Kategori: Forever And Always
Datum:

Forever And Always - Epilog

 
Jag gick runt och vaggade på Cameron, vårt fjärde barn, och troligen den sista. Han är fem månader och verkar inte vilja sova just nu. Natalie är 8 år, och ett år efter att Natalie fötts så kom Brooke, så hon är 7 år. Sedan kom Miranda, 5 år och den senaste är ju Cameron. Medan jag gick runt och vaggade på honom, hörde jag ett plötsligt fnitter från tjejernas rum, och jag rynkade på pannan och tittade upp mot dörren. Sedan hördes det en högt hyschande  "Mamma kan höra dig!" Jag höjde ena ögonbrynet för mig själv och gick emot dörren, och öppnade den långsamt. Vad jag såg i tjejernas rum fick mig att le. Ett stort fort med kuddar och filtar var placerat mitt i rummet och Brooke stack upp huvudet "Åh, hej mamma..." Mumlade hon tyst, och jag började le "Du vet att klockan är över nio?" Hon nickade, och Miranda dök upp bakom henne, tillsammans med Natalie "Vet pappa om det här?" Just då hörde jag Nialls bekanta röst bakom mig "Tjejer, jag hittade mer-" Jag vände mig om och när Niall fick se mig så slutade han prata direkt. Han höll i massa kuddar och filtar, vilket fick mig att höja ena ögonbrynet mot honom "Jag menar, oj! Tjejer, vad har ni gjort?" Jag skrattade åt honom "Bra försök" Han suckade, men började le sedan "De kunde inte sova, och Brooke hade en mardröm" Jag log större "Okej, du kommer undan denna gången, Niall, och ni med, tjejer, men kom ihåg, inte en gång till" Miranda nickade "Nej då" "Ni får städa upp det här imorgon, Niall, stoppa om dom, jag måste stoppa om Cameron" Han nickade lydigt och passade på att pussa mig på kinden när jag passerade honom i dörröppningen "Okej, tjejer, ni hörde mamma" Hörde jag Niall när jag var på väg mot vårt sovrum, där även Cameron hade sin säng. Jag log för mig själv medan jag försiktigt lade honom ner i sängen, långsamt för att inte väcka honom. Jag lade mig sedan ner i min och Nialls säng och drog täcket över mig. Efter en stund hörde jag hur Niall kom in i rummet, och la sig ner framför mig, och drog ena handen runt min midja, och placerade mjuka pussar i nästan hela mitt ansikte. "Våra barn är fantastiska" Mumlade han sedan leendes ut orden. Jag nickade "Ja, dom är bäst" Han log "Du är också bäst" Jag älskar dig så mycket, Nella..." Mumlade han tyst och pussade mig i håret. Det faktum att han sa mitt namn efteråt fick mig att le, som att han verkligen ville rikta orden till mig "Jag älskar dig med, Nia-" "Mamma, pappa?" Hördes det plötsligt en ljus och rädd . Niall tände lampan och Brooke uppenbarade sig i dörröppningen "Ja?"  Undrade Niall och log trött mot henne. "Jag drömde en till mardröm. Jag är rädd" Mumlade hon ut "Här, du kan sova med oss inatt"  Niall drog upp täcket och Brooke gick och la sig emellan oss. Niall la täcket över henne "Brooke, du vet att de där mardrömmarna bara finns i ditt huvud?" Berättade jag långsamt och hon nickade "Ja, men jag är fortfarande rädd" Jag strök henne försiktigt i håret. Niall släckte precis lampan då två personer till uppenbarade sig i dörröppningen. Niall tände den igen och vi fick syn på Natalie och Miranda. Jag log mot dom "Mardröm?" Undrade jag och dom nickade. "Kom här" Niall drog upp täcket igen och de la sig på varsin sida om Brooke och emellan oss. Jag kände att hela familjen var i sängen, utan Cameron och jag vred på huvudet för att se att han låg och sov, och verkade inte direkt bry sig. Jag log kort och trött innan jag lade mig ner och Niall släckte lampan. Ingen sa inte något på en lång stund, och jag blev allt sömnigare och sömnigare. Men innan jag somnade hörde jag Niall mumla tyst "Mina fyra små flickor, och min lilla pojke"
 
 
Jag vaknade hastigt upp av att sängen gungade. Jag öppnade ögonen och såg tjejerna som hoppade i den, och jag log för mig själv "Godmorgon, mamma!" Utropade Natalie högt, och jag log mot henne "Godmorgon tjejer" Jag drog fingrarna igenom mitt ganska så trassliga hår "Inget god morgon till mig?" Jag vred på huvudet och fick se Niall sitta och försöka få till en ledsen min med en bricka i handen. "Jag såg dig inte ens där" Skrattade jag lågt "Jag tänkte väcka dig med en kyss, men det blir väl lite tjatigt efter alla dessa åren? Så jag sa till tjejerna att väcka dig på det lugnaste och trevligaste sättet och tydligen var det det här de tyckte var bäst" Jag log, och Niall placerade brickan med mat framför mig. Det har blivit som en vana att Niall gör frukost åt mig alla dessa år "Japp, tjejer, eran frukost står på bordet på tomten!" Utbrast Niall och klappade belåtet ihop händerna. Niall lyfte upp Miranda i hans famn, även fast hon kunde gå med tanke på att hon var fem år. Men Miranda gillade det, och jag visste att Niall gjorde det också. Natalie och Brooke följde med honom ut, och log mot mig, ett leende som jag besvarade, innan det gick ut igenom dörren, och jag var lämnad med Cameron. Snabbt åt jag upp frukosten, och gick sedan ur sängen och lyfte upp Cameron som verkade ha vaknat. Jag gick upp ur sängen och ignorerade det faktum att jag bara hade nattlinne. Jag fann Niall i köket, som gick fram till mig med ett leende och kysste mig snabbt "Tjejerna leker på tomten. De ville ha frukosten senare" Jag nickade och började vandra ut ur dörren. Jag klev utanför och mina bara fötter gjorde kontakt med gräset. Tjejerna sprang runt på tomten, och jag gick fram och satte ner Cameron på gräsmattan. Han brukar gilla att sitta där och titta när tjejerna leker. Jag gick iväg och satte mig i en solstol längre bort,  och Niall som efter ett tag och satte sig ner bredvid mig. Vi satt bara så ett tag och bara tittade på tjejerna som skrek och skrattade, inann Niall bröt tystnaden mellan oss igenom att sucka lyckligt "Och dom är bara våra" Mumlade han tystlåtet och jag log och lutade mitt huvud mot hans axel. Han pussade mig i håret "Och du är också bara min. Och jag är bara din" Jag log medan Niall flätade ihop hans fingrar med mina "För evigt?" Undrade jag med ett leende, och han nickade med ett stort leende och yttrade två ord innan han kraschade sina läppar mot mina "och alltid" 
Okej, nu är Forever And Always oficiellt slut! :( Vad tycker ni om epilogen?! :) och någon som vill gissa vem nästa novell kommer att handla om? ;) :)
//Hilda o Nellie
Kommentera för mer!!

Kommentarer
Namn: Emma

Jättebra! Älskade denna epilogen!

Svar: Tack såååååå jätte mycket!! :) :D
Hilda Nellie

Datum: 11 Juni 2014 Tid: 23:56
Blogg: http://novellfoton.blogg.se
Namn: Roshan

Älskar hella dina o novellen o Louis !!!!!


Svar: Tack sååååååå hemskt mycket !!! :D
Hilda Nellie

Datum: 12 Juni 2014 Tid: 21:54
Namn: Frida

Älskade novellen!!! Ni äger!! Tror det blir zayn/Liam?

Svar: Tack sååååå sjukt mycket!! och kanske ;) :D :)
Hilda Nellie

Datum: 13 Juni 2014 Tid: 18:53
Namn: Alice

Den här novellen har varit min favorit novell och jag har varit här sen start! :) Jag hoppas verkligen att den handlar om Liam ? Skulle verkligen vara superkul!Ni skriver världens bästa noveller!
Var någon av er på konserten/konserterna i helgen? :) Kraam

Svar: Tack sååååå humla mycket! Betyder verkligen suuuuuper mycket!! :D :') Vi har varit där den trettonde :) Kram! :)
Hilda Nellie

Datum: 17 Juni 2014 Tid: 13:05
Namn: Alice

Åhh ja jag var där 14:e det var helt magiskt!! :)

Svar: Vad roligt! :D :)
Hilda Nellie

Datum: 04 Juli 2014 Tid: 19:27

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Blogg:

Kommentar:

Trackback