Kategori: Forbidden Love
Datum:

Kapitel 37 - Louis?!

  "Han är 21" svarade jag enkelt, fortfarande med en rynka i pannan "21 år?!" Jag nickade kort "Han är för gammal för dig, Matti" Jag stirrade ovänligt på Felix "Och nu ger du mig samma blick som han gav mig" Jag kunde inte låta bli att skratta åt hans hopplösa ton "Jag älskar honom, Felix, okej?" Han nickade kort "Ja, jag har förstått det. Men hur tar din pappa det då? Han som är så över beskyddande " Jag suckade, och skakade på huvudet "Du skulle bara veta..."
 
"Tråkigaste lektionen någonsin" suckade jag ut, och slängde in matte böckerna i skåpet "Håller med" Jack dök upp bakom mig, och gjorde samma sak som jag. "Matti, är inte det där din pojkvän?" Jag vände huvudet, och såg Louis som vinkade smått utanför. Jag tittade storögd på honom "Eh, jo...jag måste nog prata med honom" Snabbt som bara den gick jag ut igenom dörrarna, och Louis log mot mig "Louis?! Vad gör du här?" Han tittade på mig, förvånat "Är du inte glad över att se mig?" "Jo, självklart, men Katy, eller Amanda, eller Lisa eller någon får inte se dig..." mumlade jag medan jag puttade honom bort från alla fönstren och dörrar man kunde se igenom. "Varför inte?" "För att...bara därför" suckade jag ut "Men när slutar du?" Jag mötte hans blick "Det är Engelska nu, sen slutar vi efter idrotten" Han nickade. "Vart har ni idrott?" "Brukar ha det på fältet bredvid idrottssalen" Han nickade "Okej, jag kommer dit sen" Jag nickade, och gav honom ett leende innan jag böjde mig fram och kysste honom "Ses sen då" mumlade jag mot hans läppar "Japp, ses sen" mumlade han tillbaka, och gav mig en sista snabb puss innan jag var tvungen att vända och gå tillbaka in igenom dörren.
 
"Hur länge är kvar på den här lektionen?" Suckade jag upprivet. "Två timmar och 20 minuter" svarade idrotta läraren Mr. Hitch och jag suckade igen. Jag lutade mig mot Damon och han la armarna runt mig. Om man ser oss nu, ser det nog ut som att vi är tillsammans. Men om man kände oss vet man att Damon och jag bara är vänner, vi kan göra såna där kärleksfulla saker, men vi är inte mer än vänner. Damon gosade ner sitt ansikte i mitt hår och jag skrattade och gick framåt i ledet. Egentligen är brännboll kul, men inte när man har en lärare som skriker varje gång man gör fel. "Higgings, din tur!" tjöt Mr. Hitch över hela planen. "Ja, lugna dig Mr. Bitch" skrek jag tillbaka och killarna i ledet skrattade. "Vad sa du?!" Skrek Hitch "Eh... Mr. Hitch" Jag såg att Hitch inte trodde mig, men han fortsatte ändå spelet. Jag tog upp träklubban och synade ut över planen. Alla hade gått längre fram. Så dom trodde att jag skulle skjuta kort? Jag fnös för mig själv. Inte enligt mig... 
Jag kastade lätt upp bollen i luften och slog sedan till den med all kraft jag hade. "Herrejävlar!" Skrek i princip alla och jag började springa. "FRIVARV!" Tjöt alla när jag sprang in i målet. Damon kom efter ett tag "Fan vad långt du slog" skrattade han andfått. Jag log "Tack" Han blickade ut över planen och jag la armarna runt hans hals, och han slingrade armarna runt mig. Jag släppte ena handen för att ta upp parfym ur min väska och sprejade sedan på honom. Han skrattade och jag la tillbaka den och satte mig hand runt hans hals igen. "Jag vill inte lukta tjej parfym" skrattade han "Det får du nu, tjejerna kommer jaga efter dig" "Ja, med facklor och högafflar för att jag luktar som dom" Jag skrattade och pussade han på kinden "Nej, för att du luktar gott" Damon böjde sig ner mot mig och gav mig en puss i pannan "Tror du att om någon ser oss såhär så kommer dom tro att vi är tillsammans?" Jag nickade "Skulle nog se ut så." "MRS. HIGGINGS OCH MR. JOHNSSON, SLUTA MED ERA FASONER!" Skrek Hitch. Jag vände huvudet mot honom och fick då se Louis stå bredvid honom och stirra på mig och Damon med huvudet på sned. Jag släppte taget om Damon direkt, så han inte skulle tro något och sprang sedan över hela planen och log när jag kom fram till honom. Han hade en luva uppdragen och solglasögon. "Varför kysste du Damon på kinden och han kysste dig i pannan?" Undrade han. Jag hade ingen bra förklaring till det. Jag blev glad att höra hans röst, och jag drog av hans glasögon och såg in i hans grå blåa ögon, som just nu bara skrek om avundsjuka. "Louis, jag måste få pussa mina vänner då och då utan att du blir avundsjuk, du vet m..." Louis avbröt mig snabbt "Jag är inte avundsjuk!" Jag gav honom en menande blick. "Och förresten, ja, ja. Huvudsaken är att vi kommer härifrån nu" Den sista meningen viskade han och jag log "Det är den sista lektionen, men vi har typ två timmar kvar på idrotten" Louis log större "Jaså? Kolla in bossen"Louis vände sig om mot Mr. Hitch "Em, ursäkta?" Mr. Fitch vände sig om "Jag heter Louis, Mathildas målsman medan hennes pappa är bortrest. Kan Mathilda gå tidigare från idrotten idag?" Mr. Hitch satte händerna bakom ryggen "Självklart. Men om du ursäktar så behöver jag en underskrift" Louis log vänligt "Ja, bra, och vart ska jag skriva under?" Hitch gick och rotade i sin väska och kom sedan tillbaka med penna och papper. Louis tog det och skrev sin signatur 'Louis Tomlinson' och gav sedan tillbaka det till Hitch "Okej, hej då Mathilda, glöm inte idrottskläderna vid nästa lektion" Jag skakade på huvudet "Ska bara säga hej då till killarna" sa jag och sprang mot dom. Jag kramade om Damon först och kunde inte låta bli att lukta på parfymen "Louis tar med sig dig, eller hur?" Sa Damon "Japp" log jag "Ses imorgon" Jag gav honom en puss på kinden "Leo, välj, puss eller kram?" "Puss" sa han snabbt och jag pussade honom på kinden  "Hej då" sa jag sedan och gick fram till Brad "Puss" bestämde han och jag gjorde som han sa. Alla killarna valde puss och jag joggade sedan till Louis. Han tog min hand och vi började gå. "Äntligen, jag trodde du skulle kyssa hela England" Jag skrattade och skakade på huvudet.
 
"Gud jag har flyt..." mumlade jag medan jag satt med Candy Crush framför mig på min mobil. Louis dök upp bakom mig, och tittade på min mobil "Men Mathilda, gumman, du vet inte hur man ska hantera en mobil" Jag tittade upp på Louis "Ja är en 16 årig tonårsflicka, ingen berättar för mig hur en mobil ska hanteras" Louis skrattade, och ryckte min mobil åt sig "Men om man har sin heta pojkvän bredvid sig så kan man juinte spela, man måste juta några foton" Jag fnissade till "Visst" mumlade jag ut när Louis gick in på kameran och vände på kamera riktningen så den var riktad mot oss "Tungan ut" befallde han, och jag gjorde som han sa med ett skratt "Ögonen i kors" Jag gjorde någon galen min med ögonen i kors, och man hörde hur min mobil klickade till många gånger av att Louis bombade med foton "Och sen en kyss, hela finalen liksom" Jag log, och vände mig om mot honom innan jag mötte hans mjuka läppar. "Den bilden förtjänar att vara bakgrundsbild, tycker du inte det?" frågade Louis och nickade mot min mobil där fotot när vi kysstes fyllde bilden "Okej, gör det du" mumlade jag medan jag lutade huvudet mot hans axel, gud, jag är världens lyckligaste tjej.

Sent kapitel, förlååååt! :S Men VAAAD tycker ni om det jag äntligen fick ihop?! :)
//Hilda
Kommentera för mer!!
 

Kommentarer
Namn: Johanna

AhahahHhahahahhahhahahha Mr. bitch!!!!!! Döööööööör

Svar: Hahah, taack ! :D
Hilda Nellie

Datum: 25 Januari 2014 Tid: 11:46
Namn: Bella

Jättebra :)

Svar: Taack såå mkt ! :)
Hilda Nellie

Datum: 25 Januari 2014 Tid: 18:08

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback