Kategori: Tied Love
Datum:

Kapitel 7 - First Date

 "What is it, love?" "Don't...call me that" Mumlade jag surt "What have I done?" "Harry, when we kissed yesterday, it was only once, okay? It will never happen again and it didn't mean something" Sa jag, och försökte mest övertyga mig själv än honom. Men innerst inne visste jag att jag ljög. Harry rynkade på pannan och tittade på mig med sorgsna ögon "But you told me you liked me back" "I don't know why I sais that, but I lied" Jag ljög honom rakt upp i ansiktet, men jag kunde verkligen inte falla mer för den här killen, och att kyssa honom hjälper det inte "Are you only saying that to break my heart?" Jag skakade på huvudet "It's the truth, sorry" "So, you didn't feel anything? Not even a single spark?" Jag skakade på huvudet och han suckade, och tittade ner mig golvet "Harry I am sorry, I just don't feel..." "No, it's okay. I was stupid for thinking you would like me back" Han gick ut igenom dörren, och jag stod kvar där han lämnat mig. Allt jag hade sagt var bara lögner. 
 
Jag gick ut ur badrummet med nya kläder som Harry hade gett mig på mig. Harry tittade upp på mig när han såg mig, men log inte som han brukade göra, utan bara öppnade dörren och gick ut. Sa inte ens något, eller gav mig något tecken på att jag skulle följa efter honom. Jag följde efter honom ändå, och såg hur han försvann nerför trappan till källaren. Jag följde efter honom, och när jag gick ner för trappan såg jag hur han bara stod där med dörren öppen, höll i den som om han väntade på att jag skulle gå in. Hans blick var nere i marken. Jag suckade och gick fram till honom "Harry, I am sorry" "It's okay, I can't force you to like me back" mumlade han, men hans röst lät inte okej, som han sagt att han var. "Harry..." Jag försökte få honom att titta upp på mig igenom att placera min hand under hans haka och lyfta upp hans ansikte mot mig. När jag såg hela hans ansikte så såg jag hur en tår långsamt åkte ner från hans kind. Det högg till inuti mig när jag såg det, och jag strök genast bort tåren med tummen. "Harry, I do like you" "Stop playing with my feelings, Olivia" Muttrade han innan han strök bort ännu en tår från hans kind "I don't" "Yes you do, yesterday you told me you liked me, I was so happy, until today when you tolf me you lied. And now you say you like me again. Why?" "Because I don't want to be in love with you" "Why not?" "You kidnapped me, remember?" "Oh..." Jag ncikade "Yeah, so that's the reason I don't want to like you" "But...you like me?" Jag nickade "Yes" Han började le "Good, so...is there any chance I could take you out on a date? Please?" Min första tanke var 'JA!' men jag bestämde mig för att vara lite retsam "It depends" Han höjde ena ögonbrynet "Depends on what?" "What we were going to go?" "Well, since we can't leave the house, I was thinking I'd cook for us, and later a movie?" Jag log, lät bra "Hmm...okay" Han började le också och placerade en puss på min kind "But we have to wait until Hayes and Toby is out of the house" "Okay, and when is that gonna happen?" "Hayes is going to visit his family over the night, I can try to get Toby out of the house tonight" Berättade han och jag nickade   "Sounds good, but, what was that surprise" Han rynkade på pannan "Surprise? Oh, that surprise! I almost forgot, come here" Han tog tag i min hand och började gå upp för källartrappan igen, och jag bara följde med. Jag förväntade mig att han skulle gå till hans rum eller något, och blev väldigt förvånad när han svängde åt vänster. "Eh, where are we going?" "You'll see" Vi gick förbi  köket, och massa andra rum, delar av huset jag inte sett. Han stannade utanför en dörr och vände sig om mot mig, leendes. "Close your eyes" Jag gjorde som han sa, och hörde hur han öppnade dörren och ledde in mig. "You can look now" Jag öppnade ögonen och såg ett normalt rum, en säng, en dator, hyllor med böcker, musikspelare, och mera. "What is this?" "It's your room" Jag tittade storögd på Harry "My room?!" "Yes, so you don't have to be in that creepy basement anymore" Jag log stort, och vände mig om mot honom "Thank you so much!" Jag omfamnade honom i en stor kram och han skrattade lågt innan han kramade tillbaka "It was the last think I could do. I asked Toby and Hayes, they were okay with it since you can't escape from there. I mean it's two windows, but one is too small and the other can't open." Jag log "But I expect one thing as a thank you from you?" Jag höjde ena ögonbrynet "And what is that?" Han log "A kiss" Jag himlade lätt med ögonen, men gjorde sedan som han bett. 
 
 
"Why tonight, Harry? And why so suddenly?" Han ryckte på axlarna "You haven't been with them for a long time, and I thought it would be good if you spend the night there" Toby suckade "When Hayes is going to visit his parents? You'll be all alone" Han ryckte på axlarna "It's okay, I just think you should visit your mom, it's been long hasn't it? I even packed for you!" Harry gjorde en gest mot den färdig packade resväskan bredvid honom och  Toby höjde ena ögonbrynet "What are you up to, Styles?" "Nothing!" Utbrast han med en aning högt tonläge och harklade sig direkt efter "Okay, I'll go, but if you have a party while I'm gone, you are in trouble, okay?" Harry nickade "Okay" Toby gav honom en sista misstänksam blick innan han gick ut igenom dörren med reseväskan efter sig. Harry stod kvar vid hallen tills man hörde hur bilen började starta och åkte iväg. Då vände han sig om mot mig som stod och kikade ut från min dörr "Just wait here, you can watch tv if you want, and I'll prepare the dinner, sounds good?" Jag nickade och gav ifrån mig ett leende innan jag gick iväg mot soffan. Jag satte mig i soffan och satte på teven, nyhetena var på, och jag skulle precis byta då en bild på mig dök upp "The search for the eighteen year old girl continues. Olivia Johnsson, a girl who disappeared on the way home from a friend, Emelie Aaron" Jag ryckte till när dom nämnde min kompis namn, och en tårögd Emelie dök upp på teven "I am so worried, I miss her so much, she is like a sister to me. The reason why I say is, and not was, is because I know she is out there somewhere. She is alive, I know it. She is strong, she wouldn't give up" Jag rynkade pannan. Dom behöver inte vara oroliga, jag mår bra. Har till och med träffat en kille jag verkligen gillar, även fast det är min kidnappare. Men jag saknar henne, och min familj. Till och med skolan. Jag kände hur armar plötsligt hamnade runt mig "The dinner is ready" Jag skakade av mig tankarna, och ställde mig upp och log mot Harry. "What is it?" Undrade jag, nyfiken på vilken mat som skulle serveras "You'll see soon" Han log och gick in i köket, och jag följde efter. Det var dukat fint på bordet med många ljus, och jag log när Harry gick i förväg och drog ut stolen. Jag gick och satte mig på den. Han gick runt bordet och jag tittade ner på maten, det såg jätte gott ut. "It's beef, potato gratin and sauce béarnaise" Jag började le, igen "It's smells wonderful" Han log "Thanks, bon appetit"
Vad tycks om kapitlet? :) 
//Nellie
Kommentera för mer!!

Kommentarer
Namn: Bella

Jättebra! :) längtar till nästa! :) har svarat er! :) kram :)

Svar: Tack sååååååååå himla mkt!!! :D :) Har svarat svaret :) kram! :)
Hilda Nellie

Datum: 15 Juli 2014 Tid: 23:15
Namn: Felicia

Gud va gott de låter! Nu blev jag ju hungrig...

Svar: Haha, :D Tack sååååå super mycket!! :) :D
Hilda Nellie

Datum: 16 Juli 2014 Tid: 00:10
Namn: Tilda

Asså shiit OMG vad bra den var!!!!!

Svar: Tack sååååååå hemskt mycket!!! :D :)
Hilda Nellie

Datum: 16 Juli 2014 Tid: 01:23
Namn: Emma

Jättebra!

Svar: Taaack såååå jätte mycket !! :D )
Hilda Nellie

Datum: 16 Juli 2014 Tid: 03:12
Blogg: http://novellfoton.blogg.se
Namn: Roxanna

Lika bra som varligt 😊

Svar: Tack såååååå himlaaaa mycket!!! :D :)
Hilda Nellie

Datum: 16 Juli 2014 Tid: 17:16
Namn: Sofia Wigen

åååååh va braaa, man kan ju inget annat än att älska harry!

Svar: Tack sååååå jätte super mycket!!! :D :)
Hilda Nellie

Datum: 16 Juli 2014 Tid: 17:34
Blogg: http://allineedhave.se
Namn: Julia j

Alltså, jag vet inte riktigt, alla noveller med one direction har jag typ älskat förutom om Harry är huvudpersonen. Jag blir typ irriterad och får huvudverk. Btw, jag gillar faktiskt den här novellen alltså, men jag vet inte riktigt vad dom där nissarna inne i mitt huvud har emot Harry...

Svar: Haha, :D tack såå mycket! Kanske för att det blir lite tjatigt eftersom att de flesta noveller handlar om Harry? :)
Hilda Nellie

Datum: 16 Juli 2014 Tid: 18:19
Namn: Kia

Jätte bra ! Kan inte ni göra en Q&A? :)

Svar: Tack sååååå super mycket!! :) :D Och ja, förmodligen kommer det upp senare :)
Hilda Nellie

Datum: 16 Juli 2014 Tid: 20:11
Namn: Johanna

Åååh så bra!!!❤️

Svar: Tack sååååååååååå otroligt mycket!!! :)
Hilda Nellie

Datum: 16 Juli 2014 Tid: 22:33
Namn: Bella

Så bra! :) längtar till nästa! :)

Svar: Tack sååååå jätteeeee mycket!!! :) :D
Hilda Nellie

Datum: 17 Juli 2014 Tid: 11:08

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback