Kategori: Tied Love
Datum:

Kapitel 4 - Let It Happen

 "Do you mind if we sleep in the same bed? I promise I won't try anything" Jag nickade utan att hunnit tänka igenom det, "Good" Han började ta av sig tröjan och jag vände mig om med ryggen mot honom med stora ögon. Jag hörde hur han skrattade åt min reaktion "Take it easy, I wasn't planning on taking of all my clothes" Jag rodnade, och tittade ner i golvet. Jag hörde hur han lade sig ner i sängen och jag vände mig om. Harry log och drog upp täcket en bit till mig, en gest som visade att jag skulle lägga mig där. Långsamt och misstänksamt gjorde jag som han ville, och när jag hade lagt mig ner i sängen så la han täcket över mig "Good night, Olivia." Mumlade han mot mitt hår. Jag bet mig själv i läppen innan jag svarade "Good night, Harry" 
 
"Hello, mate, how are you?!" Hörde jag ifrån hallen "Good, mate, how are you?" De två meningarna hade en följd av massa hälsningsfraser och jag suckade och slöt ögonen med en besvärad min. Själv stod jag i Harry's badrum framför spegeln. Jag ville verkligen inte låtsas vara den där idiotens flickvän. Varför kunde jag inte bara vara nere i källaren? Jag vill inte vara någon av dom där idioternas flickvänner. De är alla dumma i huvudet. Jag öppnade mina ögon och tittade mig själv i ögonen med hjälp av spegeln. Mina tankar vandrade till Harry. Är han verkligen dum i huvudet? Han verkar inte så jätte dum, han lät mig sova i hans säng, och han gjorde frukost till mig på morgonen. Han är ju snäll, trevlig, rolig... Jag avbröt mig själv i mina tankar igenom att ännu en gång ge ifrån mig en suck, en besvärad min och jag slöt mina ögon. Självklart är han dum i huvudet, Olivia! Han har kidnappat dig! Du hatar honom! En knackning på dörren fick mig att öppna mina ögon och kasta en misstänksam blick mot dörren "Olivia, the guests are here" Harry. Jag vandrade bort till dörren, och låste upp. Harry stod utanför, och log mot mig. "Oh and..." Han kliade sig i nacken "...do you want to sleep together again?" Jag nickade tystlåtet, och han började le."Here, come with me, I'll introduce you" Han placerade handen på min rygg och puttade mig långsamt och försiktigt framåt, och jag klev ut ur hans rum. Det första jag såg var en blond kille som pratade, men tystnade direkt när hans ögon landade på mig. Alla stirrade på honom frågandes, och vände sig om, för att sedan ha samma reaktion, förutom Hayes och Toby som bara stirrade otrevligt. Ser jag konstig ut? Harry stannade då och tittade på dom tillbaka. Det var så i ungefär en minut, alla stirrade på varandra "Who is that?" Undrade den blonda killen plötsligt. Harry började att svara på frågan  "This is Olivia, our frien..." "My girlfriend" Alla blickar vändes till Toby, alla var förvånade, tja, förutom jag. Det var då jag kom på det, varför kan jag inte bara vara deras vän? "You are lucky, dude" Sa en svarthårig kille innan han tittade tillbaka på mig. "Very lucky" Instämde en brunhårig kille och jag rodnade och tittade ner i marken för att dölja det. Toby gick då till mig och ställde sig bredvid mig, och lade hans arm runt mig "I know" Jag kände obehag av att han rörde mig och jag tog direkt tag i Harry's arm. Av någon anledning kände jag mig trygg med honom, eller, mer än med Hayes eller Toby i alla fall. "Your girlfriend?" Morrade Harry bredvid mig, tyst så bara jag och Toby kunde höra och jag tittade upp på honom. Hans käke var spänd och han stirrade intensivt på Toby. "Why not? I want something to brag about" Mumlade han tyst tillbaka "We will discuss that later" Morrade han tyst innan han tog tag i min hand och drog mig bort, ifrån Toby, till min lättnad.  "So, what is your name, love?" Jag rodnade lätt vid den blonda killens smeknamn. "Olivia" Killen nickade "A beautiful name for a beautiful person, my nam..." "Okey, I think you are done with flirting with her, Niall" Killen, som uppenbarligen hette Niall, tittade förvånat på honom "Woah, sorry..." Mumlade han tyst. "My name is Zayn" "I'm Louis" "I am Liam" Liam tog ett kliv fram och skakade min hand trevligt "Nice to meet you, Olivia" Jag log "The same to you" 
 
 
"Bye guys" "Bye" Killarna var riktigt roliga, högljudda, men roliga, och trevliga. Jag hade förväntat mig massa skrämmande typer. En kille som hette Louis var den högljuddaste av dom. Han fick spontana infall ibland som han bara gjorde utan att ifrågasätta, vilket alla hade fått ett bra skratt om. Niall var söt och trevlig, han satt där nästan blygt medan han nästan åt oss ur huset. Han kunde komma och be efter mat, och två minuter senare hade han ätit upp och bad om mer. Zayn var också rolig, ibland kunde han kommentera något roligt som fick alla att skratta högt, men det mesta av tiden satt han tyst och log, och tittade. Liam verkade vara den som höll reda på dom, som till exempel när Louis skulle testa klättra upp på taket, så förbjöd han det helt och hållet. Men hqn var också väldigt rolig och trevlig att vara med. Det kändes dåligt att dom skulle gå. Dörren stängdes och så fort som det hände tittade Harry på Toby "Girlfriend? Really?!" "Calm down Styles, it was only when they were here" Harry gav honom en frustrerad blick "And if she didn't want to? God, Toby! You can't just say that!" "I wanted something to brag about! She is a nice looking girl!" "I know that, but it's enough that we keeps her trapped in our basement, she don't need to pretend to be the girlfriend of a idiotic bitch" Toby's blick byttes ut från normal till arg "What did you call me?" "You heard me" Harry knöt sina händer till knytnävar och tittade argt på Toby med en spänd käke. Jag stod och tittade på honom med stora ögon. Jag gillar inte den här sidan av Harry "Olivia" Talade Harry långsamt utan att titta på mig "Go into my room" "But..." "No buts! Go!" Hans släppte blicken från Toby och tittade mig intensivt i ögonen. Jag vände mig om och gick snabbt till Harry's rum, och stängde dörren och litade min rygg mot den. Jag hörde ett kallt skratt, som definitivt inte tillhörde Harry "Why do you care about her so much? Is little Hazza in love?" "Shut. Up" Andades Harry ut, hans röst lät ansträngd, som om han försökte hålla tillbaka ett slag, vilket oroade mig en aning. Varför visste jag inte. "I wonder how you would react if I killed her. Do you want me to find out?" Mina ögon blev större när han nämnde ordet 'dödade'. De blev ännu mer större när jag hörde hur någons knytnäve kom i kontakt med någons ansikte. Mina händer åkte upp till min mun i ren chock. "So you want to fight, Harry? Well, come at me" 
 
 
Jag hade suttit mig ner på sängkanten i Harrys rum. Fighten verkade ha slutat för någon sekund sen, och dörren öppnades. Jag mötte Harry's gröna ögon, och han mötte min blick. Jag slog mina händer för munnen när jag upptänkte att han hade blod som rann ner för näsan, och hans läpp var sprucken. Han gick in, och stängde dörren efter sig "I...I am sorry you had to hear that..." Mumlade han tyst när han såg rädslan i mina ögon "Harry, your..." "I know, I look horrible" Muttrade han tyst innan han gick in i badrummet och låste dörren efter sig. Jag satt kvar en stund och tittade ner i golvet. Var det här mitt fel? Såklart det är, Olivia, hjälp honom! Jag ställde mig upp och gick med långsamma och osäkra steg mot dörren, innan jag höjde handen. Jag suckade innan jag knackade på "What so you want?" Hörde jag Harry's röst, uppenbarligen arg. "I-I think I could help you...if you want me to" De sista orden viskade och nästan ut, och jag började ångra mig, tills jag hörde hur dörren låstes upp, och öppnades sekunden efter. Jag gick in, och såg Harry som stod och tittade på mig. Vi bara stod och stirrade på varandra ett tag, tills jag öppnade munnen "Eh...you can sit down, if you want to" Han gjorde som jag sa, och jag gick fram till handfatet, och tog papper och blötte det. Jag gick sedan, och satte mig på knä framför Harry som hade placerat sig på kanten av badkaret. Försiktigt började jag torka bort det nästan torkade blodet från under näsan och läppen. Han stönade lågt vid smärtan när jag torkade vid läppen, vilket fick mig att göra försiktigare. "I'm sorry I spoke to you in that tone..." Jag fortsatte torka medan jag log svagt "It's okay, Harry" Han log också "I'm done, let's hope that it doesn't more harm..." Jag slutade prata när Harry tog upp sin hand och placerade den på min kind. Jag stirrade bara på honom, tills han gav mig ett smått leende. "Thanks" Tackade han mig i en låg ton, ett stort leende på hans läppar. Jag log tillbaka, och skulle precis säga 'det var så lite' tills Harry plötsligt började komma närmre. "H-harry...what are you do..." Harry hyschade mig bara, och fortsatte luta sig in mot mig. "Don't do anythong, just let it happen" Han stängde sina ögon och det var inte förrän hans läppar nuddade mina en aning då jag kom till liv. Jag placerade en hård smäll på hans kind "Harry!" Utbrast jag förvånat, och Harry gjorde ett smärtsamt ljud och tog sig för sin kind "Which part of 'don't do anything, just let it happen' didn't you understand?!" Jag tittade förvånat på honom "You just tried to kiss me!" "No! I just...there was...ehum..." "Don't even try to deny it! Why did you do that?" "I didn't try to kiss you! I just...leand in and... I mean nothing happen anyway why are you so upset?" "I have a boyfriend!" Utropade jag högt, och Harrys ögon fördubblades "What? Why?!" "Because I love him! What do you mean why?" "Why didn't you tell me you had a boyfriend" "Yeah, of course, because when I get kidnapped the first thing I do is say that I have a boyfriend!" "Don't go all sarcastic over me! You should have said that before I tried to kiss you!" "You even say that now, that you tried to kiss me, why did you deny it before" "Because...I...You drive me insain!" Han ställde sig upp från badrumskanten och gick med bestämda steg mot dörren. Han stannade i dörröppningen och yttrade tolv ord innan han gick ut ur rummet"Oh, and by the way, you are not sleeping with me tonight" 
Oooooocccch vad tycker ni?! :D 
Det blev ett långt kapitel!! :D 
//Hilda
Kommentera för mer!!

Kommentarer
Namn: Tilda

Gud så himla bra!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Svar: Alltså taaaack sååååå super mycket!!!! :D :)
Hilda Nellie

Datum: 06 Juli 2014 Tid: 14:34
Namn: bella

jättebra! :)

Svar: Tack sååååååå jätte mycket!! :D :)
Hilda Nellie

Datum: 06 Juli 2014 Tid: 15:27
Namn: Johanna

Haha bäst som alltid, tror att jag råka komentera anonymt på förra ahhahaha

Svar: Hahah :D Tack sååååååå jätte super mkt! :) :D
Hilda Nellie

Datum: 06 Juli 2014 Tid: 21:31
Namn: Sofia

ASBRA! Stackars Harry! :(((
MEN SJUKT BRA!!

Svar: Tack så sjuuuuukt super mycket!!!! :D :)
Hilda Nellie

Datum: 07 Juli 2014 Tid: 10:43
Blogg: http://allineedihave.se
Namn: Alice

Omg jätte braaa ju, stackars Harry! Hoppas att hon också faller för honom snart, hahaha toby och hayes är ju riktiga idioter hahaha

Svar: Hahaha, tack såååååååå hemskt jätte mycket!! :D :)
Hilda Nellie

Datum: 08 Juli 2014 Tid: 09:32
Namn: bella

jättebra! :) en fråga: är killarna kända i novellen? :)

Svar: Tack såååå himla super mkt!! :) :D Och nej, det är dom inte :)
Hilda Nellie

Datum: 09 Juli 2014 Tid: 18:46
Namn: bella

har mejlat er :)

Svar: Vi har svarat :)
Hilda Nellie

Datum: 09 Juli 2014 Tid: 20:24
Namn: Bea

När kommer det nya kapitlet ut?

Svar: Det är ute nu! :)
Hilda Nellie

Datum: 09 Juli 2014 Tid: 21:55

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback