Kategori: Tied Love
Datum:

Kapitel 5 - Deal

 "I have a boyfriend!" Utropade jag högt, och Harrys ögon fördubblades "What? Why?!" "Because I love him! What do you mean why?" "Why didn't you tell me you had a boyfriend" "Yeah, of course, because when I get kidnapped the first thing I do is say that I have a boyfriend!" "Don't go all sarcastic over me! You should have said that before I tried to kiss you!" "You even say that now, that you tried to kiss me, why did you deny it before" "Because...I...You drive me insain!" Han ställde sig upp från badrumskanten och gick med bestämda steg mot dörren. Han stannade i dörröppningen och yttrade tolv ord innan han gick ut ur rummet"Oh, and by the way, you are not sleeping with me tonight" 
 
Jag satt i källaren, på sängen, min vanliga plats. Jag tänkte fortfarande på när Harry försökte kyssa mig. Jag ljög då, men det var en vit lögn. Jag har ingen pojkvän, men det var den enda anledningen jag skulle komma på då. Jag kan inte kyssa en kille som kidnappat mig! Dörren öppnades plötsligt och jag tittade upp. Harry kom in i rummet, med en påse i handenoch stängde dörren efter sig. Han tittade inte ens upp på mig. Han bara gick in och tittade på mig när han hade ställt sig framför mig. Jag tittade frågandes på honom "Eh, maybe...maybe we need to talk" Jag nickade sakta "But first, are you hungry? I brought food.  I am sorry that i didn't give you breakfast or lunch, I just... I don't know, I was angry at you. I don't know why" Jag nickade igen, förståendes, och han gav mig påsen. Jag öppnade den och fann en pastarätt som han förmodligen hade köpt vid någon livsmedels affär. En sån där man bara värmer i mikron. Jag tog upp den och började äta. Efter några minuter harklade Harry sig. "I am sorry that I...you know..." "Tried to kiss me?" Fyllde jag in, och han nickade långsamt "I didn't know you had a boyfriend...sorry..." "It's okay, Harry, seriously. Let's just forget about it" Han nickade "Yeah...So, what is your boyfriends name?" Jag bet mig själv i läppen "Eh, his name?" Han nickade långsamt. Jag höll på att panik tänka i huvudet mellan massa namn, innan jag bara tog något "Jacob?" Han mötte min blick "Last name?" "J...jones" Han höjde ena ögonbrynet "Jacob Jones?" Jag nickade snabbt, nästan för snabbt, och han skrattade kort "How old is he?" "Nineteen" Kom jag snabbt på, det kändes dåligt att jag ljög, men vad skulle jag göra? "What is he like? How does he look?" "He, is nice, funny...eh...yeah..." "Hair color?" "Brown" "Eye color?" "Green" "What hair type does he have?" "Curly" Han nickade långsamt, leendes "Okay, so this Jacob Jones guy seems to have copied my style" Mina ögon vidgades när jag insåg det "He doesn't look like you at all" Han höjde ena ögonbrynet "Really? He doesn't?" Jag skakade på huvudet "Nope" "Well, it would be great if I could see a picture of him, just to make sure you know" "No!" Utbrast jag snabbt, och Harry höjde ena ögonbrynet igen  "I mean...no, my phone, is dead right now" "Where does he live?" Jag suckade högt "I don't need to answer all these questions!" Utbrast jag "He is fake" Mina ögon blev större "No" "Olivia, Jacob Jones, seriously?" Jag suckade högt "Olivia, is it that you don't want to tell me his name, or is it that he is completely fake?" Jag suckade, för tredje gången "Fake..." Mumlade jag tyst "So you made him up?" Jag nickade "Why?" "Because I needed a reason to be angry at you when you tried to kiss me" Nu var det hans tur att sucka "Okey, i forget about this fake boyfriend, and you forget that I was trying to kiss you, deal?" Jag mötte hans blick, när han räckte ut handen som för att ta i hand på det, innan jag log och skakade hans hand "Deal" 
 
 "Olivia" viskade någon. Jag gjorde ifrån mig ett trött ljud innan jag öppnade ögonen och möttes av Harry. Han log när jag mötte hans blick. "Hmm?" Mumlade jag frågandes ut, och Harry drog av mig täcket långsamt vilket fick mig att sucka "We'll go out" "On the night?" Han skrattade tyst "Olivia, it's eleven, it's not night, now come on" Jag gick ut ur sängen med ännu en suck. Jag var halvvaken när jag snubblade efter Harry, men vaknade helt när han satte något kallt hamnade runt min handled. "What is that?!" Utbrast jag chockat. "Handcuffs" Berättade han, och när mina ögon vant sig vid mörkret så såg jag också dom. Han låste fast den andra handkloven vid hans egna hand. "Why?!" "So that you don't run away" Svarade han enkelt, innan han började gå, och släpade mig därmed efter honom tack vare handklovarna. Jag fnös tyst, och följde med honom när han gick ut igenom dörren. Skogen utanför var mörk, och såg läskig ut "Where are we going?" Han log hemlighetsfullt, vilket väckte en orolig känsla oåinom mig "You'll see" "Is it something...bad?" Han stannade i sina steg och vände sig om, mötte min blick förvånat "You think I would hurt you?" Undrade han, mer sårat än arg "No, I am just scared, it's dark..." Mumlade jag, och han log varmt "Hey, it's all right, I am here to protect you if something happens" Jag litade på hans ord, utan att jag visste varför. Jag fortsatte att följa efter honom, med pinnar knastrandes under våra fötter. Plötsligt så knakade det till längre bort och jag flämtade till tyst. Harry gav mig då en blick, en trevlig blick, innan han tog tag i min hand. Jag stelnade till. Han höll min hand. Jag kände mig för att putta bort honom när jag kom på att han hade kidnappat mig, men ännu ett knakande från busken fick mig att ändra mig. "We are here..." Mumlade han tyst, och jag tittade upp. Jag kände mig för att flämta högt vid den vackra synen, men höll det inne. Vi var på ett berg, och vid tanke att vi inte hade gått upp på något berg förstod jag att huset måste vara placerat på berget. Nedanför barget var den en vacker sjö, som glittrade vackert i solens ljus. Sedan var det skog, och när man förde blicken längre upp så såg man hur solen stack fram lite bakom ett större berg. "It's beautiful isn't it?" Mumlade Harry bredvid mig och jag nickade. Harry satte sig ner vid kanten av berget, vilket fick mig att huka mig ner med tanke på att våra händer var i handbojorna. Jag satte mig också bredvid honom "How do you know this place?" "It's just a little walk from the house. The eay is hard to remember but it's worth it. I go here sometime and just think, you know? About everything and nothing" Jag nickade stumt. "Can I ask you a question?" Undrade han plötsligt, och jag nickade ännu en gång "Why did you lie about that? You know, the boyfriend thing..." "I thought we made a deal about not talking about it." Han ryckte på axlarna "It's just a question" "Okay, if you answer my question later" Han nickade "I will" "Okay, because I wanted a reason, a reason why I did not kiss you" Han nickade tyst bredvid mig "Why didn't you want to kiss me?" undrade han, lät på något sätt sårad. "You kidnapped me" Svarade jag enkelt, och tyst. "Oh" Mumlade han tyst "Is that the only reason? You know, if I didn't kidnap you, would you kiss me then?" Jag nickade "I guess so" "Why?" "Enough with questilns to me, now I want to ask you something" Han nickade "Okey, just ask" "Why did you try to kiss me?" Det såg ut som att han rodnade lätt, och jag trodde först att det var hur solen sken på honom, att det såg ut så. Men insåg senare att det var en rodnad "Because..." Det tog ett långt tag mellan det ordet och hans följande ord "Because I like you Olivia, more than you could ever understand"
Vad tycker ni?! Förlåt för lite sent kapitel, men tänk positivt, hellre än dag än en vecka, eller hur? 
Men han berättade hur han kände! Vad tycker ni?! :)
//Nellie
Kommentera för mer!! :) 

Kommentarer
Namn: Mira

Hej! Förlåt att jag inte har kommenterat tidigare men jag vill bara säga att jag ÄLSKAR eran novell och den förra också! :) Denna är så spännande och Harry är ju bara för cute <3

Svar: Alltså tack såååååååå fruktansvärt mycket!! :D :) <3
Hilda Nellie

Datum: 10 Juli 2014 Tid: 10:49
Namn: Sofia Wigen

Asbra! Harry är ju så himla gulli! Asså det här är typ bästa historian jag följt i hela mitt liv, snälla, låt det vara typ 100 kapitel! Haha, älskar det här ju!

Svar: Haha taaack sååå sinnessjukt mycket!!!! :D :)
Hilda Nellie

Datum: 10 Juli 2014 Tid: 10:56
Blogg: http://allineedihave.se
Namn: Tilda

Asså Gud sååååååååå himmmlllaaaaaaaaaaaa bra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Svar: Tack sååååååå heeeeeeemskt mycket!!! :) :D
Hilda Nellie

Datum: 10 Juli 2014 Tid: 20:52
Namn: bella

jättebra! :) har svarat er på mejlet :)

Svar: Tack sååååå sjukt mycket!! :) vi har svarat på svaret :)
Hilda Nellie

Datum: 12 Juli 2014 Tid: 13:21
Namn: Anonym

Älskar det!!! Jättebra! Update soon plz!!!:):)

Svar: Tack såååååååå sjuuuuuuukt mycket!! :D :) Vi kommer uppdatera så snabbt som möjligt! :)
Hilda Nellie

Datum: 12 Juli 2014 Tid: 20:01
Namn: Mira

Hej! Förlåt att jag inte har kommenterat tidigare men jag vill bara säga att jag ÄLSKAR eran novell och den förra också! :) Denna är så spännande och Harry är ju bara för cute <3

Svar: Tack sååååååååå super duper mycket!!! :D :) <3
Hilda Nellie

Datum: 15 Juli 2014 Tid: 11:50

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback