Kategori: Tied Love
Datum:

Kapitel 3 - Pretend

Jag fnissade till "Hur slutade det?" Han skrattade kort "Min farbror fick komma och lirka loss mig, och grannarna trodde att vi var helt galna" Jag skrattade "Kan du klandra dom?" Han skrattade tyst "Faktiskt inte" Jag var för insatt i konversationen för att inse vem jag pratade och skrattade med, men när jag gjorde det försvann mitt leende och jag tittade ner mot golvet "Eh, ja, du kanske ska börja duscha..." Mumlade han och jag nickade och gick snabbt in i badrummet där jag stängde dörren och suckade. Jag hade just skrattat med honom? Jag suckade åter igen vid tanken innan jag började göra i ordning mig för duschen, och sneglade bort mot fönstret där Harry fastnat. Jag log kort åt historien innan jag hoppade in i duschen. 
 
När jag kom ut ur duschen, och hade kläderna på min så tittade Harry på mig uppifrån och ner innan han bus visslade. Jag fnittrade till till en början men slutade sedan tvärt. Varför fortsätter jag glömma att det är min kidnappare som står där?! "Wow, you look cute" Jag kände en rodnad på kinderna. Varför rodnar jag för?! Han fortsatte titta på mig innan han mötte min blick och log, vilket fick mig att le lite också. "Eh, anyway, we have guests coming over" Han vände sig om och låste upp innan han tog tag runt min handled och drog med mig bakom honom "Guests? What guests?" Frågade jag och stannade, Harry suckade och vände sig om "Just some friends" Han fortsatte att dra med mig bakom sig tills han nådde källardörren och öppnade den innan han gick in med mig bakom sig. Mina fötter mötte direkt det kalla golvet och jag rös till "Do I have to be in this scary cellar?" Harry suckade "Olivia, there is nothing I can fo really, if I ask the others to..." "Harry please, you can at least try" Han mötte min blick, och hand blick fylldes direkt med empati innan han suckade och tittade mot golvet "Sure, I'll se what I can do" "Thanks, Harry! Thank you so much!" Utropade jag glatt och sprang fram emot honom och gav honom en stor kram. Efter ett tag så insåg jag vad jag höll på med och slutade direkt och backade några steg. Jag mötte Harrys förvånade blick. Jag blev lite för glad, det är bara det att jag inte har kunnat sova för att det har varit så läskigt, hela den här kidnappar-saken är läskig. "I am so sorry, I just...I got happy and I...I just..." "It's okay, I am happy that I could make you so happy" Sa han lågt, ansiktsuttrycket var blankt och det stannade så när han vände sig om och gick ut ur dörren, låste. 
 
 
"Thanks, Harry! Thank you so much!" Utropade hon och sprang fram till mig och kramade om mig. Jag stod still, hon var så varm, det var en värmande kram och den fick mig att bli varm inombords. När hon nuddade mig, för första gången, gick det som en stöt igenom kroppen. Jag skulle precis krama tillbaka då hon backade undan "I am so sorry, I just...I got happy and I...I just..." Säger hon förlåt? För vad? Att hon blev glad över att inte vara i den här väldigt läskiga källaren "It's okay, I am happy that I could make you so happy" Mumlade jag tyst, fortfarande i tankarna om känslan jag känt när hon kramade om mig. Jag vände mig sedan och gick med ett bekymrat ansiktsuttryck och stängde och låste dörren efter mig. Jag gick upp för trappan, och var på väg in i mitt rum då tanken slog mig. Är jag kär i henne? Är det därför? Mina ögon fördubblades när jag insåg det och innan min hjärta hunnit reagera så hade min hand placerat ett hårt slag i väggen. Hur kan jag vara kär i henne?!  Jag har bara känt henne i två dagar! Dessutom, så har jag kidnappat henne! Jag ska inte känna så här för henne, om något, så skulle jag känna hat. Jag slog hårt till i väggen igenom med min knytnäve och gjorde hål i den tunna väggen. Jag andades tungt. Hur kan den där tjejen kontrollera mig såhär? Hon får mig att slå sönder mina egna väggar! "Wow, Harry, what are you doing?" Hörde jag Tobys röst bakom mig. Jag vände mig om och han ryggade undan när han fick se min intensiva blick "H-harry, w-what is the problem?" Jag mjuknade till. Jag skrämde min vän? Det här verka inte som mig "I am sorry, mate, I just...got frustrated" Toby nickade långsamt "Why?" "None of your buisness" Fräste jag tyst "Wow, calm down tiger, I just wanted to say that the lads are over in five, I will go down and check on the girl" "Olivia" Muttrade jag tyst, när han gick ner från trappan, då han inte riktigt använde hennes riktiga namn "Who cares?" Ropade han innan han öppnade hennes dörr, och jag gick in i mitt eget rum. 
 
 
Jag satt i sängen med benen korsade och tänkte. Harry hade gått ut direkt efter kramen och sedan så hade jag hört massa slag i väggarna. Dörren öppnades, jag förväntade att se Harry men såg istället Toby som gick in, och stängde dörren efter sig. Han gick mot mig, men stannade och tittade på min klädsel med rynkad panna "Where did the clothes come from?" Jag tittade skrämt på honom, om Toby gick reda på att Harry gett dom kanske han skulle sluta vara snäll "I've always had them..." Han ryckte på axlarna och började gå mor mig "Anyway, we have friends coming over soon, and you are going to be my girlfriend" Jag tittade storögd på honom "What?! No!" Han tittade surt på mig "only then! Because I have a feeling that you will make noise down here, and they will wonder who it is, so you'll be up there. But they will wonder who you are, right? The answer is my girlfriend" Jag himlade med ögonen för mig själv "And while you are up there, if you try to escape, or tell anyone, then I can promise that you will regret it leter, for both your and your brother's sake" Fräste han innan han gick tillbaka, och smällde igen dörren.  But they will wonder who you are, right? The answer is my girlfriend" Jag himlade med ögonen för mig själv "And while you are up there, if you try to escape, or tell anyone, then I can promise that you will regret it leter, for both your and your brother's sake" Fräste han innan han gick tillbaka, och smällde igen dörren. Jag suckade och lutade mig tillbaka, jag vill inte vara hans flickvän, inte ens låtsas. Varför just Toby? Jag suckade, och ställde mig upp innan jag med osäkra steg vandrade fram till dörren. Jag knackade tveksamt, fem snabba gånger, som Harry sagt att jag skulle göra. Jag väntade där ganska så länge innan jag hörde fotsteg som joggade ner för trappan. Harry's fotsteg för att vara exakt. Han öppnade dörren, och log väldigt kort mot mig"Do you need to use the bathroom?" Jag skakade på huvudet, och han rynkade pannan "What is it then?" Undrade han, snällt, vilket fick mig att le "What time is it?" Undrade jag "Twelve soon" Jag suckade "I can't sleep" Mumlade jag, utan riktigt ha testat. Jag ville bara komma bort från källaren. Han log trevligt "Do you want to sleep with me?" Jag bet mig i läppen, och utan att jag riktigt hade hunnit att tänka igenom så nickade jag, och Harry log större "Okey, follow me" Han tog tag i min handled, för att förhindra att jag sprang iväg. Han ledde mig ut ur källaren, och upp för trappan, och in i hans rum. Hans rum är verkligen fint, och hemtrevligt. "Do you want to borrow some clothes to sleep in?" Jag skakade på huvudet "Are you sure?" Jag nickade, och han nickade också,  förståendes däremot. "Do you mind if we sleep in the same bed? I promise I won't try anything" Jag nickade utan att hunnit tänka igenom det, "Good" Han började ta av sig tröjan och jag vände mig om med ryggen mot honom med stora ögon. Jag hörde hur han skrattade åt min reaktion "Take it easy, I wasn't planning on taking of all my clothes" Jag rodnade, och tittade ner i golvet. Jag hörde hur han lade sig ner i sängen och jag vände mig om. Harry log och drog upp täcket en bit till mig, en gest som visade att jag skulle lägga mig där. Långsamt och misstänksamt gjorde jag som han ville, och när jag hade lagt mig ner i sängen så la han täcket över mig "Good night, Olivia." Mumlade han mot mitt hår. Jag bet mig själv i läppen innan jag svarade "Good night, Harry" 
Vad tycker ni om att hon måste låtsas att vara hans flickvän? :O :P 
Och kapitlet såklart!
 Förlåt om det är gramatik fel, jag har bråttom och ville bara lägga upp kapitlet  :P
Långt kapitel! Yey! :D
//Nellie
Kommentera för mer!!

Kommentarer
Namn: Anonym

Najsnajsnajs <3

Svar: Tack sååååååå suuuuper duper mycket!!! :D :)
Hilda Nellie

Datum: 03 Juli 2014 Tid: 12:36
Namn: Anonym

Jääätttteeeee braaaaaa

Svar: Taaaaaaack såååå himla myyycket!! :):D
Hilda Nellie

Datum: 03 Juli 2014 Tid: 13:04
Namn: Tilda

Asså shiiiiiit vad bra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Svar: Tack sååååååååååå super mycket!!!!! :D :)
Hilda Nellie

Datum: 04 Juli 2014 Tid: 00:35
Namn: Sofia

OMG SÅÅÅÅ BRAAA! Är typ så kär i Harry själv, asså gud sååå bra! Stackarn måste låtsas vara hans pojkvän, men såååååååå braaaaaaa aaaaa!!

Svar: Tack såååååååå himlaaaaaaa mycket!!!! :D :)
Hilda Nellie

Datum: 04 Juli 2014 Tid: 15:27
Blogg: http://allineedihave.se
Namn: Alice

omg vad braaaaa!! Åh skulle vara så kul om Harry typ säga att Olivia ska vara hans "flickvän" i stället?Super bra som vanligt!

Svar: Taaaaaack sååååååååå himla, jätte mycket!!! :D :)
Hilda Nellie

Datum: 04 Juli 2014 Tid: 19:25
Namn: Anonym

Hej jag börja läsa denna blogg för en vecka typ och jag älskar den!! Super bra novell

Svar: Tack sååååååååååå himla super mycket!!! :D :)
Hilda Nellie

Datum: 05 Juli 2014 Tid: 20:33

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback