Kategori: Tied Love
Datum:

Kapitel 9 - Not In Love

 "What?" "That will be my nickname for you, because you have curly hair" Jag drog en hand igenom hans hår och hans rynkade panna utbyttes mot ett leende "Then your other nickname will be straight" Jag skakade på huvudet direkt när ordet lämnade hans mun "Doesn't sound the same, huh?" Jag skakade ännu en gång på huvudet med ett leende, och han lutade sig in och började kyssa mig. Jag var för svag för att avbryta kyssen, så jag besvarade den. Inte för att jag var svag, utan för att hqn gjorde mig det. Plötsligt öppnades dörren och vi både slutade genast att kyssas och tittade snabbt mot dörren. Där stod en brunhårig kille som tittade på oss med stora ögon, lch ett väldigt förvånat ansiktsuttryck. Toby.
 
 
Toby stirrade på oss. Munnen halvt öppen, och ögonen stora som jag vet inte vad. Det blev tyst emellan alla av oss tills Harry började prata "Ehm...so...you are home early" Harry kliade sig nervöst bak i nacken medan jag bara stirrade på Toby, och var rädd för vad han skulle göra när hans förvåning utbyttes till ilska på bara någon sekund "Harry, out here. Now"Harry nickade snabbt, och han ställde sig upp, täcket ramlade därmed av honom och avslöjade att han bara hade underkläder. Tobys arga, men ändå fortfarande lite förvånade ögon åkte från Harry till mig med en bekymrad rynkad panna, innan Harry gick ut igenom, dörren och Toby smällde igen den efter honom, vilket fick mig att hoppa till. "What did you do yo her?!" Hörde jag Toby fräsa till honom. Jag ställde mig upp och gick långsamt, så tyst som jag kunde, mot dörren. "I didn't do anything!" Hörde jag Harry försvara sig själv, och jag öppnade dörren försiktigt och kikade ut. Jag såg inte Tobys ansikte, bara hans rygg. Men Harrys ansikte kunde jag se, och han tittade på Toby. "Now I understand why you wanted me yo leave, so you could be all over her!" "That wasn't the reason" "Well then what was it?" Harry tittade ner i marken och Toby fnös "Now you won't even answer me. That's it, you can't be with her" "You can't tell me what to do!" Toby skrattade hånfullt och jag såg hur Harry spände sin käke "Oh, Harry, you know I can tell you what to do. Everyone listens to me, if I would tell the girl to kiss me, she would do it. I could make her dump you" Jag var nästan inte ens medveten om vad som hade hänt förrän Toby snubblade baklänges och höll sig iför ansiktet. Harrys ansikte mjuknade en aning "Toby, I am sorr..." Mer hann han inte förrän Toby hade smällt till honom i ansiktet hårt "You think that was hard enough? Because I will do it on the girl too" Min hand far upp till min mun när jag såg att Harry verkade vara svårt skadad. Ändå så placerade han ännu ett hårt slag på Toby, vilket Toby svarade med en hård knytnäve i ansiktet. Nu åkte min andra hand upp till munnen, och jag flämtade högt och tittade förskräckt på Harry. Mina fötter var som fast klistrade vid marken, när jag såg hur de slogs med varandra. Plötsligt så åkte Harry ner till golvet, vilket fick mig att flämta ännu en gång. Toby skulle precis sparka på honom, innan jag hörde ett skrik "SLUTA!" Jag trodde först inte att det var jag, men när jag såg Toby vända sig om mot mig, och Harry försiktigt titta upp så märkte jag att det var jag. Toby skrattade lågt "You don't want me to hit him? Well, okay, I'll just hit you instead" Toby gjorde sin väg mot mig, men innan han hunnit fram så tacklade Harry ner honom på golvet. Jag stängde mina ögon, jag ville inte se. 
 "But why were you in her bed, and why did you kiss her?!" "That is none of your buisness!" "Yes, it actually is! Out of all girls in this town you chose the one we kidnapped?!" "I didn't chose her" "Oh, no, your heart did, sure. Why? I need an answer" "Because I love her" Nästintill viskade jag ut, och Toby tystnade "In love? Harry, you don't know her!" "Yes I do, she is wonderful" "No! No, no, no, Harry you don't get this. You aren't in love, you just think so, when you're in love you feel sparkles when you touch her" "What makes you think I don't feel it?" Det blev tyst för ännu en stund. Jag tittade upp på Toby. Han skakade och tittade argt på mig
 
"For god's sake, Harry! You can't fall in love with her! She doesn't love you! She will escape from this place as fast as she can, I told you not to be so attached to her" skrek han ut "But it's too late. I love her, and I hope she loves me" Han började skaka på huvudet igen innan han vände sig om med en fnysning. Jag stod still där, jag vet inte hur länge men det kändes som en timme. Jag kände någons, definitivt Olivia, med tanke på hennes mjuka tag, hand på min arm "Harry..." Jag vände mig om och hon flämtade till "Harry! You look horrible!" Jag tittade bara på henne "Why, thanks Olivia" "Here, let me help you" 
"Oh, Harry, Harry, Harry..." Mumlade jag tyst när han ännu en gång var placerad på badkars kanten, och det kom blod från hans näsa. "...the injures from the last time was almost healed" Han log ett litet leende när jag, precis som jag gjort förut, tvättade bort blodet och försökte ta hand om såren han fått. "I know, I am impossible, aren't I?" Jag log och nickade svagt, och koncentrerade mig på att ta hand om såren tills jag märkte att Harry hade stirrat på mig ett bra tag. Jag tittade in i hans vackra gröna ögon, och höjde ena ögonbrynet "What?" "Nothing, you are just really beautiful" Jag rodnade lätt innan jag fortsatte att ta hand om såren "You know, I wouldn't be surprised if you were a photo model" Jag himlade leendes med ögonen innan jag gjorde sn skämtsam gest med handen "Oh, stop it you" Han skrattade lågt och placerade hans händer på mina höfter, och log stort. Jag bara tittade ner på honom leendes, tills våra läppar möttes i en underbar kyss. "Thanks for taking care of me" Mumlade han ut med ett stort leende mot mina läppar efter kyssen. Jag log "Thanks for letting me" Han pussade mig på munnen innan han ställde sig upp och vi började tillsammans gå ut ifrån badrummet. Vi låste upp, och gick förbi Harrys rum till vardagsrummet, där Toby och Hayes stod. De vände sig om och tittade på oss. Åh nej, Toby har berättat för Hayes "The girl is going to be in the basement again" Sa Hayes.  Jag suckade "No, she just moved out from there" Berättade Harry och tittade bekymrat på någon "Or do you want to go down to the basement, Styles?" Fräste Hayes, och det blev tyst. Utan ett ord så började han gå ner för trappan "I can do it, it's really..."
 "No" Svarade Harry bara enkelt innan han fortsatte att gå nerför trappan, in i källaren och stängde dörren efter honom.
Vad tkr ni?! :) 
Blev konstigt kollage...men ja...
och om ni vill fråga något på Q&A så gör et nu för den kommer nog upp ikväll, eller imorgon! :) 
//Nellie
Kommentera för mer!!

Kommentarer
Namn: Felicia

Jätte bra som vanligt!

Svar: Tack sååååååå super mycket!!! :D :)
Hilda Nellie

Datum: 21 Juli 2014 Tid: 00:52
Namn: Sofia

ASBRA! Längtar till nästa! :) De är ju för söta tillsammans!

Svar: Tack ssssååååååååå otroligt mkt!!!! :D :)
Hilda Nellie

Datum: 21 Juli 2014 Tid: 01:53
Blogg: http://allineedihave.se
Namn: Johanna

Crying inside, dying inside så bra är det!👏

Svar: Haha, TAAAAAACK sååå hemskt mycket !!! :D :)
Hilda Nellie

Datum: 21 Juli 2014 Tid: 09:29
Namn: Bella

jättebra! :) längtar till nästa! :)

Svar: Tack såååååååååååååååååååååå jätte mycket !!! :D :)
Hilda Nellie

Datum: 21 Juli 2014 Tid: 13:59
Namn: Tilda

Helt klart bästa bloggen som finns! Kapitlet var asbra!! Kram

Svar: ALLTSÅ TAAAAAAAACK sååååååå sjuuuuuukt mycket !!!!!! :D :)
Hilda Nellie

Datum: 21 Juli 2014 Tid: 18:23
Namn: Feneliy

Hej!
Älskar er novell sjukt mycket!
Var gör ni era blider? Ska göra en header till min nya blogg. Tack i förhsnd!

Svar: Hej!Tack sååååå sjukt mycket!!
Vi gör bilderna på en gratis hemsida som heter pixlr.com :)
Hilda Nellie

Datum: 21 Juli 2014 Tid: 20:49
Blogg: http://feneliy.blogg.se

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback