Kategori: Tied Love
Datum:

Kapitel 10 - Boyfriend

 Vi låste upp, och gick förbi Harrys rum till vardagsrummet, där Toby och Hayes stod. De vände sig om och tittade på oss. Åh nej, Toby har berättat för Hayes "The girl is going to be in the basement again" Sa Hayes.  Jag suckade "No, she just moved out from there" Berättade Harry och tittade bekymrat på någon "Or do you want to go down to the basement, Styles?" Fräste Hayes, och det blev tyst. Utan ett ord så började han gå ner för trappan "I can do it, it's really..." "No" Svarade Harry bara enkelt innan han fortsatte att gå nerför trappan, in i källaren och stängde dörren efter honom.
 
Jag bar en bricka i händerna ner till källaren. Nu var det verkligen ombytta roller. Jag som bodde i ett rum uppe, och Harry som bodde i källaren. Och nu var det min tur att diskret smyga runt och smuggla ner mat till Harry i källaren. Toby och Hayes hade börjat se på mig på ett annat sätt, konstigt nog. De hade låtit mig suttit med vid middagen, och Hayes hade till och med bäddat åt mig. Jag vet, helt skruvad. Jag öppnade källardörren och stängde den efter mig. Harry tittade upp från sig mobil skrämt, men mjuknade och log när han såg mig "Good morning, babe" Jag log stort, hans djupa och raspiga morgon röst som musik för mina öron, och smeknamnet han la till fick blod att rusa upp till mina kinder "Morning" Innan jag hunnit fram till sängen så hade han hunnit fram till mig, och tagit brickan ifrån mina händer, och placerat sina läppar mjukt mot mina. Våra läppar rörde sig mot varandra i en kärleksfull och passionerad kyss, och det skickade kalla kårar längs min ryggrad, på ett bekvämt sätt "Have you eaten breakfast yet, sweetheart?" Mina kinder hettade upp ännu mer vid det andra smeknamnet och jag skakade stumt på huvudet "Let's share then" Mumlade han och satte ner brickan på sängen, och hans blick vandrade över maten med en hungrig blick. Jag skrattade lågt och satte mig ner framför brickan "No, it's alright. Toby said he would make me breakfast" So fort jag nämnde Toby's namn så blixtrade något till i Harry's gröna ögon och han mötte min blick "So Toby, huh?" Jag nickade långsamt, leendes då det var mer än uppenbart att han var svartsjuk. "Well, tell Toby that it is my job to do that" "Oh, really? Your job? I think Toby could do it just as good. If not even better" Retade jag honom med ett litet leende lekandes på mina läppar. Harry muttrade något för sig själv, en mening där jag bara kunde höra orden 'Toby' , 'stupid' och 'goof' medan han lutade sig in mot mig för en kyss. Precis när våra läppar nuddade varandra nästintill viskade han ut "But Toby can't kiss you, can he? No, he can't. Now that is my job" Innan han kopplade ihop våra läppar för den andra gången. Den här kyssen var också kärleksfull, men en aning hårdare än den andra. Efter kyssen log jag "You know I don't like Toby, only you" Han log, hans charmiga skrattgropar visade sig tydligt, vilket fick mig att le dubbelt så stort.  "I know" Han pussade mig på munnen, innan jag ställde mig upp "Well, do you want to go up to my room and watch a movie? You could bring the breakfast" Föreslog jag och tittade förväntandes på honom. Han höjde frågandes ena ögonbrynet "A movie? There is no tv in your room" Jag himlade med ögonen "I know, but there is netflix and there is a iPad, so why not?" Han log "I am in, as long as the other doesn't see, you know, I am not really allowed to go up, and we..." Jag nickade snabbt "I understand, now come on" Jag ställde mig upp och gick med bestämda steg till dörren. När jag väl kommit fram struntade jag i att vänta på Harry och öppnade försiktigt dörren. Jag kunde höra att Toby och  Hayes var i köket, och jag smög försiktigt upp för trappan, jag väntade in Harry och när vi stod bredvid varandra hörde vi Hayes röst "Olivia?! Is that you?" Jag puttade Harry in i mitt rum och vände mig om, och Hayes dök upp "Olivia? What were you doing?" Jag pekade mot hallen "Bathroom" Han nickade långsamt "Okay..." Mumlade han ut, verkade en aning misstänksam innan han försvann in i köket igen. Jag andades ut och gick in i mitt rum, där Harry satt i sängen med sin frukost och log mot mig när jag gick in. Jag log tillbaka och la mig ner bredvid honom, och han drog fram iPaden "Can we see the notebook?" Jag nickade "Sure" 
 
 
"Olivia? Can I come in?" Jag och Harry tittade skräckslaget upp på varandra, och jag pausade direkt filmen. "Ehm...wait a second!" Snabbt ställde jag mig upp, och slängde av mig filten på Harry på vägen upp. Jag gjorde snabbt min väg till garderoberna och öppnade och gestikulerade att Harry skulle gå in dit när han stod framför mig. Harry tittade först skräckslaget in i den mörka, trånga garderoben och tittade sedan på mig, skakade hastigt på huvudet. Jag himlade med ögonen och tryckte in honom i garderoben, och stängde sedan dörren. Jag öppnade dörren och bemötte Toby med ett leeende "What is it?" "I am cooking lunch, and I was wondering, do you want some? So I know how many people that is going to eat" Jag nickade "Okay, is Harry going to eat too?" Han skakade på huvudet "Harry can have lunch, since he didn't eat any breakfast, but not at the table" Jag nickade "Yep, that was it. I will tell you when the lunch is ready" Han nickade och log, innan jag stängde dörren när han hade börjat hå bortåt.  Jag gick och öppnade garderobs dörren och möttes av en sur Harry. Eller ja, sur...han såg mer ut som att han skojade "Harry can have lunch, but not at the table" Härmade Harry Toby i en konstig röst. Jag himlade med ögonen "You are so silly" Han höjde både ögonbrynen "Really? I am the silly one Ms. I-lock-my-boyfriend-in-in-a-wardrobe" Jag skrattade, men stoppade då jag insåg en sak. "Boyfriend, huh?" Han tittade först nästan chockartat på mig innan han rodnandes tittade ner på golvet "I-I mean...I wouldn't...If you..." Mummlade han tyst, medan jag stod med armarna korsades och ett retandes leende "...we could be that...if...if you want to, it's...you know...good" Jag nickade långsamt, log åt honom innan jag bestämde mig för att retas med honom "Harry Styles, are you asking me to be your girlfriend?" Han rodnade ännu mer, vilket jag tyckte var bedårande. "...yeah, I...guess so" "Eeewwww, nooo, never" Hans skrämda blick mötte min "Ehm, I...I was kidding when I said that?" Jag började le "Me too" Det tog ett tag för honom att fatta vad jag egentligen påpekade innan han brast ut i ett leende "Your little..." Han började jaga efter mig, och jag skrek tyst till innan jag började springa bort från honom. Jag klättrade över sängen, sprang runt den, över sängen igen, runt den, om och om igen, tillslut vände jag mig om, och trodde att han hade gett upp då han kom i nästan världens art och knuffade mig till väggen. Däremot var knuffen mjuk och gjorde inte det minsta ont. "Gotcha" Andades han mot mina läppar. Hans ögon vandrade ner mot mina läppar, och bet sig själv i läppen löst. Mina ögon var helt fokuserade på sättet han mjukt bet sin läpp "You drive me crazy" Muttrade han "Just kiss me already" Muttrade jag tillbaka. Han log innan han gjorde som jag ville och fångade hans läppar med mina. 
FYRA DAGAR!! VI HAR INTE UPPDATERAR PÅ FYRA DAGAR! FÖRLÅÅÅÅÅÅT för det!!! Men NU är kapitlet här, även fast jag satt uppe till snart två på natten  så är det UPPEEE är väl lite övertrött nu så godnatt på er eller godmorgon eller god dag, beror på när ni läser det...
//Hilda
Kommentera för mer!!

Kommentarer
Namn: Johanna

Assååå jaa!!! Döööör så braaa❤️

Svar: TAAAAAACK såååååååååååå mkt !!! :D :) ❤️
Hilda Nellie

Datum: 25 Juli 2014 Tid: 08:35
Namn: Sofia Wigen

SÅÅÅÅÅÅBRA! Älskar Harry assså satan vad sööööt haha! Längtar till nästa! :)

Svar: OMG TAAACK SÅ MYCKET!! :D :)
Hilda Nellie

Datum: 25 Juli 2014 Tid: 12:23
Blogg: http://allineedihave.se
Namn: Tilda

Guuuuuud såååå braa!!!!!!!!!!

Svar: Taaaaaaaack SÅÅÅÅÅÅÅ HIMLAA mycket !!!!! :D :)
Hilda Nellie

Datum: 25 Juli 2014 Tid: 16:23
Namn: Bella

Jättebra! :) längtar till nästa! :) kram! :) skriver från mobilen :)

Svar: Tack sååå fruktansvärt mycket!!!!!! :) :D
Hilda Nellie

Datum: 25 Juli 2014 Tid: 23:12
Namn: Felicia

Haha värkar som att alla killarna fäster sig vid flickan, snackar Harry xD Jätte bra kapitel btw👍

Svar: TAACK SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ GRYMT hemskt mycket !!!!!!! :D :)
Hilda Nellie

Datum: 25 Juli 2014 Tid: 23:29

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback