Kategori: Tied Love
Datum:

Kapitel 6 - Lies

 "Why didn't you want to kiss me?" undrade han, lät på något sätt sårad. "You kidnapped me" Svarade jag enkelt, och tyst. "Oh" Mumlade han tyst "Is that the only reason? You know, if I didn't kidnap you, would you kiss me then?" Jag nickade "I guess so" "Why?" "Enough with questilns to me, now I want to ask you something" Han nickade "Okey, just ask" "Why did you try to kiss me?" Det såg ut som att han rodnade lätt, och jag trodde först att det var hur solen sken på honom, att det såg ut så. Men insåg senare att det var en rodnad "Because..." Det tog ett långt tag mellan det ordet och hans följande ord "Because I like you Olivia, more than you could ever understand"
 
Jag satt som frusen när han hade yttrat orden. Han bara stirrade osäkert på mig "Ehm, Olivia, I understand if you don't feel the same way, you know?" Mumlade han när han såg min blick. Jag tittade upp och mina ögon mötte hans. När han satt där, så föll solljuset på honom perfekt. Hans hår glänste, likaså hans ögon. Jag satt som förstenad och tittade på honom. Han var väldigt snygg, måste jag medge. Just nu, med solen som föll perfekt på honom, så såg han verkligen oemotståndlig ut. I just detta ögonblick, föll jag för honom, hårt. Jag menade inte att falla för honom, jag bara gjorde det. Jag suckade tungt när jag åter igen påmindes om vem han var och vad han gjort. "I am sorry, I should'nt have said it" "It's not that, it's just... I like you too..." Hans ögon fick plötsligt en ljusare ton. "For real!?" Utbrast han leendes "Yes, but..." Han rynkade pannan "But what?" "But I can't" "Can't what?" "Be with you" Han såg bekymrad ut "Why?" "Because you kinapped me, idiot, now take me back to the house I am freezing" Mumlade jag surt, och skulle precis ställa mig upp då han tog tag i mig"No, please..." Jag tittade på honom "What?" "Can't we just stay?" "But I am freezing" Direkt när jag yttrat orden en andra gång så började han krångla av sig sin hoodie. Han fick av den ena armen, men hade problem med att komma över handbojan. Han suckade, och tittade upp på mig "Promise you won't run away?" Jag nickade, för jag hade ärligt inga tankar på det över huvud taget. Om jag skulle springa iväg skulle jag bara gå vilse, och som det verkar här uppifrån berget så finns det inga hus i närheten. Han låste upp handbojorna innan han la dom bredvid oss, och tog av sig sin hoodie och trädde den över mina armar, och drog upp luvan. Jag la armarna runt mig själv "Thanks" Sade jag tyst, innan jag kände Harrys arm runt mina axlar "You're welcome..." Mumlade han innan han långsamt tryckte mig mot honom med hjälp av hans arm runt mig. Jag förstod vad han ville och hoppade intill honom. Om det inte skulle varit så kallt hade jag absolut inte gjort det. Han slappnade då av lite, som om han kände sig lättad innan han drog ner handen från mina axlar till min midja, och höll om mig hårt. Helt automatiskt la jag huvudet på hans axel, och han lutade då in med sitt huvud på mitt. Vi satt bara så ganska länge, med en skön tystnad mellan oss tills jag öppnade munnen "Harry?" Undrade jag tyst "Mhmm?" Mumlade han som ett ja. "Are you afraid of something?" Frågade jag, en spontan fråga som helt plötsligt dykt upp i mitt huvud. Han nickade "What?" "Promise me you won't laugh?" Jag nickade ivrigt "Tell me" Jag tog bort mitt huvud ifrån hans axel och mötte hans blick. Han kliade sig nervöst i nacken "Eh...I...am afraid of roller coasters" Jag nickade "That's nothing to be ashamed of, Harry, it can be scary" Han log , innan han tryckte mig närmre honom, och jag lutade mitt huvud mot hans axel och vi gick tillbaka till positionen vi satt i innan. "What are you afraid of?" "Darkness..." Mumlade jag tyst, och jag kände hur han nickade svagt "But, you know, without the darkness, we'd never see the stars" Efter den meningen var det tyst, en skön tystnad. Jag kände hur han tog min hand, och jag vred på huvudet för att titta på honom. Han var mycket närmare än vad jag trodde att han skulle vara, och våra näsor snuddade lätt vid varandra. Jag skulle precis be om ursäkt, då han placerade hans hand på min kind, precis som han gjort i badrummet för någon dag sen. Fast han lutade sig inte in, han bara satt där och tittade på mig ett tag. Jag var inte medveten om att jag själv hade lutat mig in förrän jag märkte att han var närmre, jag skulle ha ryggat undan, om inte Harry hade börjat lutat sig in också. Han stängde ögonen, och efter ett tag gjorde jag detsamma. Jag trodde först att han hade backat undan, men efter ett tag så kände jag hans läppar mot mina, och han började kyssa mig. Till min förvåning kysste jag tillbaka också, och bara ignorerade rösterna i mitt huvud som sa åt mig att sluta. När jag började kyssa tillbaka så verkade han bli säkrare, och la ena armen runt min midja och tryckte mig mot honom. Jag har många gånger fått höra av mina vänner hur fjärilarna i magen kändes, men jag trodde inte att jag någonsin skulle känna det, men just nu, så gör jag det. Och det känns fantastiskt. Så rätt, men ändå så fel. Harry verkade inte behöva någon luft, men jag var i starkt behov av det så jag drog tillbaka, och tittade ner i mig knä "That was amaz..." "Can we just go back?" Överröstade jag honom, när jag insåg vilket stort misstag jag precis gjort "Eh...okay" Mumlade han, och följde mig med blicken när jag ställde mig upp och började gå i förväg, trots att jag inte visste vägen. Efter ett tag hörde jag fotsteg bakom mig som tillhörde Harry, och sekunden efter var han bredvid mig. Vi gick helt under tystnad hela vägen till huset, och när vi kom fram så gick jag raka vägen till källardörren. "You can sleep with me tonight if you want to, you know?" Jag skakade på huvudet "No" Harry höjde dna ögonbrynet "So you'd rather sleep in a creepy basement than in a comfortable bed?" Jag nickade, stort, jag ville inte sova bredvid honom, int eefter vad som hänt ikväll. "Well, okay then, knock on the door if you change your mind" Jag nickade, men visste att jag inte skulle göra det. Han låste upp dörren och snabbt gick jag in och la mig på sängen "Good night" Mumlade han innan han stängde dörren.
 
"Good morning" Jag vaknade upp av Harrys röst och jag öppnade ögonen för att få se honom, leendes, med en bricka i händern "Mhmm..." Mumlade jag, och lät mer otrevlig än vad jag skulle låta "I made you breakfast, I thought you might want to take a shower or something, so I will take you to my bathroom, as usual, and later, I have a surprise for you" Han log, hemlighetsfullt medan jag tittade på honom förvånat. Överraskning? "But yeah, I will leave you alone to eat now, knock on the door when you're done" Han gav mig en puss på kinden, vilket fick mig att titta med en rynkad panna på honom när han gick ut igenom dörren. Jag suckade tyst innan jag började äta. Tankarna i mitt huvud kretsade mest runt om Harry, om igår kväll för det mesta. Efter ett tag så var jag klar och gick upp och knackade på dörren. Harry var snabb med att öppna, och log mot mig när han såg mig "Come with me" Han började gå uppför trappan och när jag hade nått det översta trappateget, så hörde jag Toby's röst "Harry, is that you?" Harry puttade mig bakåt och jag ramlade nästan, men hittade balansen i sista stunden och ställde mig mot väggen "Yes" "Where you in the cellar with the girl?" "Yes" "Why?" Harry ryckte på axlarna "I just checked on her" "Okay, but don't get too attached to the girl" Han skakade på huvudet "I won't" Efter det hörde man Toby's fotsteg som gick iväg i riktning mot ytterdörren. Sedan hörde man ytterdörren som öppnades och stängdes. Harry vände sig då om mot mig och tog min hand, som om han skulle hjälpa mig upp för trappan även fast jag inte behövde hjälp "Sorry for that" Mumlade han och jag skakade på huvudet "It's alright" Han ledde mig mot hans rum, och när jag var inne där så stängde han och låste dörren som vanligt, innan han mötte min blick och log. "You can shower now, I'll wait outside" Jag log tacksamt innan jag gick in i hans badrum, och skulle precis stänga dörren, då Harry slank in igenom den "Harry what-" Jag blev avbruten av att han tryckte mig mot badrums väggen och började kyssa mig, med hans händer på min midja. Även fast han tryckte mig mot väggen ganska hårt, så var kyssen ändå mjuk. Jag drog snabbt undan. Harry tittade bekymrat på mig "What is it, love?" "Don't...call me that" Mumlade jag surt "What have I done?" "Harry, when we kissed yesterday, it was only once, okay? It will never happen again and it didn't mean something" Sa jag, och försökte mest övertyga mig själv än honom. Men innerst inne visste jag att jag ljög. Harry rynkade på pannan och tittade på mig med sorgsna ögon "But you told me you liked me back" "I don't know why I sais that, but I lied" Jag ljög honom rakt upp i ansiktet, men jag kunde verkligen inte falla mer för den här killen, och att kyssa honom hjälper det inte "Are you only saying that to break my heart?" Jag skakade på huvudet "It's the truth, sorry" "So, you didn't feel anything? Not even a single spark?" Jag skakade på huvudet och han suckade, och tittade ner mig golvet "Harry I am sorry, I just don't feel..." "No, it's okay. I was stupid for thinking you would like me back" Han gick ut igenom dörren, och jag stod kvar där han lämnat mig. Allt jag hade sagt var bara lögner. 
FÖRLÅT! Inget nytt kapitel har dykt upp på länge som ni kanske märkt, och jag ber sååå mycket om ursäkt för det! Men nu är det uppe i alla fall! Och det blev långt! :)
hur tror ni Harry kommer att reagera och vad tror ni överraskningen är? :)
//Hilda
Kommentera för mer!! :)

Kommentarer
Namn: Johanna

Döör varje gång ni lägger upp nya kapitel!!!❤️❤️❤️

Svar: Tack sååååå himla super mycket !!!! :D :) ❤️❤️❤️
Hilda Nellie

Datum: 13 Juli 2014 Tid: 20:35
Namn: bella

Jättebra! :) Längtar till nästa! :)

Svar: Tack såååååååå super mycket !! :D
Hilda Nellie

Datum: 13 Juli 2014 Tid: 20:56
Namn: Roxanna

Super bra

Svar: Tack sååå jätte super mycket!! :D :)
Hilda Nellie

Datum: 15 Juli 2014 Tid: 18:02
Namn: Felicia

Jätte bra kapitel som vanligt!!

Svar: Tack såååååå himla super mycket!!! :D :)
Hilda Nellie

Datum: 15 Juli 2014 Tid: 18:29
Namn: Johanna

Haha komenterar la en gång till dåå

Svar: Haha :D :)
Hilda Nellie

Datum: 15 Juli 2014 Tid: 18:48
Namn: Anonym

AS BRA! ASSÅ JAG SÄGER DET I VARJE KAPITEL FÖR NI FÅR INTE SLUTA, DET ÄR SÅ HIMLA BÄST! Jag vet inte hur jag ska förklara kärleken till era noveller! Seriöst! ÄLSKAR ALLA! FORTSÄTT! jag får panik snart! måste fortsätta lässaaaa

Svar: Alltså tack såååå sinnessjukt mycket!!!!!!! :D :)
Hilda Nellie

Datum: 15 Juli 2014 Tid: 20:13
Namn: Sofia Wigen

NÄSTA TACK !!! NUUUUU AHHAHA SÅÅÅ BRAA!

Svar: Haha tack sååååå himla mycket!!! :D :)
Hilda Nellie

Datum: 15 Juli 2014 Tid: 20:14
Blogg: http://allineedihave.se
Namn: tjej

Moree!! 👍👍👍

Svar: Taaaack! Mer kommer nu!!! :D
Hilda Nellie

Datum: 15 Juli 2014 Tid: 21:35
Namn: Moa

Snälla mer! Jag vill inte sluta läsa❤️

Svar: Tack ssååååååå otroligt mycket!!!!! :D :)❤️
Hilda Nellie

Datum: 17 Augusti 2014 Tid: 19:15

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback