vad jag kände mig. Uppspelt, det kändes som om jag skulle kunna göra en bakåt volt. Jag log åt den dumma idéen, jag skulle nog ramla och behöva åka till sjukhus. Jag lät min hand glida ner i min ficka, och drog upp kortet till mitt rum. Pappa hade ändå ett extrakort till rummet, jag kunde lika gärna ta med mig den, men det kändes onödigt. Vad skulle jag göra med den? Jag gick fram och la den prydligt i sängen, riktad mot dörren. Jag hade packat allt i rummet, och bäddat, och städat. Jag brydde mig till och med om detaljer, som om täcket skulle vara uppvikt i hörnet eller inte. Jag gick fram mot skrivbordet, och tittade ner på ett skrivblock med hotellets namn, och sedan en penna som låg prydligt bredvid. Jag sträckte mig efter pennan efter en stunds tvekande och började skriva ett kort brev till pappa
 
"Hej, pappa. När du läser detta kommer jag antagligen vara långt borta härifrån, men var inte orolig. Louis är med mig, och jag är säkert lycklig. Jag tycker bara inte om hur du kör med mig, jag kanske är din dotter men jag har en egen vilja, och jag vill att du ska veta att jag är väldigt arg för det. 
Från Mathilda"
 
Jag gick långsamt och placerade det bredvid kortet. Jag gick mot fönstret, och öppnade det långsamt, innan jag stack ut huvudet. Vinden var det första jag mötte, och jag andades in natt-luften. Jag tittade nöjt tillbaka på rummet, innan jag log mot det. "Ses aldrig mer" viskade jag till rummet, innan jag i en smidig rörelse hoppade ut igenom fönstret på stuprännan, och tog brandstegen ner. 
 
Min rädsla, och oro var stor, men allt bara blåstes bort när jag såg Louis, också med en ryggsäck, som log mot mig stort. "Tja, baby" log han tyst, och jag log tillbaka. Det enda man hörde var några syrsor som gnisslade, och vinden som blåste i trädtopparna. Det var väldigt mörk ute, men jag kunde ändå se hans vackra leende och gråa ögon. "Tja" Han gick mot mig, och kramade om mig. Jag stängde ögonen och kramade tillbaks hårt, fortfarande med ett leende på läpparna. Kramen avslutades, och han tog istället min hand och vi började gå tillsammans bortåt. "Vart ska vi?" Han ryckte på axlarna, och tittade upp mot månen, som var väldigt synlig. Den såg nästan dubbelt så stor ut, och stjärnorna lyste starkt. "Jag vet inte, men tycker inte du det är skönt? Vi vet inte vart vi ska, vi låter bara fötterna ta oss dit det är meningen att vi ska vara" Jag gav ifrån mig ett skratt, vilket fick Louis att titta på mig med ett leende "Sen när började du blå så poetisk?" Han log "Jag har alltid varit det, baby, det är bara du som inte lagt märket till det" Jag fnös och tittade ut över alla hus, som det verkade vara helt kolsvart i "Yeah, right" mumlade jag, för mig själv mest. "Men gå inte så himla långsamt din gris, de kanske har upptäckt att vi är borta och jagar efter oss nu" Jag trodde aldrig att jag skulle vara glad över att få höra din gris, men det var jag, för jag hade saknat Louis konstiga så kallade förolämpningar. Fast jag blir ju varken blev arg eller ledsen av dom, utan bara glad, så jag vet inte om man ska kalla det förolämpningar, mer konstiga smeknamn. "MATHILDA, DET ÄR EN MAN EFTER OSS MED EN KNIV, SPRING!" Louis började springa snabbt, och det tog ett tag för mig att fatta vad han sagt, när jag väl fattat det, skrek jag och började springa. Det oroade mig enormt mycket att han var långt före mig, även fast jag visste att han sa det bara för att få fart på mig "Louis!" pep jag skräckslaget. Han bara skrek högt och sprang, "Du är världens sämsta pojkvän!" skrek jag efter honom, även fast jag log lite. Gud, jag älskar den här killen. Det är exakt så jag brukar göra med mina vänner, och sedan skratta åt hur de får panik, de hatar det, men jag älskar att göra så. Nu får jag smaka på min egen medicin gissar jag. "Du är världens bästa flickvän!" ropade han tillbaka, innan han stannade, och väntade in mig. Jag sprang mot honom, och han höll ut armarna, som för att ge mig en kram. Däremot sprang jag rakt förbi honom, och skrek "DEN SOM ÄR FÖRST TILL LYKTSTOLPEN ÄR BÄST!" Jag hörde hur Louis skrattade bakom mig, innan han började springa. Han stötte löst till mig i sidan när han kom ifatt mig. Jag skrattade år hans patetiska försök att få mig att ramla, men gjorde ändå samma försök tillbaks. Det som började som en fånig lek förvandlades plötsligt till en kamp på liv och död. Han tog tag i mitt ben, och jag ramlade ner på marken, men jag försökte direkt hitta fotstöd med fötterna för att ställa mig upp. Tillslut kom jag upp, och sprang snabbt mot Louis, och gjorde krokben för honom. Han föll ner i leran, och jag skrattade. Han skrattade också, även fast hans dyra kläder var helt förstörda. Han snubblade sig upp ur leran, innan han sprang mot mig. Jag däremot hade nästan inte en tanke på att springa, då jag skrattade så mycket så jag själv nästan ramlade omkull. Jag blev tacklad av Louis, så vi både rullade i leran, och han hamnade på mig, rakt framför lyktstolpen. Vi både skrattade, innan han böjde sig ner och gav mig en kyss. Som varje gång vi kysser varandra, skapades det fyrverkerier i min mage. Efter kyssen log vi både stort åt varandra "Och Louis?" Han nickade "Vad?" Jag log ett busigt leende, samtidigt som jag sträckte ut handen och rörde lyktstolpen. "Jag vann"

She won! Men vad tycker ni?! :D 
Publicerade inlägget på natten, var stolta! 
Vad tror ni kommer hända? ;) Comment, please!
//Hilda
Kommentera för mer!!

Kommentarer
Namn: Bella

Jättebra :)

Svar: Taaack såå mkt! :)
Hilda Nellie

Datum: 06 Januari 2014 Tid: 10:28
Namn: Roshan

Wow så gulliga och entligen är dom fra men vad händer sen ???
Älskar kapitlet och länkar så mycket tills nästa

Svar: Tack såååååå jätte mycket ! :D :)
Hilda Nellie

Datum: 06 Januari 2014 Tid: 11:24
Namn: Johanna

Haha äntligen, super bra :) hoppas att inte Paul hittar dom ;) xx

Svar: Taaaack såååå mkt! ! ! :) :D
Hilda Nellie

Datum: 06 Januari 2014 Tid: 12:08
Namn: Mrs Nellie Directioner

Jättebra!!

Svar: Tack sååå mkt! :) :D
Hilda Nellie

Datum: 06 Januari 2014 Tid: 19:06
Blogg: http://heynoveller.blogg.se
Namn: directioner number 1

Hej! Jag är ny på er blogg och blev väldigt intresserad av ''Forbidden Love''. Problemet är bara att jag vet inte hur jag ska kunna läsa alla kapitel (1-11). Jag skulle bli jätteglad om ni skrev detta i ett inlägg så jag kan läsa hela novellen (när de träffas mm...)

Tack få förhand!
Hitills har delarna varit jättebra!

Svar: Har lagt ut ett inlägg, och tack så super mycket! :)
Hilda Nellie

Datum: 08 Januari 2014 Tid: 16:26

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback