Kategori: Forbidden Love
Datum:

Kapitel 35 - Microphone

 
Bilen stannade, och vi både var så andfådda, jag antar att vi gett upp. Pappa klev ut ur bilen, öppnade dörren, och gjorde en gest in. Jag gav Louis en blick, innan jag klev in i bilen. Jag skulle velat springa härifrån, men jag var så andfådd. Jag hade bara orkat två meter. Louis kom också in, och satte sig med en suck i soffan, vilket jag också gjorde efter ett tag. Pappa gick in i bilen, och lät schaförren göra sitt jobb. Han tittade argt på mig och Louis "Ni två, ligger illa till"
 
"Jahapp..." mumlade Louis, i ett försök att avbryta den pinsamma tystnaden. Däremot blev det ännu mer pinsammare när alla lyfte blicken från golvet för att stirra frågandes på Louis. Efter att jag och pappa bråkade hade det blivit helt tyst i bussen, och alla satt i vardagsrummet. "Pappa, du kan int..." Jag försökte mig på att få min pappa att ändra sig, men så for jag börjat prata avbröt han mig "Slut diskuterat, Mathilda! " Jag suckade högt, och reste mig snabbt från soffan, innan jag gick bort mot köket och slog mig ner på en av sofforna, som var fast i bussens vägg. Jag orkar inte med honom. Jag sträckte ut handen för att nappa åt mig en av alla godis bitar som låg helt tillgänglig på ett fat mitt på bordet. "Okej, lyssna nu Paul, jag vet inte vad som fått dig att tro att jag är så himla oansvarig, men så är det inte. Jag kan ta hand om Mathilda om du bara ger mig chansen, jag älskar henne lika mycket som du gör, om inte mer" Pappa gav bara Louis en misstrogen min samtidigt som han ointresserat plockade fram sin mobil ur fickan. "Det tror jag inte på" "Då betyder det att du inte vill att Mathilda ska ha det bra" Pappa tittade strängt och förolämpat på Louis "Ooohhh snap..." mumlade jag tyst för mig själv medan min hand fördes mot godis skålen, men till min förvåning var den tom. Min blick vändes åt alla håll i hopp om att hitta mer godis, och insåg då att jag omedvetet hade ätit upp alla. "Du försöker bara skilja mig och min dotter åt, er sista konsert på touren är om en halv timme, gör dig i ordning" Han gav Louis en sista sträng blick innan han reste sig upp och gjorde sin väg mot sitt rum, i andra änden av bussen. Louis suckade, och reste sig upp soffan och gick mot mig. Hans blick hamnade på den tomma skålen framför honom "Den här skålen var helt fylld med godis nyss" Han lyfte sin blick från skålen och tittade anklagande på mig, men ett leende tog ändå plats på hans läppar, vilket fick mig att le också "Den stod ju framme..." mumlade jag, och försökte låta oskyldig på min röst innan jag slank förbi honom.
 
"Babe" Jag väcktes ur mitt djupa tänkande kring allt som störde mig, vilket just nu bara var runt min pappa "Ja?" Jag mötte Louis blick, och han log mot mig "Du följer med på konserten, va?" Han gav mig en mjuk puss på munnen "Ja" mumlade jag ut, även om jag inte alls planerat det. Han fick alltså som han ville mot att han gav mig en puss på munnen. "Toppen, sätt på dig något snyggt" Jag tittade fejk förolämpat på honom "Va? Åh, så det jag har nu är inte fint?!" Han skrattade, åt min desperata röst. "Jo, det är det, men sätt på dig något formellt, en klänning vore toppen" Jag höjde ena ögonbrynet mot honom medan han vandrade mot soffan "Vad spelar det för roll?" Han satte sig i soffan med en suck, innan han mötte min blick "Det bara gör det, du får nog veta på konserten" Jag nickade smått, misstänksamt, och hoppade till när dörren till bussen slängdes upp och pappa stormade in "Ni två pratar inte med varandra!" Jag tittade ner i golvet "Eh, jo, det gör vi" berättade Louis undrandes. Med ett skratt mötte jag Louis blick "Han menar att vi inte får" Han rynkade pannan "Varför inte?" Hans frågande blick gled över till pappa, som gav honom en hård blick "Har du redan glömt bort att ni stack iväg i Berlin? Betyder hon så lite för dig?" Louis tittade surt på min pappa "Hon betyder allt för mig, den dagen var en av dom bästa dagarna i hela mitt liv, jag kommer aldrig glömma det." Pappa bara himlade diskret med ögonen "Mathilda, ska du med på konserten?" Jag nickade, och ställde mig upp "Jag ska bara hitta en klänning att ha" Louis log mot mig, medan pappa gav mig en förvirrad blick "Klänning, varför då?" "Jag har ingen aning, men jag får veta det på konserten" Jag lämnade därmed en förvirrad pappa och en leendes Louis i vardags rummet och gjorde min väg mot mitt eget rum. 
 
"Okej, Louis, din tur" Jag rynkade pannan, när ett piano sköts fram mitt på scenen, och Louis gick och satte sig bakom det. Däremot fick han luta sig över hela pianot för att nå mikrofånen. När han väl fått tag i den, slog den till honom i ansiktet. Han tittade med en, söt, sur blick på säkerhetsvakten som tänkte hjälpa honom igenom att flytta den närmre. Hela arenan skrattade, och jag kunde också bara skratta. När han fick mikrofonen på plats, så andades han ut medan hans blick åkte runt i arenan. "Ja, det här var pinsamt..." mumlade han ut, vilket fick hela arenan att fyllas med höga skratt. "Tja, det jag tänkte säga innan mikrofånen attackerade mig, var att, den är den här...tjejen..." Hela arenan gav ifrån sig förtjusta läten, och jag bara tittade förvirrat på honom. Var det mig han pratade om, eller någon annan? "ELEANOR!" Tjöt någon ut och resten stämde in med ännu mer ljud "Nej, inte den häxan" Alla tittade förvånat på honom, medan jag fnissade tyst"hon...är helt underbar, fantastisk, rolig, en tjej som gärna vill att jag ska klättra upp för massa stegar till hennes hotellrum" Några i publiken skrattade förvirrat, och nu var det jag som skrattade tyst för mig själv, vilket fick min pappa bredvid mig att börja inse att han pratade om mig. "Och hennes pappa kommer döda mig för det här, men jag bryr mig inte" Hans blick mötte min, och log stort. "Den här tjejen vet vem hon är, jag ber henne att komma upp på scenen, och att ta hennes vackra klänning med sig" Jag log, nej absolut inte ta med mig klänningen, jag tänkte gå med underkläder dit, vad tror han? 
Jag ställde mig upp från sätet, vilket fick alla runt omkring mig att stirra på mig. Pappa tog tag i min handled, och jag tittade undrandes på honom "Mathilda...nej" Jag tittade argt på honom och ryckte bort hans grepp runt min handled, innan jag började gå mot scenen. Hela arenan blev helt tyst, och jag hörde hur några toner på pianot började spelas. 
 
People say we shouldn’t be together
We're too young to know about forever
But I say they don’t know what they talk talk talkin’ about
 
Cause this love is only getting stronger
So I don’t wanna wait any longer
I just wanna tell the world that you're mine girl
Ohh
 
Jag kunde knappt se vart jag gick, och helt plötsligt stod jag på scenen, framför Louis, medan han tog tag i min hand, och log det där leendet, som fick mig att bli så säker och glad. 
 
They don’t know about the things we do
They don’t know about the I love you’s
But I bet you if they only knew
They will just be jealous of us
They don’t know about the up all night’s
They don’t know I've waited all my life
Just to find a love that feels this right
 
Jag kunde bara le, och stirra in i hans ögon. Jag skulle inte ens märkt om någon slog till mig i ryggen, jag var som förstenad. Jag fick ärligt talat gåshud när Louis solo kom.
 
They don’t know how special you are
They don’t know what you’ve done to my heart
They can say anything they want
Cause they don’t know about us
 
När låten var slut, stod jag fortfarande helt förstenad. Jag fokuserade till 100 på Louis, jag märkte inte ens att alla jublade. Han närmade sig mig, och tryckte sina läppar mot mina i en underbar kyss.

Försenat, förlåt, men...HÄR ÄR CHARPTER 35!! Vad tycker ni ?! :D 
PS: Trailer till nästa novell här under! ;)
//Hilda
Kommentera för mer!!
 
 

Kommentarer
Namn: Johanna

Åhhh så romantiskt!!<3:Dxxx

Svar: :D Taaaaaaack sååå jätte mycket! :) :D <3 xx
Hilda Nellie

Datum: 19 Januari 2014 Tid: 22:16
Namn: Anonym

Vackert!

Svar: Taack såå super mkt ! :) :D
Hilda Nellie

Datum: 19 Januari 2014 Tid: 22:21
Namn: Bella

Jättebra :)

Svar: Taack såå jätte jätte mkt ! :D :)
Hilda Nellie

Datum: 19 Januari 2014 Tid: 22:26
Namn: Millan

Älskar det;) Det är så bra , kollar in flera gånger om dagen om det finns ett nytt kapitel<3

Svar: Taaack såå jätte jätte jätte mycket ! :D :) :) <3
Hilda Nellie

Datum: 21 Januari 2014 Tid: 19:19
Namn: smile!

Strunta snälla i kommentarerna, bara den här gången, pleazzz! Ni skriver så grymt bra och jag går bokstavligen in varje dag för att kolla om ni har uppdaterat. När jag började läsa ''Forbidden Love'' började jag leva mig in i det, och drömde drömmar att jag var henne (tror hon hette Mathilda, men kommer inte riktigt ihåg, sorr hihi). När jag går till skolan, lyssnar jag på One Direction, och i morse, lyssnade jag på ''they don't know about us'' och då började jag direkt tänka på Louis och Mathilda. Och ibland kan jag komma på mig själv med att sitta och tänka hur det skulle vara att följa med One Direction på deras turne, tack vare er ♥

Men i alla fall, det jag försökte få fram, av den här rätt långa kommentaren (ooops) var att ni måste lägga ut kapitel 36, NUUUUUUUU!

Älskar denna fantastiska novellblogg, och ni gör min dag, kramizzzz♥♥♥

Svar: Åååhh, taaack såå jätte mycket! :D Vi blir VERKLIGEN jätte glada! :') taack såå mkt igen ! :D Kapitel 36 är uppe :) <3
Hilda Nellie

Datum: 21 Januari 2014 Tid: 19:21
Namn: Lisa

Jätte bra, väldigt roligt kapitel också xD. Kunde verkligen se Louis framför mig, det där med microfonen å det. Btw, superbra ❤️ xx

Svar: Taack såå super duper mycket ! :) :D <3 xx
Hilda Nellie

Datum: 21 Januari 2014 Tid: 19:40
Blogg: http://Novellonedi.bloggplatsen.se

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback